Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223407 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #100 Gepost op: 21-01-2018, 00:53:14 »
Jan biecht; "Als je het echt wilt weten...zul je op moeten letten..."etc...

@39.15

*spreekt hij tot ons als Mol?*
« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 00:55:19 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline hadeha

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #101 Gepost op: 21-01-2018, 08:52:20 »
je ziet voor dat zijn groene scherm te zien krijgt zijn halsslagader heel snel kloppen als je goed kijkt dus voor mij is hij niet de mol
want die hoeft niet nerveus te zijn

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2018, 15:52:14 »
Zijn reacties lijken inderdaad meer kandidaats dan mols. Echter, hij heeft acties in het spel ertussen die gewoon heel erg mols zijn.
Overigens: een mol kan best nerveus zijn tijdens de executie. Juist doordat je niet wil opvallen (door bijv totaal relaxed te zijn) lijkt mij dat je best een gezonde vorm van spanning krijgt. Tijdens het 'echte' spel is de executie immers het gene waar ze het meest dicht bij elkaar zitten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2018, 17:33:00 »
je ziet voor dat zijn groene scherm te zien krijgt zijn halsslagader heel snel kloppen als je goed kijkt dus voor mij is hij niet de mol
want die hoeft niet nerveus te zijn
Denk dat je als Mol zijnde toch ook behoorlijk nerveus kan zijn. Kan er bij Jan toch nog niet helemaal m'n vinger opleggen.

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2018, 18:21:59 »
Ik vind Jan echt een heerlijke kandidaat. De graafmachines even coördineren, superfanatiek op die markt rondrennen en nu weer meteen uit de auto springen om hem het laatste stuk te duwen. Ik denk dat het een soort Dennis/Vivienne is, die superenthousiast in elke opdracht duikt en dan totaal vergeet zichzelf verdacht te maken.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2018, 11:59:00 »
Tot nu toe lijkt Jan een enthousiaste kandidaat. Ik heb hem dan ook niet als verdachte nummer één.
Maar gisteren zag ik een artikel uit 2011 waarin door Pieter-Jan Hagens werd verteld dat in biechten enkele malen de mol zinnen uitsprak waarvan de beginletters zijn/haar naam vormden.  Voorbeeld, voor degenen die de reeks nog willen bekijken in een spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Zou het kunnen zijn, dat de makers een ouwetje van stal hebben gehaald, ietwat gewijzigd en ietsje minder makkelijk?
Ik zie/hoor Jan zijn eerste drie biechten van aflevering 1 beginnen met de volgende woorden:

1.Wat is dit voor een spel?
2. Ik denk..
3.Mijn naam is...

WID spatie M?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 12:01:56 door Marisa »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2018, 04:15:00 »
Ik lees her en der dat het mensen opvalt dat er veel voertuigen in de opdrachten voorkomen, zelfs Art schijnt het er over te hebben. Ik heb het idee dat dat mogelijk naar Jan verwijst. Jan heeft bij 3-op-reis "Jan op de motor in Italië" gedaan. Ook heeft hij meegedaan aan "De gevaarlijkste wegen van de wereld" (versus Geraldine Kemper, aflevering in Zuid-Afrika). Dan is hij ook nog in Peru geweest, waar hij zich verdiept heeft in het verhaal van een meisje dat op haar 17e als enige overleefde in een vliegtuigcrash. En zo zijn er misschien wel meer programma's bij de publieke omroep waar hij iets met voertuigen deed.

Toegegeven, bovengenoemde afleveringen zijn alweer van even geleden (2016), maar misschien waren ze wel zo heftig dat ze nog in het collectieve geheugen zitten :). Leuke vondst van Blip in het winnaarstopic: het beeld van een stabij (mollenvanger), gevolgd door het beeld van het hotel van de deelnemers. Voor het hotel staat een motor. Je kunt er nog verschillende kanten mee op (zie ook uitleg van Blip, die er een andere conclusie aan verbindt), en misschien is het gewoon niets. Maar als we al die voertuigen willen zien als hint, dan wat mij betreft naar Jan.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 04:43:17 door Newbie2 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2018, 09:25:45 »
Ha, Jan is boven water!

Om twee redenen schrijf ik hem, ondanks zijn kandidaatsgedrag, niet af als mol.

1.Het zinnetje 'Waar in Kiev ben je dan?' Dat zou toch echt wel een (afgesproken) voorzet kunnen zijn om het spel op gang te brengen.

2. Het schaakspel dat in beeld wordt gebracht, juist terwijl Jean-Marc en Jan staan te overleggen bij de kaart.
De koningin staat daar wel verkeerd, maar de koning dus ook. De koning moet bij het schaakspel op E1 staan.
Dit, gecombineerd met de titel van aflevering 1: EE N verhaal apart. EE een. E1.



Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2018, 10:14:08 »
Ik vind Jan echt een heerlijke kandidaat. De graafmachines even coördineren,

Dat deed hij dus heulemaal fout volgens mijn vriend. Ik ben vergeten hoe het dan wel moest, maar Jan zat dat daar in ieder geval op DE sleutelpositie.

Als je daar als mol niet de leiding neemt is het een beetje gepruts in de marge. Komt anders nogal triest over in de finale denk ik.


Ik stap over op Jan. Ik vind die hint van Newbie2 via Blip (Stabij / mollenvanger / motor / voertuigen

toch wel errrrrg overtuigend.  ::jaja::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2018, 11:16:32 »
Tot nu toe lijkt Jan een enthousiaste kandidaat. Ik heb hem dan ook niet als verdachte nummer één.
Maar gisteren zag ik een artikel uit 2011 waarin door Pieter-Jan Hagens werd verteld dat in biechten enkele malen de mol zinnen uitsprak waarvan de beginletters zijn/haar naam vormden.  Voorbeeld, voor degenen die de reeks nog willen bekijken in een spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Zou het kunnen zijn, dat de makers een ouwetje van stal hebben gehaald, ietwat gewijzigd en ietsje minder makkelijk?
Ik zie/hoor Jan zijn eerste drie biechten van aflevering 1 beginnen met de volgende woorden:

1.Wat is dit voor een spel?
2. Ik denk..
3.Mijn naam is...

WID spatie M?

Dit zou goed kunnen. Mooi gevonden.  ::jaja:: 

Moet je nagaan als Jan idd de mol is (ik weet dat je hem niet heel erg verdenkt) dan ligt Rick McCullough echt in een deuk elke keer als hij dit forum bekijkt. ::rofl::


Iedereen en they mama hadden zijn naam al met een ferme pennenstreek doorgestreept of anders toch met een potlood stroke geschrapt. Verreweg de meesten dan toch. Ik ook.

"Nee, hij kan de mol niet zijn want hij vond de kluis niet op tijd"*. "Hij kan niet acteren". "Een mol zegt niet in zijn introductievideo dat 'ie de pot wil spekken". Et cetera.

Hij stond net voordat ik van stem wisselde nog op 0 stemmen in de poll. En ik denk niet dat het voorlopig snel gaat stijgen.

Ook: als Jan de mol is en hij gaat op deze voet verder dan veegt hij Thomas Cammaert van de tabellen.




* maar de taxichauffeur gooide misschien roet in het eten.

Of er was een Plan B, als

- Jean-Marc de test als slechtst zou maken van de 3 kandidaten
- of als Jan en Jean-Marc als het enige duo de kluis niet hadden gehaald




Ik heb nooit geloofd dat de mol de kluis per se moest halen. En als de produktie dan ook nog de zin "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" weglaat, dan ligt het er wel erg dik bovenop dat Jan, Loes en Jean-Marc de mol niet zouden 'kunnen' zijn.

Te veel nadruk daarop. Zoals ik al eerder zei toen ik Loes als meeste verdacht  kun je dat zinnetje ook makkelijk weglaten. De mol kan immers de test op zichzelf invullen. Het voegt eigenlijk helemaal niks toe. Maar omdat het anders dan anders is willen ze misschien dat je dat denkt?


Jan zag het berichtje van Ron trouwens eerder dan Loes, bedenk ik me nu. Reageerde in ieder geval eerder.

Ik vraag me wel af hoe Jan, als hij idd de mol is, zijn auto onklaar heeft gemaakt met Stine naast hem.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2018, 11:40:37 »
Mag ik voor de Janverdenkers dan nog deze mogelijke 3-op-reis-hint erin gooien? :)

Dit shot is van de luchthaven van Tbilisi, op het moment dat de kandidaten daar aankomen aan het einde van aflevering 1. Het betreffende drietal komt meerdere malen kort in beeld.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2018, 12:39:55 »
Ik heb Jan ook nog niet doorstreept als mol. Hij is heel fanatiek en lijkt zo de ideale kandidaat, maar toch zijn er wel wat (nep?)molacties te bespeuren. Vaak zit hij idd in een sleutelpositie, zoals de opdracht met graafmachines. Hij nam daar wel heel snel de leiding. Oké, het leverde 1500€ op, maar ik denk dat er in 1,5u meer mogelijk moet zijn geweest. Op de markt zei hij dat de vrouw op de foto een man was, zo verloren ze tijd. En hij was de eerste die begon over de briefjes dubbel leggen, wat daarna snel is opgepikt door Stine/Loes zodat het lijkt dat zei ermee kwamen.

Daarom blijft hij voorlopig nog op mijn lijstje staan, na Stine, Simone en Loes. Enkel de oprecht lijkende emoties bij de executie doen mij twijfelen, ofwel was hij echt nerveus ofwel verdient hij een Oscar voor het acteren  ::trots::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2018, 13:09:40 »

Daarom blijft hij voorlopig nog op mijn lijstje staan, na Stine, Simone en Loes. Enkel de oprecht lijkende emoties bij de executie doen mij twijfelen, ofwel was hij echt nerveus ofwel verdient hij een Oscar voor het acteren  ::trots::


Vreemd genoeg leek Jan ook al zo gestrest bij de vorige 'executie' ... die er dus geen was: die na de exit van Jean-Marc.

Iedereen gaat er nu volgens mij wel vanuit dat de deelnemers toen al te horen hadden gekregen dat er niemand anders naar huis zou gaan. Er werden ook geen jokers ingezet.

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #113 Gepost op: 24-01-2018, 15:21:22 »
Jan Versteegh ging ook een keer in 3 op Reis Backpack illegaal ondergronds, ik meen me te herinneren dat het in het riool onder Parijs was.

Niet dat ik zelf geloof dat dit een hint is, maar misschien maak ik er iemand blij mee.

https://www.npo3.nl/3-op-reis-backpack/02-06-2015/BNN_101374302
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 15:25:45 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #114 Gepost op: 24-01-2018, 16:27:43 »
Enkel de oprecht lijkende emoties bij de executie doen mij twijfelen, ofwel was hij echt nerveus ofwel verdient hij een Oscar voor het acteren  ::trots::


Ik kreeg meer de indruk dat hij blauw zag van de kou. Daar ga je ook wel van bibberen  ;)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #115 Gepost op: 24-01-2018, 21:33:21 »
Ik heb Jan ook nog niet doorstreept als mol. Hij is heel fanatiek en lijkt zo de ideale kandidaat, maar toch zijn er wel wat (nep?)molacties te bespeuren. Vaak zit hij idd in een sleutelpositie, zoals de opdracht met graafmachines. Hij nam daar wel heel snel de leiding. Oké, het leverde 1500€ op, maar ik denk dat er in 1,5u meer mogelijk moet zijn geweest. Op de markt zei hij dat de vrouw op de foto een man was, zo verloren ze tijd. En hij was de eerste die begon over de briefjes dubbel leggen, wat daarna snel is opgepikt door Stine/Loes zodat het lijkt dat zei ermee kwamen.

Daarom blijft hij voorlopig nog op mijn lijstje staan, na Stine, Simone en Loes. Enkel de oprecht lijkende emoties bij de executie doen mij twijfelen, ofwel was hij echt nerveus ofwel verdient hij een Oscar voor het acteren  ::trots::


Ik kom, na de eerste twee afleveringen te hebben herbekeken, toch ook hier terecht. Jan speelt dubbelspel. Hij is inderdaad degene die heel terloops als eerste zegt: 'Per twee'bij de briefjes. Bij de graafopdracht worden er door zowel Stine als Emilio (op 51.34) kritische opmerkingen gebezigd over het plan van Jan - terecht? Ruben is het er duidelijk ook niet mee eens. Maar de echte 'weggever' is voor mij de biecht van Jan (in aflevering 2 dus) op 27.56: "Ik werd samen naast Olcay neergezet." Hoezo dubbelspel?

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #116 Gepost op: 24-01-2018, 22:43:28 »
Ik kreeg meer de indruk dat hij blauw zag van de kou. Daar ga je ook wel van bibberen  ;)
Dit was ook het eerste wat wij zagen, iedereen leek daar kapot te gaan van met name de kou. Ik blijf Jan in de gaten houden, vind hem nog steeds raar bezig.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #117 Gepost op: 26-01-2018, 12:26:13 »
Voor de schaarse Jan-verdenkers: de schaakhint kan heel goed uitgelegd worden naar Jan. Dus daarom toch ook maar even hier wat ik net in dat topic plaatste.

Uit Widipedia:
Koning Jan (Engelse titel: The Life and Death of King John) is een historisch stuk van William Shakespeare dat zich afspeelt ten tijde van het koningschap van koning John (Jan zonder Land) (1199–1216) [...]

Koning Jan ---> de witte koning op het schaakbord stond verkeerd. Die staat normaal gesproken op E1 (EE N in de afleveringstitel).
William Shakespeare ---> van wie een ook ander stuk (Julius Caesar) werd opgevoerd in het theater in Tbilisi.
Jan zonder Land ---> de deelnemers hadden in aflevering 1 nog geen land, ze zaten allemaal verspreid.

Ik geloof eerlijk gezegd helemaal niet zo in de schaakhint, maar als het er dan toch een is dan komt 'ie Jan misschien wel meer toe dan Stine. De koning is degene die schaakmat gezet moet worden, net als de mol. Het schaakbord stond bij Jan en Jean-Marc, en niet bij een ander duo.

De tunnel duik ik (nog) niet in, maar Amethyst, houd het vuurtje brandend daar hè! Wie weet krijg je na de volgende aflevering bezoek. ::vergroot:: ::zwaai::

EDIT: vond zojuist ook het volgende op de website van het koninklijk huis: de Grootmeester van Koning Willem-Alexander heet... Jan Versteeg.

https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/nieuws/2015/03/06/nieuwe-grootmeester-van-het-huis-van-z.m.-de-koning-per-1-juli-2015

Grootmeester is hoofd van de hofhouding, maar ook een titel die gegeven wordt aan zeer goede schakers.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 15:18:41 door Newbie2 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #118 Gepost op: 26-01-2018, 15:43:03 »


De tunnel duik ik (nog) niet in, maar Amethyst, houd het vuurtje brandend daar hè! Wie weet krijg je na de volgende aflevering bezoek. ::vergroot:: ::zwaai::

Haha, misschien wel ja.

De rest had ik eigenlijk al afgestreept vanwege 'kandidaatse' acties op cruciale momenten. Kijken of ik er morgenavond nog zo over denk.. :P
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 08:07:44 door Amethyst »

Offline francisca

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2018, 10:23:54 »
Ik heb alle series van WIDM gevolgd en heb er verschrikkelijk vaak naastgelegen met mijn verdenkingen.
Nu heb ik Jan al vanaf de eerste aflevering als mol en ik zal uitleggen hoe ik daaraan kom.

De start van het programma in vijf verschillende landen is een briljante vondst van de redactie. Niemand had dat kunnen bedenken, de kijkers niet, maar ook de kandidaten niet. Logisch dus dat als er over de telefoon de vraag wordt gesteld aan elkaar 'waar zitten jullie?"  het nietszeggende antwoorden zijn als: "in Café Zusenzo" en "tegenover de kathedraal" of zoiets. Dat gebeurde 2 keer. Er is maar 2 uur tijd om bij de kluis te komen, dus moet nogal snel de impasse doorbroken worden, anders komt er niemand op tijd aan en dan zijn het effect en de spanning weg. Ik denk dus dat de mol de opdracht gegeven is om de plaatsnaam te noemen. Jan vraagt: "Waar zitten jullie in Kiev?", wat voor de benodigde doorbraak zorgt. Dan gaat de bal rollen, vinden ze allemaal de landkaart en leggen ze de puzzel van de staafjes neer. Zo weet iedereen dat ze uiteindelijk naar Tbilisi moeten.
Art heeft gezegd: "Je opent de kluis met een wachtwoord van 7 letters, en dat heeft te maken met de plek waar ik ben". Makkie dus voor alle teams die de kluis vinden om te bedenken dat het wachtwoord Tbilisi is. Toch gaat Jan, die al weet dat hij op M18 moet zijn, nog even bellen met Art om dat hij 'denkt' dat
hij dan het wachtwoord krijgt. Kassa: 1000 euro uit de pot.