Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223428 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1000 Gepost op: 12-03-2018, 01:13:33 »
Hier was ik trouwens niet zo zeker van toen ik die opdracht terugkeek. Ze leek daar zo duidelijk te liegen dat ik het als een bewuste actie zag, om te nepmollen. Maar 500 euro uit de pot nepmollen is wel veel voor een kandidaat dus kan ook dat ze gewoon inderdaad verkeerd keek. Of is dat later nog ergens duidelijk geworden?

Ik herinner me dat ze in haar biecht toen aan gaf dat ze 2 maal 250 euro had in bakje 1. Het feit dat het in een biecht was, deed me toch geloven dat ze het echt fout gezien had.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1001 Gepost op: 12-03-2018, 01:30:52 »
Ik herinner me dat ze in haar biecht toen aan gaf dat ze 2 maal 250 euro had in bakje 1. Het feit dat het in een biecht was, deed me toch geloven dat ze het echt fout gezien had.

Ah ja je hebt gelijk, ik heb het even teruggekeken. Waarschijnlijk stond dat ook al lang in het opdrachtentopic ::schaam:: Misschien moet ik volgend jaar maar iets eerder beginnen met afleveringen terugkijken ::tandpastasmiley::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1002 Gepost op: 12-03-2018, 09:52:56 »
Als je die beelden van dat duwen in slowmotion bekijkt, dan zie je dat Jan écht niet meehelpt  ::ohno::  ;D



Jan beweert toch echt wat anders in het AD van vandaag.

Waren er opdrachten waarbij je baalde dat dit níet lukte?

,,Bij die Georgische zangkoren. Ik heb het nog geprobeerd, maar soms moet je gas terugnemen om niet op te vallen. Ik wilde voor kandidaten wel die fanatieke kandidaat blijven. Dus ja, ik duwde die auto waarmee je het gewonnen bedrag kon verdubbelen over de finish. Maar dat ging toch maar om 450 euro.’’




Een leuk en verhelderend interview:

https://www.ad.nl/show/mol-jan-versteegh-enlsquo-ik-dacht-dat-nederland-er-wel-doorheen-zou-prikkenenrsquo~a4f29f28/

Offline kierewiet

  • Forumlid
  • MAAR!!!!!!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1003 Gepost op: 12-03-2018, 09:54:45 »
Ik hoop niet dat hier frustratie uit klinkt, want die is er absoluut niet, maar hoe hadden we kunnen weten dat Jan de mol is? Het feit dat de die-hard molloten lange tijd massaal voor de gek zijn gehouden zegt natuurlijk wel iets. Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen waren die op basis van concrete mol-acties of sterke hints Jan zijn gaan verdenken? Want hoe hard ik het ook probeerde, ik kon gewoon geen argumenten vinden voor hem als Mol.

ik zat eigenlijk na aflevering 1 al te twijfelen aan Jan ivm de rit van de taxi. Jan vond het wel goed zo dat de chauffeur sigaretten ging halen cq afleveren en maar een beetje lachen zo van, ik hoef nu niet te mollen dat doet de chauffeur wel voor mij, ook was hij minder fanatiek als vanaf aflevering 2 en ben ik vanaf aflevering 2 Jan als hoofdverdachte gaan beschouwen, en ja weinig gepost hier, maar wel tevreden score op de widm app van 141.000 punten ;)


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1005 Gepost op: 12-03-2018, 10:52:52 »
Deze van Jan op Instagram, van een dag of vijf geleden:


"Als je rechts kijkt, zie je links niks, wat een uitzicht".

https://www.instagram.com/p/Bf-mNZ3FpNb/


Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1006 Gepost op: 12-03-2018, 11:57:25 »
Ik hoop niet dat hier frustratie uit klinkt, want die is er absoluut niet, maar hoe hadden we kunnen weten dat Jan de mol is? Het feit dat de die-hard molloten lange tijd massaal voor de gek zijn gehouden zegt natuurlijk wel iets. Maar ik ben gewoon benieuwd of er mensen waren die op basis van concrete mol-acties of sterke hints Jan zijn gaan verdenken? Want hoe hard ik het ook probeerde, ik kon gewoon geen argumenten vinden voor hem als Mol.

Ik zag Jan steeds wel als mogelijke verdachte, maar moet eerlijk bekennen dat de invloed van het forum me dit jaar behoorlijk op het verkeerde been heeft gezet. Hoewel ik me daar in het verleden ook wel eens niets van heb aangetrokken, waren de reacties waarom Jan juist NIET de mol kon zijn zó overtuigend dat ik dus ook in de Simone-val ben getrapt. Maar helemaal afgeschreven heb ik hem niet, behalve dan de aflevering bij de zipline. Bij de verhuisopdracht en de trein kwam hij wel weer op mijn radar, als nummer 2. Dus toen Simone afviel viel het kwartje wel definitief  ;D
En als je dán ging terugkijken, met hem als mogelijke mol in het vizier, zag je het eigenlijk heel duidelijk. Een té ijverige kandidaat die weinig oplevert en teveel uit de verdachte hoek wordt gehouden door de regie. Uiteindelijk is het vaak wel zo dat iedere kandidaat die niet de mol is, wel eens wat verdachts doet dat ietwat benadrukt lijkt te worden. Maar Jan was alleen maar voorbeeldig bezig, althans zo leek het. Achteraf denk je dan : hoe is het mogelijk dat iedereen die chaos pikt die Jan in de treinopdracht laat zien. Maar inmiddels waren we allemaal gebrainwashed denk ik, "dat is gewoon Jan". Ook dat is WIDM kijken. De mol is niet altijd te vinden puur door redenatie, het is een mindfuck en als het goed wordt gebracht valt ook de meest doorgewinterde speurder daaraan ten prooi. Is dat ook niet wat we het liefste willen?
Vanaf afl.1 op de goede mol zitten (Dennis, Anne-Marie en Thomas in mijn geval) en dan bij elke uitzending a.h.w. bevestigd worden daarin, is hartstikke leuk, maar dit is eigenlijk nog veel leuker.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1007 Gepost op: 12-03-2018, 14:41:30 »
@tureluurs:
Volledig mee eens, met dit verschil dat ik Simone niet verdacht maar tot en met de finale volledig verblind in de Olcay-tunnel bleef.

Dan wijsheid achteraf. Vanmorgen keek ik in aflevering 4 nog eens de "Niets is wat het lijkt" opdracht terug en toen dacht ik: waarom heb ik dit gemist. Bij de nabespreking in de groep prevelt Simone nog wat Art even daarvoor had gezegd tegen de groep over de mol die vlak langs gelopen was. Simone zegt hier: "..hij kwam vlak langs". En precies nadat Simone dat uitsprak zie je de blik van Jan (schuldbewust) naar de grond gaan. Daar viel hij gewoon even uit z'n rol dus. We hadden het het hier dus al zeker kunnen weten. Geen Follow the money of hints dus, maar een vlugge zeer verdachte blik. Ik heb daar te veel op de zucht van Olcay gelet en daardoor gedacht dat zij vlak langs de kandidaten was gelopen.

Zie: vanaf ong. 35.14 https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/27-01-2018/

N.B. Disclaimertje  ;): Ik weet niet of dit moment op het forum ergens al veel eerder opgemerkt en gepost was. Als dit wel zo is dan past dit misschien mooi als aanvulling daarbij.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 15:15:40 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1008 Gepost op: 12-03-2018, 14:56:12 »
Ik snap het niet helemaal denk ik. Hoe is naar de grond kijken "uit zijn rol vallen"?

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1009 Gepost op: 12-03-2018, 15:14:57 »
Eigenlijk is het daar iets anders. Kijk naar de reacties van iedereen. Dan zul je zien dat Jan een afwijkende reactie geeft. De anderen geven allemaal een gelijksoortgelijke reactie. Onderzoekend, naar buiten toe gericht, proberend elkaar te lezen. Jan niet. Jan is op zijn qui-vive en dat hadden we kunnen zien als we beter hadden opgelet  ::vergroot::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1010 Gepost op: 12-03-2018, 15:23:08 »
Een blik naar beneden is een bijna niet te onderdrukken fysieke reactie, omdat hij met dat langslopen de groep "iets had geflikt". Zo interpreteer ik althans die plotselinge blik naar beneden op dat bewuste moment. Dus met uit zijn rol vallen bedoel ik: zijn (mol)pokerface liet 'm even in de steek.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 15:25:19 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1011 Gepost op: 12-03-2018, 15:24:18 »
ik zat eigenlijk na aflevering 1 al te twijfelen aan Jan ivm de rit van de taxi. Jan vond het wel goed zo dat de chauffeur sigaretten ging halen cq afleveren en maar een beetje lachen zo van, ik hoef nu niet te mollen dat doet de chauffeur wel voor mij, ook was hij minder fanatiek als vanaf aflevering 2 en ben ik vanaf aflevering 2 Jan als hoofdverdachte gaan beschouwen, en ja weinig gepost hier, maar wel tevreden score op de widm app van 141.000 punten ;)
Ik heb gewoon minder goed opgelet dit jaar dan vorig jaar. Niet alle draadjes gevolgd dus niet alle aanwijzingen met elkaar vergeleken. Achteraf gezien denk ik dat Jan wel te ontdekken was. Ik had hem in afl. 1 al in het vizier door de Kiev-opmerking én doordat hij zei tegen Marc: heb je de puzzel nu al opgelost?
En natuurlijk die vreemde taxichauffeur die sigaretten verhandelde en het bellen naar Art terwijl hij net gehoord had dat het M18 was.
Maar ja, het is mindfuck, je laat je meeslepen, het gaat heel gemakkelijk.
Die verdwaasde blik van Jan af en toe, is me ook opgevallen, bijv. toen Ruben zei dat zeven pakketjes die ze geleverd hadden, een vreemd aantal was. Maar ik zag het als een verdacht moment van Ruben en niet van Jan.
Toen die opgeviste koker negatief geld bleek te zijn, reageerde hij heel verbaasd maar ik zag het als een echte reactie, kon me niet voorstellen dat een mol zo in your face zou durven spelen. Wel dus.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 15:33:04 door Run »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1012 Gepost op: 12-03-2018, 15:32:39 »
ik zat eigenlijk na aflevering 1 al te twijfelen aan Jan ivm de rit van de taxi. Jan vond het wel goed zo dat de chauffeur sigaretten ging halen cq afleveren en maar een beetje lachen zo van, ik hoef nu niet te mollen dat doet de chauffeur wel voor mij, ook was hij minder fanatiek als vanaf aflevering 2 en ben ik vanaf aflevering 2 Jan als hoofdverdachte gaan beschouwen, en ja weinig gepost hier, maar wel tevreden score op de widm app van 141.000 punten ;)

Knappe score!  ::ok::
Ik achterhaalde nog een appje dat ik op 8 januari na terugkijken van aflevering 1 naar iemand stuurde met deze tekst:

"Jan is volgens mij best een 'snel snel' type maar bleef wel heel lang in die neptaxi zitten zonder ergens heen te gaan"

Helaas heb ik daarna niets meer gedaan met deze observatie.  ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1013 Gepost op: 12-03-2018, 15:36:46 »
In feite werd in afl. 1 al duidelijk dat het Jan was, en daarna werd het steeds minder duidelijk. Meestal is het andersom. Misschien daardoor op het verkeerde been gezet.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1014 Gepost op: 12-03-2018, 16:08:23 »
In feite werd in afl. 1 al duidelijk dat het Jan was, en daarna werd het steeds minder duidelijk. Meestal is het andersom. Misschien daardoor op het verkeerde been gezet.

Ben jij het trouwens eens met de stelling dat we dit seizoen (2018) en ook vorig seizoen (2017) de mol had kunnen ontdekken puur op het feit dat deze het spel "op gang" moesten helpen? Ik bedoel:

- Vorig jaar had Thomas Cammaert iets cruciaals bij een brug (een code o.i.d.) om het spel op gang te brengen
- En dit jaar Jan die dan misschien expres " waar in Kiev zijn jullie?" riep door de telefoon. Dit maakte de ontdekking van de verschillende steden mogelijk.

Ik vond dat "Kiev" ook best verdacht. Maar ik dacht dat het WIDM-team dit niet weer op een dergelijke wijze door de mol zou laten doen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 16:13:01 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1015 Gepost op: 12-03-2018, 16:13:57 »
Ben jij het trouwens eens met de stelling dat we dit seizoen (2018) en ook vorig seizoen (2017) de mol had kunnen ontdekken puur op het feit dat deze het spel "op gang" moesten helpen? Ik bedoel:

- Vorig jaar had Thomas Cammaert iets cruciaals bij een brug (een code o.i.d.) om het spel op gang te brengen
- En dit jaar Jan die dan misschien expres " waar in Kiev" zijn jullie?" riep door de telefoon. Dit maakte de ontdekking van de verschillende steden mogelijk.

Ik vond dat "Kiev" ook best verdacht. Maar ik dacht dat het WIDM-team dit niet weer op een dergelijke wijze door de mol zou laten doen.

Helemaal mee eens. Ik wou het eigenlijk niet zeggen in de hoop dat de productie weer zoiets laat gebeuren volgende keer.  :-X

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1016 Gepost op: 12-03-2018, 18:00:09 »
Wat ik heel mooi vind, in mijn ogen een prachtig symbolisch extraatje waar door regie, productie en in de montage vast goed over nagedacht is:

De eerste beelden van Jan in aflevering 1 (op zijn in fijne sokken gestoken benen na, dan, die écht als eerste in beeld komen  ;)) :
zijn blik in de spiegel van het hotel, terwijl hij zegt: "Kijk."

En dan de allerlaatste beelden van Jan in aflevering 10, vrijwel gelijktijdig met de live onthulling:
zijn blik in de spiegel van de burcht, nu zonder woorden: Kijk, de Mol ziet de Mol.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1017 Gepost op: 12-03-2018, 18:05:38 »
Mooi! Maar ik denk dat het toeval is. ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1018 Gepost op: 12-03-2018, 18:27:43 »
Ik denk van niet.  ::tandpastasmiley::

Ik vond het een mooi geronde afsluiter, hoewel ik Jans gewaagde - op de tweet van de Mol hintende - Instagram-post (van vóór de ontknoping) zo mogelijk nóg leuker vind.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 18:31:46 door Marisa »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1019 Gepost op: 12-03-2018, 18:51:22 »
Leuke vraag voor Rick straks of dit bewust was of toeval. ::ok::