Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling  (gelezen 24521 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2017, 13:02:10 »

Denk ook dat het schoongemaakt is, de tekst is ook zo raar. Hoe kun je iets HERE openen als er geen opening is? (Wel knap trouwens dat iemand daarbij kon komen om er op te kladderen)
En ik blijf het raar vinden dat ze het van die afstand konden zien,zélfs lezen.
Ik ben nog zoekende naar een oplossing.

Zei Thomas over die tekst en mogelijke code trouwens niet: "Ik denk niet dat dat iets is." ?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 13:04:41 door Marisa »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #61 Gepost op: 17-02-2017, 13:10:12 »
Zei Thomas over die tekst en mogelijke code trouwens niet: "Ik denk niet dat dat iets is." ?

Thomas zei: 'Zou het zo simpel zijn?'

en even later: 'Ik denk niet dat dat de code is, maar ik onthoud 'm wel.'


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #62 Gepost op: 17-02-2017, 14:38:29 »
Was die code nu 353246 #6? Dat zou zijn 3+5+3+2+4 = 17! En dan nummer 6, de 6e in de leader? Dat zou dan Sanne zijn, dat lijkt me niet. Of een verwijzing naar de 6e aflevering, waarin de mol zich kenbaar maakt (brandmerk van Thomas op de joker)?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 14:43:43 door Juuls247 »
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2017, 15:17:46 »
Dan zou het naar Diederik kunnen verwijzen, aangezien je dan 6#6 overhoudt. In aflevering 6 vult Jochem bij vraag #6 namelijk het volgende in:

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2017, 15:20:32 »
Leuke Blip!
Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2017, 07:13:07 »
Leuke chat met Art! Vond m.b.t. afl. 1, opdracht 1 dit toch wel een onthulling:

<@deechteart> Als de vrijstellingen niet gevonden waren was er een volledig B-scenario. Ik kan in ieder geval verklappen dat er dan mogelijk vrijstellingen in het spel gekomen waren door het verdiende geld. Dat er een dilemma in de bioscoop zou zijn, dat stond vast!

Dus wat niet vast stond cq staat is dat iemand in de helikopter-groep die vrijstellingen perse moest vinden, en dat de Mol dus perse in dat groepje moet hebben gezeten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2017, 10:59:15 »
Leuke chat met Art! Vond m.b.t. afl. 1, opdracht 1 dit toch wel een onthulling:

<@deechteart> Als de vrijstellingen niet gevonden waren was er een volledig B-scenario. Ik kan in ieder geval verklappen dat er dan mogelijk vrijstellingen in het spel gekomen waren door het verdiende geld. Dat er een dilemma in de bioscoop zou zijn, dat stond vast!

Dus wat niet vast stond cq staat is dat iemand in de helikopter-groep die vrijstellingen perse moest vinden, en dat de Mol dus perse in dat groepje moet hebben gezeten.

Nee maar een brug reserveren en daarmee het verkeer stil leggen doe je niet zomaar, zo'n opdracht moet slagen en Thomas heeft daarvoor gezorgd, kan er niks anders van maken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2017, 11:14:50 »
Nee maar een brug reserveren en daarmee het verkeer stil leggen doe je niet zomaar, zo'n opdracht moet slagen en Thomas heeft daarvoor gezorgd, kan er niks anders van maken.

Precies!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #68 Gepost op: 1-03-2017, 12:19:35 »
Nee maar een brug reserveren en daarmee het verkeer stil leggen doe je niet zomaar, zo'n opdracht moet slagen en Thomas heeft daarvoor gezorgd, kan er niks anders van maken.

Ja, ik begrijp dat er veel moeite is gedaan voor de vergunning, en dat dit het voorkeursscenario moet zijn geweest. Aan de andere kant, mocht het niet lukken, wat was dan het gevolg? Dat de brug niet omhoog was gegaan (jammer inderdaad van al die moeite, maar kan ook zijn afgestemd met de autoriteiten) en dat de uitzending wat minder spectaculair zou zijn geworden.

Ik vond het in elk geval opvallend dat er blijkbaar dus toch een alternatief scenario klaarlag, voor het geval dat. Dat hoef je niet te doen als je 100% zeker weet dat de opdracht zal slagen. Maar misschien was scenario B dan wel voor het geval de kandidaten onenigheid hadden gekregen over de code, of het sleuteltje niet was gevonden of van de brug was gevallen o.i.d.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2017, 14:09:51 »

Ik vond het in elk geval opvallend dat er blijkbaar dus toch een alternatief scenario klaarlag, voor het geval dat. Dat hoef je niet te doen als je 100% zeker weet dat de opdracht zal slagen. Maar misschien was scenario B dan wel voor het geval de kandidaten onenigheid hadden gekregen over de code, of het sleuteltje niet was gevonden of van de brug was gevallen o.i.d.


Er kan ook een probleem met de brug zijn natuurlijk. Niet alles is te voorzien.
En Art kan natuurlijk niet gaan zeggen dat er echt alles aan gedaan was om deze opdracht te laten slagen, want dan kan hij net zo goed gaan zeggen dat Thomas de mol is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2017, 17:44:57 »


Ik vond het in elk geval opvallend dat er blijkbaar dus toch een alternatief scenario klaarlag, voor het geval dat.


Art zei ook dat er voor elke opdracht een scenario B is.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2017, 18:17:52 »
Ik ben heel benieuwd welk scenario er bedacht was indien, om wat voor reden dan ook, zowel het vraagteken als de vrijstellingen niet waren gevonden ;D

dan had je de groep voor moeten liegen over het feit dat je een vrijstelling wilt kopen of zoiets
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?