Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling  (gelezen 24520 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2017, 13:45:38 »
Mjah. Maar er alles aan gedaan is om beide opdrachten te laten lukken, dan zat er dus werkelijk geen enkele noodzaak tot mollen in en valt er dus ook niets te speuren :-(

Inderdaad. En dat vind ik dan nogal unfair voor de eerste afvaller. Als de Mol niet of nauwelijks iets heeft hoeven te doen, dan was de eerste executie feitelijk een loterij.
En daar is Vincent dan het slachtoffer van geworden. Ik ben van mening dat de Mol echt bij de eerste aflevering al dient te mollen en geen geld dient te verdienen.
Of laat anders bij aflevering 1 nog niemand afvallen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2017, 13:58:53 »
Die kans was er, maar de kandidaten zijn er niet op ingegaan.
klaar voor de strijd

Offline jacobdubbel

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2017, 01:10:06 »
Waarom zie ik zoveel mensen grijnzen na het rode scherm van Vincent...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2017, 19:06:53 »
Inderdaad. En dat vind ik dan nogal unfair voor de eerste afvaller. Als de Mol niet of nauwelijks iets heeft hoeven te doen, dan was de eerste executie feitelijk een loterij.
En daar is Vincent dan het slachtoffer van geworden. Ik ben van mening dat de Mol echt bij de eerste aflevering al dient te mollen en geen geld dient te verdienen.
Of laat anders bij aflevering 1 nog niemand afvallen.

Dit is waarom ik denk dat de Mol in de helikoptergroep zat. Als de Mol in de busgroep zat dan hadden de mensen met vrijstelling vrijwel geen beeld van hem of haar kunnen krijgen. De busgroep mag tenminste nog de gesprekken met de helikoptergroep zien maar de andere kant op is er vrijwel geen informatie. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat dat dan gecompenseerd wordt doordat de helikoptergroep drie vrijstellingen krijgt. En het afvallen van juist Vincent ontkracht mijn theorie daardoor misschien ook weer wat. Maar dat zou het extra oneerlijk maken voor degene wiens vrijstelling werd afgepakt. Dus ik blijf nog even bij mijn theorie (en Roos is mijn voornaamste Molkandidaat, zie ook topic aflevering 1).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2017, 21:20:52 »
Kan het zijn dat allen een beetje de kat uit de boom hebben gekeken de 1e aflevering? Ik heb begrepen dat men vrijwel recht uit het vliegtuig, met jetlag, (letterlijk) het bos is ingestuurd. Misschien was iedereen gewoon moe en onwennig.

Yvonne ziet de enveloppe in de hand van de Umbrella man. Zij zegt; "Ik weet niet wat hij met zijn andere hand deed, ik zag alleen maar een envelop."

Bij samenkomst van de 2 groepen vraagt Sanne aan Jochem die met een enveloppe in zijn hand staat; "Had hij dit in zijn hand, de Umbrella man? Jochem knikt, Sanne glimlacht en knikt ook.

For the record, The Umbrella man is de titel van een boek van Roald Dahl.

In het begin als de busjes langs de weg rijden komt er een zwarte brievenbus vol in beeld. Er staat in witte letters op: 5115. Op het moment dat Jochem het over het ? heeft.
Misschien een code? Er was m.i. geen reden om die brievenbus te filmen.
Heb dat ook al gemeld in .....zo gedaan.....

Het viel wel op dat Sanne erg bezig was de aandacht op zichzelf te vestigen.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #45 Gepost op: 12-01-2017, 12:30:58 »
Als Art aan de groep vertelt dat er 4 enveloppen met helicoptertickets in het bos liggen, zie je 4 fragmenten met de enveloppen...1 op een stronk op de grond, 2 op een boom geprikt, en 1 op een groot stuk hout...
Als de 4 kandidaten de enveloppen vinden zie je Vincent en Jeroen die van de 2 bomen afpakken en Thomas pakt de envelop van de grond...blijft over die ene op het grote stuk hout. Maar Roos pakt ook een envelop van een boom af en niet van het hout. Hoe kan dat?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #46 Gepost op: 12-01-2017, 13:19:22 »
Als Art aan de groep vertelt dat er 4 enveloppen met helicoptertickets in het bos liggen, zie je 4 fragmenten met de enveloppen...1 op een stronk op de grond, 2 op een boom geprikt, en 1 op een groot stuk hout...
Als de 4 kandidaten de enveloppen vinden zie je Vincent en Jeroen die van de 2 bomen afpakken en Thomas pakt de envelop van de grond...blijft over die ene op het grote stuk hout. Maar Roos pakt ook een envelop van een boom af en niet van het hout. Hoe kan dat?

Soms worden voor of na de opdracht nog wat extra shots gemaakt om genoeg beeldmateriaal te hebben. Mogelijk hebben ze na de opdracht de enveloppen terug gelegd en zijn ze onvoorzichtig geweest met de details.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2017, 13:50:31 »
Heeft iemand enig idee hoe de envelop-locaties ten opzichte van elkaar lagen?
Er van uit gaande dat De Mol in één van de busjes zit:

De Mol zal vooraf weten waar de busjes worden geparkeerd. En hij/zij kent de locaties van de enveloppen.
(Ik kan mij ook niet herinneren dat er plattegronden van het centrum in de busjes lagen?)

De Mol weet dus ook wat de meest non-logistieke route is voor het oppikken van de enveloppen. En kan daarop zijn voorstel doen voor de taakverdeling.
In dat licht bekeken verdenk ik op dit moment Jochem en Diederik het meeste. Omdat zij beiden een voorstel deden voor de te volgen routes...

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2017, 14:38:22 »
Ik denk dus dat voor aflevering 10 het het tofst is als de mol in een busje zat, omdat ze dan een shot kunnen laten zien dat de mol langs een briefje loopt. Maar Thomas is mijn mol en al het geld is opgehaald, dus ik weet het allemaal niet  ::ohno::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2017, 17:25:21 »
Ik denk dus dat voor aflevering 10 het het tofst is als de mol in een busje zat, omdat ze dan een shot kunnen laten zien dat de mol langs een briefje loopt. Maar Thomas is mijn mol en al het geld is opgehaald, dus ik weet het allemaal niet  ::ohno::

Ook leuk: de mol doet 10 rondjes rond de boom en het briefje waar hij al vanaf het begin naast stond.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2017, 15:15:23 »
Heeft iemand enig idee hoe de envelop-locaties ten opzichte van elkaar lagen?
Er van uit gaande dat De Mol in één van de busjes zit:

De Mol zal vooraf weten waar de busjes worden geparkeerd. En hij/zij kent de locaties van de enveloppen.
(Ik kan mij ook niet herinneren dat er plattegronden van het centrum in de busjes lagen?)

De Mol weet dus ook wat de meest non-logistieke route is voor het oppikken van de enveloppen. En kan daarop zijn voorstel doen voor de taakverdeling.
In dat licht bekeken verdenk ik op dit moment Jochem en Diederik het meeste. Omdat zij beiden een voorstel deden voor de te volgen routes...

 ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=59231.0
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1mkvLH3d3DGOSNDmXqclJ2Hkxcuo&ll=44.637028606511855%2C-121.3139051&z=8

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #51 Gepost op: 18-01-2017, 12:55:26 »
Toch een mol op de brug? Als het alleen om de vrijstellingen ging hadden die er toch los in kunnen liggen.

http://sendvid.com/0g5kgph0

edit: youtube had het filmpje weer verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 14:17:24 door killerbee123 »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2017, 20:08:00 »
Wat heeft dat pakje dan met een mogelijke mol te maken?

Offline Maximusje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2017, 22:10:45 »
Is dit waar de helikopter is geland? probeer de tekst op de muren te vinden (om te zien of productie die erop heeft geschilderd). Is in ieder geval een helikopter standplaats naast Hawthorne bridge.

https://goo.gl/maps/KDkh3vLhwmw

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #54 Gepost op: 18-01-2017, 22:14:10 »
Is dit waar de helikopter is geland? probeer de tekst op de muren te vinden (om te zien of productie die erop heeft geschilderd). Is in ieder geval een helikopter standplaats naast Hawthorne bridge.

https://goo.gl/maps/KDkh3vLhwmw

Nee, de helikopter is geland op de hoek van NW Naito Pkwy en NW Davis St. Dus ergens op de westelijke oever tussen Burnside bridge en Steel bridge. (Merk ook de pijlen op het dak op waar 1 van de 4 een opmerking over maakt)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #55 Gepost op: 18-01-2017, 22:41:37 »
Portland Heliport 61j invullen




Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2017, 14:07:27 »
Bij nader inzien lijkt het mij noodzakelijk dat de MOL in de heli zat.
Omdat de vrijstellingen gevonden moesten worden, anders geen BIOS opdracht.
Inmiddels zijn Roos en Vincent afgevallen.
Blijven over Jeroen en Thomas.
Thomas kijkt eerder dan Vincent naar boven naar de plek waar de sleutel hing. Thomas was degene die super snel de code uit zijn hoofd leerde en die ook juist herhaalde. Hij vond de code eveneens snel.
Jeroen keek nog eens in het kistje nadat de vrijstellingen eruit gehaald waren. Vincent had het kartonnetje waar ze oplagen al opgetild om te kijken of er niets onder lag. Toch deed Jeroen dat nog eens. Zou een MOL dat doen? Ik denk het niet want de MOL weet dat ze al alles hebben.
Blijft over Thomas die die opdracht behoorlijk heeft gestuurd en gecontroleerd door te doen wat hij deed.
Helaas moet ik nu wel de Thomastunnel in.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2017, 21:26:50 »
Het gebouwtje met de code:



Te zien op deze afbeelding uit de aflevering



Hier gevonden met Google Earth



De achterkant, ook in de aflevering te zien



en de voorkant, erg vaag, maar ik mocht niet verder inzoomen van Google Earth



Dus maar op de grond verder gegaan




De afstand van de heliport tot het gebouwtje is dermate ver, dat niemand me kan wijsmaken ze dat zónder verrekijker hebben kunnen lezen.



Ik kan niet goed horen wie er het eerste roept, ik denk Roos?
Feit blijft dat we al voor het eerste kwartier om was (13.10), zien wat montage kan doen, maar dat is mijn mening.












« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 21:28:31 door m0lmuis »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2017, 23:32:45 »
Kan. Het kan natuurlijk ook zijn dat het in de zes tussenliggende is schoongemaakt of opnieuw geschilderd. Of denk je dat er een hint in heeft gezeten?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #59 Gepost op: 17-02-2017, 11:21:35 »
Kan. Het kan natuurlijk ook zijn dat het in de zes tussenliggende is schoongemaakt of opnieuw geschilderd. Of denk je dat er een hint in heeft gezeten?


Denk ook dat het schoongemaakt is, de tekst is ook zo raar. Hoe kun je iets HERE openen als er geen opening is? (Wel knap trouwens dat iemand daarbij kon komen om er op te kladderen)
En ik blijf het raar vinden dat ze het van die afstand konden zien,zélfs lezen.
Ik ben nog zoekende naar een oplossing.