Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen  (gelezen 49475 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2017, 00:45:37 »
We zien dat Thomas in de duinen alles in zijn linkerhand houdt en met zijn rechterhand iets im zijn broekzak stopt. Duidelijker wordt het niet. Er was geld verdwenen?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2017, 00:54:41 »
Dit was mij ook opgevallen inderdaad.
Maar als ik naar de beelden kijk denk ik dat ze het samen hebben gesorteerd c.q. dat Jochem gewoon onder het oog van Thomas de kartonnen eruit heeft gepakt en daarna snel alleen de stapel met geld doorgeeft (plus de mol-boodschap 'dit is helemaal goed').

In het ene shot zie je namelijk Jochem met de stapel incl. karton aankomen bij Thomas en in het shot erna zie je ze nog samen en geeft Jochem de stapel excl. karton aan Thomas. Dus het sorteren is gebeurd voordat Thomas alleen vertrok en nadat Jochem bij Thomas aankwam.

Heel waarschijnlijk, ik heb het nog eens teruggekeken en zo moet het gegaan zijn als we de montage mogen geloven

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2017, 00:55:27 »
Dus de conclusie (pun intended) is dan toch dat Sigrid niets verduisterd heeft? Er waren op een bepaald moment 2 halve briefjes van 500, dus heeft Sigrid er nooit eentje zoek gemaakt. En ze heeft haar 250 euro ook braaf doorgegeven.

Ik zie Sigrid hier weinig fout doen. Ik kijk eerder naar de kartonpakkers, Jochem die een half duizendje pakt, Thomas die met een half duizendje over die finish komt en Diederik die de tijd in het oog houdt, maar niet denkt aan het controleren van de halfjes voor Thomas de finishlijn over gaat.

Oke misschien zijn die halve 500s dan wel over de streep gekomen, dan nog vind ik dat in dit topic te snel de conclusie wordt getrokken dat Thomas de sleutelpositie had terwijl dat juist de verdachtste positie is. Als Roos de halve 1000 gepakt had dan had Sigrid als mol die weggegooid en was de 1000 uit de pot gehouden nu had ze het geluk dat Jochem in alle chaos de 1000 pakte is ook 1000 uit de pot gehouden daardoor is Jochem nu verdacht. En ik denk dat Thomas ook verdacht wordt gewoon omdat hij als laatste ging en er over de portofoons werd geopperd eerst alles te checken of er geen halve briefjes bij zaten en daarna pas over de finish te gaan. Heb trouwens geen idee wat er was gebeurd als ze voor de finish erachter kwamen dat er een half briefje bijzat of ze dan dat briefje weg hadden kunnen gooien of terug hadden kunnen lopen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2017, 00:56:57 »
Heel waarschijnlijk, ik heb het nog eens teruggekeken en zo moet het gegaan zijn als we de montage mogen geloven

Zo zag ik het ook

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2017, 01:00:44 »
Oke misschien zijn die halve 500s dan wel over de streep gekomen, dan nog vind ik dat in dit topic te snel de conclusie wordt getrokken dat Thomas de sleutelpositie had terwijl dat juist de verdachtste positie is. Als Roos de halve 1000 gepakt had dan had Sigrid als mol die weggegooid en was de 1000 uit de pot gehouden nu had ze het geluk dat Jochem in alle chaos de 1000 pakte is ook 1000 uit de pot gehouden daardoor is Jochem nu verdacht. En ik denk dat Thomas ook verdacht wordt gewoon omdat hij als laatste ging en er over de portofoons werd geopperd eerst alles te checken of er geen halve briefjes bij zaten en daarna pas over de finish te gaan. Heb trouwens geen idee wat er was gebeurd als ze voor de finish erachter kwamen dat er een half briefje bijzat of ze dan dat briefje weg hadden kunnen gooien of terug hadden kunnen lopen.

Maar nu heb je toch helemaal geen argument gegeven voor Sigrid als Mol? 'Ze had dit en dit kunnen doen als dit en dit gebeurd was' is heel veel speculatie. Feit is dat het geld dat verduisterd is pas na Sanne verduisterd is (want zij pakt de 2e helft van de 500) en dat de min 1000 enkel nog op kap van Jochem, Thomas en Diederik kan komen omdat de rest daar helemaal geen invloed meer heeft. Dus Imanuelle, Jochem, Thomas en Diederik komen hier als verdachten uit en Jeroen, Sigrid en Sanne als kandidaats.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2017, 01:03:36 »
We zien dat Thomas in de duinen alles in zijn linkerhand houdt en met zijn rechterhand iets im zijn broekzak stopt. Duidelijker wordt het niet. Er was geld verdwenen?


Het lijkt inderdaad dat hij iets in zijn zak doet, goed gespot trouwens.
Alleen gaat het er bij mij niet in dat ze in afl. 3 al zo'n grote molactie (dus hint) weggeven. Zeker niet na alle kritiek m.b.t de vroege hint naar Klaas vorig jaar.

En als het de mol is dan leent deze actie zich ook perfect voor de laatste aflevering, als de kijker te zien krijgt wat de montage heeft weggelaten in eerdere afleveringen. De mol die het geld in zijn broekzak verstopt.
Zou een mooie actie zijn, maar laat je die al zien aan de kijkers in aflevering 3?

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2017, 01:04:19 »
Dit was mij ook opgevallen inderdaad.
Maar als ik naar de beelden kijk denk ik dat ze het samen hebben gesorteerd c.q. dat Jochem gewoon onder het oog van Thomas de kartonnen eruit heeft gepakt en daarna snel alleen de stapel met geld doorgeeft (plus de mol-boodschap 'dit is helemaal goed').

In het ene shot zie je namelijk Jochem met de stapel incl. karton aankomen bij Thomas en in het shot erna zie je ze nog samen en geeft Jochem de stapel excl. karton aan Thomas. Dus het sorteren is gebeurd voordat Thomas alleen vertrok en nadat Jochem bij Thomas aankwam.

Bijna helemaal eens.

Een paar shots later zie je dat Thomas de kartonnen dubbelgevouwen in zijn hand heeft (op uitzending gemist niet heel duidelijk, maar in HD zal waarschijnlijk prima te zien zijn). Ze hebben het dus inderdaad gesorteerd, of in ieder geval handzaam gemaakt (het was inmiddels een behoorlijke pak papier/geld geworden).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2017, 01:05:14 »
Misschien was het zijn zakdoek

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2017, 01:10:02 »
We zien dat Thomas in de duinen alles in zijn linkerhand houdt en met zijn rechterhand iets im zijn broekzak stopt. Duidelijker wordt het niet. Er was geld verdwenen?


Dat is inderdaad het shot na 16 minuut en 18 seconde ongeveer.

Maar volgens mij heeft hij helemaal niets in zijn rechterhand.
Wat hij dan in zijn rechterbroekzak aan het doen is, is mij een raadsel.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2017, 01:14:28 »
Oke misschien zijn die halve 500s dan wel over de streep gekomen, dan nog vind ik dat in dit topic te snel de conclusie wordt getrokken dat Thomas de sleutelpositie had terwijl dat juist de verdachtste positie is.  

Ben ik het wel mee eens.

Als mol zijnde zou ik een positie kiezen in het midden / na het midden.
Op deze manier heb je de beste kans om een groter bedrag uit de pot te houden. De eerste 2 plekken + coach zijn hebben volgens mij geen meerwaarde voor de mol. De laatste plek is te verdacht.

Als kandidaat zou ik of vooraan willen beginnen of als coach (om geld te verdienen of spel juiste kant op te sturen) of als laatste omdat je dan meer zicht hebt op het gemol voor je en meer van het spelverloop meekrijgt.

Dus Sigrid, Sanne, Ima en Jochem hadden wat mij betreft de sleutelposities in deze opdracht.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2017, 01:17:38 »
Bijna helemaal eens.

Een paar shots later zie je dat Thomas de kartonnen dubbelgevouwen in zijn hand heeft (op uitzending gemist niet heel duidelijk, maar in HD zal waarschijnlijk prima te zien zijn). Ze hebben het dus inderdaad gesorteerd, of in ieder geval handzaam gemaakt (het was inmiddels een behoorlijke pak papier/geld geworden).

Ja, was mij ook opgevallen. Kon alleen niet goed uit de beelden opmaken of dat een 'nieuw gepakt' kartonnetje was of een kartonnetje uit de stapel.


Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2017, 03:36:48 »
Maar nu heb je toch helemaal geen argument gegeven voor Sigrid als Mol? 'Ze had dit en dit kunnen doen als dit en dit gebeurd was' is heel veel speculatie. Feit is dat het geld dat verduisterd is pas na Sanne verduisterd is (want zij pakt de 2e helft van de 500) en dat de min 1000 enkel nog op kap van Jochem, Thomas en Diederik kan komen omdat de rest daar helemaal geen invloed meer heeft. Dus Imanuelle, Jochem, Thomas en Diederik komen hier als verdachten uit en Jeroen, Sigrid en Sanne als kandidaats.

Waarom is het zo zeker dat Sanne die 2 halve briefjes van 500 heeft doorgegeven?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2017, 04:01:07 »
Een ding wordt vergeten. Diederik zelf bood zich niet aan tot coach en hij reageerde ook niet happig. Misschien werd hij nu eenmaal aangewezen en durfde het niet aan te weigeren (want verdacht). Degene die hem aanwezen (Sigrid?) verdenkt hem misschien en wilde kijken f hij rare aanwijzingen zou geven. Ondanks de positie kan hij dan nog steeds de Mol zijn in elk geval. Hij geeft eigenlijk geen aanwijzingen maar zorgt er wel voor dat mensen de zijpaden niet in slaan en zou zo een halve duizend kunnen hebben laten missen.

Jochem ook maar dat wordt wel wat erg duidelijk in beeld gebracht. Hij geeft het geld aan Thomas, zegt dat precies goed is zo en direct daarna "ik dacht er klopt iets niet".  Later zegt hij dat het zijn schuld wel zal zijn dat een halve duizend mist. Thomas kan maar als laatste in de rij ben je wel snel het meest verdacht. Sigrid vind ik erg kandidaats, ze roept zelfs nog door de portofoon dat je de kartonnetjes moet volgen maar het geen geld is.

Waarom is het zo zeker dat Sanne die 2 halve briefjes van 500 heeft doorgegeven?

Omdat de 500 geteld werd door Art, die is dus volledig doorgekomen.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2017, 04:49:11 »
Een ding wordt vergeten. Diederik zelf bood zich niet aan tot coach en hij reageerde ook niet happig. Misschien werd hij nu eenmaal aangewezen en durfde het niet aan te weigeren (want verdacht). Degene die hem aanwezen (Sigrid?) verdenkt hem misschien en wilde kijken f hij rare aanwijzingen zou geven. Ondanks de positie kan hij dan nog steeds de Mol zijn in elk geval. Hij geeft eigenlijk geen aanwijzingen maar zorgt er wel voor dat mensen de zijpaden niet in slaan en zou zo een halve duizend kunnen hebben laten missen.

Jochem ook maar dat wordt wel wat erg duidelijk in beeld gebracht. Hij geeft het geld aan Thomas, zegt dat precies goed is zo en direct daarna "ik dacht er klopt iets niet".  Later zegt hij dat het zijn schuld wel zal zijn dat een halve duizend mist. Thomas kan maar als laatste in de rij ben je wel snel het meest verdacht. Sigrid vind ik erg kandidaats, ze roept zelfs nog door de portofoon dat je de kartonnetjes moet volgen maar het geen geld is.

Omdat de 500 geteld werd door Art, die is dus volledig doorgekomen.

Ik dacht te zien dat Art 2 briefjes van 250 telde, dus biljet 2 en 3, maar zie nu dat er maar 1 gepakt is. Sanne is in deze opdracht idd niet verdacht.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2017, 08:51:19 »
Jochem zorgt voor enorme chaos, maar dit wordt uitgebreid in beeld gebracht. Na alleen een blik op de groepsfoto geworpen te hebben was hij mijn schot voor de boeg en hij en de productie flirten enorm met zijn molschap. Thomas staat op een sleutelpositie in deze opdracht, maar het is ook wel een erg risicovolle positie omdat er misschien wel een uitgebreide inventarisatie van het geld wordt gemaakt op dat punt in de opdracht. Ook wordt er wel erg de nadruk op gelegd in de productie. Diederik had veel duidelijker kunnen coachen en bij ieder punt de balans op kunnen laten maken. Papieren mee inleveren en alleen maar door willen zijn verdacht. Jochem zorgt hiervoor en Diederik laat het gebeuren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2017, 11:59:27 »
in al onze theorien over deze opdracht , vergeten we voor t gemak 1 ding. adrenaline

wij zitten achter onze tv,pc en wat niet meer en kijken logisch naar wat er gebeurt en hoe dom sommige acties zijn ( het niet checken voordat je over de finish gaat bv). maar deze deelnemers zitten in een te gek spel en een adrenaline rush doet rare dingen met een mens, hetzij met een Mol, hetzij met een superenthusiaste kandidaat.

als je t heel sec bekijkt is de beste positie voor een Mol , de slotloper. hij of zij heeft tenslotte de mogelijkheid zonder pottenkijkers de biljetten te bekijken en te bepalen wat ze afgeven. er is een kleine kans dat de deelnemers exact weten wat ze hebben opgehaald, maar als ze je betichten van mol spel, dan creer je wat verwarring en waarschijnlijk kom je ermee weg. dus zou je stellen dat een thomas als kandidaat die 1/2 1000 nooit over de finish zou hebben gebracht.

heeft de adrenaline het gewonnen van het denkvermogen van kandidaat thomas? of is thomas de Mol.




Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2017, 12:12:38 »
dus zou je stellen dat een thomas als kandidaat die 1/2 1000 nooit over de finish zou hebben gebracht.

heeft de adrenaline het gewonnen van het denkvermogen van kandidaat thomas? of is thomas de Mol.
Je zegt het zelf: adrenaline. Zeker als kandidaat zijnde kan je gewoonweg zo onder de adrenaline zitten dat je simpelweg zo snel mogelijk naar de finish wilt om op tijd binnen te zijn. En daarmee dus vergeten te kijken of er geen halve briefjes tussen zitten. Zo zie ik het bij kandidaat Thomas.
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2017, 14:22:48 »
Even over Diederik: stel dat hij de mol is, dan zou hij toch zonder al te veel problemen iedereen wat meer tijd kunnen geven dan ze eigenlijk hebben? Nu komt Thomas met ruim tijd over de finish en telt al het geld mee. Als Died het tempo er wat uit had gehaald, was het een close call geworden voor Thomas waardoor hij ofwel minder geld kon halen ofwel de eindstreep niet zou halen. Als kandidaat merk je echt niet dat je meer tijd krijgt dan er eigenlijk is. Voor mij eigenlijk een beetje een reden om Diederik af te strepen als mol...

m0ll0m

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2017, 14:26:08 »
Even over Diederik: stel dat hij de mol is, dan zou hij toch zonder al te veel problemen iedereen wat meer tijd kunnen geven dan ze eigenlijk hebben? Nu komt Thomas met ruim tijd over de finish en telt al het geld mee. Als Died het tempo er wat uit had gehaald, was het een close call geworden voor Thomas waardoor hij ofwel minder geld kon halen ofwel de eindstreep niet zou halen. Als kandidaat merk je echt niet dat je meer tijd krijgt dan er eigenlijk is. Voor mij eigenlijk een beetje een reden om Diederik af te strepen als mol...

m0ll0m

Nog minder geld ze hebben maar 120 euro verdiend. Diederik heeft er als mol gewoon voor gezorgd dat er maar 1 halve duizend over de streep kwam. Met als gevolg -1000 euro.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - estafette in de duinen
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2017, 14:36:02 »
Het lijkt inderdaad dat hij iets in zijn zak doet, goed gespot trouwens.
Alleen gaat het er bij mij niet in dat ze in afl. 3 al zo'n grote molactie (dus hint) weggeven. Zeker niet na alle kritiek m.b.t de vroege hint naar Klaas vorig jaar.

En als het de mol is dan leent deze actie zich ook perfect voor de laatste aflevering, als de kijker te zien krijgt wat de montage heeft weggelaten in eerdere afleveringen. De mol die het geld in zijn broekzak verstopt.
Zou een mooie actie zijn, maar laat je die al zien aan de kijkers in aflevering 3?

Als je goed kijkt dan zie je dat hij zijn portofoon in zijn rechterhand heeft.zodra hij gaat lopen stopt hij deze in zijn zak. Niets bijzonders lijkt mij