Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67720 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2018, 14:40:49 »
Ja Newbie, ik denk dat we dat maar eens moeten doen want het staat nu her en der verspreid allemaal ja. Dit is een mooi centraal punt ervoor, dus samen met de topicstarter en Tunnelgraver enzo die het als eerste hebben gezien. Dan mag zelfs die ene schaakhint die dan naar Simone verwijst er van mij wel in >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2018, 14:43:06 »
Tellen die ''alternatieve'' verschijningsvormen zoals echte paarden, en echte torens in dit verband dan ook mee?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2018, 14:47:31 »
Ja die zijn zeer belangrijk natuurlijk... anders komen we niet aan de 64 ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2018, 14:58:37 »
Maar gaan ze die ook allemaal laten zien in de finale? Nee, dus dan zijn het ook geen hints. In een stad is het moeilijk om géén toren te filmen en in zo’n Georgisch dorp is het moeilijk om géén paard te filmen. In een café is het echter normaliter wel moeilijk om een schaakbord te filmen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2018, 15:12:43 »
De auto-opdracht werd naar ik aanneem, gefilmd op een parcours dat voor de opdracht vrij werd gehouden.


Die paarden hadden daar weinig of niets te zoeken, en dat doet mij vermoeden dat ze daar niet per ongeluk door het beeld liepen. 

en wat die toren betreft: je hebt gelijk dat je niet alle torens uit beeld kunt houden. Maar de toren waar ik het over heb, heeft heel erg veel weg van een schaakstuk met die naam. Kijk nog maar eens.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2018, 15:15:38 »
De auto-opdracht werd naar ik aanneem, gefilmd op een parcours dat voor de opdracht vrij werd gehouden.

Die paarden hadden daar weinig of niets te zoeken, en dat doet mij vermoeden dat ze daar niet per ongeluk door het beeld liepen. 

Maar ja, er liepen ook schapen op de weg, toch. En die hebben niets met schaken te maken. Al scheelt het maar 1 letter ;D

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2018, 15:17:10 »
In een café is het echter normaliter wel moeilijk om een schaakbord te filmen.

Tenzij dat cafe dichtbij ligt en het toevallig een plek is waar bijna wekelijks schaaktoernooien worden georganiseerd. Tevens is schaken in Oekraine sowieso een grote sport. Helemaal niet vreemd dus dat er een schaakbord is te zien.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2018, 15:37:24 »
Tenzij dat cafe dichtbij ligt en het toevallig een plek is waar bijna wekelijks schaaktoernooien worden georganiseerd. Tevens is schaken in Oekraine sowieso een grote sport. Helemaal niet vreemd dus dat er een schaakbord is te zien.

Mee eens. En waarom zou je een grote schaakhint verzinnen met allerlei verwijzingen her en der en dan er doodleuk voor kiezen om als onderdeel van die hint een heel schaakbord in aflevering 1 duidelijk in beeld te nemen? Lijkt me geen logische opbouw.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2018, 15:57:10 »
Er worden inderdaad regelmatig schaaktoernooien gehouden in het zaakje waar dat schaakbord stond;

https://www.facebook.com/events/541879969348416
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2018, 16:42:24 »
Maar ja, er liepen ook schapen op de weg, toch. En die hebben niets met schaken te maken. Al scheelt het maar 1 letter ;D
you got me.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2018, 16:43:51 »
Iemand gaat die 31 hints dus posten?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2018, 17:13:49 »
de pionnen die ontbreken (al zie ik daar geen echte hint in, het gaat er dan om dat ze niet op de plek staan waar ze horen)
Er ontbreken geen pionnen, door de hoek van de camera zijn ze niet goed zichtbaar

Ik kan me best voorstellen dat bij het vrijmaken van de tafel en het verschuiven van het schaakspel enkele stukken zijn omgevallen o.d.
Dan is een fout zo gemaakt, vooral als je geen schaker bent. Je zet dan de witte opstelling hetzelfde als de zwarte opstelling met als gevolg dat inderdaad de witte koning en koningin fout staan.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 17:19:07 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2018, 17:19:01 »
De kijkers weten wel dat Stine filosoof is, en dat schaken een denksport is. Dus het kan wel degelijk een hint zijn, ook als je niet weet dat ze vroeger zelf geschaakt heeft.
Tuurlijk, ze weten dat ze filosoof is, en dat schaken een denksport is. Maar dan nog zou het een vreemde hint zijn. Omdat Stine filosoof is, en net als je bij schaken moet doen nadenkt is zij de mol? Dat gaat er bij mij niet in. En waarom moet het dan perse op Stine slaan (uitgaande van de leek). Er zal vast nog wel iemand zijn met een universitaire opleiding of zoiets.
Laat ik het zo zeggen: ik durf het wel aan dat als je in aflevering 10 hiermee aankomt als hint, dat velen zich bekocht voelen met die hint. Een hint moet een voor iedereen logisch begrijpelijke hint zijn. Dat je in aflevering 10 zegt: gossie, dat ik dat niet gezien heb... Niet dat je denkt: hoe had ik dat in hemelsnaam kunnen weten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2018, 17:34:56 »
Tuurlijk, ze weten dat ze filosoof is, en dat schaken een denksport is. Maar dan nog zou het een vreemde hint zijn. Omdat Stine filosoof is, en net als je bij schaken moet doen nadenkt is zij de mol? Dat gaat er bij mij niet in. En waarom moet het dan perse op Stine slaan (uitgaande van de leek). Er zal vast nog wel iemand zijn met een universitaire opleiding of zoiets.

Simone inderdaad sowieso ook (Communicatiewetenschap aan de UvA). De rest weet ik niet. Maar de link schaken --> denksport --> filosofie, vind ik hoe dan ook wat vergezocht.

Er worden inderdaad regelmatig schaaktoernooien gehouden in het zaakje waar dat schaakbord stond;

https://www.facebook.com/events/541879969348416

Dit is heel goed gevonden en een indicatie dat het gemakkelijk toeval kan zijn. En het leverde natuurlijk een mooi shot op, ook zonder hint.

Edit, via die link zie ik ook deze recentere post.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 17:44:42 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2018, 17:47:26 »
3 pionnen die dus bij nader inzien, en dankzij de laser-ogen van Bigboots, niet blijken te ontbreken, dat betekent dat die dus nog voorbij moeten komen in de komende afleveringen. Hopelijk gaat dat alsnog gebeuren, anders kan die schaakhint ook de kast in...

 

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2018, 17:54:31 »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2018, 17:59:23 »
Simone inderdaad sowieso ook (Communicatiewetenschap aan de UvA). De rest weet ik niet. Maar de link schaken --> denksport --> filosofie, vind ik hoe dan ook wat vergezocht.

Dit is heel goed gevonden en een indicatie dat het gemakkelijk toeval kan zijn. En het leverde natuurlijk een mooi shot op, ook zonder hint.

Edit, via die link zie ik ook deze recentere post.
'
Daar staat óók een koningin op de foute plek!

En in de eerdere post staat de witte koning verkeerd.

Je was me nét voor, SpacyColours  :)

« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 18:01:32 door Marisa »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2018, 18:04:41 »
Dat schaakspel staat in een openbaar café, denk dat die koning en koningin regelmaat verkeerd staan. Ik zou er niet veel achter zoeken.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2018, 18:13:02 »
Dat schaakspel staat in een openbaar café, denk dat die koning en koningin regelmaat verkeerd staan. Ik zou er niet veel achter zoeken.

De links van KD betreffen dan ook openbare Facebook-pagina's van het café One Love.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2018, 18:22:15 »
Daarom is de klok achter Jan en JM de hint...