Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223406 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #60 Gepost op: 11-01-2018, 14:40:54 »
Probleem is hier dat hij een taxichauffeur had die wel heel veel onnodige tijd heeft verspeeld. Dat heb je lijkt mij als mol niet in de hand. Dat ze dus niet bij de kluis kwamen komt voor een groot deel hierdoor. Niet doordat hij 'bewust' het spel vertraagde zodat ze de kluis niet zouden vinden.
Klopt, dat is zeer onwaarschijnlijk, maar wat als:

Jan heeft deze taxi van te voren geregeld en de chauffeur geïnstrueerd om op hun te wachten bij de koffiebar en vervolgens een tourtje door de stad te doen met alle mogelijke vertragingen.

Vergezocht en onwaarschijnlijk, maar het is niet uit te sluiten ;)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2018, 14:42:09 »
Klopt, dat is zeer onwaarschijnlijk, maar wat als:

Jan heeft deze taxi van te voren geregeld en de chauffeur geïnstrueerd om op hun te wachten bij de koffiebar en vervolgens een tourtje door de stad te doen met alle mogelijke vertragingen.

Vergezocht en onwaarschijnlijk, maar het is niet uit te sluiten ;)

Dan zou hij dat gedaan moeten hebben voor ze de hotelkamer binnen kwamen, want vanaf dan loopt Jean-Marc er bij.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #62 Gepost op: 11-01-2018, 14:46:12 »
Probleem is hier dat hij een taxichauffeur had die wel heel veel onnodige tijd heeft verspeeld. Dat heb je lijkt mij als mol niet in de hand. Dat ze dus niet bij de kluis kwamen komt voor een groot deel hierdoor. Niet doordat hij 'bewust' het spel vertraagde zodat ze de kluis niet zouden vinden.

Het probleem lag natuurlijk deels bij de chauffeur, maar het hielp niet dat Jan en Jean-Marc zelf ook niet bepaald duidelijk en stellig waren. Bijvoorbeeld: waar wilden ze exact heengebracht worden op dat moment? Ik heb ze niet horen zeggen dat ze naar de Golden Gate of Andriyivs’kyi uzviz wilden. Misschien hadden ze dat eerst even goed moeten uitzoeken voor ze in een taxi stapten, zodat ze direct een duidelijke bestemming konden aangeven.

Ik snap sowieso niet helemaal hoe ze zoveel tijd hebben verspild in een café zonder ook maar één van de twee locaties te identificeren. Met name de Golden Gate had heel makkelijk moeten zijn, ware het niet dat Jan steeds 'arch' zei in plaats van 'gate' en het ook had over een 'building with a lot of gold' of iets dergelijks. Dat zette de mensen die ze om advies vroegen op het verkeerde been. Kan gewoon ongelukkig zijn, maar ook een sluwe verdraaiing.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #63 Gepost op: 11-01-2018, 14:46:47 »
Dan zou hij dat gedaan moeten hebben voor ze de hotelkamer binnen kwamen, want vanaf dan loopt Jean-Marc er bij.
Dat kan, bij wijze van, zelfs een week van te voren zijn geregeld. Zal niet zo zijn, maar het kan.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #64 Gepost op: 12-01-2018, 09:41:34 »
Jan en Jean-Marc zaten het dichtst bij Moldavië

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #65 Gepost op: 12-01-2018, 10:13:37 »
Jan en Jean-Marc zaten het dichtst bij Moldavië

Maar Ron en Loes zaten dan weer het dichtst bij Smolensk.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2018, 22:20:19 »
Om het Jan-topic nog maar is aan te wakkeren: wensmol nummer 1. Zou het echt kunnen waarderen als hij iedereen met een 'fijn teamgevoel' om de tuin kan leiden.  ::ok::

Offline WIDM fan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2018, 02:24:44 »
Om het Jan-topic nog maar is aan te wakkeren: wensmol nummer 1. Zou het echt kunnen waarderen als hij iedereen met een 'fijn teamgevoel' om de tuin kan leiden.  ::ok::
Helemaal mee eens !  ::bravo:: ::trots::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2018, 09:01:46 »
Jan ontpopte zich tot de natuurlijke leider in de derde opdracht ;D Mooi om te zien hoe hij dat deed en toen Ruben het wilde overnemen wist ie niet goed hoe dat te pareren ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 09:49:50 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2018, 09:39:12 »
Zijn reactie op het laatste berichtje in het theater leek me zo oprecht dat hij de mol bijna niet kan zijn.
#teamamaimiljaarde

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2018, 10:05:20 »
Staat na deze aflevering echt onderaan mijn lijstje. Ik heb hem eigenlijk alleen maar goede dingen zien doen. Wel een leuke, fanatieke kandidaat!

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2018, 11:24:11 »
Intro afl 2:
Art heeft links achter zich een man die naar een boom wijst. Was het niet Jan die in afl 1 naar een boom wees en daarmee de juiste weg opging? (Goodwill kweken, rustig aan (zie molboek).

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2018, 12:36:01 »
Géén Mol, wél een leuke kandidaat  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2018, 12:59:05 »
Zijn reactie op het laatste berichtje in het theater leek me zo oprecht dat hij de mol bijna niet kan zijn.
(Hierbij moet ik zeggen dat ik echt 0 aanwijzingen heb naar Jan als Mol) maar buiten dat vond ik zijn reacties zelf totaal niet oprecht overkomen. Naar mijn idee kan je heel makkelijk hand voor je mond schrikreactie spelen omwille van het 'kijk mij nou schrikken'. Buiten dat, grote kans dat Jan niet de Mol is, maar ik hou nog wat hoop.  ::tandpastasmiley::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2018, 13:55:51 »
Hij staat zeker niet meer op 1 want wel erg fanatiek bezig. Maar... op de een of andere manier kan/wil ik hem nog niet uitsluiten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2018, 15:04:39 »
Intro afl 2:
Art heeft links achter zich een man die naar een boom wijst. Was het niet Jan die in afl 1 naar een boom wees en daarmee de juiste weg opging? (Goodwill kweken, rustig aan (zie molboek).


Nog even hierop terugkomen...
Het intro inspreken zal Art niet op meerdere plekken opnieuw doen. Dus dit is een bewuste plek. Als de programmamakers dit deden als hij NIET de Mol was, dan wisten ze toch niet precies toen al dat het schot van (een vd vele kandidaten!) de boom een belangrijke rol ging spelen? Dus hebben ze er speciaal op gelet en is Jan de mol? ;)

Ik weet het niet hoor. Gooi maar iets erin. Dit valt vast te weerleggen.

Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2018, 15:13:31 »
Nog even hierop terugkomen...
Het intro inspreken zal Art niet op meerdere plekken opnieuw doen. Dus dit is een bewuste plek. Als de programmamakers dit deden als hij NIET de Mol was, dan wisten ze toch niet precies toen al dat het schot van (een vd vele kandidaten!) de boom een belangrijke rol ging spelen? Dus hebben ze er speciaal op gelet en is Jan de mol? ;)

Ik weet het niet hoor. Gooi maar iets erin. Dit valt vast te weerleggen.

Een boom is dan ook weer niet zó bijzonder dat je er meteen een hint in kan zien. In dit geval had Jan inderdaad iets met een boom in de eerste uitzending, maar het kan ook dat de productie de locatie waar ze de intro van de tweede aflevering zouden opnemen al lang en breed bepaald hadden en dat het nergens naar verwijst. Ik vind het in ieder geval als hint nogal dunnetjes.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2018, 10:25:17 »
Ik kan me Jan nog herinneren uit zijn Robinson dagen en wat me vooral bijgebleven is bij hem is dat hij daar in elk geval geen goede acteur was.
Je kon telkens aan zijn gezicht zien wat hij voelde en wat zijn intenties waren. Ook vond ik hem lichtelijk naief. Geloof echt totaal niet dat hij de mol is, mits hij ineens een hele goede acteur geworden is. Verder vind ik hem veel te fanatiek en doet hij teveel goed.

Ik vind Jan wel de leukste kandidaat, kan ook komen omdat hij de enige is van het stel die ik ken ( Ron even niet meegerekend omdat hij al naar huis is ). Hoop dat hij ver komt, maar ik betwijfel het.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2018, 19:28:28 »
(Hierbij moet ik zeggen dat ik echt 0 aanwijzingen heb naar Jan als Mol)


Afl 1: Jan had als enige een hint achterop zijn kandidatenkaartje wat over geld uitgeven ging. Jan is (nog) niet mijn mol maar dit lijkt mij een prachtaanwijzing naar Jan als mol. Daarnaast maakt hij een M teken met zijn handen in de lucht als hij de ober naar de golden arch vraagt. Dit is uiteraard ook anders uit te leggen maar 0 aanwijzingen naar Jan lijkt me ietwat pessimistisch

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2018, 21:45:31 »
Afl 1: Jan had als enige een hint achterop zijn kandidatenkaartje wat over geld uitgeven ging. Jan is (nog) niet mijn mol maar dit lijkt mij een prachtaanwijzing naar Jan als mol. Daarnaast maakt hij een M teken met zijn handen in de lucht als hij de ober naar de golden arch vraagt. Dit is uiteraard ook anders uit te leggen maar 0 aanwijzingen naar Jan lijkt me ietwat pessimistisch
Je hebt gelijk! Ik was die aanwijzing compleet vergeten. Zit aan de ene kant wel goed halverwege de Jan-tunnel maar word ook meegetrokken in de redenen waarom Jan het niet is. Blijft vooralsnog mijn wens-Mol en ik zie hem met zijn karakter als een soort Mol a la 2008 (zonder spoilers).