Auteur Topic: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!  (gelezen 34120 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Gepost op: 28-02-2017, 23:00:12 »
De makers lezen mee... Art zei in de chat dat we onze ideeen aan konden dragen voor opdrachten voor seizoen 18. Brand los!

(Ik zal morgen mijn idee hier ook wel even in droppen)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2017, 23:24:45 »
Ik heb dit seizoen twee keer gedacht dat deze opdracht zou komen maar het bleef uit. Allereerst in opdracht 1, aflevering 1 (tickets voor de helikopter zoeken in het bos) en bij 'ongezien door Fort Rock' in aflevering 8 (kruipend naar de vrijstelling).
Helaas kwam ik bij beide opdrachten van een koude kermis thuis omdat de opdrachten alles behalve gelaagd waren ::rofl::

Voorstel:
Een opdracht in Hunger Games stijl. Voorwaarde: Beslaat één hele aflevering (net zoals Oregon Trail). Ik denk persoonlijk dat je zoveel uit een dergelijke aflevering kan halen, zoals:
- verschillende type lasergunes en wapens waarvoor gestreden moet worden
- bondjes die worden gesmeed
- verschillende items (topito's/geld/jokers/vrijstellingen) die je kan verdienen (verspreid over het speelveld of kan verdienen via mini-games)
- met drones items droppen op beacon/baken locaties

Uiteindelijk is het doel om als laatste over te blijven.

Zie ook:


Of kijk de hele film :)

Toevoeging:
Daarnaast lijkt het me tof dat kandidaten ook meer zelf gaan filmen. In een opdracht als deze kun je dan denken aan een style als 'Alone' (overigens raad ik iedereen aan dat ook te kijken):
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 23:33:09 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2017, 13:34:35 »
Klinkt als een zeer mooie opdracht, die Hunger Games opdracht. Alleen zou die dan wel het beste tot zijn recht komen in een van de eerste afleveringen.

(en ik kan het beamen: kijk absoluut de hele film van The Hunger Games)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2017, 16:10:43 »
Hier een variant op de gevangenisopdracht van seizoen 4 (als er meerdere groepen zijn die moeten samenwerken, vind ik toch altijd het leukst. Hij is nog niet perfect, maar de kern is er.

Ik stel hem zelf voor met 6 of 9 kandidaten: 3 groepen van 2 of 3. Elke groep is in een ander deel van een gebouw. Ze hebben bvb. 30 minuten.

Groep 1: Niet horen: Ze krijgen wel een portofoon/omroeper om de andere groepen in te lichten, maar niks om mee te horen.
Groep 2: Niet spreken: Ze krijgen enkel een portofoon om mee te luisteren, maar kunnen niet spreken
Groep 3: Niet zien: Ze krijgen een portofoon om mee te spreken en mee te luisteren, maar hun gedeelte is volledig verduisterd (kan je ook meteen de mol stoppen, want die tast graag in het duister :P )

Groep 1 is in het bezit van een knop, die het licht aanzet bij groep 3, maar de timer wel 2x zo snel laat aflopen, een kluis met een cijfercombinatie en zicht op groep 2
Groep 2 is in het bezit van de aftelklok en de uitleg van groep 3
Groep 3 is in het bezit van een parcours met aan het eind de code van de kluis van groep 1. Het parcours heeft delen, die in het donker (lichtgevende pijlen ofzo) en delen, die in het licht moeten worden gedaan

Aan het begin weet niemand wat de handicap van de andere groepen is en waar de camera's/knoppen voor dienen.
De opdracht is dus groep 3 door het parcours te loodsen, waarbij groep 2 aan groep 1 moet uitbeelden dat de timer sneller gaat en wanneer het licht aan moet, en aan het einde groep 3 de code doorgeven aan groep 2 en dan aan 1, zodat zij het geld uit de kluis kunnen halen.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2017, 19:08:31 »
- Een natuurgebied met een oppervlakte van 15km2 moet uitgekamd worden.

- Kandidaten hebben de beschikking tot een helikopter met een piloot (voor 2 personen), een auto (voor 2 personen) en 2 ebikes. Daarnaast hebben de kandidaten telefoontjes om elkaar te bellen. De helikopter heeft voor 2 uur brandstof, de auto voor 4 uur.

- 2 kandidaten hebben bij de vorige opdracht een vrijstelling gevonden en moeten deze verdedigen door zich simpelgoed zo goed mogelijk verborgen te houden. Ze mogen bewegen en ze mogen zich verstoppen.

- De opdracht begint bij zonsondergang en eindigt bij zonsopkomst.

- Als de opgejaagde kandidaten gespot worden, gaat per kandidaat €2500,- in de pot.

- Er is 1 dingetje: zowel de jagende als de opgejaagde kandidaten dragen allemaal een geluidspreker die continu en hard muziek afspeelt.

(In de muziek zou een hint verstopt kunnen worden)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #5 Gepost op: 1-03-2017, 19:50:46 »
--Uitleg hunger games opdracht--

Dit zou je prima over heel aflevering 1 uit kunnen spreiden. Dan aan het eind niemand eruit, geen test, geen executie. Kunnen ze in aflevering 2 nog wat 'normale' opdrachten doen en dan eerste test. Lijkt me een spetterend begin van het seizoen!


Even heel kort een eigen ideetje:
Nog drie kandidaten in het spel. Dus een finale opdracht. Wat mij betreft een simpele, maar wel een beetje gelaagd want dat is ook nodig in Wie is de Mol.

Aflevering 9, opdracht 1.

De kandidaten zijn in een oud gebouw en krijgen een magnetisch balletje waarin geld zit. Door een gigantisch parkoers door het hele gebouw moet het balletje worden geloosd en alleen door met zijn drieën samen te werken zal dit lukken. Bovendien mag het balletje nooit op de grond vallen en moet het binnen een halfuur/drie kwartier op de eindbestemming zijn. Elke van de drie kamers heeft een andere soort challenge waardoor je het balletje zal moeten leiden.

Voorbeelden:
-Een kamer waarin het balletje door twee personen met magneten over een baan moet worden geleid. Op het parcours zijn echter ook magnetische onderdelen die roet in het eten kunnen gooien. De kandidaten moeten dus zorgvuldig bekijken hoe ze met de magneten door deze kamer kunnen komen. De overige kandidaat kan in deze kamer testen wat noordelijk en zuidelijk is en wat dus wel of niet gevaarlijk is en van welke afstand.
-Een kamer met delen van het parcours die schuin gezet kunnen worden. Een ander teamlid moet in een kamertje ernaast gaan zitten met twee knoppen. Door die in te drukken kunnen de delen van het parcours schuin gezet worden waardoor zonder het balletje een zetje te geven toch het balletje vooruit komt. Echter, als het parcours te schuin wordt, kan het balletje eraf rollen. De persoon in het kamertje ernaast ziet natuurlijk niks.
-Een donkere kamer waarin twee personen het balletje leiden door te tikken met een biljartkeu oid. De andere persoon krijgt een computer voor zich waarbij hij wél kan zien waar de "gaten" op dit parcours zitten waar het balletje niet in mag vallen.

Lastig om uit te leggen maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2017, 19:59:56 »
Leuke opdracht ik begrijp alleen het schuinzetten van het parcours niet helemaal.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2017, 21:45:47 »
Vet dat we nog de optie hebben om opdrachten te bedenken. Wat er al genoemd is, lijkt me heel tof.

Toevallig heb ik vorig jaar al eens nagedacht over mogelijke opdrachten, maar ook over andere dingen die het spel spannend en gelaagd kunnen maken. Wat mij betreft moet bij elke opdracht geld te verdienen zijn, wat de opdracht ook is. Daar heb ik de opdrachten op proberen te baseren.

Nog niet alles is goed uitgewerkt, maar een mogelijk concept staat.

Opdrachten:
1. Alle kandidaten doen individueel een parcours met denkspellen onderweg. Daar krijgen ze 30 minuten voor. Het aantal minuten dat de kandidaat aan het einde overhoudt keer 30 is het bedrag dat de kandidaat mag besteden bij een veiling. Je kan daar bijvoorbeeld dingen kopen als:
  • een telefoongesprek met de Mol
  • de testantwoorden van de vorige afvaller
  • twee vragen die in de komende test worden gesteld
  • een envelop met vraagteken (met de keuze iemand anders van de groep zijn scherm niet te laten zien)
  • een rode joker die je mag inzetten tegen een andere kandidaat

De kandidaat met de snelste tijd krijgt alvast een joker cadeau.
Mocht er een bedrag overblijven, gaat dit in de pot. Zo niet, dan gebeurt er niks. Het is dus geen veiling waarbij sowieso geld uit de pot gaat.

2. Alle kandidaten bepalen voor zichzelf of, en zo ja, hoeveel en welke antwoorden uit de vorige test (maximaal vijf) ze willen delen met de andere kandidaten. Elk op waarheid gebaseerd antwoord wat gedeeld wordt levert €100 op voor de pot, en €300 als vraag 20 wordt gedeeld. De kandidaat die op deze manier het meeste geld bij elkaar speelt, krijgt een vrijstelling. Door een antwoord te liegen, gaat er €100 af van wat de kandidaat verdiend heeft, en er gaat €300 af als vraag 20 gelogen wordt. Eventueel kan ervoor worden gekozen om de kandidaat die het minste heeft verdiend (of de pot het meeste gekost heeft) een fout antwoord te geven bij de volgende test.

3. Elke kandidaat maakt de test zoals de laatste afvaller deze in de vorige aflevering heeft gemaakt. Ter voorbereiding mag iedere kandidaat een andere kandidaat kiezen om het vijf minuten lang over de vragen te hebben en eventuele goede antwoorden. Elke vraag die goed is beantwoord levert €25 in de pot op (maximaal dus €500 per persoon). Het totaalbedrag wordt bekendgemaakt, maar niet hoeveel vragen iedereen goed had (anders geeft het sommige kandidaten een voordeel). Daarna kan het gebeuren volgens één van de varianten:
  • Variant 1: De kandidaat die de meeste vragen goed heeft beantwoord, krijgt twee goede antwoorden bij de volgende test zonder dat hij/zij dit weet. De kandidaat met de slechtste score krijgt dit te horen, maar niet wat de score was.
  • Variant 2: De kandidaten kunnen van Art horen hoeveel vragen ze goed hadden (als hulp bij de zoektocht naar de Mol), maar dan moet wel zijn/haar scherm worden getoond bij de executie.  Mogelijk valt er dus niemand af bij de executie.

Overige suggesties:
1. Elke aflevering kan een kandidaat een woord verdienen in de taal van het land waar ze zijn, of een taal van een oude beschaving die daar geleefd heeft. Door alle woorden in aflevering 9 samen te voegen en in de goede volgorde te leggen, wordt bekend welke vraag (in die taal) gesteld moet worden aan een ‘priester’ (als in 2008). Als de vraag helemaal klopt, wordt het juiste antwoord gegeven. Het antwoord op de vraag geeft een duidelijke hint naar wie de Mol is.
Een kandidaat die afvalt en een woord heeft verdiend, geeft zijn woord door aan een andere kandidaat. Stelen of delen van de woorden is uiteraard toegestaan.

2. Wat al eens op het forum is geopperd, maar dan wat uitgebreider:
Aan het einde van elke aflevering (tot en met aflevering 6) krijgt de kandidaat die de meeste inzet heeft getoond bij de opdrachten of het meeste geld in de pot gestopt heeft, een joker. Dit wordt interessant, want maakt de kandidaat zichzelf verdacht voor anderen door geen geld te verdienen, of kiest de kandidaat voor de joker en geen of minder verdenkingen op zichzelf.

3. Wellicht wat futuristisch, maar lijkt me zeker mooi als het kan:
De eerste afvaller van het spel (van aflevering 1) volgt via tv-schermen wat er allemaal gebeurt in aflevering 2. Afvaller 2 sluit zich na de executie aan bij afvaller 1. Samen bekijken ze wat er allemaal gebeurt in aflevering 3. Na de laatste opdracht van de aflevering maken beide afvallers dezelfde test als de andere kandidaten. De afvaller die de test het beste van de twee maakt, schuift aan bij de executie van de anderen. De ander gaat definitief naar huis.
Als vervolgens de teruggekeerde afvaller de test slechter heeft gemaakt dan de anderen, gaat die persoon alsnog definitief naar huis. Zo niet, dan vertrekt iemand anders uit de groep.

Ik ben benieuwd naar de overige suggesties.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2017, 10:47:02 »
Leuke ideeën Joey94, alleen het laatste idee ben ik het niet helemaal mee eens. Het wordt heel lastig om te mollen als twee kandidaten je via schermen in de gaten mogen houden.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2017, 11:18:58 »
Leuke opdracht ik begrijp alleen het schuinzetten van het parcours niet helemaal.

Zie het schuinzetten van het parcours als dit:



Alleen dan gebeurt het omhoog en omlaag zetten met knoppen van een kandidaat in een ander hok die het niet kan zien.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2017, 14:51:38 »
Oké, duidelijk, lijkt me een goed idee.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2017, 01:33:45 »
Leuke ideeën Joey94, alleen het laatste idee ben ik het niet helemaal mee eens. Het wordt heel lastig om te mollen als twee kandidaten je via schermen in de gaten mogen houden.

Goed punt! Dat maakt het nog meer futuristisch, dus niet haalbaar.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2017, 12:18:07 »
Alle opdrachten uit De Mol  ::rofl::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #13 Gepost op: 4-03-2017, 14:03:07 »
Overigens zie ik zelf graag weer een keer een kandidaat terugkeren. Wel op een leuke manier en niet op een voorspelbare manier. Leg aan de kandidaten zelf de keuze.

Ook zie ik graag een seizoen lang een leuke "twist" terugkomen. Zoals de brieven met rente in seizoen 2014 (hoewel ik die niet erg geslaagd vond) en de kokers in 2013. Een soort extra mysterie voor de kandidaten waardoor er tevens extra discussies kunnen ontstaan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #14 Gepost op: 4-03-2017, 14:08:55 »
Aflevering 1: Is de mol een man of vrouw?, wie is de mol ?. Onverwachts: wie doet de test het snelst ? Dan stopt de test.. Een computer met de mededeling nog niet naar huis hoeft. Maar laat dit een waarschuwing zijn. De kijker was ondertussen teleurgesteld waar de leader bleef en die komt dan...

De leader zal altijd aan het einde komen en elke week zal de persoon die afvalt niet meer in de leader te zien zijn. De speelduur is nog even lang. Elke kandidaat krijgt er stukje bij. De mol onthulling zal ook door soort leader bekend gemaakt worden met de mol acties.

Aflevering 2: De test met ook vragen over aflevering 1.

Aflevering 9: Geen test
Aflevering 10: 40 vragen over de mol en kleine terug blik.
Aflevering 11: Wie is de mol ? Niet Live, lekker weer te voren opgenomen en in het land van de reeks.

Vond het vooral 2 jaar terug een gemiste kans om 11 afleveringen te hebben.

Rode en Zwarte Test wissel. Met groenen wissel mag je zelf een test omruilen en met de zwarte mag je er een weg geven. Risico natuurlijk dat je de test van de mol pakt en die word rood. Deze test wissel voeren we natuurlijk meteen uit bij aflevering 2 en nog keer uit als er nog 4 kanidaten over zijn. Tijdens de andere afleveringen kunnen er nog 2 computers verdiend worden een rode en groenen. OOk bijvoorbeeld kamer vol met computers en 10.000 ligt voor in de pot, maar ja als je er langs moet komt er rode computer bij. Te ingewikkeld misshien iets met Zwarte joker, een goede vraag word fout.

De kampeer aflevering kon ik erg waarderen dit jaar en over het algemeen genomen de slaap plaatsen in niet in overbodige luxe. Zal ook wel aan de deelnemers hebben gelegen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2017, 14:21:47 door Pierce_Brosnan »

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #15 Gepost op: 4-03-2017, 14:18:26 »
Aflevering 1: Is de mol een man of vrouw?, wie is de mol ?. Onverwachts: wie doet de test het snelst ? Dan stopt de test.. Een computer met de mededeling nog niet naar huis hoeft. Maar laat dit een waarschuwing zijn. De kijker was ondertussen teleurgesteld waar de leader bleef en die komt dan...

De leader zal altijd aan het einde komen en elke week zal de persoon die afvalt niet meer in de leader te zien zijn. De speelduur is nog even lang. Elke kandidaat krijgt er stukje bij. De mol onthulling zal ook door soort leader bekend gemaakt worden met de mol acties.

Aflevering 2: De test met ook vragen over aflevering 1.

Aflevering 9: Geen test
Aflevering 10: 40 vragen over de mol en kleine terug blik.
Aflevering 11: Wie is de mol ? Niet Live, lekker weer te voren opgenomen en in het land van de reeks.

Vond het vooral 2 jaar terug een gemiste kans om 11 afleveringen te hebben.

Rode en Zwarte Test wissel. Met groenen wissel mag je zelf een test omruilen en met de zwarte mag je er een weg geven. Risico natuurlijk dat je de test van de mol pakt en die word rood. Deze test wissel voeren we natuurlijk meteen uit bij aflevering 2 en nog keer uit als er nog 4 kanidaten over zijn. Tijdens de andere afleveringen kunnen er nog 2 computers verdiend worden een rode en groenen. OOk bijvoorbeeld kamer vol met computers en 10.000 ligt voor in de pot, maar ja als je er langs moet komt er rode computer bij. Te ingewikkeld misshien iets met Zwarte joker, een goede vraag word fout.



Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt me niet, haha.

Ik vind de opdracht van The Hunger Games heel vet!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #16 Gepost op: 4-03-2017, 14:55:32 »
Hunger Games klinkt wel leuk, maar wat gebeurt er dan met kandidaten die al in de eerste minuut worden afgeschoten?
Zou jammer zijn als we die dan de hele aflevering niet meer zien :(

En hoe wordt er bij deze opdracht geld verdiend?
Wat ideeën hiervoor:
- Voor elke 10 minuten (?) dat iemand in leven is wordt er bedrag x verdiend (Dan krijg je ook het dilemma of je iemand af wil schieten en wanneer. Liever zo laat mogelijk want dan wordt er meer geld verdiend, maar je wil zelf waarschijnlijk ook overleven vanwege de extraatjes.)

- Of. Van te voren moeten alle kandidaten bedrag X over alle kandidaten verdelen. Niemand weet hoe de anderen het verdeeld hebben. Het gemiddelde voor elke kandidaat wordt dan genomen als bedrag dat die kandidaat zou opleveren. Dus bijvoorbeeld Kandidaat X wordt ingeschat op 1500, 1750, 2000, 1750, 1888, 1666, 1775, 2000, 1750 en 1780 euro dan zou kandidaat X dus 1786 euro waard zijn. Kandidaat Y wordt ingeschat op 1000, 1500, 1600, 1400, 800, 1600, 750, 900, 1000, 1500 en is dus 1205 waard. Alleen het bedrag van de laatste overblijver wordt dan verdiend. Je zou ook al je geld op één persoon in kunnen zetten en dan je best gaan doen dat diegene tot het eind overblijft. Dan krijg je een nog diepere laag over bondjes en overleg wie er over zou moeten blijven tot het einde (en of je het die persoon ook gunt omdat hij/zijn misschien ook nog een persoonlijke beloning krijgt).

- (mini-)opdrachten binnen dit spel zouden natuurlijk ook geld op kunnen leveren zoals al was gesuggereerd. Denk aan raadsels, puzzels, vlot/brug bouwen, etc.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #17 Gepost op: 4-03-2017, 22:35:16 »
De eetproef

Tijdens de opdracht moeten 8 kandidaten zich splitsen in twee teams; degene die goed kunnen inschatten ( twee kandidaten) en degene die een dare devil zijn ( 6 kandidaten). Vervolgens worden ze alleen gebracht naar een restaurant of vis markt waar lokale delicatessen worden verkocht.

De zogenoemde 'dare devils' nemen plaats en krijgen van Art te horen dat ze een vijf gangen menu krijgen. Er klinkt gelijk gejuich maar natuurlijk zit er een adertje onder het gras. Het zijn vijf niet zo 'smakelijke' gerechten (denk aan sprinkhanen, koeienogen etc).

Ondertussen komen de andere twee kandidaten aan bij de achterkant van het restaurant. Er staat een camera waar ze de kandidaten nauwkeurig op kunnen volgen. Let op hier zit geen geluid bij en de andere acht weten niet dat ze worden bekeken. Eerder heeft Art uitgelegd dat de andere acht kandidaten vijf delicatessen moeten opeten en dat daar geld bij te verdienen is. Elke delicatesse (oftewel ronde) moeten de twee kandidaten inschatten wie de delicatesse gaan eten. Hierbij moet geld worden ingezet. Als degene waarop ze geld hebben ingezet daadwerkelijk de delicatesse eet word het geld waarop op die persoon ingezet verdubbeld. Let op: als iemand de delicatesse weigerd te eten ligt diegene uit het spel en vervalt het geld wat die ronde op die persoon is gezet. Ook moet tenminste 1 kandidaat alle 5 delicatessen eten om het geld te innen. Ook weten de andere acht kandidaten niet op wie geld word ingezet.

Zie hieronder wat er elke ronde potenteel kan worden verdient:

Ronde 0: 100 euro.
Ronde 1: 200 euro.
Ronde 2: 400 euro.
Ronde 3: 800 euro.
Ronde 4: 1600 euro.
Ronde 5: 3200 euro.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2017, 22:37:51 door Sanmol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #18 Gepost op: 4-03-2017, 22:51:49 »
Leuk. Eetproeven mis ik al jaren in WIDM. Net als bagagespelletjes. En daar heb ik iets voor bedacht:

In de eerste of eventueel tweede aflevering krijgt iedereen een stapel plastic transparante tasjes. Zoiets wat je op de markt bijvoorbeeld krijgt, of iets groter. De kandidaten krijgen de opdracht om de tasjes te vullen met hun bagage. Ze mogen zelf weten hoeveel tasjes ze gebruiken en hoe ze hun spullen verdelen, zolang de tasjes in ieder geval minimum gevuld zijn. Voor elk gevuld tasje krijgen ze 10 euro voor in de pot.
Wanneer het gedaan is en de kandidaten hebben AL hun bagage verdeeld, komt Art hun vertellen hoeveel ze hebben verdiend. Bv 9 kandidaten in het spel, gemiddeld 20 tasjes per kandidaat maakt dat een mooie 1800 euro voor in de pot. Maar dan mogen de kandidaten hun tasjes terugkopen. Tasjes die niet teruggekocht worden, zien de kandidaten pas aan het einde van het spel weer terug. En de prijs is nu 15 euro per tasje. Elk kandidaat bepaalt voor zichzelf welke tasjes hij terugkoopt.
Wat zal men doen? Alles terugkopen voor 2700 euro? Dan heeft de groep per saldo 900 euro uit de pot getrokken. Kopen ze maar de helft terug voor 1350 euro, dan per saldo 450 winst in de pot. En wat zal de mol doen? Veel spreiden? Of bv alle onderbroeken in één tas, alle sokken in een ander tas, zodat hij wel beiden moet terugkopen?
Met deze bagageopdracht grabbelt iedereen in zijn eigen bagage en houdt men controle over wat daadwerkelijk teruggekocht wordt.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bedenk zelf een opdracht voor seizoen 18!
« Reactie #19 Gepost op: 4-03-2017, 22:53:06 »
die is leuk!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.