Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223370 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #940 Gepost op: 11-03-2018, 00:51:27 »
Zeker mooi Marisa! Ik vond het leuk om met je mee te speuren en met de andere tunnelgangers! Supergaaf deze ontknoping en feest!  ::feest::

Grappig, ik zit mijn eerste reacties door te lezen. Ik krijg de indruk dat Jan tijdens de eerste afleveringen best wel verdacht werd. Ikzelf zat toen lichtelijk in die tunnel, maar vond ook andere kandidaten verdacht. Vervolgens werd Jan door heel veel mensen afgestreept, omdat hij 'te fanatiek' zou zijn. Dat heeft hij als mol dan ontzettend goed gedaan.  ::bravo::
De graafopdracht vond ik dubieus (ook al was het geslaagd), maar de echte bevestiging kwam voor mij in de Tunnelvisie-opdracht en de woordzoeker. En vanaf afl 7 leek Jan steeds verder te gaan als mol.

En dan nog hadden Olcay of Ruben het ook kunnen zijn hoor. Voor mij gaf het vooral de doorslag dat ik het fanatisme van Jan niet helemaal geloofde. Het was fijn om hier te tunnelen en alle hints en gedachten te lezen. Ook van de niet-Janverdenkers trouwens.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 00:53:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #941 Gepost op: 11-03-2018, 00:55:41 »
Hij heeft als mol veel risico genomen en werd weinig verdacht (door kandidaten en kijkers).
Maar hij heeft daarnaast ook opdrachten onnodig laten slagen en onnodig geld binnengehaald.
Dus voor mij is hij een goede mol, maar niet één van de drie beste.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #942 Gepost op: 11-03-2018, 01:28:10 »
Jan postte al een foto van hem terwijl hij aan het schaken is, maar ook deze postte hij op instagram.



De groene M'en over het woord Mol.

Dus zelfs op zijn social media heeft hij het vrij brutaal gespeeld.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #943 Gepost op: 11-03-2018, 01:39:00 »
Een diepe buiging voor jou Jan!
Wat heerlijk dat je zo op het randje durfde te spelen!

Grote klasse!!!  ::bravo::

Wordt nog een hele klus om dit ooit te overtreffen, voor een mol... :-\\

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #944 Gepost op: 11-03-2018, 02:02:49 »
Toen Klaas De Mol was, was er ook al een hint, waarbij je steeds de eerste letter van een woord moest nemen. Zo kwam ik op deze mogelijke hint naar Jan Versteegh:

"Wil je nu al weten wie De Mol is?"

Pak de eerste letters van elk woord in de vraag:

W-J-N-A-W-W-D-M-I-?

Haal de letters van WIDM weg:
J-N-A? -> JAN?

 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #945 Gepost op: 11-03-2018, 02:06:05 »
Fenomenale Mol en acteur! Wauw, ik ben er totaal ingetuind! Prachtig! Echt waar, top gedaan! Gaat zo in mijn top 3 van Mollen net achter George en Dennis!
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #946 Gepost op: 11-03-2018, 07:28:19 »
Leuke Mol, hele brutale acties (dat telefoontje naar Stine ::rofl::). Wel relatief veel geld binnengehaald voor een Mol, dus Follow-The-Money was niet echt bruikbaar dit seizoen. In combinatie met de montage en zwakke hints valt het dus goed te verklaren waarom mensen pas zo laat op Jan zaten.

En die missende 500 euro uit aflevering 1 is dus wel degelijk door Bella en Simone verbeld; Jan belde alleen voor 1000. De beelden daarvan zijn blijkbaar uit de uitzending gelaten om Simone verdacht te maken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #947 Gepost op: 11-03-2018, 07:52:29 »
Jan postte al een foto van hem terwijl hij aan het schaken is, maar ook deze postte hij op instagram.



De groene M'en over het woord Mol.

Dus zelfs op zijn social media heeft hij het vrij brutaal gespeeld.

En niemand heeft die groene M gezien? :o Heel gewaagd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #948 Gepost op: 11-03-2018, 07:56:52 »
Ik ben het toch niet helemaal eens met de uitspraak dat Jan als Mol onnodig opdrachten heeft laten slagen en geld heeft binnengehaald.

Wat Jan voor mij een fantastische Mol maakt is dat hij steeds bezig was om de grenzen van het mogelijke op te zoeken. Bij de zipline als eerste gaan en de kandidaten het uit laten zoeken maar wel een enorme portie angst neerleggen (wist hij überhaupt zeker dat er om 5000 euro gespeeld werd?), bij maneschijn met twee vingers in de neus in vijf minuten klaar kunnen zijn maar tot de laatste 30 seconde wachten om op de andere twee te kunnen reageren, bij de Lada’s het zo lomp aanpakken dat met een beetje mazzel het een en ander van de auto van Ruben af zou vallen, bij het graven de groep het zicht op meer dan 1500 euro verdienen ontnemen, de 2x auto proberen te saboteren inderdaad, in het circus een relatief klein bedrag verdienen maar niet meedoen met een cashcow als de popcornverkoop etc.

Daarnaast is hij in algemene zin volgens mij nog steeds diegene die in het follow the money topic onderaan staat qua bijdragen. Ik denk echt dat we als molloten wat dat beter moeten kiezen: of een Mol die echt (bijna) 0 euro inbrengt of een Mol waarvan het tot het einde spannend is dat ie het is. Beide is volgens mij niet mogelijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #949 Gepost op: 11-03-2018, 08:30:41 »
Officiële verborgen aanwijzing al gevonden vóór aflevering 1 ::oink:: ::oink:: ::oink::
https://twitter.com/MollekeZoeke/status/972594708944949249

Mooi, Nigel!  ::jaja::

die 2 W's die overblijven verklaren ze nu als 'WachtWoord', trouwens(?)

Ze hadden beter kunnen zeggen dat je de (alle) letters W,I,D en M had moeten doorstrepen.

En niemand heeft die groene M gezien? :o Heel gewaagd!

Wow, inderdaad! Nergens gezien online (maar ik had de Jan "it's me" *molteken* - hint ook niet bewust gezien, en die bleek uitgebreid gedeeld te zijn)


Mooi werk Hulpmol, ook, natuurlijk. Mooi dat je speurwerk de uitzending haalde. Zelf wilde ik het blijkbaar niet zien.



[...]

Daarnaast is hij in algemene zin volgens mij nog steeds diegene die in het follow the money topic onderaan staat qua bijdragen. Ik denk echt dat we als molloten wat dat beter moeten kiezen: of een Mol die echt (bijna) 0 euro inbrengt of een Mol waarvan het tot het einde spannend is dat ie het is. Beide is volgens mij niet mogelijk.

Eens. Ook met de rest van je post trouwens. Echt genoten van Jan's getrol. Sommige opdrachten leenden zich er ook helaas niet voor om onopgemerkt hardcore te mollen.

Van mij mag de produktie nog wel meer vraagtekens laten over wie wat (niet) binnen brengt in een bepaalde opdracht, als er maar genoeg te puzzelen overblijft. Hangt dus van de specfieke opdracht af.

Echt een leuk seizoen.  ::jaja::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #950 Gepost op: 11-03-2018, 08:47:02 »
Enorm genoten van mol Jan!
Alleen jammer dat ik het niet eerder door had, dan had ik er langer van kunnen genieten ::rofl::
Hou van zijn tactiek, lef en zoveel plezier er in hebben, prachtig!  ::bravo::
Jammer dat we niet van iedere opdracht weten wat zijn bijdrage was.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #951 Gepost op: 11-03-2018, 08:54:06 »
Die enthousiaste mollen weten mij steeds weer te neppen. Eerst was hij mijn mol door 'weten jullie waar in Kiev we zijn?' maar snel daarna ging ik over naar Simone. Knap gedaan hoor Jan en molloten hier die hem doorzagen.  ::ok::
Mooi seizoen, mooie opdrachten.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 08:55:45 door Run »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #952 Gepost op: 11-03-2018, 08:59:53 »
Het mooiste vind ik het om een mol te zien spelen, die er heel veel plezier in heeft. Nou, dat had Jan wel!  :P ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #953 Gepost op: 11-03-2018, 09:28:42 »
 ::bravo::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #954 Gepost op: 11-03-2018, 09:56:36 »

Offline MichaV

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #955 Gepost op: 11-03-2018, 09:58:55 »
 ::rofl::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #956 Gepost op: 11-03-2018, 10:09:12 »
Dit komt in de categorie "topmollen" samen met George, Dennis en Kees. Ziek gespeeld, Jan! ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #957 Gepost op: 11-03-2018, 10:24:51 »
En ik moest ook wel (om mezelf) lachen toen het einde van de woordzoeker werd getoond. Met de reactie van Jan waar CoolCat_86 over twijfelde (en terecht natuurlijk  ;D ).
Daar heb ik toen een still van gemaakt en dat hier een paar keer gedeeld. Een grijns van oor tot oor dat juist dat moment terugkwam: hoera, ons screenshot!  ::rofl::

Haha, ja, daar had Jan zich in mijn ogen toch wel wat verraden met zijn gezichtsuitdrukking. 
Echt een fantastische mol!  ::bravo:: De beste uit widm die ikzelf zag (keek vanaf 2014).

Nu een twee weekjes bijkomen en dan op naar de Vlaamse mol! Heb al paar keer de reclame op tv zien passeren, lekker creepy  ::tandpastasmiley:: .

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #958 Gepost op: 11-03-2018, 10:46:08 »
Wat een geweldig jaar was dit zeg. Het is pas het tweede jaar dat ik kijk maar vond Jan een tien keer leukere mol dan Thomas was vorig jaar. Die was zo obvious dat negen van de tien mensen op hem zaten. Zeker hier. Maar dit jaar wisten we het gewoon niet. En ik ook niet.

Mijn gevoel zei echt dat de mol een vrouw zou zijn dit jaar, vond Stine en Loes erg verdacht.
Toen beiden weggingen kreeg ik het gevoel dat het toch een man was, want Simone en Olcay waren het niet. Dat geloofde ik niet. Ik heb Simone nooit gezien als mol en waarom er zoveel mensen op Olcay zaten die meer geld verdiende dan wie dan ook zal ik nooit snappen. De paniek overal toen Stine EN Simone weggestemd werden was geweldig. De twee hoofdverdachte dames waren ineens weg. 

Ik ben Jan voor het eerst in de smiezen gaan krijgen bij het verven van die brug, ik vond dat hij erg vreemd aan het doen was en ook gek dat hij geen millimeter geverfd had.
Toen ging Stine ook nog weg en ging ik nog meer op hem letten. Ook oude dingen kwamen naar boven, zoals dat hij Emilio achteraan liet scheppen bij de graafopdracht. Ik vond het ineens best wel vreemd allemaal. Maar goed ik hield mezelf voor dat hoe leuk het ook zou zijn dat Jan het was, het gewoon Simone was-of Ruben (ondanks dat ik dat bij beide helemaal niet zag ).

Toen Simone een rood scherm kreeg en Jan naar die koker gedoken had ( voor min geld ook nog ) wist ik het zeker.
Helemaal toen Ruben met Olcay (?) of Simone dat gesprekje had over alle gekke dingen die Jan gedaan had. Dat hij eigenlijk helemaal niet zoveel geld verdiend had. Toen ging ik er wel meer in geloven, maar toch. Ik kon het me niet voorstellen dat Jan het was. Lieve, iets naieve Jan uit de Robinson tijd die niet goed kon liegen of iets kon faken. Dat kon toch niet? Of had ik me Jan verkeerd herinnert uit die tijd?

En toen dook hij naar die koker en had hij een rommelige treincoupe waar van alles mis ging. Ook bij de zangopdracht en de Lada's zat hij openlijk te mollen. Voor mij kon het niet anders dan dat het Jan was.
Olcay was het gewoon duidelijk niet en zowel zij als Ruben hadden gewoon veel te veel geld verdiend.

Mijn gevoel zei ook heel sterk dat het Jan was. Zal de tunnel wel zijn geweest maar ik zat echt TV te kijken als zo'n gestoorde idioot, roepend: kom maar Jan, ga naar voren! Ik had het niet meer. Toen Art zei dat Olcay de mol niet was zat ik echt op het puntje van mijn stoel te shaken tot Jan naar voren liep. Ik heb een half uur: 'ik wist het!' lopen gniffelen naar mijn kat.

Echt ik vond het zo mooi dat het Jan was. Niet Ruben, de overduidelijke keuze maar een heerlijke in your face mol die we eigenlijk vanaf de eerste opdracht al hadden moeten verdenken. Maar hij had ons bijna allemaal gefopt. Die Jan. Wat zullen de programmamakers in hun broek gescheten hebben af en toe zeg. Niet normaal. Wat een risico's nam hij. Ook hoe hij langs liep in zijn gewone kleren zonder vermomming, man ik had het niet meer. Wat eng om te kijken zeg. Ruben had hem bijna gezien! Ik vind het wel jammer dat we niet elke opdracht gezien hebben vanuit zijn perspectief. 

Toen Art dat ook zei dat het een genot was om naar de grote risico's van de mol dit jaar te kijken wist ik ook wel dat het Ruben niet kon zijn. Die deed immers nooit iets gedurfd.
Geweldig dat er ook maar een keer tijdens het hele programma op hem gestemd is als Mol. Alleen een keer door Ruben. Ongelooflijk toch? Dat niemand hem verdacht terwijl hij het zo overduidelijk deed. Toch zag niemand het.

En klopte het dagboek van de mol toch: de mol zat in de metro.
Ruben was de enige die er niet in zat. Dat was voor mij ook wel een cruciale hint dat het Ruben niet kon zijn.

Ja een dag later ben ik nog echt super enthousiast. Is het te merken?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #959 Gepost op: 11-03-2018, 11:06:45 »
Hele goede mol. In het onverdacht blijven, zowel bij de kijker als bij zijn medekandidaten, misschien wel de beste ooit, hoewel hij toch niet stil heeft gezeten. Ik heb hem zelf nooit verdacht totdat Stine en Simone er achter elkaar uitvlogen en daarna eigenlijk alleen omdat Ruben zo verdacht in beeld werd gebracht en Olcay het niet was. :P

Qua effectieve molacties moet ik het nog even bekijken. Ik blijf nog een beetje met het gevoel zitten dat hij meer had kunnen doen (maar misschien had hij ook wel minder kunnen maken als hij meer had gedaan, als u begrijpt wat ik bedoel). Zo'n telefoontje naar Stine is leuk, maar je haalt er geen geld mee uit de pot. ;)

Komt waarschijnlijk wel in mijn top 4 mollen terecht.
If I was a haircut would you wear a hat?