Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling  (gelezen 24518 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Hier kun je alles kwijt over de eerste opdracht uit aflevering 1 :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline bartvang

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2017, 20:34:31 »
Fipo :o

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2017, 20:36:29 »
Jeroen, Vincent, Roos en Thomas vinden de tickets voor de helikopter
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2017, 20:50:52 »
Immanuelle loopt pal langs een envelop, maar ziet hem niet.....



ehhhhhhhhh, toch wel  ::rofl:: ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2017, 20:52:16 »
Nu ziet ze hem wel
Wit is ook een kleur!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2017, 21:41:50 »
Zonder dat vraagteken zou de rest van de aflevering nergens op slaan. Nou was het vast ook niet heel moeilijk te vinden maar aangezien geld van zwaar ondergeschikt belang was deze aflevering (enigszins jammer) is dat de enige mogelijk aanwijzing die ik deze aflevering kon vinden naar de Mol. Volgens mij waren vooral Yvonne, Jochem en Sigrid hierbij betrokken? Deze drie staan voorlopig bovenaan mijn verdachtenlijstje. En de vier helikoptermensen zou je voorzichtig kunnen afschrijven.

Online RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2017, 21:43:41 »
Zonder dat vraagteken zou de rest van de aflevering nergens op slaan. Nou was het vast ook niet heel moeilijk te vinden maar aangezien geld van zwaar ondergeschikt belang was deze aflevering (enigszins jammer) is dat de enige mogelijk aanwijzing die ik deze aflevering kon vinden naar de Mol. Volgens mij waren vooral Yvonne, Jochem en Sigrid hierbij betrokken? Deze drie staan voorlopig bovenaan mijn verdachtenlijstje. En de vier helikoptermensen zou je voorzichtig kunnen afschrijven.

Yvonne zag hem heel snel terwijl er allemaal mensen voorstonden.  ::vergroot::

Offline pellertje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2017, 22:15:05 »
Yvonne zag hem heel snel terwijl er allemaal mensen voorstonden.  ::vergroot::

Als je dan toch een envelop gaat vinden als mol, is die met het vraagteken de beste.

Enkele opvallende punten:

- Bij beide locaties van zijn groepje leidde Diederik de kandidaten weg van de envelop. Vooral bij het museum leek het me wel duidelijk dat het niet de bedoeling was dat een medewerker nog de hulp moest inroepen van zijn collega om de envelop te voorschijn te krijgen.

- Sanne legde erg de nadruk op het feit dat zij eindelijk een envelop had gevonden, terwijl het voor haar pas de tweede envelop in het spel was. Misschien probeert zij zichzelf hiermee te profileren als persoon die geld in de pot brengt. Waarschijnlijk had Diederik of Imanuelle de envelop wel gevonden als Sanne dat niet had gedaan.

- De mol heeft alleen mogelijkheid om te mollen als hij zich onder de 'hardlopers' bevindt. Zelfs als de mol voorkennis heeft over de locatie van de helikoptertickets, zal hij daar waarschijnlijk weinig mee doen. Er waren geloof ik een paar mensen die zichtbaar langs zo'n ticket liepen, zonder er uiteindelijk eentje te verkrijgen. Weliswaar is met deze opdracht het maximale bedrag verdiend, maar hij verliep niet vlekkeloos.

- Was er geen tijdslimiet bij deze opdracht of heb ik dat gemist? Als je de kandidaten genoeg tijd geeft, wordt het vraagteken zeer waarschijnlijk gevonden, met of zonder inbreng van de mol.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2017, 22:16:43 door pellertje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2017, 22:17:22 »
in portland hadden ze een uur (de auto mensen)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2017, 22:21:45 »
Zonder dat vraagteken zou de rest van de aflevering nergens op slaan. Nou was het vast ook niet heel moeilijk te vinden maar aangezien geld van zwaar ondergeschikt belang was deze aflevering (enigszins jammer) is dat de enige mogelijk aanwijzing die ik deze aflevering kon vinden naar de Mol. Volgens mij waren vooral Yvonne, Jochem en Sigrid hierbij betrokken? Deze drie staan voorlopig bovenaan mijn verdachtenlijstje. En de vier helikoptermensen zou je voorzichtig kunnen afschrijven.

Als de vrijstellingen niet gevonden zouden worden zou de rest van de aflevering al helemaal nergens op slaan, dus dan zou je eerder de hardlopers af moeten schrijven.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2017, 22:23:50 »
"Thank you for flying MOL Airlines..." -die voice-over stem, klonk zo... bekend  :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2017, 22:27:09 »
Als de vrijstellingen niet gevonden zouden worden zou de rest van de aflevering al helemaal nergens op slaan, dus dan zou je eerder de hardlopers af moeten schrijven.

Maar je weet niet wat er gebeurd zou zijn als ze de vrijstellingen niet gevonden zouden hebben, misschien was er wel een back-up opdracht. Dus ik denk dat het weinig zegt over de positie van de mol.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2017, 22:30:51 »
In eerste instantie dacht ik dat het vraagteken vinden het belangrijkst was, maar bij nader inzien denk ik juist dat de vrijstellingen het belangrijkst waren. Wat als het niet gelukt was deze te vinden? Dan was het hele circus met het vraagteken en de bioscoop overbodig geweest. De mol kan daar de cruciale aanwijzing geven als die niet gevonden word, of zouden anders de makers nog een zetje hebben gegeven? Dat kan natuurlijk, maar dan weten de anderen eigenlijk wel zeker dat de mol zich niet in hun groep bevindt...dat verraadt dus wel veel.
Zonder vraagteken was er alleen een andere dramatiek geweest, als jullie die hadden gehad dan...nou dan was hun eigen kans op doorgaan maar eentje meer geweest. De show had gewoon kunnen doorgaan.
Volgens mij was het 1 grote afleidingsmanoeuvre. De mol kan zich op een bepaalde (gewenste) manier profileren en door de groepsdynamiek hebben ze dat misschien niet eens door. De mol kan de vrijstelling inzetten als ook maar 1 andere dit ook doet (kandidaats) of in het kistje als de andere 3 dat ook doen (geen spelbreker).

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2017, 22:33:55 »
Wat mij ook opviel bij de twee groepjes met de auto's dat het groepje van Jochem het kaartje vindt wat het standbeeld in zijn hand had (naam kwijt) en als de andere groep er bij komt vraagt Sanne zat het kaartje in de hand van het standbeeld (of iets in die strekking)
Verlult ze zich??
Al zie ik haar nog niet als mol en denk ik inderdaad dat de mol in de helikopter zat. Althans voor nu :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2017, 22:35:41 »
In eerste instantie dacht ik dat het vraagteken vinden het belangrijkst was, maar bij nader inzien denk ik juist dat de vrijstellingen het belangrijkst waren. Wat als het niet gelukt was deze te vinden? Dan was het hele circus met het vraagteken en de bioscoop overbodig geweest.

Heeft men niet altijd vervangopdrachten achter de hand? En dat ze de vrijstellingen en bioscoop dan volgende week in het spel hadden gebracht? Anderzijds heb ik ook de indruk dat deze opdracht niet ontzettend moeilijk was.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2017, 22:39:53 »
"Thank you for flying MOL Airlines..." -die voice-over stem, klonk zo... bekend  :)

Was dat niet gewoon Jeroen? Misschien zei hij het als grap en hebben ze het er in gelaten.
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2017, 23:15:33 »
Was er ook maar enig tijdslimiet voor de vrijstellingzoekers? ??? Wat we van het briefje horen is alleen dat ze 'zo snel mogelijk' naar het eindpunt moeten. Geen opdracht zonder vrijstellingen? ???

Het tijdslimiet bij de puntenzoekers had ik ook niet meegekregen, maar dat bleek dus een uur te zijn.
...óf niet!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2017, 23:38:15 »
Was er ook maar enig tijdslimiet voor de vrijstellingzoekers? ??? Wat we van het briefje horen is alleen dat ze 'zo snel mogelijk' naar het eindpunt moeten. Geen opdracht zonder vrijstellingen? ???

Het tijdslimiet bij de puntenzoekers had ik ook niet meegekregen, maar dat bleek dus een uur te zijn.

Als je ziet hoe op het gemak ze naar de groene brug lopen, lijkt mij niet dat er een tijdsdruk op zat.
Deze aflevering moesten de opdrachten 'makkelijk' uitgevoerd kunnen worden. Enveloppen waren simpel te vinden, wachtwoord netjes aangeduid met een molvlag, sleutel van het kistje nauwelijks verstopt.
Alles om er zeker van te zijn dat de opdracht in de bioscoop goed uitgevoerd kon worden.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2017, 23:52:26 »
Alles om er zeker van te zijn dat de opdracht in de bioscoop goed uitgevoerd kon worden.

Dat lijkt me een uitstekende analyse. ::vergroot::

Het geeft wel te denken over de spontaniteit van het spel. WIDM moet natuurlijk niet ontaarden in scripted reality...
Woosie down?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2017, 00:10:19 »
Dat lijkt me een uitstekende analyse. ::vergroot::

Het geeft wel te denken over de spontaniteit van het spel. WIDM moet natuurlijk niet ontaarden in scripted reality...


...ik ben ook bang dat widm2017 nog meer gescript en gestuurd is. Maar wel mooie televisie...