Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223422 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2018, 23:01:04 »
Ik heb de eerste aflevering gekeken met een lichte tunnelvisie op Jan en het plaatje klopt in ieder geval ::jaja:: De Mol wil in de eerste opdracht in ieder geval aankomen, wat ook was gelukt als het niet had tegengezeten met de taxi. Hij wil alleen onnodig bellen ( ::zwaai::) en niet op zoek gaan naar het geld.

Zo ongeveer het eerste wat Jan in Wie is de Mol? zei was: 'Fok die jokers, fok het geld' ::vergroot:: ;D Precies wat de Mol denkt.
...óf niet!

Offline WIDM fan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2018, 23:04:02 »
M18
M is de 13e letter van het alfabet.
13 + 18 is 31. Wie was er tijdens de opnames 31 jaar ? Jan !

Maar M18 staat waarschijnlijk voor seizoen 18

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2018, 23:10:22 »


Zo ongeveer het eerste wat Jan in Wie is de Mol? zei was: 'Fok die jokers, fok het geld' ::vergroot:: ;D Precies wat de Mol denkt.
en precies wat n mol waarschijnlijk niet hardop gaat roepen .. met de nadruk op waarschijnlijk

Offline remonkrk009

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2018, 01:55:42 »
"Als me dat ver brengt, is het ver en is het niet ver, dan is dat wat het is" zegt hij in zijn intro, maar wat nou als je dit leest als 'FAIR"

"En is het niet fair, dan is dat wat het is"

(21:10)

Offline Juffiee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2018, 05:48:46 »
Ik vond het opvallend dat Jan vroeg; waar zijn jullie in Kiev? Als ik vraag aan mensen waar ze zjjn en ik ga er vanuit dat ze in dezelfde stad zijn benoem ik die stad niet. Dan vraag ik gewoon; waar zijn jullie? Het leek wel of hij er voor wilde zorgen dat iedereen wist dat ze in verschillende landen zijn.

Offline siz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2018, 08:22:02 »
Daar heb je een punt. Al verdenk ik Jan verder nauwelijks. Ook de gretigheid van Ruben als hij dan Kiev hoort is op dezelfde manier verdacht.

Offline Juffiee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2018, 08:30:00 »
Dat vind ik niet verdacht, hij denkt Kiev, ik ben niet in Kiev hoe kan dit! Ik zag dit als kandidaten reactie..

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2018, 09:31:30 »
Waarom zou je, als je er van uitgaat, dat iedereen in Kiev is, de vraag stellen: Waar IN KIEV zijn jullie?

Lijkt mij dat je dan gewoon vraagt: Waar zijn jullie, in welke straat of zo?

Hmmmmm..........

Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2018, 10:05:52 »
Misschien vroegen meerdere kandidaten (zoals Ron) zich ook af of ze elkaar konden meeten en vroeg Jan daarom waar ze in Kiev waren? Ik weet niet hoe lang het duurde mbt 2 uur tijd voordat het gebeurde dat ze wisten dat ze niet in hetzelfde land zaten..

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2018, 11:30:14 »
Volgens mij gaf Ruben een locatie jaar aan Jan waarvan Jan hem niet kon vinden op de kaart. Vervolgens is het geen rare vraag om te vragen waar Ruben en Olcay in Kiev zitten

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2018, 11:50:13 »
Citaat
Zo ongeveer het eerste wat Jan in Wie is de Mol? zei was: 'Fok die jokers, fok het geld'

En ook wel begrijpelijk als je het verhaal van Art in acht neemt. De kluis staat gelijk aan een vrijstelling van test en executie. Bovendien zou je de hele uitspraak mee moeten nemen, want meteen daarna zegt Jan:

"Eerst de kluis"

Eerst. Hij heeft nooit gezegd dat hij de rest niet daarna alsnog wilde.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2018, 13:14:55 »
Waarom zou je, als je er van uitgaat, dat iedereen in Kiev is, de vraag stellen: Waar IN KIEV zijn jullie?

Lijkt mij dat je dan gewoon vraagt: Waar zijn jullie, in welke straat of zo?

Hmmmmm..........
Geen idee of je het niet zou zeggen. Als kandidaat kan ik me goed voorstellen dat je dit zegt, zeker als je het constant met je medekandidaat over Kiev hebt. Als mol zou dit een mooie actie kunnen zijn om de anderen een beetje in de goede richting te kunnen krijgen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2018, 17:20:18 »
Ik vond het opvallend dat Jan vroeg; waar zijn jullie in Kiev? Als ik vraag aan mensen waar ze zjjn en ik ga er vanuit dat ze in dezelfde stad zijn benoem ik die stad niet. Dan vraag ik gewoon; waar zijn jullie? Het leek wel of hij er voor wilde zorgen dat iedereen wist dat ze in verschillende landen zijn.
"Hebben jullie een idee waar in Kiev je bent?"

Stel ik ben in Amsterdam, en ik speel zo'n spel met anderen, zeg ik dan: 'heb je een idee waar in Amsterdam je bent? Klinkt onnatuurlijk. Je zegt eerder: 'Hebben jullie een idee in welk gedeelte van de stad je bent? Of : Waar je ongeveer zit in de stad?
Hij articuleert heel duidelijk, zodat de andere kant goed hoort dat hij Kiev zegt.

Verder vind ik de eerdergenoemde opmerkingen heel goed gevonden en hij is vanaf nu mijn mol.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 17:35:32 door Run »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2018, 17:43:15 »
"Hebben jullie een idee waar in Kiev je bent?"

Stel ik ben in Amsterdam, en ik speel zo'n spel met anderen, zeg ik dan: 'heb je een idee waar in Amsterdam je bent? Klinkt onnatuurlijk. Je zegt eerder: 'Hebben jullie een idee in welk gedeelte van de stad je bent? Of : Waar je ongeveer zit in de stad?
Hij articuleert heel duidelijk, zodat de andere kant goed hoort dat hij Kiev zegt.

Verder vind ik de eerdergenoemde opmerkingen heel goed gevonden en hij is vanaf nu mijn mol.  ::bravo::

Ik vind het normaliter wel vreemd om te doen. Als je allemaal al weet waar je bent of op zeker weet waar de ander is (je hebt elkaar net gezien, je weet waar de ander woont/werkt en vandaag is etc). Ik vind het minder vreemd in een situatie als deze, waar voor iedereen net een nieuw avontuur begonnen is en ze elkaar nog niet hebben gezien. Het is dan meer een bevestigingsvraag of band kweek-vraag.

Tldr: in een nieuwe onzekere situatie vind ik het een stuk minder vreemd een plaatsnaam te noemen in een vraag dan in een bekende situatie waarbij je weet waar iedereen zich bevindt.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 17:45:17 door Whiskers »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2018, 17:49:02 »
Als ik in een stad zou zitten waar ik nog nooit ben geweest, vind ik vragen "Waar in [plaats] ben jij dan?" niet zo heel gek. Ik heb aan nieuwe kennissen ook wel eens gevraagd nadat ze zeiden dat ze bv. in Groningen woonden, "oh waar in Groningen woon je dan?".

Neemt niet weg dat het inderdaad de suggestie wekt dat Jan het balletje van verschillende steden doet laten rollen, wat altijd verdacht is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2018, 18:12:08 »
Het komt ook door de onalertheid van de anderen dat de mol wel moest ingrijpen. Straten van anderen werden  niet gecheckt, er werd niet doorgevraagd, als dat wel was gedaan, hadden de kandidaten zelf ontdekt dat ze niet in dezelfde plaats waren. Maar hij had beter iets anders kunnen verzinnen, bijv. 'Jullie toevallig wel eens in Kiev geweest dat je de plaats een beetje kent?"
Dan reageert de ander waarschijnlijk met zoiets: "Hoezo Kiev?"
Mol: "Nou, we zitten toch in Kiev?"
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 18:14:20 door Run »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2018, 18:50:00 »
Zo onnatuurlijk vind ik de "Waar zijn jullie dan in Kiev?"-vraag eigenlijk ook helemaal niet. Hij wilde weten waar ze precies zaten tov de stad, dus bijvoorbeeld "in het centrum" of "bij die ene bezienswaardigheid". Als hij had gevraagd "Waar zijn jullie dan?" hadden ze misschien wel gewoon gezegd "In dat en dat café".

Vermoed dat als je eerdere WIDM-series gaat terugkijken er vast ook wel eens een kandidaat is geweest die zoiets heeft gezegd terwijl ze wel in dezelfde stad waren ;) En als iemand nu mij zou bellen en zeggen "Hey, ik ben nu in [jouw woonplaats]", dan zou ik vermoedelijk ook vragen "Waar in [woonplaats]?". Zou er dus niet zoveel achter zoeken.

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2018, 19:27:15 »
Als mol wil je, tenzij het door de productie is ingefluisterd, zo lang mogelijk verwarring omtrent de locatie lijkt me, dus ik vond het een kandidaten actie van Jan.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2018, 21:02:37 »
Het komt ook door de onalertheid van de anderen dat de mol wel moest ingrijpen. Straten van anderen werden  niet gecheckt, er werd niet doorgevraagd, als dat wel was gedaan, hadden de kandidaten zelf ontdekt dat ze niet in dezelfde plaats waren.

Dit kan Jan op dat moment helemaal niet weten, aangezien dit, voor zover wij weten, het eerste telefoongesprek is dat Jan en Jean-Marc hebben. Ik vind het hierom vrij onverdacht van Jan, want als je als mol al dit bekend wil maken, zou je toch wel een stuk langer kunnen wachten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2018, 21:14:14 »
Zit wat in. Ik stap over op Simone, vanwege haar onwaarschijnlijke vondst van de coordinaten M18 op de envelop.