Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223550 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #120 Gepost op: 27-01-2018, 10:43:04 »
Ik heb alle series van WIDM gevolgd en heb er verschrikkelijk vaak naastgelegen met mijn verdenkingen.
Nu heb ik Jan al vanaf de eerste aflevering als mol en ik zal uitleggen hoe ik daaraan kom.

De start van het programma in vijf verschillende landen is een briljante vondst van de redactie. Niemand had dat kunnen bedenken, de kijkers niet, maar ook de kandidaten niet. Logisch dus dat als er over de telefoon de vraag wordt gesteld aan elkaar 'waar zitten jullie?"  het nietszeggende antwoorden zijn als: "in Café Zusenzo" en "tegenover de kathedraal" of zoiets. Dat gebeurde 2 keer. Er is maar 2 uur tijd om bij de kluis te komen, dus moet nogal snel de impasse doorbroken worden, anders komt er niemand op tijd aan en dan zijn het effect en de spanning weg. Ik denk dus dat de mol de opdracht gegeven is om de plaatsnaam te noemen. Jan vraagt: "Waar zitten jullie in Kiev?", wat voor de benodigde doorbraak zorgt. Dan gaat de bal rollen, vinden ze allemaal de landkaart en leggen ze de puzzel van de staafjes neer. Zo weet iedereen dat ze uiteindelijk naar Tbilisi moeten.
Art heeft gezegd: "Je opent de kluis met een wachtwoord van 7 letters, en dat heeft te maken met de plek waar ik ben". Makkie dus voor alle teams die de kluis vinden om te bedenken dat het wachtwoord Tbilisi is. Toch gaat Jan, die al weet dat hij op M18 moet zijn, nog even bellen met Art om dat hij 'denkt' dat
hij dan het wachtwoord krijgt. Kassa: 1000 euro uit de pot.



Voor aflevering 1 is dat ook exact de reden dat Jan op de radar kwam. Maar ik mis grote acties van hem in aflevering 2 en 3. Er is wel wat verwarring op de markt door hem, maar het is maar een lauw vertragingsmanoeuvre, in het theater zijn er 9 domme kandidaten, bij het graven is het heel moeilijk te zien wie er nou echt loopt te klooien (al lijkt het daar goed te gaan), hij komt met de x2 binnen in aflevering 3, doet niets out of the ordinary bij de bakjes en geeft best wel wat antwoorden in het paragliden.

Er mag voor hem dus wel wat bij in aflevering 4 om als Mol gezien te worden.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #121 Gepost op: 27-01-2018, 11:06:31 »
Voor aflevering 1 is dat ook exact de reden dat Jan op de radar kwam. Maar ik mis grote acties van hem in aflevering 2 en 3. Er is wel wat verwarring op de markt door hem, maar het is maar een lauw vertragingsmanoeuvre, in het theater zijn er 9 domme kandidaten, bij het graven is het heel moeilijk te zien wie er nou echt loopt te klooien (al lijkt het daar goed te gaan), hij komt met de x2 binnen in aflevering 3, doet niets out of the ordinary bij de bakjes en geeft best wel wat antwoorden in het paragliden.

Er mag voor hem dus wel wat bij in aflevering 4 om als Mol gezien te worden.

Hoewel ik Jan niet op nr 1 heb staan qua mol zorgde hij bij de marktopdrach5 echt wel voor de nodige vertraging. Hij verwisselde een vrouw met een man, waardoor er daar onduidelijkheid ontstond en er tijd voorbij ging. Bij de briefjes leggen was hij de eerste die opperde op ze dubbel te leggen, enkele vrouwen pikte hier direct op in. En hij hield de doos punaises vast zodat er in het begin niemand aan kon. D opdracht lukte dan ook maar heel nipt, en niet al het geld werd verdiend.

De andere opdrachten waren idd minder Mols, al kun je zeggen dat het mss de bedoeling was dat de auto verder van de finish in panne viel. Zo dicht bijneemt meet kun je bijna niet anders dan voorstellen om hem te duwen, anders valt dit ook op.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #122 Gepost op: 27-01-2018, 11:13:10 »
Hoewel ik Jan niet op nr 1 heb staan qua mol zorgde hij bij de marktopdrach5 echt wel voor de nodige vertraging. Hij verwisselde een vrouw met een man, waardoor er daar onduidelijkheid ontstond en er tijd voorbij ging. Bij de briefjes leggen was hij de eerste die opperde op ze dubbel te leggen, enkele vrouwen pikte hier direct op in. En hij hield de doos punaises vast zodat er in het begin niemand aan kon. D opdracht lukte dan ook maar heel nipt, en niet al het geld werd verdiend.

De andere opdrachten waren idd minder Mols, al kun je zeggen dat het mss de bedoeling was dat de auto verder van de finish in panne viel. Zo dicht bijneemt meet kun je bijna niet anders dan voorstellen om hem te duwen, anders valt dit ook op.

Wat je zegt over die marktopdracht klopt, maar ik vind het allemaal zo weinig. Ik heb op dit moment van andere kandidaten dingen gezien die meer vernietigend waren voor de pot.

Als je moet rekenen op het materiaal om te mollen, dan neem je je molschap ook niet serieus. Een beetje deftige Mol laat zich insluiten ipv stil te vallen.

Jan is nog niet geschrapt, want ik ontken niet dat die openingen naar molschap er nog zijn, maar ik verwacht toch nog wat van hem in aflevering 4 dan.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #123 Gepost op: 27-01-2018, 11:49:23 »
Wat je zegt over die marktopdracht klopt, maar ik vind het allemaal zo weinig. Ik heb op dit moment van andere kandidaten dingen gezien die meer vernietigend waren voor de pot.

Als je moet rekenen op het materiaal om te mollen, dan neem je je molschap ook niet serieus. Een beetje deftige Mol laat zich insluiten ipv stil te vallen.

Jan is nog niet geschrapt, want ik ontken niet dat die openingen naar molschap er nog zijn, maar ik verwacht toch nog wat van hem in aflevering 4 dan.


Ben ik met je eens.

Al vind ik dat met de pac man opdracht niemand echt eruit springt qua molgedrag. De enige die daarin echt verdacht is is Olcay, door zich met het hoogste bedrag te laten insluiten. Maar zij zie ik niet als mol. Ruben kwam ook niet aan, maar met zo’n laag bedrag lijkt mij dat de mol ervoor zou kiezen om te finishen, om wat vertrouwen te kweken in de groep. Alle andere finishen, zelfs Simone.

Wat ik ook wel een puntje vind, is dat Jan zijn vrijstelling niet inzette. Oké dat er een zwarte vrijstelling is, maar lag hij eruit dan had hij ook niets aan zijn vrijstelling. De enige dat ik mij direct herinner die ook een aflevering wachtte, was mol Susan in 2014. Of zijn er nog voorbeelden van kandidaten die dit deden?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #124 Gepost op: 27-01-2018, 11:56:58 »

Ben ik met je eens.

Al vind ik dat met de pac man opdracht niemand echt eruit springt qua molgedrag. De enige die daarin echt verdacht is is Olcay, door zich met het hoogste bedrag te laten insluiten. Maar zij zie ik niet als mol. Ruben kwam ook niet aan, maar met zo’n laag bedrag lijkt mij dat de mol ervoor zou kiezen om te finishen, om wat vertrouwen te kweken in de groep. Alle andere finishen, zelfs Simone.

Wat ik ook wel een puntje vind, is dat Jan zijn vrijstelling niet inzette. Oké dat er een zwarte vrijstelling is, maar lag hij eruit dan had hij ook niets aan zijn vrijstelling. De enige dat ik mij direct herinner die ook een aflevering wachtte, was mol Susan in 2014. Of zijn er nog voorbeelden van kandidaten die dit deden?

Ik kan ook niet meteen voorbeelden noemen, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Er zijn 7 kandidaten en 1 Mol. Je kans als kandidaat om af te vallen was dus 1/7 wat nog best goede kansen zijn. Als er straks geen groepsvrijstelling is en hij zet hem niet in, dan wordt het wel een dingetje. Wanneer je kansen 1/6 zijn, dan moet je hem wel gaan beginnen inzetten, zeker nu iedereen toch genoeg informatie begint te krijgen om een mening te vormen over de Mol.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #125 Gepost op: 27-01-2018, 12:21:52 »
Ik kan ook niet meteen voorbeelden noemen, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Er zijn 7 kandidaten en 1 Mol. Je kans als kandidaat om af te vallen was dus 1/7 wat nog best goede kansen zijn. Als er straks geen groepsvrijstelling is en hij zet hem niet in, dan wordt het wel een dingetje. Wanneer je kansen 1/6 zijn, dan moet je hem wel gaan beginnen inzetten, zeker nu iedereen toch genoeg informatie begint te krijgen om een mening te vormen over de Mol.

Ik verwacht wel dat hij hem nu zal inzetten mocht er geen groepsvrijstelling zijn. Je weet tenslotte nooit wanneer de zwarte vrijstelling wordt ingezet. Ik kijk al uit naar vanavond in ieder geval.

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #126 Gepost op: 27-01-2018, 12:29:03 »
Dat Jan de verwisseling man/vrouw maakt op de markt is duidelijk maar op het moment dat het groepje van Jan er nog over praat (Olcay zegt dat het een vrouw is) pakt Simone de vergissing snel op en verspreid het via de Porto. Dat is evengoed mols gedrag van Simone te noemen.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #127 Gepost op: 27-01-2018, 13:06:37 »
Dat Jan de verwisseling man/vrouw maakt op de markt is duidelijk maar op het moment dat het groepje van Jan er nog over praat (Olcay zegt dat het een vrouw is) pakt Simone de vergissing snel op en verspreid het via de Porto. Dat is evengoed mols gedrag van Simone te noemen.

Als Jan meerdere keren een verdachte voorzet geeft (Waar in Kiev?) , verwisseling man/vrouw , briefgeld dubbel leggen

Kun je je afvragen of degene die er op reageren, (respectievelijk Ruben, Simone en Stine/Loes) evengoed verdacht zijn, of dat degene die die voorzetjes steeds geeft niet veel eerder sturend bezig zou kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 13:36:42 door Amethyst »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #128 Gepost op: 27-01-2018, 17:32:18 »
/of dat degene die die voorzetjes steeds geeft niet veel eerder sturend bezig zou kunnen zijn/: precies!

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2018, 18:01:33 »
Als Jan meerdere keren een verdachte voorzet geeft (Waar in Kiev?) , verwisseling man/vrouw , briefgeld dubbel leggen

Kun je je afvragen of degene die er op reageren, (respectievelijk Ruben, Simone en Stine/Loes) evengoed verdacht zijn, of dat degene die die voorzetjes steeds geeft niet veel eerder sturend bezig zou kunnen zijn.


Dat is inderdaad het ongrijpbare van  Jan. Daar schreef ik in het topic " wie is de mol poll" ook al over. Jan lijkt de fanatiekste kandidaat maar zijn reacties als hij bijvoorbeeld ineens het mollogo ziet op de tv in de hotelkamer of als hij Ron ziet in het theater zijn bijna kinderlijk.

Hi neemt steeds de leiding maar zijn ideeën zijn niet altijd de beste. Nog niet mijn mol  maar ik blijf op hem letten. Misschien zitten we er hier wel massaal naast.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #130 Gepost op: 27-01-2018, 18:10:18 »
(...) Nog niet mijn mol  maar ik blijf op hem letten. Misschien zitten we er hier wel massaal naast.
Dat zou zomaar kunnen, inderdaad.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #131 Gepost op: 27-01-2018, 18:13:50 »
Ik heb alle series van WIDM gevolgd en heb er verschrikkelijk vaak naastgelegen met mijn verdenkingen.
Nu heb ik Jan al vanaf de eerste aflevering als mol en ik zal uitleggen hoe ik daaraan kom.

De start van het programma in vijf verschillende landen is een briljante vondst van de redactie. Niemand had dat kunnen bedenken, de kijkers niet, maar ook de kandidaten niet. Logisch dus dat als er over de telefoon de vraag wordt gesteld aan elkaar 'waar zitten jullie?"  het nietszeggende antwoorden zijn als: "in Café Zusenzo" en "tegenover de kathedraal" of zoiets. Dat gebeurde 2 keer. Er is maar 2 uur tijd om bij de kluis te komen, dus moet nogal snel de impasse doorbroken worden, anders komt er niemand op tijd aan en dan zijn het effect en de spanning weg. Ik denk dus dat de mol de opdracht gegeven is om de plaatsnaam te noemen. Jan vraagt: "Waar zitten jullie in Kiev?", wat voor de benodigde doorbraak zorgt. Dan gaat de bal rollen, vinden ze allemaal de landkaart en leggen ze de puzzel van de staafjes neer. Zo weet iedereen dat ze uiteindelijk naar Tbilisi moeten.

Ik denk dan weer dat de regie dolblij is met Jan en zijn opmerking 'waar in Kiev zitten jullie?'. Zie Simone juist in het begin erg door vragen waar mensen zitten, welk cafe, wat is het adres, etc. Denk als ze er niet via Jan achter waren gekomen, Simone verder had gepushed.

Het is bovendien een opmerking die best makkelijk gemaakt wordt als je in een vreemde stad met iemand anders belt, denk ik tenminste.

Kan hem gewoon niet vol verdenken. Vind dat hij teveel goed en kandidaats doet.


Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #132 Gepost op: 27-01-2018, 18:23:51 »
Ik denk dan weer dat de regie dolblij is met Jan en zijn opmerking 'waar in Kiev zitten jullie?'. Zie Simone juist in het begin erg door vragen waar mensen zitten, welk cafe, wat is het adres, etc. Denk als ze er niet via Jan achter waren gekomen, Simone verder had gepushed.


Ik zou erg graag willen weten hoe dat zit ... of de mol daar een oortje inhad ofzo. Ik denk ook dat de mol misschien op de hoogte werd gehouden van de vorderingen van de 4 andere duo's, zoals ik ergens anders schreef.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2018, 17:48:57 »
Jan rond minuut 27: "[Als je het spel wilt winnen] zul je door moeten gaan tot je iedereen weggewerkt hebt. Dus ja, ik zal Emilio dan ook elimineren." En voor het eerst deze aflevering twee mensen die expliciet een verdenking richting Jan uitspreken: Ruben na opdracht 1 en Simone bij de test. Plus dat fragment van 'Jan heeft de telefoon. Goed." dat tot in den treuren werd herhaald bij Moltalk. Ik weet het niet hoor, maar ik zou het erg leuk vinden...

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2018, 20:28:31 »
Jan rond minuut 27: "[Als je het spel wilt winnen] zul je door moeten gaan tot je iedereen weggewerkt hebt. Dus ja, ik zal Emilio dan ook elimineren." En voor het eerst deze aflevering twee mensen die expliciet een verdenking richting Jan uitspreken: Ruben na opdracht 1 en Simone bij de test. Plus dat fragment van 'Jan heeft de telefoon. Goed." dat tot in den treuren werd herhaald bij Moltalk. Ik weet het niet hoor, maar ik zou het erg leuk vinden...

Ja, ik ook.

Let ook op Jan's non-reactie op het rode scherm van Emilio. Hij is niet blij denk ik, maar dat zie je al vooraf.



Het is leuk om dat shot direct na dat rode scherm frame voor frame terug te kijken. Erg interessant.

Ja, ik switch weer naar Jan. Ondanks alles ... en die 5000 euro in de pot waar hij de aanzet toe lijkt te geven. Kijken of er volgende week weer niet veel uitgaat.


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2018, 21:51:07 »
Ja, ik switch weer naar Jan. Ondanks alles ... en die 5000 euro in de pot waar hij de aanzet toe lijkt te geven. Kijken of er volgende week weer niet veel uitgaat.
Sommige mensen speuren best raar, vind ik.

Ik lees jouw bericht als "Ik verdenk Jan, voor het geval hij volgende week verdacht gaat doen". Euh... he? Als er volgende week weer geld uitgaat, dan kun je de informatie van deze week heroverwegen en een andere conclusie trekken uit wat we gisteren zagen. Maar met de informatie van nu is Jan zo ongeveer de minst verdachte kandidaat van allemaal. (Samen met Olcay.)

- Jan gaat als eerste tokkelen en weet daardoor zeker dat het geld nog aan deze kant is, en dat hij 1/7 kans maakt om dat over te brengen. 1/7 kans maken op 5000 euro, dat wil je als mol niet.
- Jan enthousiasmeert de anderen door te zeggen dat het goed te doen is, en probeert zo meer enveloppen binnen te halen
- In aflevering 2 heeft Jan het plan bedacht voor de graaf-opdracht waarmee de groep 1500 euro verdiende.

Voor allerlei kandidaten is wat te zeggen, qua verdenkingen. Maar nu, na aflevering 4, Jan verdenken, dat begrijp ik echt niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2018, 22:26:26 »
Voor mij is het meer een stille hoop omdat hij mijn Wensmol is. Daarnaast vind ik hem wel en geen verdacht gedrag vertonen, kan er bij veel acties niet echt de vinger op leggen. Ja, hij probeert mensen enthousiast te maken, maar hij zegt ook dat het toch best eng is.. vind ik niet heel overtuigend. ::rofl::

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2018, 22:28:08 »
Juist: Jan is de minst verdachte deelnemer van allemaal. Hij wordt ook het minst verdacht in beeld gebracht, en blijkbaar door de meeste kandidaten vertrouwd. Maar ondertussen flikt hij dingen die bij anderen onmiddellijk als ‘Mol-actie’ zouden worden bestempeld.
Als eerste vertrekken bij de rode draad om de rest van de groep te overtuigen? Dan doet hij vooraf toch behoorlijk wat moeite om te benadrukken hoe het eng het eigenlijk allemaal is.
Die blik ook, als Stine zegt dat het goed is dat hij de telefoon heeft...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #138 Gepost op: 29-01-2018, 00:28:09 »
Hm, ik zit al vanaf  de 1e aflevering lichtelijk in de Tunnel van Jan. Juist omdat hij niet verdacht overkomt... Maar op een of andere manier lijkt hij telkens in het groepje te zitten dat de meeste chaos veroorzaakt.

Ik weet dat niet met dat fanatisme. Als eerste gaan met de rode draad-opdracht en dan lekker benadrukken dat het toch wel eng is, de chaos aan het eind van de 1e opdracht deze week...  Kiezen voor een groepsvrijstelling ipv geld.

Ik neig toch om deze tunnel verder in te duiken. Met een kleine uitweg naar Simone/ Stine, want op hun gedrag is ook moeilijk vat te krijgen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #139 Gepost op: 29-01-2018, 09:13:17 »
- Jan gaat als eerste tokkelen en weet daardoor zeker dat het geld nog aan deze kant is, en dat hij 1/7 kans maakt om dat over te brengen. 1/7 kans maken op 5000 euro, dat wil je als mol niet.
- Jan enthousiasmeert de anderen door te zeggen dat het goed te doen is, en probeert zo meer enveloppen binnen te halen
- In aflevering 2 heeft Jan het plan bedacht voor de graaf-opdracht waarmee de groep 1500 euro verdiende.
Het klopt wat je hier zegt. Echter, hij zei er nog wel eventjes extra bij dat je toch maar niet beter eventjes naar beneden moest kijken. Juist door het op die manier te zeggen ga je krijgen dat anderen toch onbewust naar beneden gaan kijken.
Overigens: het zou eigenlijk vreemd geweest zijn mocht hij niet als eerste gegaan zijn, gezien de programma's die hij presenteert. Ik heb ook grote twijfels bij een mogelijk molschap van hem, maar daar moet je zeker ook rekening mee houden.
Ich bin ein Bärliner!