Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341671 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #460 Gepost op: 2-02-2017, 10:23:59 »
Heb het gevoel dat er steeds meer naar Thomas toe geredeneerd wordt. We zagen namelijk ook een poster van Sweeny Todd (Sanne), Diederik is de 22e jarig, Jochem en Jeroen zijn van sterrenbeeld tweeling, Sigrid is er uit maar die heeft volgens het molboekje een dubbel sterrenbeeld (waterman/vissen). De literatuur, schrijven, papier, dichten is ons om de oren gegooid maar gebeurd niets mee. Wat te denken van de radio cab, de jockeyclub en meer richting Jeroen. We hebben geen idee of Thomas die maskers wel zelf bedacht heeft, mannetje met bril werd ook niet door Diederik zelf bedacht maar door iemand anders. Imanuelle heeft ook twee achtergronden (2 culltures, vlag).

Enfin, you get my drift. Ik vraag me af is er nou een specifieke hint die duidelijk is en alleen aan Thomas verbonden kan worden?

Helemaal mee eens! Het is echt compleet zijn eigen leven gaan leiden en er wordt beweerd dat er voor niemand anders hints te vinden zijn, nou je hebt ze hierboven allemaal al genoemd (en in de kandidaten topics is vast meer te vinden wat ik nu niet uit mijn hoofd weet). Enige die me wel te binnen schiet is dat je Jeroens hoofd ook dubbel ziet bij het maken van de test in aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2017, 10:25:59 door hoelahoep »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #461 Gepost op: 2-02-2017, 10:56:30 »
Na dit shot en het bontje overleg met Diederik, wandelen er 2 mensen, man en vrouw, de hotelkamer voorbij.
Beide personen hebben exact dezelfde kleding aan.
De kleurencombinatie is rood, geel en zwart. (Belgische vlag)

Kan helaas geen screenshot maken, hoop iemand anders wel.


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #462 Gepost op: 2-02-2017, 11:01:05 »
Dank je wel Newbie!!!

Deze bedoel ik.

Rood shirt
Geel Shirt
En beide zwarte trui om de middel

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #463 Gepost op: 2-02-2017, 11:09:02 »
Ik vraag me af is er nou een specifieke hint die duidelijk is en alleen aan Thomas verbonden kan worden?

Nou hebben we vorig jaar de makers zó gesmeekt geen eenduidige hints meer te geven omdat dan veel te vroeg de mol verraden is, dus : nee en dan zeg ik er meteen bij : gelukkig niet.
Ik denk toch echt dat de meesten (w.o. ook ikzelf) puur op Thomas zitten vanwege wat we te zien krijgen en wie we, om allerlei redenen, kunnen afstrepen. Dat hints dan óók op hem kunnen slaan is een plusje, maar niet de belangrijkste reden om deze tunnel aan te houden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #464 Gepost op: 2-02-2017, 11:22:06 »
De programmamakers van WIDM maken het programma voor de 2,7 miljoen tv kijkers
En niet voor die paar honderd Mollooten die alles 3 bekijken, bespreken, onderzoeken ect ect op een forum.

De Klaas hint van vorig jaar of de Kees hint uit aflevering 1...nee die fout zullen ze niet meer snel maken.
Maar de gewone hints zoals wij WIDM kennen van 1 keer kijken op zaterdagavond, die zullen er altijd inblijven.
Het grote publiek is wat telt.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #465 Gepost op: 2-02-2017, 11:44:24 »
Rood shirt
Geel Shirt
En beide zwarte trui om de middel

Knap gevonden! Dit moet inderdaad wel haast bewust erin zijn gemonteerd. Simpel, en toch viel het in eerste instantie niemand op, pas toen kleuren en vlaggen hier ter sprake kwamen.

Dus toch Thomas?? Ja, hij staat er sterk voor. Maar als voorstander van behoud van twee (of meer) tunnels ben ik heel blij dat alles wat op België wijst gelukkig ook op Jeroen kan slaan, die in Antwerpen woont. Dus die tunnel gaat nog niet dicht!  :-\\

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #466 Gepost op: 2-02-2017, 13:42:33 »
In afl. 1 waren er 4 kandidaten die met de heli mee mochten. Roos, Vincent, Jeroen en Thomas.
Achteraf geredeneerd moest daar wel de MOL bij zijn. Waarom? Omdat de vrijstellingen gevonden moesten worden, omdat anders de BIOS opdracht niet door zou kunnen gaan.
Eenmaal op het dak ziet Thomas de code. Er wordt gevraagd of hij hem niet moest opschrijven. Thomas zegt nee, ik onthoud die wel. Thomas brengt de code juist over. Op de brug kijkt Thomas, eerder dan Vincent, naar de plaats waar de sleutel hangt en zegt tegen Vincent dat hij moet oppassen en de sleutel niet moet laten vallen.
Als het kistje open is, en de vrijstellingen eruit, tilt Vincent het kartonnetje (waar de vrijstellingen op lagen) op om te kijken of er niets onder ligt. Jeroen doet dat vervolgens nog een keer.
De vervolgopdracht kan nu door gaan.

Conclusie: Vincent en Roos zijn naar huis. Jeroen kijkt nog eens onder het kartonnetje. Als hij de MOl zou zijn was dat niet nodig geweest. Immers dan had hij geweten dat er niets meer te vinden was.
Thomas moet de MOL wel zijn.
1.Omdat hij er voor zorgt dat de code gevonden wordt en juist wordt overgebracht.
2.Omdat hij kennelijk weet waar de sleutel te vinden is.
3.Omdat hij niet in het kistje kijkt om te controleren of er nog iets in zit.
4.Omdat hij er voor heeft gezorgd dat de BIOS opdracht door kon gaan.
5.Omdat de MOL de enige is die al die informatie heeft en daar naar handelt.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #467 Gepost op: 2-02-2017, 13:55:56 »
Ik denk toch echt dat de meesten (w.o. ook ikzelf) puur op Thomas zitten vanwege wat we te zien krijgen en wie we, om allerlei redenen, kunnen afstrepen. Dat hints dan óók op hem kunnen slaan is een plusje, maar niet de belangrijkste reden om deze tunnel aan te houden.

Met bovenstaande quote ben ik het helemaal eens. Mijn verdenking op Thomas is gebaseerd op zijn gedrag, sleutelposities, resultaten (en met regelmaat gebrek daaraan) en de rol die hij blijkbaar heeft binnen de groep (voor zover wij kunnen zien). Bij alle overige kandidaten heb ik op dit moment kanttekeningen wat maakt dat ik er (nog) niet aan wil dat hij of zij de Mol is. Het zoeken naar hints, in lijn met het programma en wat daarin gebeurt en gezegd wordt, vind ik leuk omdat er nou eenmaal hints in het programma gestopt worden :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #468 Gepost op: 2-02-2017, 16:32:03 »
Jeroen kan ook expres in het kistje hebben gekeken zodat wij denken dat hij dus niet de mol is

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #469 Gepost op: 2-02-2017, 19:03:56 »
Niet heel sterk maar Art spiegelt Thomas...(grasspriet e.d., goed gevonden!) en als je een digitale 2 spiegelt is het een 5....
Voor wat het waard is.
Ik wilde het even melden.

Veel waard, de vijf als gespiegelde 2 had ik nog niet aan gedacht

Nou hebben we vorig jaar de makers zó gesmeekt geen eenduidige hints meer te geven omdat dan veel te vroeg de mol verraden is, dus : nee en dan zeg ik er meteen bij : gelukkig niet.
Ik denk toch echt dat de meesten (w.o. ook ikzelf) puur op Thomas zitten vanwege wat we te zien krijgen en wie we, om allerlei redenen, kunnen afstrepen. Dat hints dan óók op hem kunnen slaan is een plusje, maar niet de belangrijkste reden om deze tunnel aan te houden.

Ben het eens met Blinker dat het niet zo zal zijn dat ze van het ene extreme naar het andere gehold zullen zijn. Er zullen nog steeds wel hints te vinden zijn en die tot nog toe mogelijk zijn gevonden wijzen lang niet alleen naar Thomas. En wat Hoelahoep ook aankaart, hetzelfde met mogelijke mol acties. Daar zien we er net goed veel meer van van uiteenlopende deelnemers.

Ben denk ik vooral nieuwsgierig naar de reden dat voor velen hier Thomas er met kop en schouders bovenuit steekt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #470 Gepost op: 2-02-2017, 19:35:34 »
Ben denk ik vooral nieuwsgierig naar de reden dat voor velen hier Thomas er met kop en schouders bovenuit steekt.

Mijn verdenking op Thomas is gebaseerd op zijn gedrag, sleutelposities, resultaten (en met regelmaat gebrek daaraan) en de rol die hij blijkbaar heeft binnen de groep (voor zover wij kunnen zien). Bij alle overige kandidaten heb ik op dit moment kanttekeningen wat maakt dat ik er (nog) niet aan wil dat hij of zij de Mol is. Het zoeken naar hints, in lijn met het programma en wat daarin gebeurt en gezegd wordt, vind ik leuk omdat er nou eenmaal hints in het programma gestopt worden :)

Dit daarbij doe ik niet mee aan het zoeken naar hints, te vermoeiend, te divers interpreteerbaar (valt voor elke kandidaat wel zo te interpreteren) Ik kijk liever naar mogelijke molposities, hoe iemand in de groep ligt, diens gedrag.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #471 Gepost op: 2-02-2017, 19:56:24 »
Jeroen kan ook expres in het kistje hebben gekeken zodat wij denken dat hij dus niet de mol is
Het kan zijn dat hij Vincent niet vertrouwde en daarom keek.
Maar verder heeft hij er niets aan gedaan om de BIOS opdracht te laten slagen. En dat was het uitgangspunt van deze opdracht, toch?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #472 Gepost op: 2-02-2017, 20:55:45 »
Heb het gevoel dat er steeds meer naar Thomas toe geredeneerd wordt. We zagen namelijk ook een poster van Sweeny Todd (Sanne), Diederik is de 22e jarig, Jochem en Jeroen zijn van sterrenbeeld tweeling, Sigrid is er uit maar die heeft volgens het molboekje een dubbel sterrenbeeld (waterman/vissen). De literatuur, schrijven, papier, dichten is ons om de oren gegooid maar gebeurd niets mee. Wat te denken van de radio cab, de jockeyclub en meer richting Jeroen. We hebben geen idee of Thomas die maskers wel zelf bedacht heeft, mannetje met bril werd ook niet door Diederik zelf bedacht maar door iemand anders. Imanuelle heeft ook twee achtergronden (2 culltures, vlag).

Enfin, you get my drift. Ik vraag me af is er nou een specifieke hint die duidelijk is en alleen aan Thomas verbonden kan worden?
Hi Cinner, ik snap wat je zegt! Toch vind ik hem het meeste molgedrag (en acties) vertonen,  daar kijk ik het liefst naar. En de hint in de auto's: flanders en jefferson Street zijn de enige die op Thomas slaan toch? Evenals de TC bij het petje op de veiling.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #473 Gepost op: 2-02-2017, 21:08:59 »
Na alles teruggekeken te hebben en van Jochem als Mol afgestapt te zijn ben ik er inmiddels (ook) van overtuigd dat Thomas de Mol is. En geen verkeerde ook! Knap dat ie nog zo vertrouwd lijkt te worden. Maar bij de veiling heeft hij zijn hand wel een beetje overspeeld door alsmaar te blijven bieden alsof het niets is terwijl hij het totaal niet lijkt te betreuren dat hij uiteindelijk met lege handen staat. (En het ene moment stoppen met bieden omdat het te veel geld uit de pot zou zijn om vervolgens door "een blinde vlek" veel hoger te gaan tegen Jochem is ook weinig consistent.)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #474 Gepost op: 2-02-2017, 21:35:36 »
klopt!
Thomas geeft zelf ook een V aan bij zijn beschrijving van de gin tonic

Als de groep weer compleet is in aflevering 3 zitten ze op het strand en vraagt Jochem hoe de sfeer in de groep is. Thomas gooit zijn armen omhoog om duidelijk te maken dat hij van iedereen houdt, maar ik kan hier ook best wel een "V" in zien. Wellicht is het gewoon een spontane actie van hem, maar wil het toch even gedeeld hebben.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #475 Gepost op: 2-02-2017, 21:43:30 »
Als de groep weer compleet is in aflevering 3 zitten ze op het strand en vraagt Jochem hoe de sfeer in de groep is. Thomas gooit zijn armen omhoog om duidelijk te maken dat hij van iedereen houdt, maar ik kan hier ook best wel een "V" in zien. Wellicht is het gewoon een spontane actie van hem, maar wil het toch even gedeeld hebben.

Een V die een spreidstand aan het proberen is dan? ;) Lastig om dit na aflevering 10 als een V uit te leggen. Dan had ie beter zijn handen in de lucht gestoken alsof hij aan het juichen was.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #476 Gepost op: 2-02-2017, 22:27:13 »
Ik ben geen lettertypedeskundige maar staat hier niet gewoon JC? ???
...óf niet!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #477 Gepost op: 2-02-2017, 22:40:45 »
Ja Pac, is ook al een paar keer gemeld  :D

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #478 Gepost op: 2-02-2017, 23:10:11 »
Ik ben geen lettertypedeskundige maar staat hier niet gewoon JC? ???

Persoonlijk zie ik er in dit lettertype een T in, maar het zou inderdaad net zo goed een J kunnen zijn. ::vergroot::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #479 Gepost op: 3-02-2017, 10:20:31 »