Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen  (gelezen 23068 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #40 Gepost op: 30-01-2017, 22:35:55 »
Vergeleken met de veiling was deze opdracht een stuk minder... maar toch denk ik dat De Mol hier één ding kon doen.

Art zegt vooraf dat er vier biljetten zijn verstopt met een totale waarde van 2000 Euro.
Het eerste biljet dat er uit wordt gehaald is er eentje van 250 euro. Er van uit gaande dat er alleen veelvouden van 250 in zitten betekent dit dat er minimaal 1 biljet is met minimaal 750 euro. Maar nog veel waarschijnlijker acht ik de indeling 250-250-500-1000.
op de wie is de mol website staat dat er 250, 500, 500, en 750 lag.
link

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #41 Gepost op: 30-01-2017, 22:54:04 »
Wie zegt dat sanne geen hooibaal opgetild krijgt, mag nogmaals kijken  ::jaja::
En de meeste gooit ze op een soort stapel. Doet ze dit omdat ze niet ver wil Lopen of verbergt ze hiermee een biljet.

Ik Ben t eens dat deze opdracht niet met de juiste tactiek is gespeeld en de groep hielp de mol hier enorm. Tuurlijk beginnen je met zijn Allen op 1 plek en ram je alles naar Beneden wat je hebt bekeken.

Ieder op zijn Eigen Hoekje is niet slim. De mol vindt in zijn hoekje niks en als hij al wat over het hoofd  ziet is er geen controle. ( zie klaas in drakengrot, er zat echt meer in die kist maar ja)

Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #42 Gepost op: 31-01-2017, 22:37:24 »
Dit was dus wel een mindere opdracht vond ik;)
wat een saaie opdracht

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #43 Gepost op: 1-02-2017, 11:23:34 »
wat een saaie opdracht

Ja, echt balen..  :P

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #44 Gepost op: 1-02-2017, 14:03:55 »
Het gedrag van Sanne en Jeroen in deze opdracht is te verklaren uit de afspraak die ze hadden tijdens hun "wandelingetje". Dit onderonsje is  tussen de opdrachten gemonteerd maar ik denk dat dit wandelingetje na het ontbijt 's ochtends al heeft plaatsgevonden.( zie ook hun lange schaduwen op de weg i.v.m. de nog laag staande zon) Ze spreken af dat Sanne vandaag gaat letten op Jochem en Diederik en dat Jeroen op Sigrid en Imanuelle in de gaten houdt. Aan het eind van de dag tellen ze hun bevindingen bij elkaar op volgens Jeroen.

Aan het begin van de hooibalenopdracht zegt Sanne meteen: "Ik ga ergens met Jochem". Jeroen blijft bij Sigrid hangen en test haar uit met zijn opmerkingen over  in het midden zoeken. Sanne doet niet veel in haar hoekje behalve de mannen in de gaten houden.

Ik heb Art niets horen zeggen over het midden:
"Goedemorgen. In deze hooiberg liggen vier hooibalen met geld erop. Totaal: 2000 euro.  Jullie gaan op zoek naar geld in een hooiberg. Jullie hebben een kwartier, de tijd begint nu".

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #45 Gepost op: 1-02-2017, 14:18:09 »
Het gedrag van Sanne en Jeroen in deze opdracht is te verklaren uit de afspraak die ze hadden tijdens hun "wandelingetje". Dit onderonsje is  tussen de opdrachten gemonteerd maar ik denk dat dit wandelingetje na het ontbijt 's ochtends al heeft plaatsgevonden.( zie ook hun lange schaduwen op de weg i.v.m. de nog laag staande zon) Ze spreken af dat Sanne vandaag gaat letten op Jochem en Diederik en dat Jeroen op Sigrid en Imanuelle in de gaten houdt. Aan het eind van de dag tellen ze hun bevindingen bij elkaar op volgens Jeroen.

Aan het begin van de hooibalenopdracht zegt Sanne meteen: "Ik ga ergens met Jochem". Jeroen blijft bij Sigrid hangen en test haar uit met zijn opmerkingen over  in het midden zoeken. Sanne doet niet veel in haar hoekje behalve de mannen in de gaten houden.

Ik heb Art niets horen zeggen over het midden:
"Goedemorgen. In deze hooiberg liggen vier hooibalen met geld erop. Totaal: 2000 euro.  Jullie gaan op zoek naar geld in een hooiberg. Jullie hebben een kwartier, de tijd begint nu".

Wat goed opgemerkt! Dit klinkt heel plausibel, met name omdat het in één klap een heleboel verklaart.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #46 Gepost op: 1-02-2017, 18:42:36 »
Oew goed doordacht Moedermol. Dat verklaart inderdaad een hoop.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #47 Gepost op: 1-02-2017, 19:22:08 »

** Prachtig betoog over het verbond tussen Sanne en Jeroen **


Zou dit verbond ook kunnen verklaren waarom Jeroen penningmeester werd? Ik las ergens dat Sanne al een voorzetje heeft gegeven voor de wissel. Was het haar bedoeling om haar bondgenoot penningmeester te maken? Zelfs zonder voorkennis over de veiling zou dit zomaar kunnen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #48 Gepost op: 1-02-2017, 20:04:42 »
Zou dit verbond ook kunnen verklaren waarom Jeroen penningmeester werd? Ik las ergens dat Sanne al een voorzetje heeft gegeven voor de wissel. Was het haar bedoeling om haar bondgenoot penningmeester te maken? Zelfs zonder voorkennis over de veiling zou dit zomaar kunnen.

Dat is ook nog eens een goede verklaring inderdaad. Het leek wel een opzetje maar dat is dan niet meer zo onlogisch. Misschien wilden ze beiden het geld eens goed kunnen checken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - hooibalen
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2017, 22:54:36 »
Ja, echt balen..  :P
nominatie ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.