Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341679 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #360 Gepost op: 28-01-2017, 22:32:17 »

Van de statistieken op avrotros geloof ik ondertussen ook totaal niets meer als je ze vergelijkt met de verschillende fora.  Volgens mij wordt de finale Thomas als mol, met Diederik en Jochem als winnaar en verliezend finalist.
Denk eraan dat wij molloten zijn en alles vijf keer bekijken en analyseren. De gemiddelde kijker ziet alleen maar dat uurtje op zaterdag en misschien ook nog moltalk. Juist doordat Thomas zo afwezig is, wordt hij weinig verdacht.
Veel mensen pikken hun mol omdat hij "verdacht doet", een zonnebril opheeft of om andere simpele psychologische redenen. De meeste mensen denken niet 3 keer door. Buiten de forums zijn de Thomas "hints" niet zo wijdverbreid omdat ze ingewikkeld zijn en lastig in 140 karakters samen te vatten zijn.

Ik ga met je mee dat hij misschien niet de ideale mol van dit gezelschap is, maar ik heb er wel vertrouwen in dat hij beter is dan Klaas.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #361 Gepost op: 28-01-2017, 22:32:36 »
Ik vind 'm dus heel leuk, maar zoals ik eerder zei, dat kan smaak zijn.

Haha mijn niet forummende familie zit TOTAAL niet op Thomas, dus ergens geloof ik de statistiek wel.

Die statistieken op de AVRO-site geloof ik juist, gezien dat veel meer de 'casual' kijkers zijn die een uur per week met WIDM bezig zijn, alleen tijdens de uitzending. Gezien Thomas totaal niet verdacht in beeld wordt gebracht en je ook de andere kandidaten Thomas niet hoort verdenken, vind ik het niet vreemd dat hij daar veel minder wordt verdacht. De stemmers daar kiezen veelal toch eerder voor degene(n) die verdacht in beeld wordt/worden gebracht.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #362 Gepost op: 28-01-2017, 22:32:50 »
Jammer voor het programma dat hij de mol moet zijn dit seizoen.  Dat is na alle hints en deze aflevering toch wel overduidelijk.

... En dan stel ik me de vraag:  Waarom in gods naam toch zo'n saaie en kleurloze kandidaat?  Ik kan me geen seizoen inbeelden waar de mol minder aanwezig was in de opdrachten, minder karakter/kleur had qua persoonlijkheid of ook maar iets van leuke momenten naliet bij de kijkers bij de molstreken/ sabotage-acties.

Van de statistieken op avrotros geloof ik ondertussen ook totaal niets meer als je ze vergelijkt met de verschillende fora.  Volgens mij wordt de finale Thomas als mol, met Diederik en Jochem als winnaar en verliezend finalist.

Ik voorspel dezelfde finale. Heel misschien nog Sanne, maar nee.

Ik ben het verder helemaal met je eens. Helemaal na de soort-van belofte van de regie dat ze vanaf nu de lat weer echt hoog gingen leggen ben ik gewoon teleurgesteld.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #363 Gepost op: 28-01-2017, 22:34:50 »
Op mn werk in de pool met casual kijkers wordt Thomas helemaal niet verdacht. Ik daarentegen..

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #364 Gepost op: 28-01-2017, 22:36:13 »
Denk eraan dat wij molloten zijn en alles vijf keer bekijken en analyseren. De gemiddelde kijker ziet alleen maar dat uurtje op zaterdag en misschien ook nog moltalk. Juist doordat Thomas zo afwezig is, wordt hij weinig verdacht.
Veel mensen pikken hun mol omdat hij "verdacht doet", een zonnebril opheeft of om andere simpele psychologische redenen. De meeste mensen denken niet 3 keer door. Buiten de forums zijn de Thomas "hints" niet zo wijdverbreid omdat ze ingewikkeld zijn en lastig in 140 karakters samen te vatten zijn.

Ik ga met je mee dat hij misschien niet de ideale mol van dit gezelschap is, maar ik heb er wel vertrouwen in dat hij beter is dan Klaas.

Je hebt wel gelijk, maar er zijn genoeg seizoenen geweest waarbij ook 'wij' in deze fase nog geen idee hadden. Ik vind vooral de sturing van regie en de dingen die in mol talk besproken worden zo hinderlijk.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #365 Gepost op: 28-01-2017, 22:36:33 »
Door de laatste opdracht ben ik juist Thomas iets minder gaan verdenken, door redenen die anderen hier al genoemd hebben. Nog wel in de top drie, maar hij zakt wel langzaamaan... ::jaja::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #366 Gepost op: 28-01-2017, 22:37:16 »
Thomas blijft voor mij de mol. En het feit dat hij misschien wat kleurlozer is zoals hier in het forum regelmatig lees, geeft hem de beste molposities. Omdat er andere wat spraakmakender kandidaten zijn blijft hij in de luwte en hoor ik weinig kandidaten zeggen dat ze hem verdenken terwijl hij nauwelijks geld binnenbrengt. Ik vermoed dat hij wel degelijk verdacht wordt kan bijna niet anders. Het feit dat hij wat minder opvalt en nogal bescheiden overkomt wordt ruimschoots goedgemaakt door de anderen vind ik. Misschien hebben we dit jaar gewoon een aardige mol, meer niet ;).

Offline Kwebie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #367 Gepost op: 28-01-2017, 22:38:15 »
Hier ook inderdaad. Directe omgeving en werkomgeving niemand die op Thomas zit. Bij mij ging het dagen na de duinopdracht en vandaag is het 'The nail in the coffin.'

Ik vind het overigens wel een leuke mol. Niet de beste ofzo, maar wel bovengemiddeld.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #368 Gepost op: 28-01-2017, 22:39:44 »
Op mn werk in de pool met casual kijkers wordt Thomas helemaal niet verdacht. Ik daarentegen..

Word je veel verdacht? ;D

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #369 Gepost op: 28-01-2017, 22:42:33 »
Thomas blijft voor mij de mol. En het feit dat hij misschien wat kleurlozer is zoals hier in het forum regelmatig lees, geeft hem de beste molposities. Omdat er andere wat spraakmakender kandidaten zijn blijft hij in de luwte en hoor ik weinig kandidaten zeggen dat ze hem verdenken terwijl hij nauwelijks geld binnenbrengt. Ik vermoed dat hij wel degelijk verdacht wordt kan bijna niet anders. Het feit dat hij wat minder opvalt en nogal bescheiden overkomt wordt ruimschoots goedgemaakt door de anderen vind ik. Misschien hebben we dit jaar gewoon een aardige mol, meer niet ;).

Ik denk ook niet dat de mensen hier iets tegen de persoon Thomas hebben, maar meer tegen de keuze van de makers op Thomas. If that makes sense ;)

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #370 Gepost op: 28-01-2017, 22:46:28 »
Ik denk ook niet dat de mensen hier iets tegen de persoon Thomas hebben, maar meer tegen de keuze van de makers op Thomas. If that makes sense ;)

Nouja, mensen hebben gewoon een andere lievelingskandidaat, en natuurlijk wil je dat die de mol is, want dan blijft 'ie erin. Veel mensen vonden Sigrid erg leuk, dan snap ik dat je het irritant vind dat ze eruit gaat en Thomas de mol lijkt, maar ik vind wel dat arme thomas wel wat persoonlijk aangevallen word (maar ja, dat had ik zelf met sigrid en sanne ook wel eens, dat ik ze gewoon niet leuk vond).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #371 Gepost op: 28-01-2017, 22:46:55 »
Ik vind Thomas niet de beste MOl uit de historie, om het maar zachtjes te zeggen.
Hij is zooooo theatraal en acteert niet best, zoooo overdone. Als je goed op hem let zie je hem kijken of zijn mollestreekje wel gelukt is, overgekomen is, bij de anderen.
Toen Roos afviel zat hij tussen zijn vingers door te kijken hoe de reacties waren. En zulke dingen zie je wel meer.
Hij heeft zichzelf volledig weggegeven deze aflevering.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #372 Gepost op: 28-01-2017, 22:50:43 »
Ik vind, in tegenstelling tot vele anderen hier, Thomas wél een leuke mol/kandidaat. Ik ben iemand die geniet van de details. Hij wordt misschien niet op de voorgrond gezet zoals Imanuelle en Jochem, maar dat heeft denk ik meer te maken met de mensen van de montage dan Thomas. Zeker tijdens de 'auto' opdracht, maar ook tijdens de veiling heb ik erg genoten en daar speelde hij wel een rol in. Zijn opmerkingen, reacties op bepaaldr momenten kan ik erg waarderen
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #373 Gepost op: 28-01-2017, 22:52:45 »
Ik voorspel dezelfde finale. Heel misschien nog Sanne, maar nee.

Ik ben het verder helemaal met je eens. Helemaal na de soort-van belofte van de regie dat ze vanaf nu de lat weer echt hoog gingen leggen ben ik gewoon teleurgesteld.

Ik heb Thomas ooit een keer bij een meet & greet zien staan na een opvoering van de musical Sonneveld in Tilburg. Ik heb hem zelf niet gesproken, maar op het moment dat ik hem zag staan had hij even geen gesprek en stond hij de omgeving te observeren. Toen ik hoorde dat Thomas dit seizoen meedeed dacht ik hieraan terug en besloot meteen dat als dit past bij wie hij is dit een perfecte dekmantel voor de Mol zou kunnen zijn (en hij is dus ook mijn Mol vanaf 8 november en heeft dat keer op keer bevestigd). Het zou zomaar kunnen dat het "kat uit de boom kijken" een eigenschap is die hij als Mol uitvergroot heeft ;) Je kunt het kleurloos noemen, ik noem het een goede tactiek om veel geld uit de pot te kunnen halen zonder dat de rest je al te veel verdenkt :)

Ik begin steeds meer te vermoeden dat de finale gaat tussen Jeroen en Thomas, aangevuld met Sanne of wellicht Diederik (waarbij ik de mogelijkheid openlaat dat Thomas wellicht een overfanatieke kandidaat is en iemand anders de Mol).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 14:09:11 door marver1982 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #374 Gepost op: 28-01-2017, 22:54:13 »
Ik vind Thomas niet de beste MOl uit de historie, om het maar zachtjes te zeggen.
Hij is zooooo theatraal en acteert niet best, zoooo overdone. Als je goed op hem let zie je hem kijken of zijn mollestreekje wel gelukt is, overgekomen is, bij de anderen.
Toen Roos afviel zat hij tussen zijn vingers door te kijken hoe de reacties waren. En zulke dingen zie je wel meer.
Hij heeft zichzelf volledig weggegeven deze aflevering.
ach je noemde ooit ook  Marlijn de meest irritante mol ooit. Even wachten met oordelen misschien ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #375 Gepost op: 28-01-2017, 22:55:24 »
Ik heb helemaal niets tegen Thomas als kandidaat en als Mol.

Afhankelijk van aflevering 10 komt hij waarschijnlijk ergens rond de helft van de top 17 van Nederlandse Mollen. Dit alles onder voorbehoud dat hij de Mol is natuurlijk. ::rofl::

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #376 Gepost op: 28-01-2017, 23:08:22 »
Ik wil eigenlijk al een paar afleveringen van Thomas af als mol, want het ligt er inmiddels echt zó dik bovenop dat ik er bijna wantrouwig van word.
Het enige probleem is, er is geen alternatief.
Er wordt wel wanhopig geprobeerd om anderen zo verdacht mogelijk weg te zetten, maar daar geloof ik inmiddels ook niet meer in.

Offline Kazzz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #377 Gepost op: 28-01-2017, 23:18:09 »
Bij het maken van de test van ima, zie je het groene licht boven de kok
Dit lijkt toch verdomd veel op het hoofd van thomas....
of zie ik spoken??  ::oink::
52:37 is het goed in beeld!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #378 Gepost op: 28-01-2017, 23:25:52 »
ach je noemde ooit ook  Marlijn de meest irritante mol ooit. Even wachten met oordelen misschien ?

Echt waar? Ik was nogal op haar hand dacht ik mij te herinneren. Heb vooral van haar genoten. Heb je je opmerking niet uit een verband getrokken?
Mijn oordeel mbt Thomas is gebaseerd op zijn doen en laten tot/met nu toe en niet persoonlijk bedoeld. Het is een mening over zijn rol als MOL, dus niet als mens. Kan ik altijd nog bijstellen, mocht daar een reden voor zijn. Vooral als zou blijken dat hij de MOL niet blijkt te zijn.  
Heb Thomas niet irritant genoemd, toch? Irritant kan op verschillende manieren worden uitgelegd. Zelfs heel positief. Hangt van de context af.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #379 Gepost op: 28-01-2017, 23:31:01 »
Zit de mol Thomas weer achter de afvaller. ::oink::