Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 224639 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #140 Gepost op: 29-01-2018, 10:20:25 »
Sommige mensen speuren best raar, vind ik.

Ik lees jouw bericht als "Ik verdenk Jan, voor het geval hij volgende week verdacht gaat doen". Euh... he? Als er volgende week weer geld uitgaat, dan kun je de informatie van deze week heroverwegen en een andere conclusie trekken uit wat we gisteren zagen. Maar met de informatie van nu is Jan zo ongeveer de minst verdachte kandidaat van allemaal. (Samen met Olcay.)

- Jan gaat als eerste tokkelen en weet daardoor zeker dat het geld nog aan deze kant is, en dat hij 1/7 kans maakt om dat over te brengen. 1/7 kans maken op 5000 euro, dat wil je als mol niet.
- Jan enthousiasmeert de anderen door te zeggen dat het goed te doen is, en probeert zo meer enveloppen binnen te halen
- In aflevering 2 heeft Jan het plan bedacht voor de graaf-opdracht waarmee de groep 1500 euro verdiende.

Voor allerlei kandidaten is wat te zeggen, qua verdenkingen. Maar nu, na aflevering 4, Jan verdenken, dat begrijp ik echt niet.

Dat was ook mijn eerste reactie, maar bij nader inzien was het volstrekt ongeloofwaardig geweest als juist Jan niet had gedurfd en de anderen niet had gemotiveerd. Dat is zijn rol. Hij had de anderen wel meer proberen kunnen afschrikken vind ik ... maar het moet ook niet te veel opvallen, dus dat was misschien lastig.


Het is de vraag in hoeverre Jan in die opdracht meer invloed had kunnen uitoefenen en tegelijkertijd geloofwaardig had kunnen blijven. Het moment om makkelijk te mollen zat in de opdracht ervoor en dan was zijn rol (vrijstelling of 5000 in cash) ook relatief beperkt als een van de zeven.

Maakt niet uit wie de mol is, de kans dat die 5000 euro zou worden gehaald was best hoog. En dan vraag ik me dus af 'waarom' idd...

Was het misschien de bedoeling dat die 5000 euro in de pot kwam? Een idee van de produktie? Geen idee, maar het is een enorm hoog bedrag op een moment dat er eigenlijk bijna niks in de pot zat.


Nee, ik verdenk hem vanwege andere dingen. Primaire reacties, de keuzes van de regie (andere deelnemers zitten beaucoup verdacht in de edit), verdachte voorzetten die Jan geeft in andere afleveringen, stressbesteendigheid van de verschillende deelnemers, etc.

Simone vindt Jan's fanatieke gedrag in ieder geval vreemd en mogelijk gespeeld. Ruben vind hem ook verdacht. Dus totaal overdacht is hij ook daar niet. En ik vermoed dat er meer kandidaten op hem spreiden.

Bij de graafopdracht had er veel meer geld verdiend kunnen worden. Jan's strategie in die opdracht was op zijn minst dubieus, als ik het goed begrijp.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2018, 22:09:27 »
wij denken dat crossposting niet is toegestaan ::zweep::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2018, 18:12:52 »

Nee, ik verdenk hem vanwege andere dingen. Primaire reacties, de keuzes van de regie (andere deelnemers zitten beaucoup verdacht in de edit), verdachte voorzetten die Jan geeft in andere afleveringen, stressbesteendigheid van de verschillende deelnemers, etc.

Simone vindt Jan's fanatieke gedrag in ieder geval vreemd en mogelijk gespeeld. Ruben vind hem ook verdacht. Dus totaal overdacht is hij ook daar niet. En ik vermoed dat er meer kandidaten op hem spreiden.

Bij de graafopdracht had er veel meer geld verdiend kunnen worden. Jan's strategie in die opdracht was op zijn minst dubieus, als ik het goed begrijp.

Ik lees op meerdere plekken dat mensen vinden dat Jan het zo goed doet en zo fanatiek is. Zo komt hij over. Maar... Het valt mij dus ook op dat hij verdachte voorzetten geeft. Bij de tunnelopdracht waren ook de anderen raar bezig (vooral Simone) en hij doet geen enkele moeite om dat recht te trekken. Op het laatst was hij degene die verwarring veroorzaakte, terwijl hij een sleutelpositie had (met de telefoon).

Dat hij bij de Rode Draad opdracht dapper als eerste gaat maar toch nog even benadrukt dat het toch wel eng is, vind ik op zijn minst opvallend...

Het kan toch bijna niet anders dat Jan de mol is? Ik denk ook dat een paar kandidaten hem verdenken (waaronder Ruben). Maar oei, hier lijkt dat heel erg mee te vallen. Of ik zit er finaal naast (wat ook kan hoor  ;D ) of we kijken naar een hele knappe montage.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2018, 18:58:51 »
Bij widm.nl is Jan sinds gisteren het meest verdacht, met ruime voorsprong (37%) op Loes (24%).
Geen idee waarom hij daar de meest verdachte is, terwijl hier het minst.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2018, 19:02:17 »
Ik kan in Jan ook niet meer de 'fanatieke' speler zien. 'Waar in Kiev ben je?' bleef me ook door mijn hoofd spoken. Een heel onnatuurlijk zinnetje in die situatie.
En dan inderdaad voortdurend met de telefoon in de weer en steeds de leiding willen nemen om maar kandidaats en fanatiek over te komen.
Zijn bevroren pose bij de executie van Emilio gaf bij mij de doorslag.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2018, 20:50:33 »
Vreemd Cool Cat_86: op WIDM.nl krijg ik nu 8% te zien..  ???
Denk dat het aan de site ligt, de percentages springen eerst omhoog en blijven dan staan. Als veel mensen Jan gaan verdenken, dan is dat ook iets om over na te denken.  ::jaja::

Marisa, dat gedrag bij Emilio is ook opvallend denk ik.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 20:52:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2018, 20:59:03 »
Vreemd Cool Cat_86: op WIDM.nl krijg ik nu 8% te zien..  ???
Denk dat het aan de site ligt, de percentages springen eerst omhoog en blijven dan staan. Als veel mensen Jan gaan verdenken, dan is dat ook iets om over na te denken.  ::jaja::

Marisa, dat gedrag bij Emilio is ook opvallend denk ik.

Jij kijkt volgens mij op wieisdemol.avrotros.nl, want Cool Cat_86 heeft gelijk dat het op widm.nl inderdaad vol op Jan is.

En dat veel mensen een bepaalde kandidaat verdenken wil niets zeggen. ;) Toch niet in deze fase. Dit forum zat al eens fout in aflevering 4, widm.nl zat al eens overtuigend fout en wieisdemol.avrotros.nl zat (al wel vaker ;D ) fout. (Disclaimer: dit tekstje kan je trouwens voor elke kandidaat gebruiken. Dit is niet omdat ik Jan geschrapt heb)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2018, 21:01:08 »
Zijn bevroren pose bij de executie van Emilio gaf bij mij de doorslag.

Wat ik merk is dat hij best vaak deze bevroren pose aanneemt. Lijkt een beetje een ingestudeerde blik op oneindig. Bij praatjes van Art heeft hij soms ook een stalen blik, waarna hij pas reageert als hij anderen ziet reageren. Alles lijkt zo gespeeld en nep.

Ik zie trouwens op die site ook Jan op 8% staan.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 21:03:40 door kameel »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2018, 21:24:02 »
Ik heb net even gekeken bij de 'Wie is de Mol poll' van widmpuntnl.
Cool Cat_86 en Hulpmol hebben het goed gezien daar, want dit is het lijstje (edit: op dit moment/het fluctueert namelijk):

   
    Jan     36%
    Loes    24%
    Stine   18%
    Olcay    9%
    Simone  7%
    Ruben   5%

En uiteraard zeggen percentages nu nog niet zo veel. Wel grappig, dat 'hier' en 'daar' zo uiteenlopen.
Ik verheug me op komende zaterdag, en niet zozeer om te zien of percentages wijzigen, maar om het plezier in het zoeken, speuren, misschien wel goed, of zelfs juist hopeloos fout zitten!

« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 13:48:40 door Marisa »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2018, 22:09:58 »
Het feit dat het op iedere site zo verschilt betekent dat het dit jaar echt niet zo gemakkelijk is om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2018, 22:22:23 »
Ah, bedankt! Dat is een hoog percentage. Hm...
Dan zit er volgens mij een verschil in de poll en wat je ziet als je op de homepage komt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2018, 11:53:58 »
Ik zag deze foto vanochtend in het molduel topic, geplaatst door Heinz. Vond ik nog wel een leuke voor de Jan verdenkers... Lekker mollen en afschermen die handel, niemand mag bij de pinnetjes  ::rofl::
Meer L

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2018, 12:23:48 »
Ik zag deze foto vanochtend in het molduel topic, geplaatst door Heinz. Vond ik nog wel een leuke voor de Jan verdenkers... Lekker mollen en afschermen die handel, niemand mag bij de pinnetjes  ::rofl::

Het leuke hieraan is, is dat hij met het bakje punaises staat, een handje door wilt geven maar uiteindelijk toch weer alle punaises in het bakje gooit.  :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #153 Gepost op: 2-02-2018, 11:25:05 »
Weer een leuke voor de Jan verdenkers, een foto van Jan zijn insta. Ook humor, hij zegt: morgen dan eindelijk de woordzoeker!!!  ::rofl:: Zal hij zich rotlachen om dit forum waar de hele woordzoeker is uitgedokterd. Terug on topic: hij streept de mol weg....

Ik blijf bij Jan zulke molvibes houden (en dat begon al met het woordje Kiev in aflevering 1). Ik kan alleen geen mol acties ontdekken. Dus vies: ja, acties: nee. Vandaar dat hij toch niet op mijn lijstje staat.

Bijna zaterdag!!
Meer L

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #154 Gepost op: 2-02-2018, 12:07:50 »
Weer een leuke voor de Jan verdenkers, een foto van Jan zijn insta. Ook humor, hij zegt: morgen dan eindelijk de woordzoeker!!!  ::rofl:: Zal hij zich rotlachen om dit forum waar de hele woordzoeker is uitgedokterd. Terug on topic: hij streept de mol weg....

Ik blijf bij Jan zulke molvibes houden (en dat begon al met het woordje Kiev in aflevering 1). Ik kan alleen geen mol acties ontdekken. Dus vies: ja, acties: nee. Vandaar dat hij toch niet op mijn lijstje staat.

Bijna zaterdag!!
Er staat 3 keer het woordje 'mol' in de puzzel en 1 keer de naam van de mol. Dus niet alleen wat Jan heeft doorgestreept.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #155 Gepost op: 2-02-2018, 17:44:09 »
Er staat 3 keer het woordje 'mol' in de puzzel en 1 keer de naam van de mol. Dus niet alleen wat Jan heeft doorgestreept.
Je bedoelt dat hij hier niet 'de' mol doorstreept, Bigboots?

En, @Juuls247: die molvibes bij Jan heb ik ook al een tijdje en die begonnen bij mij op hetzelfde moment als bij jou.
Ik ben erg benieuwd of er komende zaterdag wat duidelijkere molacties te zien zullen zijn.
En of hij weer op bepaalde momenten zo 'bevroren', 'tertiair' zou ik haast zeggen, reageert.
Juist bij hem vind ik dergelijke lang uitgestelde reacties vreemd, omdat hij verder zo spontaan, direct en levendig is (lijkt).

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #156 Gepost op: 4-02-2018, 04:35:16 »
Afl 1: Jan hoort van Loes de aanwijzing m18, en belt daarna met Art, want "misschien geeft Art wel de code van de kluis" Hij vraagt ook nog eerst of die aanwijzing voor iedereen geldt, was dit om een rede te creëren om nog een keer te kunnen bellen? Hij zegt in de biecht daarna wel dat Art informatie gaf die hij al wist. Tegenstrijdig met elkaar

Afl2: In tegenstelling tot wat ik overal lees is het toch echt Jan die in opdr1 als eerste roept dat het geld per 2 briefjes moet worden neergelegd (per 2, per 2)

Afl3 Aanname voor opdr1: zou hij de motor van zijn auto hebben kunnen laten verzuipen? Opdr2 hij legt erg de nadruk op dat Olcay loog over de plek van de vrijstelling, terwijl ze dat niet deed. Dit valt me trouwens wel vaker bij hem op: vrij vaak benadrukt hij (mogelijke) fouten van anderen. Persoonlijk zou ik dit als kandidaat niet snel doen, maar dat juist voor mezelf houden wanneer ik iets zie/door heb

Afl4 opdr1 hij komtover alsof hij alles goed doet, de fouten bij de vrouwen liggen, maar feitelijk heeft hij ook zelf vrij weinig goed gedaan. Opdr3 is normaal gesproken als 1e gaan onmols, maar zou het in deze groep niet heeeel erg onlogisch zijn als hij niet degene is die als eerste gaat?? Subtiel praat hij de rest vlak voor hij gaat toch nog wat angst aan (kijk niet over de rand, dat is zélfs voor een idioot als ik best eng, oh je moet over het randje hangen)

Maar wat ik nog het meest opvallend vind is dat Jan totaal niet lijkt te nepmollen. Ik had hem als een kandidaat verwacht zoals we kennen van afgelopen jaren in Daniel, Chris, Tygo, Sebastiaan etc. Namelijk het kind naar boven laten komen, zichzelf vol het spel in storten en af en toe flink verdacht over willen komen. Maar dat laatste heb ik nog geen moment gezien, sterker nog: hij probeert anderen openlijk verdachter te maken.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 05:14:14 door sherlock »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #157 Gepost op: 4-02-2018, 23:56:35 »
Jan streept - als eerste die terugkeert naar de woordzoeker - "(wie is) 'de mol'" weg. Hij blijft bij de woordzoeker constant andere kandidaten beschuldigen van Mol-gedrag (doet 'ie al de hele serie) en kliedert over zijn eigen doorgestreepte letters zo veel verf dat ze onleesbaar worden. Er klopt hier iets niet.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2018, 04:29:15 »
Hoewel Jan niet mijn mol is. Hij streept de eerste letter weg door er een M overheen te schilderen. Dat herhaalt hij nog een paar keer.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2018, 12:00:31 »
Jan streept - als eerste die terugkeert naar de woordzoeker - "(wie is) 'de mol'" weg. Hij blijft bij de woordzoeker constant andere kandidaten beschuldigen van Mol-gedrag (doet 'ie al de hele serie) en kliedert over zijn eigen doorgestreepte letters zo veel verf dat ze onleesbaar worden. Er klopt hier iets niet.

Als hij de goede woorden doorstreept is het juist goed om ze echt goed door te strepen.Lijkt me juist typisch kandidatengedrag.