Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 224635 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #180 Gepost op: 6-02-2018, 18:31:57 »
Kan natuurlijk ook nep-pies of mollenpies zijn, he?  ;)

Maar kun je als mol ook niet gewoon zenuwachtig zijn? Oké, je mag sowieso blijven, maar je wordt -zeker bij zo’n executie- voortdurend in de gaten gehouden.

De €250 was met Ruben, dus balletje balletje hoeft niet helemaal de verdienste te zijn van Jan.

En een ander ding: Loes vertelde dat ze €500 vond, ergens op de grond? Hoe komt dat geld daar (waarschijnlijk uit een ballon? ) en  wie heeft dat daar laten liggen?
Als dat Jan was (Olcay was trouwens ook met die balonnen bezig volgens mij ook verdacht dus), dan zou hij per saldo €250 verliezen met de opdracht.
+ 250 voor balletje balletje en -500 voor de balonnen-opdracht. Loes was behoorlijk scherp met geld binnen brengen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #181 Gepost op: 6-02-2018, 19:07:23 »
Ik vind hem bij bijna elke executie hetzelfde hoofd trekken, bij de executie in de bergen leek het meer kou dan zenuwen. Zien we hem in de opdracht woordzoekers wel woorden wegstrepen of alleen tegen mensen roepen dat ze het niet goed doen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #182 Gepost op: 6-02-2018, 20:49:40 »
Kan natuurlijk ook nep-pies of mollenpies zijn, he?  ;)

Is dat zoiets als mollentranen? ;D

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2018, 21:44:02 »
Ik moet toegeven dat ik wel even moest slikken na het balletje-balletje (sic). Maar om je klamme handen zo ostentatief af te vegen aan je broek... Molzweet?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #184 Gepost op: 6-02-2018, 21:49:15 »
Ik vind hem bij bijna elke executie hetzelfde hoofd trekken, bij de executie in de bergen leek het meer kou dan zenuwen. Zien we hem in de opdracht woordzoekers wel woorden wegstrepen of alleen tegen mensen roepen dat ze het niet goed doen?
Hij streept wel degelijk (iig letters), en erg grondig ook.. Ipv een streep te trekken zoals bij een woordzoeker in een puzzelboekje lijkt het of hij de letters probeert te laten verdwijnen  ::rofl::

Of Mols (want moeilijker andere woorden te vinden waar 1 of meer van die letters in voorkomen), of hij heeft nog nooit een woordzoekerpuzzel gedaan en heeft geen idee dat dat niet zo handig is, of hij probeert zich verdacht te maken bij de anderen. Alle 3 kan, dus daar schieten we niet zo veel mee op  ::ohno::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #185 Gepost op: 6-02-2018, 22:02:41 »
Is dat zoiets als mollentranen? ;D

Haha, dat zal het zijn!  ;)

Ben het wel eens hoor dat de nervositeit wel echt lijkt te zijn...

Maar dat moment bij 45:46 van deze aflevering komt niet zo kandidaats op mij over.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #186 Gepost op: 7-02-2018, 05:03:41 »
Hij streept wel degelijk (iig letters), en erg grondig ook.. Ipv een streep te trekken zoals bij een woordzoeker in een puzzelboekje lijkt het of hij de letters probeert te laten verdwijnen  ::rofl::

Of Mols (want moeilijker andere woorden te vinden waar 1 of meer van die letters in voorkomen)

En daarbij ook het voordeel hebben dat het niet zo snel opvalt wanneer je een letter open laat die doorgestreept had moeten worden. Bij een streep valt dat op, het woord is nog goed te lezen. Op Jan zijn manier moet iemand echt zijn best doen om te lezen welk woord weggestreept is en of alle letters wel doorgestreept zijn.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #187 Gepost op: 9-02-2018, 13:38:59 »
Wat me wel ineens opvalt als ik de aflevering nog een keer terugkijk tijdens de opdracht Woordzoekers; Jan de opzichter is tegen iedereen aan het roepen dat dingen niet goed zijn weggestreept, zoals Simone's woord 'tunnelvisie'. Vervolgens zie je Jan heel enthousiast een letter 'h' doorstrepen, wat totaal niet bij het woord tunnelvisie hoort. Beetje raar Jan.  ::rofl::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #188 Gepost op: 9-02-2018, 13:42:30 »
Wat me wel ineens opvalt als ik de aflevering nog een keer terugkijk tijdens de opdracht Woordzoekers; Jan de opzichter is tegen iedereen aan het roepen dat dingen niet goed zijn weggestreept, zoals Simone's woord 'tunnelvisie'. Vervolgens zie je Jan heel enthousiast een letter 'h' doorstrepen, wat totaal niet bij het woord tunnelvisie hoort. Beetje raar Jan.  ::rofl::
Dan zal hij ook het woord 'Biecht' hebben gedaan. Die ligt er namelijk aan vast => biech-T-unnelvisie
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2018, 00:00:33 »
Ik weet het niet met Jan..
Als je kijkt naar de verdenkingen, dan is er nog niemand uitgegaan die hem verdacht..
Voor de andere 4 geldt dat wel..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2018, 14:49:40 »
https://nos.nl/teletekst#238

In de laatste alinea staat 'De overgebleven kandidaten zijn Olcay, Ruben, Simone en Stine.'

Nu zijn er drie opties:

1) Dit is gewoon een foutje van Teletekst en Jan is abusievelijk vergeten.
2) Jan is de Mol.
3) Jan is de volgende afvaller (al dan niet vanavond wel) en men heeft deze tekst er te vroeg op geplaatst.

Ik hoop en denk 1, al sluit ik optie 3 niet geheel uit. Dat doe ik wel voor 99,99% met optie 2.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2018, 14:55:52 »
Opmerkelijk idd. Optie 2 sluit ik zeker uit

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2018, 15:12:14 »
Voor zover ik weet, weet niemand van de NOS (ja, Simone, maar die vult de teletext niet in) iets over het verloop van wie is de mol. Dus dit is gewoon een foutje lijkt mij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2018, 16:33:46 »
https://nos.nl/teletekst#238

In de laatste alinea staat 'De overgebleven kandidaten zijn Olcay, Ruben, Simone en Stine.'

Nu zijn er drie opties:

1) Dit is gewoon een foutje van Teletekst en Jan is abusievelijk vergeten.
2) Jan is de Mol.
3) Jan is de volgende afvaller (al dan niet vanavond wel) en men heeft deze tekst er te vroeg op geplaatst.

Ik hoop en denk 1, al sluit ik optie 3 niet geheel uit. Dat doe ik wel voor 99,99% met optie 2.
Ik ga voor 1  ::jaja::

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2018, 19:30:52 »
https://nos.nl/teletekst#238

Jan staat er nu gewoon tussen, hij wordt als eerste genoemd.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2018, 13:04:26 »
Ongelooflijk dat dit topic naar de 2e bladzijde is gezakt... Wat mij betreft, is Jan de mol hoor! (oké, in mijn tunnel is er nog een klein zijweggetje naar Stine, maar alles schreeuwt om Jan-Jan-Jan)

Verdachte dingen van aflevering 6:
Opdracht 1; het duurt heel erg lang voordat Stine is gevonden. Ligt dat alleen aan Stine? Of heeft Jan (of Ruben) Stine genegeerd?
Jan legt heel erg de nadruk op het feit dat hij eur 200 heeft gevonden en maakt Olcay verdacht
(oké, deze dingen zijn niet zo heel sterk. Maar gezien het totaalplaatje wel verdacht)

Opdracht 2: Stine laat Jan alleen waarop hij de hele Lada volstouwt met allerlei (nutteloze?) items. Er kon niks meer bij. En als ik mij niet vergis, verscheen er een enorme (mollen?)grijns toen hij alleen in het huis was. Hij reed ook alleen. De ideale positie om te mollen.

Opdracht 3: De suggestie om kandidaten veilig te stellen ipv geld te halen, kwam van hem. De groep ging daarin mee. Hij heeft ook telkens kandidaten weggestreept terwijl hij al veilig was (dan had hij ook voor het geld kunnen gaan)

En zijn opmerking dat hij penningmeester werd: "Ja, voor mij is het geld belangrijk" (of zoiets) Dat kan kandidaats zijn, maar ik geloofde echt niet dat hij het meende. Nog zoiets vreemds: tegen Olcay zei hij dat hij niet de mol was. Dat klonk nogal zenuwachtig, zijn stem ging helemaal omhoog.

En iedereen vindt hem 'o, zo goed bezig!' en 'o zo lekker fanatiek' maar opdrachten gaan wel opvallend vaak mis met Jan in de buurt (en dat mede-kandidaten daarvan de schuld krijgen)... Hij zal hier en daar wat honderdjes meeschrapen (in het circus en bij de 1e opdracht van afl 6) om er later voor te zorgen dat er veel meer geld verloren gaat. Dat denk ik. Ik ben benieuwd of het klopt.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2018, 13:26:38 »
Jan is in opdracht 1 natuurlijk een belangrijke schakel en zoals ik het zie... Ruben bevrijdt Jan en meteen daarna bevrijdt Jan Olcay en vervolgens Olcay Simone. Daarmee zijn er vier los. De vertraging zit in het feit dat Simone de deur van Stine niet opent. Omdat Stine amper roept? Omdat Simone te langzaam is? Omdat de anderen geen info geven over het kamernummer?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2018, 13:40:05 »
Inderdaad, de sleutel (letterlijk en figuurlijk) voor het bevrijden van Stine ligt in handen van Simone. Door de productie wordt erg gesuggereerd dat Stine te stil is. Maar of dat ook echt zo was?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2018, 14:18:16 »
Ik zou het wel grappig vinden als later blijkt dat Jan eerst het touw in de knoop heeft gedaan, waarna hij vervolgens aan Stine vraagt of ze het touw even uit de knoop wil halen. Maar ik denk dat dat helaas niet is gebeurd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2018, 22:29:58 »
Ja, dat moet ik ook toegeven: bij opdracht 1 hadden meerdere kandidaten de kans om de boel te verstieren.

Simone liet geld liggen. Olcay was heel vaag over hoeveel geld ze had meegenomen. Ruben ging wel heel erg voor de jokers... Datzelfde leek ook voor Jan te gelden. Wat Stine deed, geen idee. Behulpzaam leek ze me niet echt in deze opdracht. Het was mij ook niet duidelijk wie Stine nou moest bevrijden, maar dat leek wel lang te duren.  ;D

Maar toch... Jan werd als eerste bevrijd en had wat dat betreft een hele goede positie (want: grote bos sleutels en de rest vd kandidaten veilig opgesloten). Afgezien dat je Ruben in de gaten moet houden, is dit de beste kans om te mollen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)