Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 224801 keer)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2018, 15:58:35 »
Nou ja, als je op zo'n manier een letter doorstreept maak je hem wel minder goed leesbaar voor het geval dat die letter nodig is voor een ander woord. Wat me eerder mols lijkt.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2018, 18:42:20 »
Ik vond deze wel leuk gevonden. De omgekeerde 'M' is niet heel duidelijk, maar goed. Meteen afschrijven kan ik hem ook niet ... plus dat ik Jan vreemd genoeg nog steeds verdenk. Via widm.nl


'04-02-2018, 19:21

mollaria


Tijdens het onderonsje met Olcay beeldt Jan met zijn hand het woord ‘MOL’ uit! Eerst de M als door zn pink en wijsvinger te strekken (dit is vrij lang ik beeld, waardoor ik er op ging letten). In het volgende shot maakt hij een vuist, en daarna (vlak voor hij de hand van Olcay schudt) de L. Ik weet niet hoe ik foto’s toe moet voegen, maar.. iemand? '


https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/

vanaf 46:39

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2018, 20:26:28 »
Goede tips!
Ik zat al een beetje in deze tunnel sinds aflevering 1, maar nu blijf ik er helemaal in denk ik.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2018, 20:49:19 »
Jan kreeg in de test de vraag ' streepte de mol het woord 'mol' weg bij de woordzoeker?
Zijn antwoord was nee.

Slaat deze vraag dan op Jan? Die hier voor de derde keer al een vraag beantwoord die ook op hemzelf kan slaan..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2018, 22:28:30 »
Jan kreeg in de test de vraag ' streepte de mol het woord 'mol' weg bij de woordzoeker?
Zijn antwoord was nee.

Slaat deze vraag dan op Jan? Die hier voor de derde keer al een vraag beantwoord die ook op hemzelf kan slaan..

Ik zou er ook 'nee' in hebben gevuld, grotere kans dat je het goed hebt :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2018, 22:31:00 »
Dat is waar, maar ik bedoelde vooral dat dit de vraag was uit de woordzoeker en Jan krijgt hem als vraag bij de test.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2018, 22:37:11 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/

Vanaf 45:46 moet je eens de reactie van Jan in de gaten houden hoe hij reageert op het nieuws dat de zin fout is. Het is alsof hij probeert om niet te lachen. Nog iemand die dit zo ziet?

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #167 Gepost op: 6-02-2018, 00:10:07 »
Eens, het lijkt meer op een "yes!" dan op een "jammer". Hij drong ook nogal aan op een antwoord in plaats van zelf iets bij te dragen toen "streepte de mol" (dankzij Loes (en Stine?)) al werd gevonden ("weg?" was er al).


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #168 Gepost op: 6-02-2018, 00:39:02 »
Jan kreeg in de test de vraag ' streepte de mol het woord 'mol' weg bij de woordzoeker?
Zijn antwoord was nee.

Slaat deze vraag dan op Jan? Die hier voor de derde keer al een vraag beantwoord die ook op hemzelf kan slaan..

Ik was net de streep-opdracht terug aan het kijken. En Loes of Stine streept de naam 'Jan' weg in de woordzoeker.

Vanuit mijn 'Jan is mol'-tunnel zou het NEE-antwoord van Jan prima kloppen (want de mol heeft de mol dan niet weggestreept). Toch een dikke hint?

En dat Yes-moment zie ik nu ook bij de 45e minuut... Zag er in ieder geval niet uit als een kandidaat die stevig stond te balen  ;D Eens!
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 00:45:05 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #169 Gepost op: 6-02-2018, 09:09:28 »
Blij dat ik niet de enige ben die dit opmerkte  ;D

Hoe kandidaatachtig hij zich ook gedraagt, ik durf hem nog steeds niet af te strepen.
Hij is heel fanatiek, en staat vaak in een centrale positie. Hij lijkt redelijk te worden vertrouwd door de groep. Maar toch lopen er veel zaken mis. Ik vind ook dat hij als enige weinig als verdacht wordt naar voor geschoven door de productie. Bij Stine, Ruben,... zie je dit wel. En wat probeert hij te bereiken met al die bondjes. Is hij echt zo stom om te geloven dat hij de andere kan vertrouwen? Nee toch.
Ik houd hem volgende week extra in de gaten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2018, 10:21:58 »
Ik had nog even een lijstje gemaakt met verdachte dingen bij Jan.

1) Wil niet 'Tbilisi' doorgeven aan de anderen. Anderen kunnen zo niet de kluis openen en het  geld komt niet in de pot.
1) Belt naar Art voor een al bekende aanwijzing.

2) Zegt dat de vrouw een man is.
2) Legt 2 briefjes per vakje neer.
2) Houdt hij de pot met punaises dicht bij zich, zodat anderen moeilijk de briefjes kunnen vastpinnen.
2) Komt direct met een goed lijkend idee om in een grote machine te komen.
2) Stuurt een aantal kandidaten naar de achterkant van de bult.

3) Rijdt vol gas, uiteindelijk blijkt de benzine op te zijn.
3) Geeft een fout antwoord door via de porto.

4) Wil direct richting een Tunnel, maar dat is niet de route.
4) Negeert de informatie over de 'witte' sterren.
4) Zegt de rest gerust te stellen, maakt praat ze subtiel nog wat angst in.

5) Benadrukt fouten van anderen.
5) Streept letter voor letter weg, kost extra tijd en maakt onduidelijk welke woorden er zijn geweest.
5) Wil eerst alle woorden vinden.
5) Legt druk op Stine en de anderen om een zin te zeggen.

6) Propt de auto zo vol dat er geen rozijn (of passagier) bij past.
6) Draait geen geld om, ookal is hijzelf bijna zeker van de vrijstelling.

7) Verspilt veel tijd met de lampen draaien.
7) Raakt geen kwast aan, zorgt alleen maar voor bijzaken.
7) Gooit zijn hele coupé vol met (verkeerde?) dozen. Totaal geen controle meer.

8) Noemt zijn eigen kleuren erg vaak op (met verkeerde vlag?)
8) Sprong in het water, kostte veel tijd. Art pakte een nat briefje mingeld.
8) Wil zanggroep 5 ergens bij indelen.


Mogelijke hints:

Algemeen:
Op het geld staan driehoeken. 'Jan' heeft drie letters.

Voorstelfilmpje:
'Belasting betalen, wie heeft er geen hekel aan?'

Aflevering 1:
Jan moet naar een locatie waar het geld rolt.
Op het schaakbord staat de witte koning op D1 ipv op E1. Op de landenkaart ligt Kiev bij D1. (Ee n verhaal apart?)

Aflevering 4:
Wil Je Nu Al Weten Wie De Mol Is? WJNAWWDMI - WIDM = JAN.

Aflevering 5:
Jans naam staat twee keer in de woordzoeker.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 12:20:40 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #171 Gepost op: 6-02-2018, 10:50:31 »
Mooi overzicht!  ::ok::

In een ander topic was er een kaart in beeld: harten boer (volgens mij nav Volg de rode draad). Misschien een verwijzing naar Jan?

Wat mij algemeen opvalt, is dat hij telkens bezig is om anderen verdacht te maken als een opdracht fout gaat. Terwijl hij degene is die in dat gedrag meegaat.

Iemand zei hier ook dat hij de vraag stelde: 'Waar in Kiev zitten jullie?' wat misschien zou wijzen op voorkennis.

Tijdens de auto-opdracht was volgens mij echt zijn doel om als eerste met die jokers (zodat anderen geen geld konden brengen) aan te komen. Dat werd voorkomen door Loes.

Bij het tokkelen zag je niet voor welke optie Jan koos: de groepsvrijstelling of geld. Stine en Simone kozen volgens mij voor de vrijstelling. Emilio, Loes, Ruben en Olcay? voor het geld. Ik denk toch echt dat hij voor de groepsvrijstelling heeft gekozen (en tegen Art heeft gezegd: "Geld of vrijstelling... Wat denk je zelf? Ik ben de mol.."  ;)

Plus: de montage. Hij wordt afgeschilderd als degene die bedrogen wordt door die vage bondjes (iedereen: arme Jan) + tijdens het afscheid van Emilio wordt uitgebreid verteld dat hij Jan zoveel gunt. Ik vermoed dat deze momenten in aflevering 10 terug gaan komen.  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 10:54:28 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2018, 10:52:08 »
Ik had nog even een lijstje gemaakt met verdachte dingen bij Jan.

1) Wil niet 'Tbilisi' doorgeven aan de anderen. Anderen kunnen zo niet de kluis openen en het  geld komt niet in de pot.
1) Moet naar een locatie waar het geld rolt. (Hint?)
1) Belt naar Art voor een al bekende aanwijzing.

2) Zegt dat de vrouw een man is.
2) legt 2 briefjes per vakje neer.
2) komt direct met een goed lijkend idee om in een grote machine te komen.

3) geeft een fout antwoord door via de porto.

4)Wil direct richting een Tunnel, maar dat is niet de route.
4) negeert de informatie over de 'witte' sterren.
4) zegt de rest gerust te stellen, maakt praat ze subtiel nog wat angst in.

5) benadrukt fouten van anderen.
5) streept letter voor letter weg, kost extra tijd en maakt onduidelijk welke woorden er zijn geweest.
5) Wil eerst alle woorden vinden.

Aanvulling:

Bij 2) houdt hij de pot met punaises dicht bij zich, zodat anderen moeilijk de briefjes kunnen vastpinnen. En er zijn er toch een aantal  weggewaaid. Daarnaast opperde hij als eerste om de briefjes per 2 neer te leggen

5) legt druk op Stine en de andere om een zin te zeggen (“zeg iets.” “Nu.”)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2018, 11:30:22 »
@coolcat, ik zal ze toevoegen voor het overzicht.

Ik vond ook bij de keuze groepsvrijstelling/geld zijn reactie niet oprecht over komen. 'Ja, maar dan lig ik er straks misschien wel uit hè, Art.'  hieruit lijkt hij mij ook te gaan voor de groepsvrijstelling.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2018, 13:14:15 »
@coolcat, ik zal ze toevoegen voor het overzicht.

Ik vond ook bij de keuze groepsvrijstelling/geld zijn reactie niet oprecht over komen. 'Ja, maar dan lig ik er straks misschien wel uit hè, Art.'  hieruit lijkt hij mij ook te gaan voor de groepsvrijstelling.

Let ook eens op zijn reactie toen de zin bij de woordzoeker niet klopte. Hij doet daar echt zijn bedt niet te lachen. Is op 45.46 min te zien. De link kun je vinden in het topic Dagboek van de mol.

Edit: Het staat hierboven al, niet in het genoemde topic. Was even verstrooid lol
« Laatst bewerkt op: 6-02-2018, 15:59:20 door Cool Cat_86 »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #175 Gepost op: 6-02-2018, 13:22:29 »
€ 250 met Balletje Balletje...neeeeee

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2018, 14:37:37 »
Ik heb nog wel een actie ontdekt van Jan die misschien wel eens heel verdacht kan zijn:

Hij rende achter Olcay aan en ging in een auto zitten, waardoor Olcay de auto niet kon nemen.
Als hij de Mol is, wist hij misschien wel dat Olcay 1000 euro bij zich had.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #177 Gepost op: 6-02-2018, 14:59:41 »
Meestal kan ik de mol wel aardig goed vinden door te letten op het 'kleine' gedrag. Welke dingen zou een mol nooit doen en welke dingen zou een kandidaat nooit doen. Maar dit jaar is iedereen bijzonder.

Dan ook nog maar een lijstje waarom je jan zou kunnen afstrepen:

3) Duwt de verdubbelaar binnen* (+€450)
5) Het balletje balletje spel lukt. (+€250)
5) streept de onduidelijke letters weg.


* De vraag is of dat ook was gebeurt als de 750 de finish haalde. Een verdubbeling van 450 is ook weer niet zo veel.

Iemand nog wat aanvulingen? Het zijn momenteel nog niet echt sterke argumenten om Jan weg te kunnen strepen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #178 Gepost op: 6-02-2018, 15:57:04 »
Meestal kan ik de mol wel aardig goed vinden door te letten op het 'kleine' gedrag. Welke dingen zou een mol nooit doen en welke dingen zou een kandidaat nooit doen. Maar dit jaar is iedereen bijzonder.

Dan ook nog maar een lijstje waarom je jan zou kunnen afstrepen:

3) Duwt de verdubbelaar binnen* (+€450)
5) Het balletje balletje spel lukt. (+€250)
5) streept de onduidelijke letters weg.


* De vraag is of dat ook was gebeurt als de 750 de finish haalde. Een verdubbeling van 450 is ook weer niet zo veel.

Iemand nog wat aanvulingen? Het zijn momenteel nog niet echt sterke argumenten om Jan weg te kunnen strepen.

 Niet dat ik echt geloof dat Jan de mol is (ik hoop het wel), maar als je zó dicht bij de finish stilvalt, zou het dan niet net opvallend zijn mocht je hem níet binnenduwen? Zeker met het oog op hoe fanatiek hij overkomt.

Aanvulling:
4) gaat als eerste met de zipline naar de overkant

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #179 Gepost op: 6-02-2018, 17:59:54 »
5) Piest bijna in zijn broek van de zenuwen tijdens executies