Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67753 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2018, 17:53:35 »
Volgens Tunnelgraver heeft Stine het er in één van haar boeken over. Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar dan kun je dat dus alleen maar weten als je haar boek gelezen hebt. Kortom; het is niet algemeen bekend dat zij vroeger geschaakt heeft, en dus kun je op basis daarvan geen link leggen tussen haar en de schaak-hints, denk ik.

Toch blijft die D1 = Deen wel een erg sterke theorie. Wat een beetje vervelend is, aangezien Simone mijn mol is en ik zo gauw geen tegenargument kan bedenken.

Hierin valt te lezen dat Stine een keer met haar zus aan een wedstrijd simultaanschaken meedeed. https://www.volkskrant.nl/archief/-vrouwelijkheid-is-een-performance~a990123/

Citaat: "...We hebben een keer meegedaan aan een wedstrijd simultaanschaken. ... "
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2018, 18:00:25 »
En hier staat dat Stine van schaken en woordzoekers(!) houdt...
https://www.tvkrant.nl/article/7071/Wie-is-de-mol-

Ik vind de TV krant overigens een nogal dubieuze bron.. hoe komen ze aan dit interview?

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2018, 18:21:29 »
In mijn bericht vind je een screenshot uit 'Broerstraat'(een tijdschrift (?) van de RUG). Daar zegt Stine -in een interview- duidelijk dat ze schaakt(e).

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2018, 18:52:38 »
Ook in deze bron wordt gerefereerd aan schaken:

https://www.npo.nl/dus-ik-ben/06-08-2014/VPWON_1223520

“Schaken heeft me geleerd strategisch te denken en vooruit te plannen”

Voor mij blijft vooral het verhaal over expres verliezen om een boekenbon te winnen (zienartikrl Volkskrant) in combi met de D1 verdacht.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2018, 20:11:57 »


Toch blijft die D1 = Deen wel een erg sterke theorie. Wat een beetje vervelend is, aangezien Simone mijn mol is en ik zo gauw geen tegenargument kan bedenken.
Ik vind hem ook best sterk, maar het kan ook gewoon toeval zijn. Zo ongewoon is het overigens niet dat een intelligent iemand als Stine vroeger vaak schaakte.

Bij nóg een nagenoeg onweerlegbare hint naar Stine ben ik ook om hoor ;)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2018, 21:54:33 »
Bijna 3 miljoen mensen kijken WIDM
Hoeveel kijkers weten dat Stine schaakt?
Omdat iemand bekend staat als schrijfster en filosoof, is dan een kandidaat ook bekend om schaken als hobby?

« Laatst bewerkt op: 21-01-2018, 23:42:19 door Blinker »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2018, 22:03:23 »
Leuk al die schaakdingetjes natuurlijk, maar ik zie er geen hint in naar welke deelnemer dan ook.
Wit is ook een kleur!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2018, 22:31:41 »
Dit is toch wel een echte hint richting een Dame van het Journaal?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2018, 10:24:24 »
Het zinnetje “Oren en ogen open” van Stine in aflevering 1 vind ik een beetje voorbedacht klinken, alsof er een hint in zit.

3 keer o. In het schaakspel wordt de lange rokade (een schaakzet) genoteerd als 0-0-0.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2018, 12:47:26 »
Dit is toch wel een echte hint richting een Dame van het Journaal?


Hoezo dan? Met de zwarte dame is niets bijzonders aan de hand.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2018, 13:15:20 »
Hoezo dan? Met de zwarte dame is niets bijzonders aan de hand.

Precies zoals je het zegt.
De Dame staat voor de klok oftewel de Dame staat voor het 8 uur Journaal.






Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2018, 13:44:17 »
Dat is wel heel vergezocht ja. Die intussen 31 schaakhints naar Stine zijn allemaal sterker. Je zou haast zeggen; ze kunnen er nu wel mee ophouden... het is zo ongeveer de 'handenhint' van Inge hier. Dat was er op een gegeven moment ook niet meer uit te knippen want het ging om de groepsfoto dus ik denk dat dit tot het eind ook wel door zal gaan en we er 64 hebben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2018, 13:45:35 »
Dat is wel heel vergezocht ja. Die intussen 31 schaakhints naar Stine zijn allemaal sterker. Je zou haast zeggen; ze kunnen er nu wel mee ophouden... het is zo ongeveer de 'handenhint' van Inge hier. Dat was er op een gegeven moment ook niet meer uit te knippen want het ging om de groepsfoto dus ik denk dat dit tot het eind ook wel door zal gaan en we er 64 hebben.
Lo I love you!  ::bravo:: Ik vind het zo leuk hoe jij ieder jaar weer vol zo'n tunnel in kan duiken. Jaloers  ::ok::
Meer L

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2018, 13:46:11 »
Ik vind ze juist totaal niet sterk en zeker niet te vergelijken met de handgebaren van Inge

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2018, 13:47:14 »
Lo I love you!  ::bravo:: Ik vind het zo leuk hoe jij ieder jaar weer vol zo'n tunnel in kan duiken. Jaloers  ::ok::
Nou ja, er komt misschien bij dat ik zelf graag schaak ;)

Maar ze zijn allemaal zo sluitend op Stine, er is ook geen ontkomen aan voor niet-schakers lijkt mij...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2018, 13:59:22 »
Nogmaals 99% van de kijkers die WIDM kijken weet NIET dat Stine schaakt!

Net zoals wij niet weten welke sporten Simone, Jan of Ruben doen...

Hoezo moeten we dan de sport Schaken zien als Hint?


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2018, 14:02:23 »
Dat is wel heel vergezocht ja. Die intussen 31 schaakhints naar Stine zijn allemaal sterker. Je zou haast zeggen; ze kunnen er nu wel mee ophouden... het is zo ongeveer de 'handenhint' van Inge hier. Dat was er op een gegeven moment ook niet meer uit te knippen want het ging om de groepsfoto dus ik denk dat dit tot het eind ook wel door zal gaan en we er 64 hebben.

Hoezo vergezocht?

De Zwarte Dame staat wel juist op het Schaakbord.
De Mol staat altijd goed in het spel...Kennis is Macht namelijk.

En de klok staat heeeeeel toevallig op 20.00 uur???





Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2018, 14:28:59 »
Ik vind ze juist totaal niet sterk en zeker niet te vergelijken met de handgebaren van Inge
Waar ik in een eerder bericht op doelde, was de variatie waarmee die hints in beeld gebracht werden.

Een fout geplaatste witte dame (d-een is de juiste positie)
een toren die op de achtergrond zichtbaar is als Simone en Bella op het terras in Yerevan bezig zijn.
de pionnen die ontbreken (al zie ik daar geen echte hint in, het gaat er dan om dat ze niet op de plek staan waar ze horen)

Een heel mooie vond ik die loper, een loper dus in een andere betekenis dan die van het schaakstuk

En dan in aflevering 3, ook door meer mensen genoemd: de paarden die volstrekt niet thuishoren in de opdracht met de auto's.

Ik zeg niet dat er daar geen paarden kunnen lopen, want er was (ik meen door Ruben) een opmerking gemaakt over paard en wagen. Maar wat ik bedoel te zeggen: als je daar dan een opdracht met auto's uitvoert, sluit je het parcours af, en zorg je ervoor dat alleen die auto's daar kunnen komen. Dan is het voor mij duidelijk dat die paarden die daar op dat moment niets te zoeken hebben, op dat moment met voorbedachten rade in beel gebracht worden.


@Blinker: de schaakhint zou een rol kunnen spelen, omdat de regio waarin ze zitten, ''schaakminded'' is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2018, 14:35:00 »
Nogmaals 99% van de kijkers die WIDM kijken weet NIET dat Stine schaakt!

Net zoals wij niet weten welke sporten Simone, Jan of Ruben doen...

Hoezo moeten we dan de sport Schaken zien als Hint?

De kijkers weten wel dat Stine filosoof is, en dat schaken een denksport is. Dus het kan wel degelijk een hint zijn, ook als je niet weet dat ze vroeger zelf geschaakt heeft. Het zou zoals hierboven iemand zei inderdaad ook een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn, al kan ik me van het forum van vorig jaar herinneren dat de productie naar eigen zeggen niet aan valse hints doet.

Lo, 31 hints zijn er nogal wat, en dan staan ze ook nog verspreid over verschillende topics. Zou je misschien de 5 sterkste even op een rijtje kunnen zetten? Dat zou mij enorm helpen mijn gedachten hierover te bepalen.

EDIT: of moeten we het eerder zoeken in een veelheid aan hints die op zichzelf nou niet echt sterk zijn? (paarden in beeld, etc)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 14:38:34 door Newbie2 »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2018, 14:38:52 »
Het zou zoals hierboven iemand zei inderdaad ook een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn, al kan ik me van het forum van vorig jaar herinneren dat de productie naar eigen zeggen niet aan valse hints doet.

Dat laatste argument is sterk: de schaakhints zijn niet bedoeld als bliksemafleider.