Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad  (gelezen 47820 keer)

Offline Draco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2017, 22:34:18 »
Lastig te zeggen, achter het stuur kan je mogelijk opzettelijk omrijden en heel veel tijd verliezen. Als je de porto hebt kan je weer onjuiste informatie doorgeven.

Ja, of even 'per ongeluk' een straat links of rechts missen. Daar was toch ook discussie over, of een bepaalde zijstraat telde als 'tweede straat links'?

Mooie opdracht! Chaos met de portofoons, het Molgevoel is compleet   ::ok::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2017, 22:49:03 »
Hier een overzicht van de aanwijzingen en de beoogde route:

1. rechts op auto Sanne & Thomas Start op hoek SW 3rd en SW Jefferson St.
2. links op auto Sanne & Thomas vertrek in zuidwestelijke richting hier maken de makers een fout, het is licht noordwestelijk
3. achterop auto Sanne & Thomas Sla rechtsaf naar SW 12th Av
4. links op auto Diederik & Roos Tweede straat rechts
5. rechts op auto Diederik & Roos Vierde straat links
6. achterop auto Diederik & Roos Tweede straat rechts
7. links op auto Jeroen & Sigrid Eerste straat links Hier zit een addertje onder het gras, er is een eerdere straat met eenrichtingsverkeer de rechterkant op
8. rechts op auto Jeroen & Sigrid Zesde straat links en meteen rechts
9. achterop auto Jeroen & Sigrid Vijfde straat links
10. links op auto Jochem & Imanuelle Zesde straat links
11. rechts op auto Jochem & Imanuelle Derde straat links
12. achterop auto Jochem & Imanuelle Bestemming: aan je rechterhand

De route: https://drive.google.com/open?id=1YmzC7b74KylfRVZlPvIVh3FqLtY&usp=sharing

Het brengt hen bij Powell's City of books, maar deze opdracht was zonder mol ook onmogelijk
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 22:55:25 door molecula »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2017, 22:53:02 »

De route: https://drive.google.com/open?id=1YmzC7b74KylfRVZlPvIVh3FqLtY&usp=sharing

Het brengt hen bij Powell's City of books, maar deze opdracht was zonder mol ook onmogelijk

Prachtig werk ::bravo::

Ja, aan de route te zien, was het zelfs geen sinecure om de weg juist te volgen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2017, 22:55:10 »
In de enveloppen zaten de aanwijzingen om de boeken te zoeken mer het geld er in. Sigrid sputtert wat om ze vast te openen. Had ze het gedaan dan hadden ze misschien geweten dat ze naar een boek moest zoeken en een bibliotheek of boekhandel een mogelijke bestemming was. Waarom wil Jeroen gelijk weg en openen ook de anderen niets?

De vraag is of iedereen enveloppen bij zich had, of alleen Jeroen en Sigrid? En hoe hebben ze bepaald wie de enveloppen bij zich heeft.
Als de opdracht alvast wordt uitgelegd in de enveloppen, dan hadden ze zich tijdens de rit al kunnen voorbereiden.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2017, 22:59:08 »
De vraag is of iedereen enveloppen bij zich had, of alleen Jeroen en Sigrid? En hoe hebben ze bepaald wie de enveloppen bij zich heeft.
Als de opdracht alvast wordt uitgelegd in de enveloppen, dan hadden ze zich tijdens de rit al kunnen voorbereiden.

Er werd dacht ik in de uitleg gezegd dat iedere auto een envelop had en dat met alle enveloppen bij elkaar de oplossing kon worden gevonden.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2017, 23:01:55 »
Hier een overzicht van de aanwijzingen en de beoogde route:

1. rechts op auto Sanne & Thomas Start op hoek SW 3rd en SW Jefferson St.
2. links op auto Sanne & Thomas vertrek in zuidwestelijke richting hier maken de makers een fout, het is licht noordwestelijk
3. achterop auto Sanne & Thomas Sla rechtsaf naar SW 12th Av
4. links op auto Diederik & Roos Tweede straat rechts
5. rechts op auto Diederik & Roos Vierde straat links
6. achterop auto Diederik & Roos Tweede straat rechts
7. links op auto Jeroen & Sigrid Eerste straat links Hier zit een addertje onder het gras, er is een eerdere straat met eenrichtingsverkeer de rechterkant op
8. rechts op auto Jeroen & Sigrid Zesde straat links en meteen rechts
9. achterop auto Jeroen & Sigrid Vijfde straat links
10. links op auto Jochem & Imanuelle Zesde straat links
11. rechts op auto Jochem & Imanuelle Derde straat links
12. achterop auto Jochem & Imanuelle Bestemming: aan je rechterhand

De route: https://drive.google.com/open?id=1YmzC7b74KylfRVZlPvIVh3FqLtY&usp=sharing

Het brengt hen bij Powell's City of books, maar deze opdracht was zonder mol ook onmogelijk

Dank je! Opvallend dat ze starten op Jefferson st. en via wat omwegen op Flanders st. komen. Thomas Jefferson en Flanders is Vlaanderen.... Thomas!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2017, 23:04:40 »
Dank je! Opvallend dat ze starten op Jefferson st. en via wat omwegen op Flanders st. komen. Thomas Jefferson en Flanders is Vlaanderen.... Thomas!

Wow, heel goed gezien. Duidelijkste aanwijzing voor Thomas tot nog toe. ::vergroot:: ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2017, 23:06:44 »
Dank je! Opvallend dat ze starten op Jefferson st. en via wat omwegen op Flanders st. komen. Thomas Jefferson en Flanders is Vlaanderen.... Thomas!

Enorm sterke hint. Al had ik hem nog sterker gevonden als er net zoals bij de 3e aanwijzing ook echt de naam van Flanders st. stond ergens.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2017, 23:10:42 »
Dank je! Opvallend dat ze starten op Jefferson st. en via wat omwegen op Flanders st. komen. Thomas Jefferson en Flanders is Vlaanderen.... Thomas!

Denk dat we er wel uit zijn zo  ::vergroot::   :)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2017, 23:12:49 »
Enorm sterke hint. Al had ik hem nog sterker gevonden als er net zoals bij de 3e aanwijzing ook echt de naam van Flanders st. stond ergens.

Mooie hint inderdaad.
Thomas is in deze aflevering erg verdacht. Ook omdat hij als laatste de duinenopdracht deed. (beste plek om te mollen)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2017, 23:15:07 »
Toch vind ik het geen toeval dat Art de boeken laat zien die ze hadden moeten vinden, en dan met name die twee benoemen. Waarom zou je dat doen? Alleen als er een hint zit toch? Anders had je gewoon uit kunnen leggen dat er binnen boeken te vinden waren met geld. Dus de mol toch een vrouw? Met een oranje afdruk? Past niet in mijn tunnel..... ::rofl::

Het eerste boek dat Art laat zien, is volgens mij niet Miss Mole, maar dat andere: Every contact leaves a trace met de ondertitel :The greatest scientific detectives in the twentieth century. Leuk bedacht - denk ik - door de makers.

Met 'Miss Mole" mis je de mol? Is dat de bedoeling? De mol is juist geen Miss?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 23:16:39 door Marisa »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2017, 23:18:58 »
Enorm sterke hint. Al had ik hem nog sterker gevonden als er net zoals bij de 3e aanwijzing ook echt de naam van Flanders st. stond ergens.
zeker leuke hint, vooral als de boekenwinkel op Flanders str was geweest.....nu meer toeval toch?
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2017, 23:19:55 »
Het eerste boek dat Art laat zien, is volgens mij niet Miss Mole, maar dat andere: Every contact leaves a trace met de ondertitel :The greatest scientific detectives in the twentieth century. Leuk bedacht - denk ik - door de makers.

Met 'Miss Mole" mis je de mol? Is dat de bedoeling? De mol is juist geen Miss?

Dan heb je dubbel mis(s) nodig. ;)

Morgen eens terugkijken en proberen te kijken wat de andere 2 boeken waren die Art in zijn hand had. Eentje zag ik al in het voorstukje. De titel eindigt op 'randt'. Misschien een boek over Rembrandt?

zeker leuke hint, vooral als de boekenwinkel op Flanders str was geweest.....nu meer toeval toch?

Ja, het is het startpunt dat de hint eigenlijk maakt voor mij momenteel. De Flanders is, zoals ik al zei, nog een beetje losse schroeven.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2017, 23:23:56 »
Straatnamen waar de route overheen gaat:

SW Jefferson St
SW 12th Ave
SW Salmon St
SW Park Ave
SW Yamhill St
SW 6th Ave
SW Pine St
NW Broadway
NW Flanders St
NW 12th Ave
NW Couch St

Voor de liefhebber, ik zoek er niet al te veel achter.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2017, 00:07:50 »
Toch opvallend dat Diederik en Roos vrolijk aan het zingen zijn en vervolgens rijdt Diederik de snelweg op. Oftewel buiten het speelveld. Ik weet voorlopig weer genoeg  ;D
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2017, 00:13:37 »
zeker leuke hint, vooral als de boekenwinkel op Flanders str was geweest.....nu meer toeval toch?

Die straat ligt er gewoon en dat Thomas een vlaamse achtergrond heeft, is een gegeven. Wanneer het bij elkaar kan komen, kan het een hint zijn. De productie had ze immers ook over andere straten kunnen sturen. De kandidaten krijgen ook hun productiehints, denk maar aan het I am bord bij Anne-Marie. En ze weten dat de Molloten de route zullen uitwerken.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2017, 00:19:01 »
Dank je! Opvallend dat ze starten op Jefferson st. en via wat omwegen op Flanders st. komen. Thomas Jefferson en Flanders is Vlaanderen.... Thomas!
::ok::
Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2017, 00:24:27 »
Dan heb je dubbel mis(s) nodig. ;)

Morgen eens terugkijken en proberen te kijken wat de andere 2 boeken waren die Art in zijn hand had. Eentje zag ik al in het voorstukje. De titel eindigt op 'randt'. Misschien een boek over Rembrandt?
(...)
Dacht ik ook aan, ja. Zou fijn bij mijn logo passen.  :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2017, 02:07:36 »
Oninteressant (?) voor de speurtocht naar de Mol, maar toch maar voor de volledigheid. De 4 boeken die ze moesten vinden zijn:

Every contact leaves a trace - Dr. Zakaria Erzinçlioglu
Miss Mole - E.H. Young

De verwarde cavia - Paulien Cornelisse



Rembrandt - (Auteur niet kunnen bepalen)


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 3 - ritje door de stad
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2017, 02:31:15 »
Oninteressant (?) voor de speurtocht naar de Mol, maar toch maar voor de volledigheid. De 4 boeken die ze moesten vinden zijn:

Every contact leaves a trace - Dr. Zakaria Erzinçlioglu
Miss Mole - E.H. Young

De verwarde cavia - Paulien Cornelisse

Rembrandt - (Auteur niet kunnen bepalen)
Dank je. Oninteressant? Hm. Misschien.
Zakaria Erzinçlioglu bestaat dus echt; heb even gecheckt. En de cover van zijn boek klopt (helaas) ook, inclusief vingerafdruk. Zijn boek is wsl. mede gebaseerd op de door mij genoemde vrouwenthriller.

'De verwarde cavia'  ::rofl::