Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen  (gelezen 23069 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Gepost op: 28-01-2017, 20:55:11 »
Hier kun je alles kwijt over de 2e opdracht uit aflevering 4
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2017, 21:02:57 »
Zak r maar in Art Rooijakkers  ::jaja::
Meer L

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2017, 21:03:30 »
Hahahah Thomas in bloedvorm, ja als mol zal Jochem bedoelen. Geen enkele effort van hem gezien tijdens deze opdracht. Als er geld gevonden werd was hij er pas bij nadat het gevonden werd.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2017, 22:06:06 »
Hahahah Thomas in bloedvorm, ja als mol zal Jochem bedoelen. Geen enkele effort van hem gezien tijdens deze opdracht. Als er geld gevonden werd was hij er pas bij nadat het gevonden werd.

Precies, maar dat heeft Jochem.niet door, die hoord dat er geld is en ziet Thomas er "toevallig" weer bij staan.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2017, 22:11:10 »
Wat is dit voor een groep zeg. Niemand die de leiding neemt, allemaal kippen zonder kop. Waar was Jochem, die wil nog wel eens sturen.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2017, 22:20:38 »
Hahahah Thomas in bloedvorm, ja als mol zal Jochem bedoelen. Geen enkele effort van hem gezien tijdens deze opdracht. Als er geld gevonden werd was hij er pas bij nadat het gevonden werd.

Volgens mij zegt Jochem dat alleen om de verdenking van Thomas af te houden, omdat Jochem hem als mol ziet en natuurlijk niet wilt dat anderen uit de groep Thomas ook als mol gaan verdenken ;)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2017, 22:20:57 »
ik had die hooibalen gewoon allemaal over de kant gegooid, want nu leggen ze deze erop en gooien ze alles door elkaar. of mocht dat niet?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2017, 22:22:48 »
ik had die hooibalen gewoon allemaal over de kant gegooid, want nu leggen ze deze erop en gooien ze alles door elkaar. of mocht dat niet?

Ik schreef al dat ik ze dom vond.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2017, 22:36:31 »
Ik schreef al dat ik ze dom vond.

Ik ga ervanuit dat dat niet mocht, want er zitten best slimme menschen bij ;)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2017, 22:55:46 »
wat kun je hier als mol nou doen? Je weet waarschijnlijk als mol ongeveer waar het ligt, dus tijdrekken is enige middel gok ik:

- andere kant aan het werk gaan
- op hooibalen blijven staan terwijl anders probeert op te tillen
- verwarring zaaien over waar het geld nou precies te vinden is
- van de groep afzonderen
- zorgen dat de hooibalen op 1 hoop worden gegooid, en dat ze dan ff later toch de andere kant op moeten

Iemand andere ideeën?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2017, 23:02:42 »
wat kun je hier als mol nou doen? Je weet waarschijnlijk als mol ongeveer waar het ligt, dus tijdrekken is enige middel gok ik:

- andere kant aan het werk gaan
- op hooibalen blijven staan terwijl anders probeert op te tillen
- verwarring zaaien over waar het geld nou precies te vinden is
- van de groep afzonderen
- zorgen dat de hooibalen op 1 hoop worden gegooid, en dat ze dan ff later toch de andere kant op moeten

Iemand andere ideeën?

Hooibalen juist op plekken leggen waarvan je weet dat er geld onder ligt misschien?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2017, 23:06:41 »
Of mensen die op de juist plek zoeken weg proberen te lokken? Zoals Jeroen meerdere malen deed bij Sigrid?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2017, 23:08:18 »
Ik ga ervanuit dat dat niet mocht, want er zitten best slimme menschen bij ;)
Dat is nergens op gebaseerd. Er werden trouwens wel balen over de rand gegooid en iemand, weet even niet meer wie, stelde dat ook voor.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2017, 23:15:42 »
Hooibalen juist op plekken leggen waarvan je weet dat er geld onder ligt misschien?
ja goeie, jammer dat we niet zien (tenminste ik heb het niet gezien) wie voorstelt om alles op 1 hoop te gooien

---
Of mensen die op de juist plek zoeken weg proberen te lokken? Zoals Jeroen meerdere malen deed bij Sigrid?

Sanne die alleen in hoekje zit, hopend dat iemand haar komt helpen?
vage opdracht al met al
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 09:08:24 door Lukie4, Reden: twee berichten achter elkaar samengevoegd »

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2017, 23:21:03 »
Waarom niet simpel rij voor rij er af rollen ipv lukraak te gaan graven. Weer de klassieke fout van gelijk beginnen omdat Art zegt dat de tijd ingaat. Je kunt best even een minuutje overleggen. De productie vind ik altijd weer goed gebruik maken van de psychologie en de mol hoeft alleen maar te graven op verkeerde plekken, blokken in de weg te leggen en als het dan toch gevonden is, braaf meewerken als fanatieke kandidaat.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2017, 23:28:58 »
Waarom niet simpel rij voor rij er af rollen ipv lukraak te gaan graven. Weer de klassieke fout van gelijk beginnen omdat Art zegt dat de tijd ingaat. Je kunt best even een minuutje overleggen. De productie vind ik altijd weer goed gebruik maken van de psychologie en de mol hoeft alleen maar te graven op verkeerde plekken, blokken in de weg te leggen en als het dan toch gevonden is, braaf meewerken als fanatieke kandidaat.

Omdat je dan als zeer kandidaats overkomt.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2017, 23:30:41 »
art had gezegd dat t geld OP een baal lag dus de onderste rij hoefde niet er uit. Maar ja ,was vooral sigrid die daar wilde zoeken waar Jeroen trouwens zei dat dat niet hoefde

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2017, 23:43:59 »
Ik had echt het gevoel dat er in die loods ernaast nog iets moest zijn. Kan toch niet anders? Net als toen in dat spel in 2013 dat ze die donkere kamer moesten maken en dat Paulien ineens een ladder vond. Waarom denkt niemand daar aan.

Hoe dan ook, door die rotveiling heb je toch niks aan molspeuren hier, want je hebt dankzij die opdracht geen enkel idee of de intentie van de mol misschien was om juist wèl geld te verdienen hier.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 09:09:22 door Lukie4, Reden: schelden is niet toegestaan op het forum »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2017, 01:05:24 »
Dit was dus wel een mindere opdracht vond ik;)
You'll never walk alone

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2017, 01:58:46 »
Waarom niet simpel rij voor rij er af rollen ipv lukraak te gaan graven. Weer de klassieke fout van gelijk beginnen omdat Art zegt dat de tijd ingaat. Je kunt best even een minuutje overleggen. De productie vind ik altijd weer goed gebruik maken van de psychologie en de mol hoeft alleen maar te graven op verkeerde plekken, blokken in de weg te leggen en als het dan toch gevonden is, braaf meewerken als fanatieke kandidaat.

Ja, vond ik ook vreemd. Buitenste rijen eraf duwen en dan laag voor laag eraf rollen. Kon ook nog via de trap. Sneller en scheelt veel tijd. Niemand wilde dit idee opperen. Zelfs Diederik en Jochem niet. Geen leuke opdracht maar de veiling maakte het gelukkig goed.