Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223426 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #200 Gepost op: 12-02-2018, 17:19:47 »
Hoewel ik hem graag als mol had gezien, mag je hem toch ondertussen gaan afschrijven. Al schreeuwt er iets in me dat ik hem nog niet mag afschrijven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #201 Gepost op: 12-02-2018, 17:32:36 »
Hoewel ik hem graag als mol had gezien, mag je hem toch ondertussen gaan afschrijven. Al schreeuwt er iets in me dat ik hem nog niet mag afschrijven.

Ik schrijf hem echt nog niet af! Vind hem juist steeds meer molacties maken..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #202 Gepost op: 12-02-2018, 17:47:05 »
Als Jan het is zou ik zó verbaasd zijn en enorrrrm benieuwd naar zijn Molacties: want voor nu zie ik hem als een fantastisch en fanatieke kandidaat die rechtstreeks naar de finale gaat! ::bravo:: Had hem in aflevering 1 al afgestreept  ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #203 Gepost op: 12-02-2018, 17:49:16 »
Ik zit vanaf het eerste minuut op Simone maar....vandaag een paar afleveringen zitten terug te kijken en met een speciaal oog op Jan te zitten letten.
En damn!! Jan speelt het echt goed.

EE n verhaal apart.

verstEEgh  
ja N
De taxi...verhaal apart.
Jan verklapt het complot...iedereem in een ander land.

Wisseltruc
Jan rent en vliegt.
Jan is de leider
Jan heeft de telefoons...de portofoons
Jan leidt.
Jan zegt op de markt...een man op de foto
Het is een vrouw...wisseltruc
Jan in de zonnebril.

Ik kom langzaam uit de Simone tunnel...aaargh


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #204 Gepost op: 12-02-2018, 19:57:52 »
Neeeee, Jan moet je echt niet afschrijven als mol. Niet alleen omdat ik dat zeg  ;D maar op blz 9 van dit topic heeft Brtdm een goed overzicht gemaakt.

Dus Blinker, ik vrees dat je het goed ziet...   ::vergroot::

Jan maakt een fanatieke indruk, maar tegelijkertijd is hij voor mij molverdachte nr. 1

Volgens mij is het juist een valkuil om hem alleen als fanatieke kandidaat te zien, want je ziet vooral verdacht gedrag van de anderen op tv. Hij speelt het echt heel goed als mol, is mijn vermoeden...

En als hij echt de mol is, heeft hij ook bijna dit hele forum op een dwaalspoor gezet.  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 20:02:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #205 Gepost op: 12-02-2018, 22:22:22 »
Ik heb speciaal voor Jan seizoen 2008 nog eens terugkeken. En ik zie toch parallellen...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #206 Gepost op: 12-02-2018, 22:27:08 »
Ik heb speciaal voor Jan seizoen 2008 nog eens terugkeken. En ik zie toch parallellen...
Vertel dan ook welk precies  :P
Nu wat minder plagerig: zou je die met ons willen delen?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 06:19:00 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #207 Gepost op: 12-02-2018, 22:32:13 »
Nu heb je het voor Regina gespoild. ::ohno::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #208 Gepost op: 12-02-2018, 22:33:03 »
Ik heb speciaal voor Jan seizoen 2008 nog eens terugkeken. En ik zie toch parallellen...

Het leuke is, dit heeft Jan ook gedaan voorafgaand aan zijn deelname. Volgens de vragen op de site.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #209 Gepost op: 13-02-2018, 00:48:43 »
Ik vond deze wel leuk gevonden. De omgekeerde 'M' is niet heel duidelijk, maar goed. Meteen afschrijven kan ik hem ook niet ... plus dat ik Jan vreemd genoeg nog steeds verdenk. Via widm.nl
'04-02-2018, 19:21
mollaria

Tijdens het onderonsje met Olcay beeldt Jan met zijn hand het woord ‘MOL’ uit! Eerst de M als door zn pink en wijsvinger te strekken (dit is vrij lang ik beeld, waardoor ik er op ging letten). In het volgende shot maakt hij een vuist, en daarna (vlak voor hij de hand van Olcay schudt) de L. Ik weet niet hoe ik foto’s toe moet voegen, maar.. iemand? '

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/03-02-2018/  vanaf 46:39

En even later - uitzending van 3 februari jl. vanaf 48:00 - haalt hij datzelfde trucje in iets gewijzigde vorm nog eens uit in zijn onderonsje met Ruben. De M vormt hij met zijn rechterhand, voor de O maakt hij  een rondje met duim en wijsvinger en de L vormt hij daarna met zijn linkerhand.
Jan doet dit alles in ieder geval stukken subtieler dan Simone in aflevering 6 (mollenneusje).
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 01:07:48 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #210 Gepost op: 13-02-2018, 01:07:31 »
Whiskers, misschien is het handiger om de naam in de spoiler-tag zetten? Voor de mensen die dat seizoen nog terug willen kijken.

Ik zie in Jan een redelijk subtiele mol, in die zin dat bijna niemand hem lijkt te verdenken.
Op die momenten dat hij zijn gezicht niet in de plooi houdt (zoals bij het einde bij de woordzoeker en zelfs bij de verhuisopdracht, zoals de foto bij het onderschriftenspel  :) );  is het alsof hij zijn kandidatenrol loslaat. Ik zie dan iemand die heel veel plezier lijkt te hebben in het mollen.

Maar wel weer heel knap van hem dat bijna iedereen hem als fanatieke kandidaat ziet en hem daardoor uitsluit als mol. Er gaat echt genoeg fout met Jan in de buurt. Hij legt telkens de focus op de andere (verdacht lijkende) kandidaten en op het feit dat hij af en toe echt wel (een beetje) geld binnenbrengt. (wat volgens mij veel meer geld had kunnen zijn)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #211 Gepost op: 13-02-2018, 06:24:42 »
Whiskers, misschien is het handiger om de naam in de spoiler-tag zetten? Voor de mensen die dat seizoen nog terug willen kijken.
Ik heb de naam in spoilertags gezet, maar eigenlijk vind ik dat een beetje onzin voor een seizoen van 10 jaar geleden. Moltalk nodigt ook oud-mollen uit en benoemt die gewoon.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 08:51:19 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #212 Gepost op: 13-02-2018, 08:19:01 »
Whiskers, misschien is het handiger om de naam in de spoiler-tag zetten? Voor de mensen die dat seizoen nog terug willen kijken.

Ik zie in Jan een redelijk subtiele mol, in die zin dat bijna niemand hem lijkt te verdenken.
Op die momenten dat hij zijn gezicht niet in de plooi houdt (zoals bij het einde bij de woordzoeker en zelfs bij de verhuisopdracht, zoals de foto bij het onderschriftenspel  :) );  is het alsof hij zijn kandidatenrol loslaat. Ik zie dan iemand die heel veel plezier lijkt te hebben in het mollen.

Maar wel weer heel knap van hem dat bijna iedereen hem als fanatieke kandidaat ziet en hem daardoor uitsluit als mol. Er gaat echt genoeg fout met Jan in de buurt. Hij legt telkens de focus op de andere (verdacht lijkende) kandidaten en op het feit dat hij af en toe echt wel (een beetje) geld binnenbrengt. (wat volgens mij veel meer geld had kunnen zijn)

Ik heb Jan eigenlijk al heel lang afgeschreven, hij levert te veel op en is te belangrijk voor de groep om de mol te zijn in mijn mening:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zoals in de spoiler te lezen kan ik behoorlijk wat aanwijzingen vinden waardoor voor mij Jan de Mol simpelweg niet kan zijn en hij op mijn lijstje doorgestreept staat. Hoop dat jullie er iets aan hebben.

P.S. alles in de spoilers zijn gedragingen en resultaten van Jan en mijn gedachten/theorieën erover. Als je bang bent voor productiehints, die staan er niet in dus open gerust.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #213 Gepost op: 13-02-2018, 10:46:57 »
Ik heb de naam in spoilertags gezet, maar eigenlijk vind ik dat een beetje onzin voor een seizoen van 10 jaar geleden. Moltalk nodigt ook oud-mollen uit en benoemt die gewoon.

Ik vind het zelf altijd moeilijk om te weten wat een spoiler is en wat niet. Oud-Mollen zitten inderdaad al eens aan tafel in Moltalk, zelfs tot 2007 terug heel recent. Ik censureer dan ook geen oude seizoenen van de Nederlandse WIDM. Dat vind ik dan weer anders met de Vlaamse Mol omdat het een buitenlandse serie is voor velen. Dan gebruik ik wel spoilertags.

Ik heb Jan eigenlijk al heel lang afgeschreven, hij levert te veel op en is te belangrijk voor de groep om de mol te zijn in mijn mening:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zoals in de spoiler te lezen kan ik behoorlijk wat aanwijzingen vinden waardoor voor mij Jan de Mol simpelweg niet kan zijn en hij op mijn lijstje doorgestreept staat. Hoop dat jullie er iets aan hebben.

P.S. alles in de spoilers zijn gedragingen en resultaten van Jan en mijn gedachten/theorieën erover. Als je bang bent voor productiehints, die staan er niet in dus open gerust.

Ik zit ook helemaal niet op Jan, maar ik kan enkele van de door jou genoemde acties wel minder zwaar maken:

(Zelfde regel: Geen hints of spoilers, gewoon het voorbeeld van de voorgaande poster volgen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het feit dat ik maar op zo weinig acties een tegenargument weet te verzinnen, is voor mij ook de reden om hem te schrappen hoor. ;)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #214 Gepost op: 13-02-2018, 18:42:47 »
Misschien is het ook wel gewoon 'wishful thinking'. Maar rond 14.20 (in kamer 3) stopt Jan toch iets in zijn achterzak als hij Olcay 'meelokt'? En rond 27.00 (verhuisopdracht) zegt hij: "Er moet uiteindelijk geen rozijn meer bij kunnen." Dus zeker geen passagier!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #215 Gepost op: 13-02-2018, 21:21:29 »
Ik heb de naam in spoilertags gezet, maar eigenlijk vind ik dat een beetje onzin voor een seizoen van 10 jaar geleden. Moltalk nodigt ook oud-mollen uit en benoemt die gewoon.

Misschien dat je daar ook wel gelijk in hebt, het is inderdaad al een tijdje geleden.  ;D En het staat vast wel op meer plekken. Was wel een interessant seizoen! (maar ik kende het al)

Ik heb Jan eigenlijk al heel lang afgeschreven, hij levert te veel op en is te belangrijk voor de groep om de mol te zijn in mijn mening

Dat blijft altijd lastig natuurlijk, want de andere kandidaten zijn net zo goed verdacht. Toch heb ik mijn vraagtekens of Jan echt zoveel geld inbrengt als wat de productie ons doet geloven. Dat zorgt er toch voor dat ik, ondanks dat hij zo enthousiast/fanatiek meedoet, in die tunnel blijf zitten. Het zit hem vooral in zijn gedrag dat ik hem steeds meer verdenk. Het lastige aan WIDM dat sommige dingen ook kunnen gebeuren door medekandidaten, maar voor mij is de optelsom dat het verrassend vaak fout gaat met Jan in de buurt en dat hij regelmatig op een sleutelpositie zit (door het vertrouwen van de groep). Dat moet wel fout gaan, denk ik...  ;)

Mijn argumenten zijn ook niet steekhoudend hoor, maar dit is zoals ik er tegenaan kijk.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En ook eens met de argumenten van Hulpmol!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 21:26:23 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #216 Gepost op: 14-02-2018, 00:56:58 »
Nog eentje dan: in de extra beelden bij aflevering 6 noemt Jan zichzelf 'deze bad boy'. En, met dank aan @LisaLoraine op een andere site: in zijn voorstelfilmpje klinkt 'ver' verdacht veel als 'fair': "En als me dat ver brengt, dan is het ver. En is het niet FAIR, dan is dat wat het is."

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #217 Gepost op: 14-02-2018, 08:11:27 »
En even later - uitzending van 3 februari jl. vanaf 48:00 - haalt hij datzelfde trucje in iets gewijzigde vorm nog eens uit in zijn onderonsje met Ruben. De M vormt hij met zijn rechterhand, voor de O maakt hij  een rondje met duim en wijsvinger en de L vormt hij daarna met zijn linkerhand.
Jan doet dit alles in ieder geval stukken subtieler dan Simone in aflevering 6 (mollenneusje).

Mooi! Veel subtieler, inderdaad ... en net na dat onderonsje gemonteerd dat hij met Olcay had, waar hij dus min of meer hetzelfde deed. Vreemd.

Ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen dat Jan het is, maar mooi dat jullie in ieder geval nog aanknopingspunten vinden.


Nog eentje dan: in de extra beelden bij aflevering 6 noemt Jan zichzelf 'deze bad boy'. En, met dank aan @LisaLoraine op een andere site: in zijn voorstelfilmpje klinkt 'ver' verdacht veel als 'fair': "En als me dat ver brengt, dan is het ver. En is het niet FAIR, dan is dat wat het is."

Weer erg subtiel, als dit gespeeld is. Ik ben er allerminst zeker van omdat Jan de eerste twee keer dat hij het woord uitspreekt ook geen harde 'V' gebruikt. Als hij toch de mol is, is hij qua acteerprestaties erg goed bezig. (Vraag ik me wel af waar zijn grote mol acties dan zijn...)

de video:

https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/jan/

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #218 Gepost op: 14-02-2018, 10:40:07 »
Goed gezien, denk ik.

De mollenacties zijn inderdaad niet superduidelijk... Maar af en toe denk ik deze wel te zien, alleen wat subtiel.
Ik ben nu al benieuwd naar aflevering 10 (als Jan het niet is, heb ik al die tijd voor niks staan roepen, haha)  ::rofl::

Toch verbaast het me wel dat zo weinig mensen hem op dit forum lijken te verdenken. Andere kandidaten laten zeker verdacht gedrag zien (genoeg goede mol-kandidaten) maar ik vind niet dat Jan afgeschreven kan worden ‘omdat hij zo fanatiek is’. Niks is wat het lijkt, denk ik dan.  ;D
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 10:41:53 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #219 Gepost op: 14-02-2018, 11:45:34 »
Wat ik tot nu toe vind is dat Jan als enige als fanatieke kandidaat wordt weggezet. Voor de anderen geldt duidelijk dat ze verdachter in beeld worden gebracht.