Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen  (gelezen 49476 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2017, 22:27:55 »
Ik snapte niet (en dat werd ook in moltalk gezegd) waarom Thomas niet de tijd nam om nog even te checken wat hij in zijn hand had voor hij de finish over ging. Hij had nog iets van 2 minuten geloof ik. Dan had hij toch kunnen zien dat er maar één half briefje van 1000 was.

Uiteraard. En dat is dan ook de echte Molactie. Kartonnetjes meenemen, Jochem die een half 1000 briefje neemt,... Dat is zand in de ogen voor de kijker. Thomas heeft de groep 1000 euro gekost.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2017, 22:29:42 »
Diederik had wel meer aanwijzingen kunnen geven, hij corrigeerde ook niet als iemand verkeerd liep. Dus hij heeft wel degelijk kunnen mollen. In Moltalk zei iemand dat er nog tijd was om het geld even goed te sorteren voor ze over de finish gingen, Thomas liep door en Diederik liet dat zo. Als renner kun je misschien makkelijker geld laten verdwijnen en/of verkeerd lopen. Er komt vast nog een mooi schema met wie waarnaartoe liep en welk geld diegene heeft gepakt want dat is mij niet duidelijk nog ???.
Excuses zie dat deel van de info al gepost was.Zit nog te denken dat het voor de mol een mooie positie is om als laatste aan de beurt te zijn. Alleen verdenk ik Thomas (nog) niet.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 22:34:42 door Lonneke14 »

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2017, 22:31:39 »
Gevonden geld (als ik het goed heb onthouden, ik kon het nog niet terugkijken):
1x halve €1000
2x halve €500
1x €500
1x €250
En dan nog het geld onder de blauwe klepjes. In totaal was dat €500. Ze hebben dat geld niet allemaal gevonden, maar wel voor een groot deel.

Bij elkaar is er dus €1250 + €380 van de blauwe klepjes gevonden, dat is €1630.
Bij het tellen van het geld is er nog maar €1130 over, waar vervolgens de €1000 van afgaat.
Dit betekent dat ergens €500 kwijt is geraakt (of gemaakt...).

Aangezien Thomas als laatste was, had hij het meeste kans om dat te doen.


Goede opsomming.

Of de 2 halve 500-en van Roos en Sanne zijn 'zoek' geraakt. Dit kan door Sanne, Imanuelle en Jochem en Thomas gedaan zijn.
Of Thomas heeft de laatste 500 niet gepakt/ingeleverd.

Volgorde lopen:
Jeroen: 2 blauwe paaltjes
Roos: blauw paaltje, halve 500 (pakt ze), blauw paaltje, halve 1000 (gaat ze niet naartoe)
Sigrid: blauw paaltjes, 250 euro (pakt ze)
Sanne: blauw paaltje, halve 500 (pakt ze)
Imanuelle: alleen blauwe paaltjes
Jochem: blauwe paaltjes (loopt er een voorbij), halve 1000 (pakt hij)
Thomas: 250 euro (pakt hij niet), blauwe paaltjes, 500 euro (pakt hij)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 22:40:19 door Jayq »

Offline Draco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2017, 22:36:06 »
Ik gok dat we in de reunie-aflevering een stukje gaan zien waarin de mol een briefje in de duinen laat vallen.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2017, 22:36:53 »
Ik denk de kandidaten zelf. Veel zitten op Diederik en als coach kan hij het minst kwaad, tijd bijhouden kun je ook op het parcours.

Maar de kandidaten weten toch niet of de 'coach' een belangrijke positie is? Dus dat ze op Diederik hebben gestemd als coach is niet persé omdat ze hem niet vertrouwen lijkt mij.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2017, 22:41:12 »
Ik gok dat we in de reunie-aflevering een stukje gaan zien waarin de mol een briefje in de duinen laat vallen.
Of in zijn zak steekt, zoals we bij Thomas wellicht zien op de beelden  ::jaja::
Meer L

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2017, 22:52:16 »
Of hij heeft de laatste brievenbus niet geleegd maar gevuld..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2017, 22:53:37 »
Of in zijn zak steekt, zoals we bij Thomas wellicht zien op de beelden  ::jaja::

Het is in ieder geval niet in beeld dat hij het daadwerkelijk pakt.

Dit is het laatste beeld van Thomas (bij 500 paaltje) voordat ze het parcours weer in beeld laten.


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2017, 23:04:48 »
Het rare is ook dat Jochem met een enorm pak kartonnen en geld aan komt zetten bij Thomas. Onderwijl vraagt Thomas aan Sigrid: "Dus die kartonnen laten liggen?" Jochem zegt tegen hem: "Nee, ik pak alles".

Het gekke is dat je Jochem met een dikke stapel naar Thomas ziet toelopen, zeggend dat hij alles pakt en niet de kartonnen links laat liggen, zoals in de portofoon wordt geadviseerd door Sigrid. Het volgende shot geeft hij deze stapel door aan Thomas ("Dit is helemaal compleet. Dit is helemaal goed") en het is opeens een heel klein stapeltje geworden, met alleen maar geld.

Ergens zijn die kartonnen -en wie weet wat nog meer- uit de grote stapel van Jochem gevist. Maar we zien niet wanneer en hoe dat gebeurt. Ofwel door Jochem, ofwel door Thomas. Ik verdenk Thomas trouwens.

Thomas wist dat hij alleen maar met hele briefjes over de finish mocht gaan, maar desalniettemin noverhandigt hij een half briefje van duizend aan Art. Had hij alle tijd voor om eruit te vissen, en de boete te omzeilen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2017, 23:05:01 »
Goede opsomming.

Of de 2 halve 500-en van Roos en Sanne zijn 'zoek' geraakt. Dit kan door Sanne, Imanuelle en Jochem en Thomas gedaan zijn.
Of Thomas heeft de laatste 500 niet gepakt/ingeleverd.

Volgorde lopen:
Jeroen: 2 blauwe paaltjes
Roos: blauw paaltje, halve 500 (pakt ze), blauw paaltje, halve 1000 (gaat ze niet naartoe)
Sigrid: blauw paaltjes, 250 euro (pakt ze)
Sanne: blauw paaltje, halve 500 (pakt ze)
Imanuelle: alleen blauwe paaltjes
Jochem: blauwe paaltjes (loopt er een voorbij), halve 1000 (pakt hij)
Thomas: 250 euro (pakt hij niet), blauwe paaltjes, 500 euro (pakt hij)


Hoe is bepaald wie welk stukje route loopt? Dat is niet in beeld gebracht.
Een mol zou natuurlijk het beste als laatste kunnen lopen, dan kan je het makkelijkste mollen.

Online Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2017, 23:12:14 »
Er werd waarschijnlijk geld weggegooid (door de mol). Jochem (pakte de halve 1000) en Thomas (als laatste) zijn hier het meest verdacht.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2017, 23:48:01 »
Er werd waarschijnlijk geld weggegooid (door de mol). Jochem (pakte de halve 1000) en Thomas (als laatste) zijn hier het meest verdacht.

Daar ben ik zelf juist niet zo zeker van. Wat ik denk is dat Sigrid misschien wel geld heeft verduisterd (misschien tunnelvisie) omdat ze in het midden is ingedeeld ligt de focus niet zozeer op haar maar meer op Thomas. Zij kon mocht Roos de halve van 1000 pakken die nog weggooien en had ook nog macht over de 500.
Misschien kijk ik vanuit een tunnel maar dit viel mij op.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2017, 23:50:43 »
Daar ben ik zelf juist niet zo zeker van. Wat ik denk is dat Sigrid misschien wel geld heeft verduisterd (misschien tunnelvisie) omdat ze in het midden is ingedeeld ligt de focus niet zozeer op haar maar meer op Thomas. Zij kon mocht Roos de halve van 1000 pakken die nog weggooien en had ook nog macht over de 500.
Misschien kijk ik vanuit een tunnel maar dit viel mij op.

De halve 500 van Roos is doorgekomen en de 250 van Sigrid is ook niet verloren gegaan. Geld van blauwe paaltjes verduisteren is enorm inefficiënt.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2017, 23:51:44 »
Jochem is wel verdacht in deze opdracht.
Hij zegt dat hij 2x een halve duizend heeft, maar dat is er maar 1.
Tegen thomas zegt hij dat alles klopt en geeft aan dat er alleen hele briefjes gepakt moeten worden.

 

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2017, 23:53:57 »
de 1000 van roos is niet gepakt, dus wat doet de mol
die pakt in de chaos de 1000 wel en zegt er niks van.
Jochem had de macht over die 1000, en heeft misschien ook wel wat meer uitgespookt

even snel gerekend en er waren 18 blauwe paaltjes dit betekent dat er gemiddeld:
500/18= 27,77778 euro in de blauwe paaltjes zit.
Op het moment dat Jochem begint zijn er 11 paaltjes geopend
hij kan op dat moment de 250 van sigrid samen met dat van de paaltjes hebben weggegooid.
Dit is heel vergezocht en dat wet ik, maar het zo kunnen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 00:02:23 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2017, 00:13:32 »
Thomas heeft DE ideale positie om te mollen: als laatste persoon. Hij vraagt nog of hij te zien is. Wat wel weer te duidelijk is als ze dat op tv laten zien.
\
Dat was zeer opvallend idd...Where Wally? Goed te zien dus!
Omnia vincit amor

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2017, 00:19:49 »
De halve 500 van Roos is doorgekomen en de 250 van Sigrid is ook niet verloren gegaan. Geld van blauwe paaltjes verduisteren is enorm inefficiënt.
Een paar posts terug is al gezegd dat het ook eerder al gebeurd kon zijn d.m.v. een halve 500 te verduisteren.

Oke de 250 van Sigrid is niet verloren gegaan maar dat is ook niet heel veel vergeleken met de 500 en 1000 die eraf zijn gegaan.
Vorige keer (kermis opdracht) was het precies omgekeerd toen werd Thomas met "maar" 250 afgeschoten (waarom niet met 750?) en Sigrid daarentegen met 750.

Over de blauwe paaltjes ben ik het wel eens.

Dus of de 2 halve 500-en van Roos en Sanne zijn 'zoek' geraakt. Dit kan door Sigrid,Sanne, Imanuelle en Jochem en Thomas gedaan zijn.
Of Thomas heeft de laatste 500 niet gepakt/ingeleverd.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 00:24:57 door Hans97 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2017, 00:28:18 »
Een paar posts terug is al gezegd dat het ook eerder al gebeurd kon zijn d.m.v. een halve 500 te verduisteren.

Oke de 250 van Sigrid is niet verloren gegaan maar dat is ook niet heel veel vergeleken met de 500 en 1000 die eraf zijn gegaan.
Vorige keer (kermis opdracht) was het precies omgekeerd toen werd Thomas met "maar" 250 afgeschoten (waarom niet met 750?) en Sigrid daarentegen met 750.

Over de blauwe paaltjes ben ik het wel eens.

Dus of de 2 halve 500-en van Roos en Sanne zijn 'zoek' geraakt. Dit kan door Sigrid,Sanne, Imanuelle en Jochem en Thomas gedaan zijn.
Of Thomas heeft de laatste 500 niet gepakt/ingeleverd.

Dus de conclusie (pun intended) is dan toch dat Sigrid niets verduisterd heeft? Er waren op een bepaald moment 2 halve briefjes van 500, dus heeft Sigrid er nooit eentje zoek gemaakt. En ze heeft haar 250 euro ook braaf doorgegeven.

Ik zie Sigrid hier weinig fout doen. Ik kijk eerder naar de kartonpakkers, Jochem die een half duizendje pakt, Thomas die met een half duizendje over die finish komt en Diederik die de tijd in het oog houdt, maar niet denkt aan het controleren van de halfjes voor Thomas de finishlijn over gaat.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2017, 00:31:57 »
de 1000 van roos is niet gepakt, dus wat doet de mol
die pakt in de chaos de 1000 wel en zegt er niks van.
Jochem had de macht over die 1000, en heeft misschien ook wel wat meer uitgespookt

even snel gerekend en er waren 18 blauwe paaltjes dit betekent dat er gemiddeld:
500/18= 27,77778 euro in de blauwe paaltjes zit.
Op het moment dat Jochem begint zijn er 11 paaltjes geopend
hij kan op dat moment de 250 van sigrid samen met dat van de paaltjes hebben weggegooid.
Dit is heel vergezocht en dat wet ik, maar het zo kunnen.

mijn theorie gebaseerd op Diederik als mol:

Als mol weet je waar alles zit. Zo weet je ook waar de 1000 zit. Diederik stuurde over het algemeen kandidaten wel of niet een zijweg in. Zijn tactiek als mol was in deze: de ene kandidaat voorbij zijweg duizend-1 laten lopen (Roos in dit geval) en de andere kandidaat wel naar zijweg duizend-2 te sturen (Jochem).  Zo lijkt het voor de groep dat Jochem de fout in is gegaan door de halve 1000 mee te pakken (Is ook Jochem zijn fout, want Jochem had de halve duizend gewoon achter moeten laten), maar Diederik komt hier nu wel heel erg makkelijk mee weg. Missie geslaagd.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2017, 00:41:27 »

Het gekke is dat je Jochem met een dikke stapel naar Thomas ziet toelopen, zeggend dat hij alles pakt en niet de kartonnen links laat liggen, zoals in de portofoon wordt geadviseerd door Sigrid. Het volgende shot geeft hij deze stapel door aan Thomas ("Dit is helemaal compleet. Dit is helemaal goed") en het is opeens een heel klein stapeltje geworden, met alleen maar geld.

Ergens zijn die kartonnen -en wie weet wat nog meer- uit de grote stapel van Jochem gevist. Maar we zien niet wanneer en hoe dat gebeurt. Ofwel door Jochem, ofwel door Thomas. Ik verdenk Thomas trouwens.


Dit was mij ook opgevallen inderdaad.
Maar als ik naar de beelden kijk denk ik dat ze het samen hebben gesorteerd c.q. dat Jochem gewoon onder het oog van Thomas de kartonnen eruit heeft gepakt en daarna snel alleen de stapel met geld doorgeeft (plus de mol-boodschap 'dit is helemaal goed').

In het ene shot zie je namelijk Jochem met de stapel incl. karton aankomen bij Thomas en in het shot erna zie je ze nog samen en geeft Jochem de stapel excl. karton aan Thomas. Dus het sorteren is gebeurd voordat Thomas alleen vertrok en nadat Jochem bij Thomas aankwam.