Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 494329 keer)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #320 Gepost op: 6-06-2017, 19:00:09 »
Ze zullen waarschijnlijk al wel vertrokken zijn, maar mocht dat niet het geval zijn, dan zou Marieke Elsinga een kanshebber zijn. Zij is de sidekick bij RTL Late Night, en wordt blijkbaar de hele maand vervangen door iemand anders. Zou natuurlijk ook voor ER kunnen zijn, of voor iets heel anders.

Ze heeft op Instagram tegen iemand gezegd dat ze zich graag aanbevolen houd voor Wie is de Mol. Kan te opzichtig zijn, alhoewel Jochem van Gelder vorig jaar op de radio ook wel te koop liep met zijn deelname (voordat het officieel bekend was).
When life knocks you down, fight back!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #321 Gepost op: 6-06-2017, 19:59:46 »
Marieke lijkt me geen logische kandidaat. Art is 17/18 juni in Nederland, de opnames zijn daar dus voor óf na. Drie weken ervoor kan al niet meer en volgens mij heeft ze drie weken er na geen vakantie meer. Ze zou een maandje weg zijn namelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #322 Gepost op: 6-06-2017, 20:34:37 »
Nog een naam : Thomas Verhoef van Eigen huis & Tuin.
Voor zo ver ik kan nagaan, laatste facebook bericht van 16 mei. Twitter en instagram al langer geleden. De laatste opname Eigen huis &Tuin is uitgezonden op 27 mei 2017, en dit is natuurlijk eerder opgenomen.  Dus in principe is Thomas beschikbaar.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #323 Gepost op: 6-06-2017, 21:43:41 »
Nog een naam : Thomas Verhoef van Eigen huis & Tuin.
Voor zo ver ik kan nagaan, laatste facebook bericht van 16 mei. Twitter en instagram al langer geleden. De laatste opname Eigen huis &Tuin is uitgezonden op 27 mei 2017, en dit is natuurlijk eerder opgenomen.  Dus in principe is Thomas beschikbaar.

Leuke naam. Maar tweet nooit (al meer dan een jaar geleden), op facebook zit er vaak een maand tussen zijn posts (dus niet perse in de term opvallend) en op instagram post hij ook met tussenpozen.
Het zou natuurlijk kunnen maar om hem op de lijst te zetten moeten we eerst zeker weten of hij niet in Nederland is geweest tijdens de opnameperiode.

Tip: typ iemands naam in bj de zoekbalk van twitter. Ga niet naar het profiel maar kijk gewoon bij resultaten. Daar tweeten vaak mensen over iemand als die persoon bijv op tv is. Het kan ook zijn dat ze over die persoon tweeten omdat ze hem toevallig in een magazine tegen komen of iets vergelijkbaars maar ik vind het een goede zoekmethode.
Door die zoekterm zag ik ook dat iemand naar het account van Simone Weimans tweette, of ze van de aardbodem verdwenen was, omdat ze niet bij nieuwsuur en het journaal meer te zien was al een paar weken. Dat soort tweets staven mijn vermoeden dat dit een kandidaat is.


Verder nog even over Jan Versteegh. Laat het aub los dat hij in Robinson zat. De opnames van dat seizoen waren 2013 en we zitten nu ruim 4 jaar verder. Alles klopt, de twitterstilte, de instagram stilte, het schrijven in het molboekje, daarna liegen over dat hij nooit benaderd is.
Als je als persoon (die verder niks met het programma te maken heeft) wordt gevraagd om in het officiele molboekje te schrijven kun je er vanuit gaan dat deze persoon in contact staat met het team van Wie is de Mol. Er zijn kandidaten al zovaak gevraagd, maar kunnen geen 3 weken tijd maken in hun agenda's. Het feit dat hij zo stellig is dat hij nooit gevraagd is geloof ik gewoon echt echt echt niet.
OOK dat staaft mijn vermoeden dat hij kandidaat is aankomend jaar.

Maar we kunnen fout zitten. Dat kan.  ::tandpastasmiley::

EDIT: Ik bedacht mij nog iets. Wat nou als ze de kandidaten dit jaar allemaal gewoon de hele opname periode stil laten zijn? Sinds een paar tweeten kandidaten gewoon door en aan de hand daarvan is er zo'n jongen genaamd  Jaap  ::) ::) ::) die dan gaat voorspellen hoe ver kandidaten komen. Aangezien onze 3 verdachten kandidaten voor nu eigenlijk allemaal stil zijn de volledige opnameperiode (Jan, Simone & Loes hebben alle 3 >0 x getweet) vind ik dit best een optie. Dat zou het verdere zoeken ook makkelijker maken, dan moeten we dus zoeken maar mensen met echt een lange stilte. En bedenk ook dat er elk jaar wel een paar zijn die niet actief zijn op sociale media..
« Laatst bewerkt op: 6-06-2017, 21:49:28 door Rämon »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #324 Gepost op: 6-06-2017, 22:22:49 »
Ze zouden ook de contactpersonen van de deelnemers, voor zover dit BNers zijn, kunnen vragen om een twitterstilte. Dit puur om ons te misleiden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #325 Gepost op: 6-06-2017, 22:37:47 »
Ze zouden ook de contactpersonen van de deelnemers, voor zover dit BNers zijn, kunnen vragen om een twitterstilte. Dit puur om ons te misleiden.


Ja, na al die jaren dat deelnemers vroegtijdig ontdekt zijn door social media, zou je toch denken dat ze wel iets geleerd hebben. Er zullen inmiddels wel regels zijn. Of ze meteen aan misleiding doen, dat weet ik niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #326 Gepost op: 7-06-2017, 10:11:08 »
Ja, na al die jaren dat deelnemers vroegtijdig ontdekt zijn door social media, zou je toch denken dat ze wel iets geleerd hebben. Er zullen inmiddels wel regels zijn. Of ze meteen aan misleiding doen, dat weet ik niet.
Zand in de ogen strooien hoort er in het spel zélf natuurlijk wel bij.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #327 Gepost op: 7-06-2017, 12:29:55 »
Misschien heb ik iemand gevonden die goed in het WIDM-plaatje past... Waldemar Torenstra  ::oink::

Zit net als Immanuelle in Vechtershart. En is de partner van een NPO-celebrity.

Verder kunnen we op grond van Twitter, tv-opnames e.d. ook de volgende mensen afstrepen:
- Toprak Yalciner
- Rob van Someren
- Claudia Zwiers
- Kluun
- Edith Bosch
- Geza Weisz

Die laatste twee hebben al in ER gezeten en ook in hetzelfde seizoen als Jan V.
Maar beiden zijn nog in Nederland op dit moment, lukt dus sowieso niet.

Iemand nog suggesties?  ::tandpastasmiley::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #328 Gepost op: 7-06-2017, 14:20:05 »
Waldemar had ik laatst naar gekeken maar alweer afgestreept. Weet alleen niet meer waarom...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #329 Gepost op: 7-06-2017, 22:15:49 »
Waldemar moet overigens, net als Art, 17/18 juni in Amsterdam zijn voor de Nacht vd Vluchteling. Het lijkt erop dat ze beide 'het gezicht' van Stichting Vluchteling zijn . Weet niet of hij dan mee doet. Uitsluiten om deze reden kan niet, maar lijkt me niet heel logisch.


Hij benadrukt wel graag dat de pot op 0 staat, zo te horen...
« Laatst bewerkt op: 7-06-2017, 22:25:54 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #330 Gepost op: 8-06-2017, 04:32:43 »
Waldemar had ik laatst naar gekeken maar alweer afgestreept. Weet alleen niet meer waarom...

Grote kans dat hij een film aan het opnemen is "huisvrouwen bestaan niet". Hij heeft een belangrijke rol dus onwaarschijnlijk dat ze 3 weken zonder hem kunnen. Ook jelka van houten en jim bakkum kunnen om die reden van jullie lijstjes. https://www.instagram.com/explore/tags/huisvrouwenbestaanniet/

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #331 Gepost op: 8-06-2017, 12:08:36 »
Grote kans dat hij een film aan het opnemen is "huisvrouwen bestaan niet". Hij heeft een belangrijke rol dus onwaarschijnlijk dat ze 3 weken zonder hem kunnen. Ook jelka van houten en jim bakkum kunnen om die reden van jullie lijstjes. https://www.instagram.com/explore/tags/huisvrouwenbestaanniet/

Oei... dit wist ik niet  ::rofl::

Dan moeten we even verder puzzelen!
Hoop stiekem op Maike Meijer of Margot Ros van Toren C...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #332 Gepost op: 8-06-2017, 16:40:39 »
Ik hoop daar ook op, maar ze hebben beide geen twitter en instagram  dus lastig te checken.

We zitten nu op 3 weken opnameperiode (als mijn berekening klopt) en Jan, Simone en Loes zijn alle 3 nog steeds totaal offline op alle social media. Voor Jan is het het bijna een maand geleden dat hij op twitter was... Ik heb even teruggezocht en zelfs in drukke opname periode van BNN programma's tweette hij gewoon door.

Hij heeft ook geen media stilte aangkondigd dus ik kan me niks anders voorstellen dan Wie is de Mol.

Nog andere namen? Ik loop een beetje vast

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #333 Gepost op: 8-06-2017, 16:59:10 »
Ik hoop daar ook op, maar ze hebben beide geen twitter en instagram  dus lastig te checken.

We zitten nu op 3 weken opnameperiode (als mijn berekening klopt) en Jan, Simone en Loes zijn alle 3 nog steeds totaal offline op alle social media. Voor Jan is het het bijna een maand geleden dat hij op twitter was... Ik heb even teruggezocht en zelfs in drukke opname periode van BNN programma's tweette hij gewoon door.

Hij heeft ook geen media stilte aangkondigd dus ik kan me niks anders voorstellen dan Wie is de Mol.

Nog andere namen? Ik loop een beetje vast

Ik heb gistermiddag de belangrijkste mensen van Flikken, Toren C (idd, geen social), Klem, Dr. Tinus nagetrokken allemaal of in Nederland, of in opnames, of geen social media.

Nieuwe sporen om op door te gaan:
1. Bekendere en minder bekendere Radio dj's checken (zoals Daisy aangaf)
2. Spelers uit Nederlandse series Penoza, Smeris, Dr. Deen, Vechtershart, GTST checken
3. Musicalacteurs
4. Populaire tv programma's van npo 1, 2 en 3 (De Kwis, 3 op Reis, en diverse kinderprogramma's)
5. Deelnemers uit vorige 2 seizoenen de slimste mens op social natrekken
6. SBS gezichten (wie zijn er nog over na Airen, Viktor, Kees, Jochem die ex-sbs is nu).
7. Schrijvers
8. Ex-topsporters
9. Cabaretiers (die geen optredens hadden deze periode)

En ik gok dat er ook deelnemers bij zitten die geen social media hebben...

Paul de Munnik streep ik af, was op basis van zijn Instagram toch in Nederland: 
   
« Laatst bewerkt op: 8-06-2017, 17:19:42 door Mollenvanger-MV »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #334 Gepost op: 8-06-2017, 17:26:51 »
Bij punt 7, schrijvers, mogen we ook de columnisten niet vergeten. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #335 Gepost op: 8-06-2017, 19:26:53 »
Heb de hele cast van penoza net opgezocht en behalve Jacob Derwig kon ik niemand bedenken die mee doet (naar aanleiding van social media stiltes) Ik zie nu net op instagram dat Jacob op reis is en gewoon instagramt.
Namen die we ook niet hoeven te verwachten.

Lone van Roosendaal. Wart Kamps. Kim van Kooten. Barry Atsma. Jacob Derwig. Jacqueline Blom. Sanne Langelaar, Brigitte Heitzer, Elise Schaap, Tina de Bruijn, Barbara Sloesen, Inge Schrama.
Tjitske Reidinga speelt in het theater, net als Katinka Polderman.

Lies Visschedijk is niet actief op social media, kan haar niet natrekken.

Maurits Delchot en Typhoon hoeven we ook niet te verwachten, kun je ook afstrepen. De jeugd van Tegenwoordig trad op dus alle 3 hoeven we niet te verwachten. Hoewel ik Pepijn Lanen echt zo'n enorme WIDM naam vind.

Ok die dus allemaal niet.  ::tandpastasmiley:: ::) Wie wel?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #336 Gepost op: 8-06-2017, 19:31:13 »
Ja echt he, ik ben de hele middag al wezen researchen maar er is echt niemand die er bovenuit steekt. Enige met een twitterstilte vanaf 19 mei is Twan Huys, vond ik ook best een realistische naam, totdat ik erachter kwam dat hij alleen maar over zijn programma tweette en op 19 mei daar de laatste uitzending van was (is altijd nog wel mogelijk natuurlijk, maar zo niet heel veel uit af te leiden).

Ik zou zeggen goed bezig makers van WIDM (of slecht bezig wij??).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #337 Gepost op: 8-06-2017, 20:06:09 »
-Timur Perlin tweet bijna nooit en heeft geen instagram maar ik zie nu dat hij sinds een week instagram heeft en zijn 41e verjaardag viert alleen in spanje op een vlakte. Zou het? dit kan makkelijk als rookgordijn de wereld in gestuurd zijn, maar van de andere kant.. Je hebt geen rookgordijn nodig als je normaal al geen twitter en of instagram hebt...... dus klinkt niet logisch.


-Lars Gierveld, kennen we o.a van Rambam. Tweet bijna nooit, vaak met tussenpozen dus valt misschien niet meteen iets uit te halen maar tweet vanaf 10 mei nog maar 1 x en dat is 31 mei. Kan me niet perse voorstellen dat hij zou tweeten vanuit opnamelocatie als rookgordijn als je al zo weinig tweet als hem maar hij heeft geen facebook of instagram dus kan het verder niet confirmen.
Vind hem best wel een widm naam iig.

Kees Boot, tweet niet, instagramt niet. Heeft aangegeven fan te zijn. Maar mocht Jan versteegh meedoen lijkt Kees me onwaarschijnlijk aangezien hun in het zelfde seizoen Robinson zaten.
« Laatst bewerkt op: 8-06-2017, 20:15:18 door Rämon »

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #338 Gepost op: 8-06-2017, 21:16:46 »
Oren Schrijver heeft zojuist na een maand stilte weer iets getweet. Is wel erg toevallig nu de opnames wel zo ongeveer voorbij zijn.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #339 Gepost op: 9-06-2017, 12:42:14 »
Kees Boot, tweet niet, instagramt niet. Heeft aangegeven fan te zijn. Maar mocht Jan versteegh meedoen lijkt Kees me onwaarschijnlijk aangezien hun in het zelfde seizoen Robinson zaten.

Lijkt mij ook niet waarschijnlijk. ALS Jan Versteegh mee doet natuurlijk. Zoals ik al eerder aangaf: vorig jaar geloofden hele volksstammen (legitiem) dat Stijn van Vliet mee zou doen. Ik denk zomaar dat de WIDM-mensen weleens niet-deelnemers vragen om stil te zijn op Twitter om zo de zoekers op een dwaalspoor te zetten   ::tandpastasmiley::

Rämon, je noemde ook nog Lone van Roosendaal en Inge Schrama. De eerste zal al in ER, in het seizoen waar ook Remy Bonjasky mee deed. Zat ze nog te klagen dat "het halve Olympische team" mee was  ::rofl::

Maar over Inge Schrama las ik iets interessants:
http://www.ad.nl/show/inge-schrama-tijdelijk-uit-gtst-omdat-ze-lichamelijk-op-is~a57a5c4e/
Iemand enig idee sinds wanneer zij niet meer in GTST te zien was? Trek daar plm. 5 weken van af en we weten wanneer ze geen opnames meer had...
« Laatst bewerkt op: 9-06-2017, 12:45:37 door KingLennart »