Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223466 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #360 Gepost op: 25-02-2018, 00:09:38 »
Zeker grappig, Tunneltelevisie, want dat geldt andersom ook!

Tijdens het kijken straks dacht ik ook al dat Jan daar wel van alles kon roepen; in de spanning van het raften kon nauwelijks iemand de borden goed controleren.

Ed.: O, ja en deze was ik zelf bijna vergeten  ::tandpastasmiley:::

(...)
Zou het kunnen zijn, dat de makers een ouwetje van stal hebben gehaald, ietwat gewijzigd en ietsje minder makkelijk?
Ik zie/hoor Jan zijn eerste drie biechten van aflevering 1 beginnen met de volgende woorden:

1.Wat is dit voor een spel?
2. Ik denk..
3.Mijn naam is...

WID spatie M?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 00:24:04 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #361 Gepost op: 25-02-2018, 00:29:18 »
Wat grappig!  Zo kun je elkaar wel versterken (of in het ergste geval: een gigantische tunnelvisie creëren, haha)

Ik bedenk nu ook: naast dat niemand verder de tijd heeft om de borden te lezen, zit Jan ook op de meest tactische plek. Lekker oncontroleerbaar achterin de boot.
Dat is wat mij de hele tijd opvalt aan Jan trouwens: leiding nemen en ervoor zorgen dat niemand hem in de gaten kan houden.

De enige momenten waarop hij wel geld inbrengt, is wanneer hij samenwerkt en anderen hem van dichtbij kunnen zien.

En weer de nadruk leggen op hoeveel nummers hij met Olcay heeft geraden, alsof hij oooh zo goed bezig is (maar ondertussen...  >:D ).
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 00:31:33 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #362 Gepost op: 25-02-2018, 00:37:19 »
Dat is inderdaad het ongrijpbare van  Jan. Daar schreef ik in het topic " wie is de mol poll" ook al over. Jan lijkt de fanatiekste kandidaat maar zijn reacties als hij bijvoorbeeld ineens het mollogo ziet op de tv in de hotelkamer of als hij Ron ziet in het theater zijn bijna kinderlijk.

Hi neemt steeds de leiding maar zijn ideeën zijn niet altijd de beste. Nog niet mijn mol  maar ik blijf op hem letten. Misschien zitten we er hier wel massaal naast.

Kennelijk had ik een vooruitziende blik ::rofl::

Jan blijft ongrijpbaar. Zijn reactie bij de tunnelvisie opdracht toen hij de juiste info van Stine kreeg en niet aan de anderen doorgaf.
Zijn molshoop aan dozen in de trein, de volgestouwde lada bij de verhuizing zonder de loco die.hij me zou moeten nemen. De.acties van Jan bij het raften...

Go Jan go.. ::joehoe::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #363 Gepost op: 25-02-2018, 00:50:06 »
Het is lang geleden dat ik zo opgetogen was voor een WIDM finale. Als het Jan blijkt te zijn dan kan hij regelrecht naast Dennis prijken in de beste mollen aller tijden wat mij betreft. Ik hoop het heel hard (maar verdenk Molcay nog meer).  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #364 Gepost op: 25-02-2018, 01:07:36 »
Ik hoop zo hard dat Jan de mol is. Maakt niet uit wat ie allemaal gedaan heeft dan, voor mij de beste mol ooit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #365 Gepost op: 25-02-2018, 01:37:49 »
Is er nog een plaatsje vrij voor deze laatkomer?  ::joehoe::

Wie heeft anders die minkokers gepakt? Ruben niet, die had geen kokers want die is de hele serie al zo passief als dat Olcay haar uitspraken bot zijn, blijkbaar niet de echte mol Simone... Plus Jan had genoeg kokers gepakt. Jup ::jaja:: Jan deed vast een snoekduik naar een minkoker!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #366 Gepost op: 25-02-2018, 01:40:19 »
Deze tunnel kom ik niet meer uit! Betere molacties dan Ruben, leiding nemen vind ik als Mol juist mooi om zo iedereen iets te laten doen wat misschien helemaal niet handig is. Vanaf aflevering 2 op Jan in de Wie is de Mol app, sinds aflevering 6 al mijn punten op Jan. Ik hoop dat ik het dit jaar goed heb.  ::jaja::

(en een hele duidelijke molactie van Jan in opdracht 2 door nog even 5 en 6 om te wisselen. Ruben verbeterde hier juist, wat ik totaal niet mols vind)


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #367 Gepost op: 25-02-2018, 01:44:38 »
Ja, ik denk het ook! Ruben is te passief inderdaad. Die gedurfde acties waar Art het over had... en meer nog dat hoe de mol molt 'een lust voor het oog' zou zijn, dat zie ik toch echt niet bij Ruben.



Eens!

En het lijkt wel alsof Art toch nog probeert de kandidaten op het juiste spoor te zetten, iedereen zit nu op Ruben toch? Behalve Ruben zelf natuurlijk.  ;)

En welkom D*N en alle andere tunnelgangers. Ik hoop dat we goed zitten zo.
De woordzoeker, de treinopdracht van vorige week en het raften (jep, volgens mij heeft hij heel fanatiek die minkoker(s) gepakt.); volgens mij heeft Jan vooral bij deze opdrachten heerlijk gemold.

Edit:  goed gezien Kameel! Dat mag ook wel toegevoegd worden op de lijst met verdachte acties,
 ::)

O ja: deze uitspraak van Jan vind ik ook opmerkelijk, aflevering 1, met dank aan Remonkrk009

"Als me dat ver brengt, is het ver en is het niet ver, dan is dat wat het is" zegt hij in zijn intro, maar wat nou als je dit leest als 'FAIR"

"En is het niet fair, dan is dat wat het is"

(21:10)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 01:54:08 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #368 Gepost op: 25-02-2018, 02:43:09 »
Jan was degene die de landentwist bekendmaakte door aan Ruben en Olcay te vragen waar ze in Kiev zich bevonden.
Hmmm. ::wijn::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #369 Gepost op: 25-02-2018, 05:40:07 »
De stemming (en ieders keuze die dit keer gewoon in beeld kwam) wijst ook in de richting van Jan.

Indien Jan de mol is zaten Olcay en Simone fout, en zat alleen Ruben goed, Simone gaat exit.
Indien Jan de mol is had het onzinnig geweest wanneer hij op Simone zou stemmen in deze aflevering (en naar de finale zou gaan). Ook op Olcay stemmen was een risico tijdens het stemmen want ook zij had exit kunnen gaan, dat was tijdens het maken van de stemming nog niet bekend.
Jan moest tijdens deze in beeld gebrachte stemming dus sowieso op degene stemmen die een ronde verder zou komen, en dat was alleen Ruben, de enige op hem stemde.



Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #370 Gepost op: 25-02-2018, 08:13:44 »
De stemming (en ieders keuze die dit keer gewoon in beeld kwam) wijst ook in de richting van Jan.

Indien Jan de mol is zaten Olcay en Simone fout, en zat alleen Ruben goed, Simone gaat exit.
Indien Jan de mol is had het onzinnig geweest wanneer hij op Simone zou stemmen in deze aflevering (en naar de finale zou gaan). Ook op Olcay stemmen was een risico tijdens het stemmen want ook zij had exit kunnen gaan, dat was tijdens het maken van de stemming nog niet bekend.
Jan moest tijdens deze in beeld gebrachte stemming dus sowieso op degene stemmen die een ronde verder zou komen, en dat was alleen Ruben, de enige op hem stemde.




Mooi verwoord.

Ruben kon sowieso al niet meer omdat Bella zwaar op hem zat (en Emilio en/of Loes toen niet). ::jaja::


« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 08:15:25 door Amethyst »

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #371 Gepost op: 25-02-2018, 09:09:10 »
Ik begin ook richting Jan als Mol te neigen, maar wat ik dan niet snap is wie die missende €500 heeft gebeld in aflevering 1. Simone zegt dit gedaan te hebben in haar biecht, en aangezien ze een kandidaat is is het niet logisch dat ze erover liegt. Ook kan het haast niet zijn dat ze dacht dat het eerste telefoontje al betaald was, want bij een ander groepje vraagt ze "Gratis of betaald? Want het eerste telefoontje was gratis". Dit wijst er dus sterk op dat Simone de missende €500 heeft gebeld, maar waarom zou Jan als Mol deze dan claimen tegenover de groep, daarmee maakt hij zichzelf toch alleen onnodig extra verdacht?
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #372 Gepost op: 25-02-2018, 09:13:00 »
Ik denk dat Jan een soort reversed psychology heeft toegepast. De kandidaten gaan ervan uit dat de mol veel geld heeft verbeld, maar hier niet openlijk over wil praten. Jan zegt direct voor een groot bedrag te hebben gebeld, de rest denkt dus dat hij te eerlijk is voor een mol. Iemand anders moet liegen. En anders zou het opvallen bij Jean-Marc.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 09:14:32 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #373 Gepost op: 25-02-2018, 09:16:51 »
Welkom Rogue.   :D

Begrijpelijk Marisa, zelf heb ik ook altijd twijfels. En het is altijd goed om ook naar de andere kandidaten  te kijken.
Maar wel grappig, mede door jouw opmerkingen raakte ik juist steeds meer overtuigd van Jan als mol.

Voor op het verdenkingen-overzicht: niet echt een bewezen hint, maar wat ik verdacht vond was dat Jan aan Art een hoop biljetten gaf toen hij 500 moest geven.
De hoeveelheid was niet te controleren, dus het zou kunnen dat hij meer heeft gegeven.


Wat betreft deze aflevering:

Het raften: Jan las de borden met de aanwijzingen voor, terwijl niemand het goed kon zien. Hij werd geprezen voor zijn goede zicht. Heeft hij echt zulke goede ogen of heeft hij toch wat gesmokkeld/ iets anders voorgelezen?

En hij doet een poging om Olcay mee te laten mollen. Hm...


Dank je! Ik had dit echt zo niet aan zien komen joh vooraf. Jan was de enige waarvan ik zeker was dat hij het nooit kon zijn. Echt heel zeker. Zijn Robinson tijd zat nog erg in mijn achterhoofd. Maar nu. Bij dat raften lijkt het me duidelijk dat hij inside info had, en inderdaad misschien dingen verkeerd voorgelezen heeft. Hij heeft nog min-geld gepakt ook met zijn snoekduik.

Wat Jan vooral verdacht maakt voor mij is dat hij altijd zo relaxt overkomt. Waar de rest zenuwachtig lijkt bij opdrachten of de test, zit Jan er altijd erg chill bij. Hij lijkt het minst aangedaan door alles wat er gebeurd. Als Mol zijnde is dat natuurlijk ook logisch. Ook dat hij steeds de leiding heeft vind ik erg verdacht ( en als Ruben een poging doet wil hij 'graag de leiding weer terug' ). Niemand leek hem aan te zien komen en nu is Jan ineens de enige die ik zie als verdachte.
Ook in de trein heeft hij zeker lopen Mollen. Zijn dozen waren een grote chaos. Ja ik voel me wel lekker in de Jan tunnel. Maar zou het ook prima vinden als het Olcay is hoor, al geloof ik daar niet zo in.
Dat Jan haar wilde laten mollen vond ik ook erg mooi.  
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #374 Gepost op: 25-02-2018, 09:19:11 »
Ik denk dat Jan een soort reversed psychology heeft toegepast. De kandidaten gaan ervan uit dat de mol veel geld heeft verbeld, maar hier niet openlijk over wil praten. Jan zegt direct voor een groot bedrag te hebben gebeld, de rest denkt dus dat hij te eerlijk is voor een mol. Iemand anders moet liegen. En anders zou het opvallen bij Jean-Marc.

Ook dit ja. En het feit dat ze niets binnen gehaald hadden bij die opdracht en dat Jan verklapte dat ze niet in Kiev waren vond ik erg verdacht. Jan lijkt eerlijk, maar doet dat om vertrouwen te winnen en dat is blijkbaar gelukt. Want ook ik vertrouwde er blindelings op dat het Jan nooit kon zijn want die was veel te fanatiek en te eerlijk. Ben er mooi ingestonken.  ::rofl::
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #375 Gepost op: 25-02-2018, 09:28:49 »
Over de raft-opdracht:

Jan verwisseld mogelijk zijn kleuren; eerst hoor je hem "oranje blauw, oranje blauw" roepen.
Dan bespreekt hij kort iets en dan begint zijn mantra "blauw oranje Engeland Italië".
Waarschijnlijk heeft hij toen zijn kleuren verwisseld. Je ziet hem de eerste keer ook kijken met een blik van 'niemand merkt het?' waarna hij aan zijn mantra begint. Wanneer je dan de kokers gaat volgen klopt het precies: Jan 2x -50 (waatvan eentje ook erg nat!) Olcay 1x +250 en 1x -50 en dan Simone 1x +250 EN die laatsten hebben de verdubbelaar.
Dit + die geniale snoekduik waardoor de overige spelers zeker 3 lijnen missen met geld....

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #376 Gepost op: 25-02-2018, 09:32:42 »
Die snoekduik is wel echt het symbool van Jan als mol. Hij lijkt ontzettend fanatiek geld te pakken. Maar in werkelijkheid pakt hij mingeld.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #377 Gepost op: 25-02-2018, 09:47:06 »
Over de raft-opdracht:

Jan verwisseld mogelijk zijn kleuren; eerst hoor je hem "oranje blauw, oranje blauw" roepen.
Dan bespreekt hij kort iets en dan begint zijn mantra "blauw oranje Engeland Italië".
Waarschijnlijk heeft hij toen zijn kleuren verwisseld. Je ziet hem de eerste keer ook kijken met een blik van 'niemand merkt het?' waarna hij aan zijn mantra begint. Wanneer je dan de kokers gaat volgen klopt het precies: Jan 2x -50 (waatvan eentje ook erg nat!) Olcay 1x +250 en 1x -50 en dan Simone 1x +250 EN die laatsten hebben de verdubbelaar.
Dit + die geniale snoekduik waardoor de overige spelers zeker 3 lijnen missen met geld....

Ja dat ook. Heerlijk zeg, die onverwachte Jan tunnel. Ik blijf lekker hier.  ::tandpastasmiley::
Wat ik me wel afvraag is waarom hij bij de verhuisopdracht niet wat dingen heeft laten vallen ( per ongeluk expres ). Dat deed hij wel erg goed, of was dat weer om zichzelf zo min mogelijk verdacht te maken. ( ja toch? )
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #378 Gepost op: 25-02-2018, 09:55:42 »
Wordt Jan Versteegh de nieuwe presentator van Wie is de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #379 Gepost op: 25-02-2018, 10:00:34 »
Ik begin er eindelijk ook in te geloven. :D

Naast hoe Jan zich profileerde is het voor mij ook de finalistenspoiler geweest waardoor ik hem vanaf het begin als winnaar zag. Alsof ik niet wilde dat de Mol ermee (als finalist) gespoilerd was maar alleen de winnaar en verliezer.