Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223402 keer)

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #420 Gepost op: 25-02-2018, 18:44:28 »
Hallo Jan verdenkers,

Na bijna al mijn punten ingezet te hebben op Simone, ga ik na deze aflevering voor Jan.

Ook heb ik nog wat zitten speuren in het molboekje van dit jaar. Er stond bij elke kandidaat dezelfde paspoort. In dat paspoort stond JAN 31 1994. Ik weet dat Jan jarig is op 31 december. Zou het kunnen dat het een hint is?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #421 Gepost op: 25-02-2018, 20:02:28 »
Hm, zou best kunnen Mollende_Moller.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #422 Gepost op: 25-02-2018, 20:38:27 »
We hebben al eens een kruizenhint gehad maar toch....
Er zijn veel kruizen deze serie, in beeld maar ook in de opstelling bij de opdrachten (kwestie van vertrouwen en car aoke)

De letter J schrijf je in het Georgisch als een en je spreekt het uit als Jhan

Jhan
   
 

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #423 Gepost op: 25-02-2018, 20:58:51 »
We hebben al eens een kruizenhint gehad maar toch....
Er zijn veel kruizen deze serie, in beeld maar ook in de opstelling bij de opdrachten (kwestie van vertrouwen en car aoke)

De letter J schrijf je in het Georgisch als een en je spreekt het uit als Jhan

Jhan
   
 
Maar Olcay had een kruis aan haar binnenspiegel hangen (en zat in een Chevvy die een soort kruis als logo heeft) en niet Jan toch?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #424 Gepost op: 25-02-2018, 21:04:07 »
Maar Olcay had een kruis aan haar binnenspiegel hangen (en zat in een Chevvy die een soort kruis als logo heeft) en niet Jan toch?

Dat klopt maar er zijn doorlopend kruizen te zien ook bij Ruben als hij een test maakt.
Het werd steeds gekoppeld aan de schaakhint maar die is niet meer....

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #425 Gepost op: 25-02-2018, 21:09:27 »
Dat klopt maar er zijn doorlopend kruizen te zien ook bij Ruben als hij een test maakt.
Het werd steeds gekoppeld aan de schaakhint maar die is niet meer....
Ok. Maar ik persoonlijk vind het niet logisch om die kruizen (hint of geen hint) aan Jan te koppelen als een ander letterlijk in een auto zit met een soort kruis als logo en een daadwerkelijk kruis aan de binnenspiegel..
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 21:25:35 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #426 Gepost op: 25-02-2018, 21:18:38 »
Ik vind kruisen koppelen aan iemand anders dan Klaas van Kruistum sowieso niet de moeite. ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #427 Gepost op: 25-02-2018, 21:29:20 »
We hebben al eens een kruizenhint gehad maar toch....
Er zijn veel kruizen deze serie, in beeld maar ook in de opstelling bij de opdrachten (kwestie van vertrouwen en car aoke)

De letter J schrijf je in het Georgisch als een en je spreekt het uit als Jhan

Jhan
   
 

Het enige wat ik me kan bedenken is de joker in de circus opdracht.  Een joker (kaart) is in het georgisch ოკერის ბარათი. Maar dat is wel erg vergezocht 😂.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #428 Gepost op: 25-02-2018, 21:54:50 »
Nou die J hebben we behalve bij de Joker in het circus ook al gezien bij het kaartspel ( hartenboer) dat in beeld komt nadat  Jan het gesprek met Emilio heeft na de tunnelvisieopdracht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #429 Gepost op: 25-02-2018, 22:11:52 »
Nou die J hebben we behalve bij de Joker in het circus ook al gezien bij het kaartspel ( hartenboer) dat in beeld komt nadat  Jan het gesprek met Emilio heeft na de tunnelvisieopdracht.
Ok. En hoe vaak komt die kaart-hint verder nog voor in dit seizoen?

Ik probeer echt niet vervelend te doen, maar ik vind het nogal hap-snap. Hier iets met schaken, daar iets met kaartspellen, daar iets met kruisen. Niet echt coherent of doordacht en dus niet 1 duidelijke doorlopende coherente hint gedurende dit seizoen. Het overtuigt me dus niet.  ::ohno::

Ondanks dat ik (met wensmol Olcay) meer neig naar Jan dan naar Ruben of Olcay...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #430 Gepost op: 25-02-2018, 22:18:49 »
Ik zie hier geen middelvinger in?

Op kleiner formaat leek de linkerhand een middelvingergebaar te maken.

Waar het hier op deze duidelijke still meer op lijkt:
Hij maakt een 'm' (op de kop) met z'n rechterhand, een 'o' met zijn mond en een 'l' met zijn linkerhand.
Vergelijkbaar met de subtiele handgebaren (maar hier dan iets minder subtiel  ;) ) die hij maakte in onderonsjes met Olcay en Ruben (zie eerder in dit topic).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #431 Gepost op: 25-02-2018, 22:21:03 »
Op kleiner formaat leek de linkerhand een middelvingergebaar te maken.

Waar het hier op deze duidelijke still meer op lijkt:
Hij maakt een 'm' (op de kop) met z'n rechterhand, een 'o' met zijn mond en een 'l' met zijn linkerhand.
Vergelijkbaar met de subtiele handgebaren (maar hier dan iets minder subtiel  ;) ) die hij maakte in onderonsjes met Olcay en Ruben (zie eerder in dit topic).
Dit is een grap toch?  ::rofl::

Zo niet: sorry  :-X

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #432 Gepost op: 25-02-2018, 22:35:20 »
Ik zie juist heel veel verborgen aanwijzingen naar Jan.  ::rofl::

EE N
VERHAAL
APART

verstEEgh 'n verhaal apart -> is hij de Mol en daarom 'n verhaal apart?

Wil je nu al weten wie de Mol is:  JA/N(ee)

weer die dubbele "E" , die verwijst naar de dubbele "E" in Jan z'n achternaam.

En natuurlijk:


Ik weet zeker dat dit een hint is! Want al zitten thuis al een tijdje te broeden op Arts woorden: 'de mol kwam vlak langs'
Dat was volgens ons niet alleen bedoeld om te beschrijven dat de mol in het park langs liep, maar dat de mol letterlijk vlak, dus plat, langs kwam, in de tekst van de vragen/antwoorden die opdracht. Alleen hoe de mol in de tekst terug te vinden was konden wij niet ontdekken. Nu ik jou hint lees weten we het hier zeker :D

Wat zou Jan een magistrale mol zijn...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #433 Gepost op: 25-02-2018, 22:38:00 »
Ik weet zeker dat dit een hint is! Want al zitten thuis al een tijdje te broeden op Arts woorden: 'de mol kwam vlak langs'
Dat was volgens ons niet alleen bedoeld om te beschrijven dat de mol in het park langs liep, maar dat de mol letterlijk vlak, dus plat, langs kwam, in de tekst van de vragen/antwoorden die opdracht. Alleen hoe de mol in de tekst terug te vinden was konden wij niet ontdekken. Nu ik jou hint lees weten we het hier zeker :D

Wat zou Jan een magistrale mol zijn...
Olcay nog magistraler.. Staat alweer onderaan de verdenkingen  :P
En was erg "in your face" en dus erg gedurfd bezig mocht ze het zijn  ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #434 Gepost op: 25-02-2018, 22:41:55 »
@Whiskers: Voor een klein deel wel, voor een groter deel niet.
 
Jans gebaren tijdens de onderonsjes tussen Jan en Olcay zijn m.i. overduidelijk. Hij spelt tijdens die gesprekjes tot twee keer toe de letters M O L.

De gebaren op deze foto zijn zoals gezegd wat minder subtiel, maar je kunt de letters M O L er wel uithalen. En Jan staat hier lekker apart achter de andere deelnemers, zodat de kijkers thuis misschien iets kunnen met z'n gebarentaal.

Mogelijk is die gebarentaal wat ouderwets en achterhaald, hoewel ik me herinner dat Thomas ook zo'n weinig subtiel gebaar maakte, toen hij uit zijn slaapzak opdook, afgelopen jaar nog, dus heel recent...

Overigens mag je om mijn pogingen tot speuren best lachen, Whiskers.
Dat doe ik zelf ook geregeld.

Daar ga ik ook vanuit want Jan maakt gewoon een "rock&roll" gebaar toch? ;)

Wie het helemaal zeker weet, mag zijn vinger opsteken.  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:44:09 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #435 Gepost op: 25-02-2018, 22:43:06 »
Daar ga ik ook vanuit want Jan maakt gewoon een "rock&roll" gebaar toch? ;)
Volgens mij wel. Hij feest ermee  ::jaja::
@Whiskers: Voor een klein deel wel, voor een groter deel niet.
 
Jans gebaren tijdens de onderonsjes tussen Jan en Olcay zijn m.i. overduidelijk. Hij spelt tijdens die gesprekjes tot twee keer toe de letters M O L.

De gebaren op deze foto zijn zoals gezegd wat minder subtiel, maar je kunt de letters M O L er wel uithalen. En Jan staat hier lekker apart achter de andere deelnemers, zodat de kijkers thuis misschien iets kunnen met z'n gebarentaal.

Mogelijk is die gebarentaal wat ouderwets en achterhaald, hoewel ik me herinner dat Thomas ook zo'n weinig subtiel gebaar maakte, toen hij uit zijn slaapzak opdook, afgelopen jaar nog, dus heel recent...

Overigens mag je om mijn pogingen tot speuren best lachen, Whiskers.
Dat doe ik zelf ook geregeld.
Owh nee, Marisa! Ik wens je helemaal niet uit te lachen of belachelijk te maken  ::ohno::
En iedereen moet en mag speuren hoe hij/zij wil  ::jaja::

Maar ja, sorry, ik moest wel even lachen om je hint naar Jan ivm mol uitbeelden  ::schaam:: Ik vind het idd nogal onwaarschijnlijk (al kan ik best ongelijk hebben).

Maar het idee was echt NIET om JOU belachelijk te Mmaken of je je rot te laten voelen ofje tebelemmeren in je speurtocht naar de mol ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:48:33 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #436 Gepost op: 25-02-2018, 22:45:08 »
Ik zie ook het R&R gebaar dat Theoreticus gepost heeft. Dan mist de M in ieder geval zijn middelste been.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #437 Gepost op: 25-02-2018, 22:48:17 »
Of dit hier, El Diablo: noemt hij zichzelf niet een bad boy?
In veel landen (nog steeds) gelijkstaand met het middelvingergebaar...  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 22:49:57 door Marisa »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #438 Gepost op: 25-02-2018, 22:49:56 »
Of dit hier, El Diablo: noemt hij zichzelf niet een bad boy?


Het lijkt me moeilijk om hiermee in aflevering 10 af te komen. Dit kent bijna niemand als 'diablo'.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #439 Gepost op: 25-02-2018, 22:51:07 »
Satansteken dan. Wel vaak ook als rock-and-roll teken gebruikt, dat is me bekend.

@Whiskers: Ik zei/bedoelde al dat het oké is en dat ik het snap. Dus excuses zijn niet nodig.  :)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 23:00:57 door Marisa »