Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223581 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #380 Gepost op: 25-02-2018, 10:10:54 »
Alle pagina's gelezen en ik ben om: Jan is de mol.
De enige die ik al had afgeschreven :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #381 Gepost op: 25-02-2018, 10:34:58 »
(...)
Wat ik me wel afvraag is waarom hij bij de verhuisopdracht niet wat dingen heeft laten vallen ( per ongeluk expres ). Dat deed hij wel erg goed, of was dat weer om zichzelf zo min mogelijk verdacht te maken. ( ja toch? )
Ja, maar dat deed hij zó goed en fanatiek, dat hij 'per ongeluk' geen bewoner voor 250 euro kon meenemen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #382 Gepost op: 25-02-2018, 11:04:25 »
Ik begin er eindelijk ook in te geloven. :D

Naast hoe Jan zich profileerde is het voor mij ook de finalistenspoiler geweest waardoor ik hem vanaf het begin als winnaar zag. Alsof ik niet wilde dat de Mol ermee (als finalist) gespoilerd was maar alleen de winnaar en verliezer.

Bij mij was het meer omdat ik Jan nu eenmaal niet anders ken dan het winnaarstype. Dus ik heb werkelijk geen enkel moment willen overdenken of Jan werkelijk de mol kan zijn, nee dat kan niet het geval zijn. En toch zit ie mooi in de finale zoals verwacht, maar als potentieel winnaar, mol of verliezend finalist? Het kan allemaal nog. En mocht ie zijn winnaarsmentaliteit inzetten als dekmantel voor de mol dan  ::bravo:: Ik hou wel van zulke type mollen ala Yvon/Dennis/Kees/Klaas lekker actief, soms iets te enthousiast maar ondertussen her en der wel geld weggrissen of mingeld (no way dat mij dat gaat overkomen zei ie toch in die biecht voor tijdens het raften?) En hoe kan iemand inderdaad van die afstand in een hobbelige raftboot zo goed lezen wat erop staat? Het waren niet van zulke joekels van een informatieborden zoals bij de speedboatopdracht in IJsland  ::) Dus heb je dan haviksogen? Je bent iig niet zo blind als een mol :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #383 Gepost op: 25-02-2018, 11:06:59 »
Leuk hier zoveel volk te zien!!  ::ok::

@Brtdm, ik heb nog een puntje voor in je overzicht:
Bij de pac-man opdracht viel hij zonder benzine. Dat betekent dat die wagen al bijna in reserve moest staan, om na 15 min stil te vallen. Hoe kun je er nu voor zorgen om nog sneller je tank te ledigen? Door veel gas te geven. Zeker als het zo’n slechte wegen zijn en je niet in hoogste versnelling kunt rijden. Stine zei dat Jan in het begin heel snel van start ging. Alsof hij aan een autorace deelnam...

Hij viel helaas voor hem iets te laat stil, en als fanatiek ogende kandidaat kun je niet anders dan beginnen duwen. Dat Stine iedereen opriep om te helpen had hij zeker niet op gerekend. Jee Ag hem behoorlijk balen als het was gelukt. Tja, een mol kan niet altijd geluk hebben he  :P

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #384 Gepost op: 25-02-2018, 11:10:51 »
Dankje, ik heb hem toegevoegd
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #385 Gepost op: 25-02-2018, 11:16:09 »
Dankje, ik heb hem toegevoegd

 ::ok::

Als aanvulling bij de treinopdracht, hier zie je links een kleine ?rode? doos tussen de blauwe liggen (grvonden door Whiskers ) en zie je ook een gele doos rechts liggen. Er de rest opgooien en de opdracht is mislukt.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 11:21:07 door Cool Cat_86 »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #386 Gepost op: 25-02-2018, 11:21:15 »
Een aantal jaren geleden deed Jan mee in expeditie Robinson.
Wat een misselijke kwal vond ik dat!
Beloofde voor mij niet veel goeds voor WIDM,
O asjeblieft Rick, hij zal toch niet.....  ::oink::

Aflevering 1, 3.32/3.33 minuten en was ik om.
Ik heb nog nooit iemand zó slecht zien acteren als Jan.
Daar ging ik mijn tunneltje in en zit daar nog steeds  :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #387 Gepost op: 25-02-2018, 11:38:17 »
Het grootste probleem bij Jan vindt ik de verborgen aanwijzingen. Al zie ik die ook niet echt bij de andere finalisten.  Simone en Stine leken de meeste hints te hebben, maar misschien zat het hele forum wel gewoon in een tunnel.
Bovendien zullen de hints niet meer zo duidelijk zijn als in 2015.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #388 Gepost op: 25-02-2018, 11:54:34 »
Een aantal jaren geleden deed Jan mee in expeditie Robinson.
Wat een misselijke kwal vond ik dat!
Beloofde voor mij niet veel goeds voor WIDM,
O asjeblieft Rick, hij zal toch niet.....  ::oink::

Aflevering 1, 3.32/3.33 minuten en was ik om.
Ik heb nog nooit iemand zó slecht zien acteren als Jan.
Daar ging ik mijn tunneltje in en zit daar nog steeds  :)

Vorig jaar wist je al wie de mol was voordat het seizoen begonnnen was, en nu waarschijnlijk al na drie en een halve minuut?? Dat is echt bizar goed!  ::jaja::

Al snap ik het van die Thomas spiegel hint, als je die zelf ontdekt in de leader en Art dan vooraf al die 'de mol heeft twee gezichten' opmerking maakt.

Dit jaar viel Jan's gedrag in afl. 1 me pas op toen ik hem begon te verdenken in afl. 3 en bepaalde shots uit afl. 1 nog eens terugkeek. Maar ik vond Jan's (non-)reactie na Emilio's rode scherm toch Jan's meest opvallende acteer momentje. Blijkbaar zie ik het voor de rest gewoon veel minder ... al dacht ik toch (te) vaak dat er bij Jan gewoon iets niet klopte.

Het grootste probleem bij Jan vindt ik de verborgen aanwijzingen. Al zie ik die ook niet echt bij de andere finalisten.  Simone en Stine leken de meeste hints te hebben, maar misschien zat het hele forum wel gewoon in een tunnel.
Bovendien zullen de hints niet meer zo duidelijk zijn als in 2015.

Nee, maar Nigel's WJNAWWDMI? hint is een hele sterke. Veel duidelijker dan de mogelijke schaakhint bijvoorbeeld.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #389 Gepost op: 25-02-2018, 12:02:26 »
Blijkbaar zie ik het voor de rest gewoon veel minder ... al dacht ik toch (te) vaak dat er bij Jan gewoon iets niet klopte.


Dat heeft mij ook niet meer losgelaten, vrouwelijke intuïtie denk ik.

Ik blijf wel altijd open staan voor wat de andere kandidaten "uitvreten"
en wat andere molloten daarvan vinden en er over schrijven en dat was ook weer genoeg om geregeld te gaan twijfelen.


Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #390 Gepost op: 25-02-2018, 12:08:24 »
Het grootste probleem bij Jan vindt ik de verborgen aanwijzingen. Al zie ik die ook niet echt bij de andere finalisten.  Simone en Stine leken de meeste hints te hebben, maar misschien zat het hele forum wel gewoon in een tunnel.
Bovendien zullen de hints niet meer zo duidelijk zijn als in 2015.

Probleem is dat een aantal op dit forum aangehaalde mogelijke hints op meerdere kandidaten kunnen toegepast.

Ruben betekent "heerser" : we hebben al een aantal konings-monumenten en -standbeelden zien passeren, schaken komt van sjah, mogul = mogol, kings get their heads cut of of krijgen straten naar zich vernoemt

Schaakbord : Jan 2x op/aan een schaakbord met koningheerser Ruben en (verkeerd geplaatste?uiterlijk kandidaat/innerlijk mol) koningin Olcay?.

De "NOS' logo rondes kunnen gewoon de O van Olcay betekenen.

Jan's naam zien we dubbel opduiken op woordzoeker, op Tsemi bord, in X-kruis op kerk (=georgische letterteken voor J), in Azerbeidzjan (op een ander forum is iemand die dit leest als (van) A (tot) Z erbij jan.

Bij de Mogul ton denken we dan automatisch aan Olcay.
Alle kandidaten dragen vroeg of laat "zebra-streepjes"
En zo zijn er nog allerhande mogelijke anagrams

Jan lijkt mij de geschikte mol, en ik zie al heel lang heel wat geacteerd en tegenstrijdig gedrag bij Jan, maar de montage lijkt mij een strategie te volgen : verdacht gedrag van Stine in de verf, focus op Simone, en nu lijkt Jan aan de beurt (treincoupé, geldstroom). Ook Ruben wordt redelijk verdacht neergezet door het vrijgeven van de verdenkingen.

It's all so in your face.... en is dat nu net niet wat Olcay al vanaf aflevering 1 doet.... kijk hoe verdacht ik me gedraag (Kiev? geen idee, briefje in enveloppe laten, 750 auto ingeklemd, ik maak mijn handen niet vuil aan verf... ) Ik profileer mij zo duidelijk als de mol, dat niemand het nog gelooft...maar toch ben ik het. Kijk maar eens na hoe sluw ik te werk ga als er écht geld te verdienen is... maar dat is een Olcay topic.

Samengevat : als de montage ons wil sturen, lijkt het mij dat Olcay het meest ontzien wordt nu de ontknoping nadert.
Maar niets is wat het lijkt, dus voor mij nog geen tunnel.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #391 Gepost op: 25-02-2018, 12:37:24 »
Hoewel ik na deze aflevering best wel snap dat veel mensen nu in de Jan-tunnel zitten, zie ik het helaas nog niet.

Ik zou het fantastisch vinden als hij het was, maar er zitten voor mij nogal wat haken en ogen aan...:

- Met zijn leiderschap werd er bij 'opscheppen' toch 1500 euro verdiend. Ook al stuurde hij 2 kandidaten naar het eindpunt, ik vind het toch veel geld.
- Motor valt stil bij 'tijd is geld', maar zorgt wel vrij snel voor een alternatieve techniek, wat ervoor zorgt dat er bedrag verdubbeld wordt.
- Gaat als eerste bij 'de rode draad'. Je kunt zo als mol de minste invloed uitoefenen.
- Bij de woordzoeker is hij heel goed bezig. Hij wijst de kandidaten erop wanneer letters niet goed zijn weggestreept. Hij kwam voor mijn idee met de goede strategie. Niet te lang in de 'woordenruimte' blijven hangen, maar alvast woorden gaan zoeken.
- bij 'oplichten' zorgt Jan ervoor dat de opdracht met de verlengsnoeren goed uitgevoerd wordt (denk ik).
- Hij gaat erin mee dat nummer 5 niet gekoppeld wordt aan een andere combi bij de eerste opdracht van aflevering 8
- Car-aoke deed hij fantastisch goed. Hij haalt samen met Olcay veel geld binnen.

Nogmaals, ik zou het echt geweldig vinden als hij, als fanatiek ogende kandidaat, de mol blijkt te zijn. Dus ik laat graag mijn opsomming onderuit halen door jullie ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #392 Gepost op: 25-02-2018, 12:42:55 »

... al dacht ik toch (te) vaak dat er bij Jan gewoon iets niet klopte.


Dit gevoel heb ik bij Jan steeds gehad en ook over gepost. Toch nooit durven overstappen naar de Jan tunnel....nu hoop ik gewoon dat Jan de mol is

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #393 Gepost op: 25-02-2018, 12:45:43 »
Dus ik laat graag mijn opsomming onderuit halen door jullie ;)


Nee hoor, niks geen onderuit halen bij opmerkingen die heel plausibel klinken Lama.
Wel een kleinigheidje, voor ieder van de kandidatenis wel zo'n lange rij haken en ogen op te noemen.
Dat maakt dit seizoen zo heerlijk onvoorspelbaar  ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #394 Gepost op: 25-02-2018, 12:46:42 »
Dus ik laat graag mijn opsomming onderuit halen door jullie ;)

Met alle plezier!  ;)

1- Bij het opscheppen heeft hij de leiding en de opdracht lijkt door hem heel goed te zijn gegaan. Stel dat hij niet de leiding had en in een kleine machine zat, dan hadden ze alsnog ongeveer hetzelfde bedrag binnengehaald.

2- De vraag is of hij dit ook had gedaan als de €750 binnen was gereden. €450 verdubbelen is niet zo'n heel groot probleem.

3- Het zou raar zijn als Jan als fanatieke kandidaat niet als eerste zou gaan. Bovendien praat hij de rest subtiel nog wat angst in. Veel meer kun je niet doen als fanatieke mol.

4- Bij de woordzoeker besteed hij veel tijd per letter. Hij streept niet echt woorden door, maar letters. Het overzicht van welke woorden er al zijn geweest raakt een beethe zoek.

5- Bij de verlengsnoeren leek hij inderdaad wel zijn best te doen, misschien wat tijd gerekt. Lastig te zien.

6- Hij wil juist dat nummer 5 gekoppeld wordt aan een andere groep, alleen te risicovol om zelf de knoop door te hakken.

7- Car-aoke deed hij inderdaad erg goed, maar zo veel geld heeft het nou ook weer niet opgeleverd. Beter geld verdienen in de 'kleine' opdrachten, dan kan je het weer verliezen in de 'grote' opdrachten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #395 Gepost op: 25-02-2018, 12:49:09 »

Ergens denk ik dat hij de mol zou kunnen zijn (hoezo tunnelvisie?  ::) ), maar er staat net nog geen 'mol' op zijn voorhoofd geschreven. Aaargh, die twijfel...  ::rofl::

Oeps, 1,5 maand geleden wilde ik dus echt niet deze tunnel in, maar uiteindelijk is het mij nooit gelukt om hier weg te blijven.  ;D Juist omdat iedereen Simone verdacht (en ik graag Olcay als mol wil zien) ging ik twijfelen. Normaal geproken metsel ik mij nooit in. Niets is wat het lijkt tenslotte... Uiteindelijk heb ik dat nu wel gedaan. Na aflevering 4/5 is Jan echt mijn hoofdverdachte geworden.

Doorslaggevend zijn voor mij, naast de verdachte acties, dat Jan telkens stuurt en op een positie terechtkomt waar hij zijn gang kan gaan. Op dit draadje zijn ook verschillende screenshots gepost. De reactie van Jan op het mislukken van de woordzoeker en op het lukken van de ‘pacman’ opdracht (met dank aan Stine en de andere kandidaten) vind ik echt niet kandidaats overkomen.

Even, heel even, lijkt hij blij als het mislukt. En bij de Pacman-opdracht steekt hij zijn middelvingers op (wat ik niet sportief van hem vind, maar dat terzijde).

Met alle plezier!  ;)

4- Bij de woordzoeker besteed hij veel tijd per letter. Hij streept niet echt woorden door, maar letters. Het overzicht van welke woorden er al zijn geweest raakt een beethe zoek.


plus: hij zet Stine onder druk om snel de zin te roepen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 12:53:39 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #396 Gepost op: 25-02-2018, 13:01:56 »
Met alle plezier!  ;)

5- Bij de verlengsnoeren leek hij inderdaad wel zijn best te doen, misschien wat tijd gerekt. Lastig te zien.


Wat ik hiervan kan maken is dat hij met die verlengsnoeren wel de aandacht van met name Simone en Ruben wegtrok van de lampendraai opdracht die uiteindelijk meer geld waard was. Verder ben ik het eens met al je punten! Jan is ook de enige die duidelijk molt bij de gelijkgestemd opdracht, maar iedereen was zo goed bezig dat het te opzichtig was als hij dit doortrok.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #397 Gepost op: 25-02-2018, 13:04:46 »
Ik zie juist heel veel verborgen aanwijzingen naar Jan.  ::rofl::

EE N
VERHAAL
APART

verstEEgh 'n verhaal apart -> is hij de Mol en daarom 'n verhaal apart?

Wil je nu al weten wie de Mol is:  JA/N(ee)

weer die dubbele "E" , die verwijst naar de dubbele "E" in Jan z'n achternaam.

En natuurlijk:
Toen Klaas De Mol was, was er ook al een hint, waarbij je steeds de eerste letter van een woord moest nemen. Zo kwam ik op deze mogelijke hint naar Jan Versteegh:

"Wil je nu al weten wie De Mol is?"

Pak de eerste letters van elk woord in de vraag:

W-J-N-A-W-W-D-M-I-?

Haal de letters van WIDM weg:
J-N-A? -> JAN?

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #398 Gepost op: 25-02-2018, 13:07:18 »
Met alle plezier!  ;)
(...)
Helemaal eens, Brtdm!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #399 Gepost op: 25-02-2018, 13:18:36 »
Nee hoor, niks geen onderuit halen bij opmerkingen die heel plausibel klinken Lama.
Wel een kleinigheidje, voor ieder van de kandidatenis wel zo'n lange rij haken en ogen op te noemen.
Dat maakt dit seizoen zo heerlijk onvoorspelbaar  ;)
Ja, klopt. Ik had eigenlijk alle drie de kandidaten al afgestreept. Dus dat wordt de komende twee weken lekker terugkijken  :)

Met alle plezier!  ;)

[knip]


punt 2 - niet helemaal mee eens. Het verschil tussen 450 en 900 vind ik heel groot, ongeacht het feit dat de pot nog in de min staat. Hij haalt hiermee samen met Stine het meeste geld op in deze opdracht. Lijkt me niet de taak van de mol ;)

punt 6 - ik zie het niet gebeuren dat hij daadwerkelijk nummer 5 wil koppelen. Ik zie hem meer twijfelen.

Voor de rest snap ik je punten wel hoor ;)