Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67707 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2018, 18:23:47 »
Ha, heerlijk, de schaakhint is close :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2018, 18:24:30 »
Oftewel: het begint allemaal wat magertjes te worden achteraf?  ::rofl::

Al kan de crew natuurlijk ook op een idee zijn gekomen doordat er toevallig een witte koningin op D1 stond, Stine Deens is en iig vroeger aan schaaktoernooien meedeed...  >:D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2018, 18:25:59 »
Oftewel: het begint allemaal wat magertjes te worden achteraf?  ::rofl::

Al kan de crew natuurlijk ook op een idee zijn gekomen doordat er toevallig een witte koningin op D1 stond, Stine Deens is en iig vroeger aan schaaktoernooien meedeed...  >:D

Ja.  ::tandpastasmiley::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2018, 18:26:39 »
Haha 😂

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2018, 18:55:47 »
Zullen we niet gewoon even deze 'hint' in de koelkast zetten? Er wordt volop gezocht naar overeenkomsten van een schaakbord, waarbij het zeer twijfelachtig is of het schaakbord überhaupt enig betekenis heeft. In dat geval kan alles wat we zien wel in verband gebracht worden met een kandidaat.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2018, 19:07:54 »
Ik zie zeker verwijzingen naar schaken, maar aflevering 3 zit er zo vol mee dat ik denk dat dit eerder een afvallershint is dan een aanwijzing naar de mol. We zien achtereenvolgens namelijk een toren + rood, paarden + rood en kruizen (verwijzing naar de loper) + rood tijdens de 'Tijd is geld'-opdracht.

In aflevering 2 zaten de tussentijdse sfeershots bomvol met combinaties geel/rood, waarna Bella in de aflevering erna afviel. Het zou me dus niet verbazen als Stine de eerstvolgende is die afvalt.



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2018, 19:37:34 »
Ja want ze wisten deze aflevering al dat Stine de volgende aflevering af zou vallen dus hebben ze de paarden gefilmd? Komop zeg...
Bovendien doen ze er nooit zulke afvallershints in. Het zoeken naar de mol kost al tijd en moeite genoeg.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2018, 19:39:19 »
Ja want ze wisten deze aflevering al dat Stine de volgende aflevering af zou vallen dus hebben ze de paarden gefilmd? Komop zeg...

  ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2018, 19:40:13 »
Ja want ze wisten deze aflevering al dat Stine de volgende aflevering af zou vallen dus hebben ze de paarden gefilmd? Komop zeg...
Bovendien doen ze er nooit zulke afvallershints in. Het zoeken naar de mol kost al tijd en moeite genoeg.
Ze hebben ongetwijfeld veel meer gefilmd dat er door het editten is gekomen *insert lampje-smiley* dus waarom zouden ze het niet gewoon gebruikt kunnen hebben naderhand?  ;) En nee, Stine is niet mijn mol, I'm still undecided...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2018, 19:55:29 »
Ze hebben ongetwijfeld veel meer gefilmd dat er door het editten is gekomen *insert lampje-smiley* dus waarom zouden ze het niet gewoon gebruikt kunnen hebben naderhand?  ;) En nee, Stine is niet mijn mol, I'm still undecided...

Als je mn post had gelezen had je gezien dat het om een afvallershint gaat ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2018, 20:23:28 »
Tuurlijk, ze weten dat ze filosoof is, en dat schaken een denksport is. Maar dan nog zou het een vreemde hint zijn. Omdat Stine filosoof is, en net als je bij schaken moet doen nadenkt is zij de mol? Dat gaat er bij mij niet in.

Kennelijk heb je niet alles gelezen. Nog één keer dan en daarna leg ik het niet meer uit: Stine speelde in haar jeugd schaak en - zo beschrijft ze in één van haar boeken - haar tweelingzus was daarin beter en won vaak toernooien. Toen Stine ontdekte dat degene die laatste eindigde bij zo'n toernooi als troostprijs een boekenbon kreeg, besloot ze expres te verliezen: mollen dus!


En waarom moet het dan perse op Stine slaan (uitgaande van de leek). Er zal vast nog wel iemand zijn met een universitaire opleiding of zoiets.

Omdat de witte dame foutief staat op schaakveld D1. D1 = DEEN. En Stine is in Denemarken geboren en heeft ondanks dat ze als baby van 6 maanden naar Nederland emigreerde nog altijd die nationaliteit. Die univerestitaire opleiding van haar heeft er niets mee te maken. Hoe kom je daar zo bij?


Laat ik het zo zeggen: ik durf het wel aan dat als je in aflevering 10 hiermee aankomt als hint, dat velen zich bekocht voelen met die hint. Een hint moet een voor iedereen logisch begrijpelijke hint zijn. Dat je in aflevering 10 zegt: gossie, dat ik dat niet gezien heb... Niet dat je denkt: hoe had ik dat in hemelsnaam kunnen weten?

Nee dus. In aflevering 1 gaan ze natuurlijk niet een doodsimpele recht-voor-zijn-raap-hint weggeven. In aflevering 1 kun je wel een insiders-hint verwachten. Naarmate de afleveringen vorderen zullen de schaakhint dan steeds duidelijker moeten worden. Zo vind ik die paarden die de weg over gejaagd werden (zag jij ergens begeleiders?) heel opvallend. En dat jij dan niet weet dat Stine schaakte is jammer dan. Ze is sowieso voor de meeste Nederlanders nog niet zo bekend. Echte mollenjagers verdiepen zich in de kandidaten.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2018, 20:42:23 »
Als je mn post had gelezen had je gezien dat het om een afvallershint gaat ;)
Hoe kom je erbij dat ik dat gemist heb? Mijn punt staat: ze hebben veel meer materiaal dan er door het editten komt (dus kan dit specifiek uitgezocht zijn om een afvallershint te vormen), en ze kunnen er prima mee manipuleren dus...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2018, 20:58:57 »
Hoe kom je erbij dat ik dat gemist heb? Mijn punt staat: ze hebben veel meer materiaal dan er door het editten komt (dus kan dit specifiek uitgezocht zijn om een afvallershint te vormen), en ze kunnen er prima mee manipuleren dus...

En nee, Stine is niet mijn mol, I'm still undecided...

En nee je punt staat niet, of denk je dat ze voor alle kandidaten dingen gaan filmen of achteraf hopen gefilmd te hebben en dat als hint verkopen naar de afvaller van de volgende aflevering?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2018, 21:10:26 »
Houden we het wel een beetje gezellig hier? :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaaphint
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2018, 21:14:08 »
Omdat de schaakhint een beetje lijkt te verzanden, heb ik de titel van dit topic enigszins aangepast.


Het is zoals ik denk, een hint, die je moet WILLEN zien. En vooral: alleen met dat schaakbord zijn we er niet.

Persoonlijk denk ik dat er weldegelijk iets gedaan is met het thema, maar dat het niet zo duidelijk is, dat de hint al na de derde aflevering kan worden afgerond.

Het KAN natuurlijk wel, immers de ''verdachten-foto'' in serie 5, met DE (MOL) kwam ook maar eenmalig voor.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2018, 21:20:24 »
Het is me wel een beauty, deze hint hoor. Maar uiteindelijk had ik ook wel eens een keer zo een verwacht. Ze willen elk jaar wat nieuws doen, zo was die handenhint een mooie lange hint, en het schaakspel leent zich er ook uitermate goed voor. Voorgaande jaren keek ik er dus wel eens met een scheef oog naar moet toen iemand dat schaakspel van Jan/JM eens goed in beeld bracht met dat D-EEN dat ik, inderdaad, verrek... DIT is dat jaar ::bravo:: ::love::

3 pionnen die dus bij nader inzien, en dankzij de laser-ogen van Bigboots, niet blijken te ontbreken
Dat had ik ook al gezegd, geen idee ook wat die pionnen ermee te maken zouden hebben. Het is inderdaad zoal Tunnelgraver al zei de beginopstelling die hier van belang is, dus niet gaan verwarren met missende stukken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2018, 21:20:39 »
Hein betekent `De machtige van de woonplaats, van hoge afkomst`.

Ruben is de oudste van de 12 zonen van de aartsvader Jakob uit de Bijbel.

De verhalen van Ruben worden in de bijbel beschreven in Kronieken!

Ruben = Koning = Mol en hoeft nooit naar huis?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 21:30:22 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2018, 21:37:10 »
Mooi hoor, er moest een Koning bij.

De mol hoeft nooit naar huis. Maar daar staat tegenover dat de Koning in het schaakspel wel kan capituleren. Of schaakmat gezet worden, natuurlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2018, 21:44:51 »
Ja het schaakspel is al bijna compleet met de donkere paarden en nu hier deze witte koning. Omdat het spiegelbeeld is, zal het echter de witte dame zijn die altijd in het spel blijft en niet zoals normaal de koning. Nou moeten we nog ergens zien te vinden dat wit wel wint en zwart ergens gaat matzetten, in overdrachtelijke zin, maar we hebben nog heel wat afleveringen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2018, 21:56:27 »
Hein betekent `De machtige van de woonplaats, van hoge afkomst`.

Ruben is de oudste van de 12 zonen van de aartsvader Jakob uit de Bijbel.

De verhalen van Ruben worden in de bijbel beschreven in Kronieken!

Ruben = Koning = Mol en hoeft nooit naar huis?
Haha jij zit zeker op Ruben en loopt nu een beetje te mollen! Ik heb net dat fragment eens bekeken en je ziet eerst een witte toren, dan een witte koning met de tekst van Art. Dan ff niks en op 52.11 Ruben, duidelijk na de tekst, ik heb hem ook op stil gezet maar de tekst verdwijnt al voor de koning uit beeld is. Dus die tekst onder hem in beeld hoort daar niet bij, vriend! ::rofl:: 8)

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)