Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223420 keer)

Offline Spiegelbeeld

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2018, 14:25:58 »
Speelse kandidaat en een van de weinige uit de A categorie, hopelijk blijft hij er lang in.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2018, 20:39:06 »
Het kwam op mij niet over als molactie hij belde om wellicht het antwoord van de kluis te krijgen vervolgens krijgt hij de coördinaten van de kluis en baalt hij dat hij heeft gebeld.

Ja, dat dacht ik ook... Alleen zou het ook gespeeld kunnen zijn, bedacht ik later. Dus het kan allebei.

Ergens denk ik dat hij de mol zou kunnen zijn (hoezo tunnelvisie?  ::) ), maar er staat net nog geen 'mol' op zijn voorhoofd geschreven. Aaargh, die twijfel...  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2018, 20:50:29 »
Als ik afga op het spel, zie ik het niet meteen. Hij deelt informatie over Kiev, wat uiteindelijk leidt tot duidelijkheid over verschillende landen. Deelt kennis over de achterkant van de kaarten met ander duo/andere duo's, wat indirect naar geld zou kunnen leiden.

Alleen dat telefoontje... Dat was wel totaal zinloos, toch? Van de andere vier teams waren er drie met de oplossing. Hij belt Art, maar NIET degenen die de kluis al hebben gekraakt. Hij weet op dat moment dat de anderen waardevolle info hadden. De M18 die hij al had stond immers ook op de voicemail van Art...


Andersom... Degenen die de kluis kraakten deelden ook weer geen info over de code. Communicatiedingetje of Moldingetje? Gezien de hoeveelheid betrokkenen denk ik het eerste, maar het feit dat Jan niet probeerde de anderen te bellen terwijl hij kon weten dat ze goede info hadden (M18 kwam immers ook van een andere kandidaat in eerste instantie) maakt dat ik het niet durf uit te gummen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2018, 21:09:13 »
Als ik afga op het spel, zie ik het niet meteen. Hij deelt informatie over Kiev, wat uiteindelijk leidt tot duidelijkheid over verschillende landen. Deelt kennis over de achterkant van de kaarten met ander duo/andere duo's, wat indirect naar geld zou kunnen leiden.

Andersom... Degenen die de kluis kraakten deelden ook weer geen info over de code. Communicatiedingetje of Moldingetje? Gezien de hoeveelheid betrokkenen denk ik het eerste, maar het feit dat Jan niet probeerde de anderen te bellen terwijl hij kon weten dat ze goede info hadden (M18 kwam immers ook van een andere kandidaat in eerste instantie) maakt dat ik het niet durf uit te gummen.

Ja, dat heb ik dus ook. Het feit dat hij de info deelt  + dat hij in het groepje zit dat niet de kluis haalt (misschien raar, maar als ik zelf de mol zou zijn zou ik sowieso ervoor zorgen dat die kluis gehaald wordt. Omdat je anders onbedoeld de medekandidaat al uit het spel speelt) maakt dat ik wel twijfel aan zijn mol-zijn. En anderen waren ook ontzettend verdacht bezig (met het soms niet-communiceren, traag reageren, etc).

Aan de andere kant: dat ze de kluis niet haalden, kwam ook door de taxi-chauffeurs. En dat bellen naar Art (ipv bellen naar de groep) was inderdaad nogal onnodig, omdat hij al wist over de M18. Vind ik toch wel weer verdacht. Hm...

Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering en wat de andere kandidaten verder doen. Zou het wel leuk vinden als Jan er nog lang in blijft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2018, 21:15:26 »
Citaat
En dat bellen naar Art (ipv bellen naar de groep) was inderdaad nogal onnodig, omdat hij al wist over de M18. Vind ik toch wel weer verdacht.

Dat op zich niet. Hij hoopte op de code, wat ik wel begreep gezien de tijdnood. Toen dat niet het geval bleek, wist hij dat anderen de goede coördinaten al eerder hadden, dus ook eerder bij de kluis waren en dus ook mogelijk of waarschijnlijk de code wel hadden. Ik mis de poging om die te achterhalen.

Aan de andere kant... Als Jan de Mol is, heeft hij er niets meer of minder om in financieel opzicht. Hij benadeelt met het niet oplossen van de code alleen Jean-Marc. Toch weer onmols lijkt me.

EDIT... De taxichauffeur helpt niet echt, maar het feit dat ze na meer dan een uur nog in een café stonden ook niet... Iedereen was al lang en breed onderweg.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 21:33:07 door Tarballs »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2018, 21:58:26 »
Ik had helemaal gemist dat toen wanneer Jan die boog uitbeeldde aan die man dat hij toen een figuur maakte dat veel meer leek op een hoofdletter 'M'   :P


25:34

https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347?npo_cc=126&



Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2018, 11:57:47 »
Jan komt heel oprecht over in zijn reacties ::jaja::

(Wat zou het geweldig zijn als hij het kon spelen...)
...óf niet!

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2018, 12:46:04 »


Alleen dat telefoontje... Dat was wel totaal zinloos, toch? Van de andere vier teams waren er drie met de oplossing. Hij belt Art, maar NIET degenen die de kluis al hebben gekraakt. Hij weet op dat moment dat de anderen waardevolle info hadden. De M18 die hij al had stond immers ook op de voicemail van Art...


Mijn verwachting hiervan is, dat zodra je de kluis hebt gekraakt, je opdracht voltooit is en wss niet meer kan/mag bellen met je medekandidaten...
de kluis openen is namelijk het eigenlijke doel van de opdracht...

"niets is wat het lijkt"

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2018, 13:34:34 »
De vraag van Jan 'heb je enig idee waar in Kiev je bent?' lijkt mij vooral dat hij meer wil weten waar ze ongeveer wil zitten, meer noordelijk of zuidelijk bijvoorbeeld. De exacte locatie heeft hij namelijk net gehoord, dus dan zou het juist raar zijn om te vragen 'weten jullie waar jullie zijn?'. Ik vind het daarom ook niet vreemd dat hij specifiek Kiev noemt. Als mol zou je toch wel iets langer erover doen om dit geheim te houden. Binnen een kwartier is wel erg snel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2018, 16:43:34 »
In de context van het spel vind ik het best logisch dat Jan in zijn vraag Kiev noemt, meedoen aan Wie is de Mol is geen alledaagse situatie en daarom niet raar dat Jan zich afvraagt waar de anderen zijn.

Buiten dat vind ik ook dat Jan en Jean-Marc heel laat vertrokken, wat Tarballs al zei.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 16:45:22 door kameel »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2018, 22:51:33 »
Ik hoorde deze hint van iemand anders. En zet hem daarom hier ook even neer.

Klopt het dat de cryptische omschrijving voor de plaats van Jan als enige ging over het uitgeven van geld? Iets wat de mol doet uiteraard?

You'll never walk alone

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2018, 23:04:44 »
Ik hoorde deze hint van iemand anders. En zet hem daarom hier ook even neer.

Klopt het dat de cryptische omschrijving voor de plaats van Jan als enige ging over het uitgeven van geld? Iets wat de mol doet uiteraard?


In deze straat kan je geld echt laten rollen

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2018, 23:09:34 »
Geld laten rollen = uitgeven = wat de mol doet ;)
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2018, 23:11:14 »
Ik hoorde deze hint van iemand anders. En zet hem daarom hier ook even neer.

Klopt het dat de cryptische omschrijving voor de plaats van Jan als enige ging over het uitgeven van geld? Iets wat de mol doet uiteraard?



Het klopt inderdaad dat Jan als enige een aanwijzing heeft die naar geld lijkt te verwijzen.

De locatie is niet ontdekt, dus niets is zeker, maar ze lijkt te verwijzen naar de Andriivs'kyi descent. Een steile straat met straatverkopers en houten kraampjes. Zie ook het locatietopic hiervoor.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 23:21:40 door Hulpmol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2018, 23:20:09 »
Jan is terug op mijn lijstje  ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2018, 03:02:11 »
Kan het me niet voorstellen. Zijn reacties lijken erg oprecht en hij schoot bekant in een depressie toen hij bang was dat zij als enige duo de test moesten maken (geweldige reactie!  ::rofl::) Plus dat ik denk dat de Mol de kluis heeft gevonden. Anders is het wel snoei- en snoeihard dat je bewust de kluis niet vindt en wellicht je partner meteen uit het spel gooit.

Ik hoop wel dat hij lang weet te blijven. Leuke kandidaat!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2018, 09:09:07 »
Kan het me niet voorstellen. Zijn reacties lijken erg oprecht en hij schoot bekant in een depressie toen hij bang was dat zij als enige duo de test moesten maken (geweldige reactie!  ::rofl::) Plus dat ik denk dat de Mol de kluis heeft gevonden. Anders is het wel snoei- en snoeihard dat je bewust de kluis niet vindt en wellicht je partner meteen uit het spel gooit.

Ik hoop wel dat hij lang weet te blijven. Leuke kandidaat!

Ik denk dat Jan sociaal het meest handig is van deze groep. By far.

Als iemand die emoties kan faken is hij het.



Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2018, 17:37:24 »
Ik denk dat Jan sociaal het meest handig is van deze groep. By far.

Als iemand die emoties kan faken is hij het.


Ook weer zo. Maar heb hem nooit een geweldig acteur gevonden eerlijk gezegd. Al zal het makkelijker zijn om je enthousiaste zelf te spelen ;)

De enige reden dat ik hem niet weg streep, is het schaakbord. Maar dat hoeft ne op het duo Jan en Jean-Marc te slaan

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2018, 00:07:16 »

Het blijft lastig dat sommige dingen op meerdere dingen uit te leggen zijn. Ben het wel met je eens dat zijn gedrag ook onmols kan zijn. Sowieso vreemd inderdaad dat ze zo lang in een café stonden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2018, 14:31:26 »
Plus dat ik denk dat de Mol de kluis heeft gevonden. Anders is het wel snoei- en snoeihard dat je bewust de kluis niet vindt en wellicht je partner meteen uit het spel gooit.
Probleem is hier dat hij een taxichauffeur had die wel heel veel onnodige tijd heeft verspeeld. Dat heb je lijkt mij als mol niet in de hand. Dat ze dus niet bij de kluis kwamen komt voor een groot deel hierdoor. Niet doordat hij 'bewust' het spel vertraagde zodat ze de kluis niet zouden vinden.
Ich bin ein Bärliner!