Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 68384 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2018, 17:33:01 »


Edit: De 71-jarige Duitser kon het gelukkig na vertellen.
Gelukkig, ik maakte me toch wel even zorgen hoor! ::rofl::

Ik kijk al uit naar de finale:
Art:”Stine is de mol. Dit had u als kijker al eerder kunnen weten met deze hints: Aflevering 3 heet ‘Kreupelstraat’. In Groningen ligt een Kreupelstraat. Aan die straat ligt Sociëteit de Harmonie. Deze heeft een vacature staan waarin wordt vermeld dat er weleens geschaakt wordt. Stine houdt van schaken en heeft in Groningen gewoond. Dit was een duidelijke hint naar Stine.”
Dit is een veel te lange hint en had even goed op de zus van Ellie Lust kunnen slaan.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2018, 17:33:42 »
Ik ben om...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::oink::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2018, 17:36:32 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Het is eigenlijk heel zielig natuurlijk, maar ja.  ::)

Overigens vind ik het ook wel een beetje zielig (voor mezelf), dat de schaakhint-fanatici nog geen enkel enthousiasme hebben getoond voor mijn constatering hierboven dat Stine in een WIDM-interview van Troskompas schaken als haar eerste hobby noemt. Ik heb dat interview hier in deze context namelijk nog niet voorbij zien komen.

(zo, wat een slecht bruggetje. En dat nog wel om schaamteloos mijn eigen idee te bumpen.)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 17:39:11 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2018, 17:54:23 »
Overigens vind ik het ook wel een beetje zielig (voor mezelf), dat de schaakhint-fanatici nog geen enkel enthousiasme hebben getoond voor mijn constatering hierboven dat Stine in een WIDM-interview van Troskompas schaken als haar eerste hobby noemt. Ik heb dat interview hier in deze context namelijk nog niet voorbij zien komen.

(zo, wat een slecht bruggetje. En dat nog wel om schaamteloos mijn eigen idee te bumpen.)

Goeie! En heeft iemand al in het molboekje gekeken? (Ik heb het dit jaar niet.)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2018, 18:36:29 »
Kennelijk heb je niet alles gelezen. Nog één keer dan en daarna leg ik het niet meer uit:
...
Echte mollenjagers verdiepen zich in de kandidaten.
Nog een keer dan... (en daarna hoop ik dat mijn punt duidelijk is) Wie is de mol wordt in principe gemaakt voor 3 miljoen mensen. 3 Miljoen mensen waarvan er maar enkele molloot zijn. 3 miljoen mensen die in de laatste aflevering de hints zien naar de mol... niet alleen die paar molloten maar ook mensen als mijn ouders of degenen bij mij in de kerk. 3 miljoen mensen die bij de hints willen denken: he, die had ik gezien of goh, dat ik dat niet gezien heb. 3 miljoen mensen die NIET willen denken bij een hint: hoe had ik dat in hemelsnaam kunnen weten? Met andere woorden: een hint moet voor (nagenoeg) IEDERE kijker te begrijpen zijn en te vinden zijn zonder alle boeken van een kandidaat te hebben gelezen. Hopelijk is het zo duidelijker wat ik bedoel?
Volgens mij heb jij mijn stukken ook niet gelezen; al had ik jullie stukken wel gelezen maar daar kanttekeningen bij geplaatst. Maar volgens mij zijn jullie daar blijkbaar niet van gediend.

En wat dat laatste aangaat: niet iedereen heeft even veel tijd om alle boeken van Stine te lezen, alle programma's van Jan te zien, alle films van Loes te zien enz... Of weet jij ook alles wat zij ooit gezegd hebben?

Vergeet niet dat bij het paragliden een van de vragen was de Georgische schaakspeler die had gefraudeerd bij een toernooi. Frauderen, valsspelen = mollen. En wat deed die lieve Stine (vast met een heel onschuldig gezicht)  al in haar jeugd? Juist ja, de kluit belazeren door expres te verliezen en zo een boekenbon te scoren. Ik vond die vraag naar een valsspelende schaakspeler echt een loeier van een hint. Maar het mooie is dat het hints zijn voor hen die echt goed opletten en meer weten van de kandidaten dan de argeloze kijker. Het zou dus best kunnen dat we dit jaar gelaagde hints krijgen. Nu de schaakhint in allerlei variaties voor de kenners en straks dichterbij de finale makkelijkere hints voor het grote publiek.
IUk vrees als ze werkelijk zulke hints gaan invoeren dat je volgend jaar geen 3 miljoen kijkers meer hebt maar een fractie daarvan... En dus over een paar jaar geen WIDM meer.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 18:39:31 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2018, 18:48:47 »
Ik ben om...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mooi gemaakt! Maar is dat geen wit pionnetje?  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2018, 18:51:20 »
Overigens vind ik het ook wel een beetje zielig (voor mezelf), dat de schaakhint-fanatici nog geen enkel enthousiasme hebben getoond voor mijn constatering hierboven dat Stine in een WIDM-interview van Troskompas schaken als haar eerste hobby noemt.
Nee hoor ik heb wel op je gereageerd dus heb het wel acknowledged. Alleen je miste steeds de cruciale link met Stine... je kunt wel vanalles roepen, maar er moet wel een diepe grond zijn. En ik vind het gewoon een hele mooie zoals het nu gebeurt, namelijk bijv. dat we eerst te weten komen dat zij als kind heeft vals gespeeld als schaakster, en de week erop dat exact de vraag is in de paraglide... zoiets VERZIN je toch niet?@!
 
Maar ik bump graag je vondst nog eens hoor... de fanatici wisten het al maar nou nog de rest ::rofl:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #147 Gepost op: 23-01-2018, 19:14:22 »
Mooi gemaakt! Maar is dat geen wit pionnetje?  ;D

Nop, een echte witte koningin. Ik heb een stukje van het kroontje laten zitten, het kleine bolletje.

 :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #148 Gepost op: 23-01-2018, 19:15:38 »
Nee hoor ik heb wel op je gereageerd dus heb het wel acknowledged. Alleen je miste steeds de cruciale link met Stine... je kunt wel vanalles roepen, maar er moet wel een diepe grond zijn. En ik vind het gewoon een hele mooie zoals het nu gebeurt, namelijk bijv. dat we eerst te weten komen dat zij als kind heeft vals gespeeld als schaakster, en de week erop dat exact de vraag is in de paraglide... zoiets VERZIN je toch niet?@!
 
Maar ik bump graag je vondst nog eens hoor... de fanatici wisten het al maar nou nog de rest ::rofl:: ::ok::
Dus een of andere sociëteit in Groningen heeft een link met Stine omdat ze toevallig in Groningen heeft gestudeerd, maar Stine die zelf zegt in een interview over WIDM dat schaken haar hobby is.. mist een cruciale link met Stine ???

Ohja, en we kwamen alleen maar te weten dat ze heeft valsgespeeld als schaakster, omdat iemand op dit forum toevallig haar boek had gelezen en dat noemde. Daar heeft de productie weinig invloed op, dus dat lijkt me niet echt onderdeel van een hint ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #149 Gepost op: 23-01-2018, 19:26:29 »
Ik vind de link naar schaken bij Stine echt wel te magertjes om van een goede hint te kunnen spreken.

Ok, ze heeft kennelijk vroeger wel eens in een cafe geschaakt.... maar dat hebben heel veel Nederlanders wel eens gedaan.
Wit is ook een kleur!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #150 Gepost op: 23-01-2018, 19:38:54 »
Waar gaat de discussie heen lieve mensen  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Volgens mij gaat het nogmaals over 'schaken' dan wel 'schakeren' en een link naar het pakken van de mol.
Waarom die kreupelstraat nu telkens erin moet worden gegooid....
En ja eens: een hint moet duidelijk uit te leggen zijn naar iedereen! Dus zolang dat niet in 30 seconden uit te leggen is, is er geen hint naar mijn mening. We hebben dus iets nodig om het concreet en rond te maken  ::tandpastasmiley::

PS KD. dank voor het neerzetten daarvan! Volgens mij was dat ook de reden dat er een schaakhint op gang kwam na aflevering 1. Iemand had dat gelezen over Stine in een WIDM artikel en zag daarna dat schaakbord staan bij Jan/JM in het cafe in Kiev.

PS2 Stine nog steeds niet mijn mol, maar hoe leuk om alles na te gaan....
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 19:40:58 door Juuls247 »
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2018, 20:45:25 »
Nog een keer dan... (en daarna hoop ik dat mijn punt duidelijk is)

Jouw punt is me allang duidelijk, maar het is me ook duidelijk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel: de schaakhint zoals die er nu is, IS NIET de grote hint voor het grote publiek. Die komt gewoon nog. De schaakhint is een subtiele insiders-hint. Het wachten is dus op een grote hint, maar dan doen ze echt nog niet in deze fase. dat komt vast pas bij aflevering 7 of 8.

De vondst van het artikeltje in TROS Kompas, waarin Stine zelf nota bene schaken als eerste noemt van haar favoriete spellen, vind ik een bevestiging dat we hier wel degelijk met een hint te maken hebben. Het zaterdagavond-lang-uit-op-de-bank-voor-de-buis-publiek komt echt nog wel aan zijn trekken met een makkelijke hint. Maar nu nog niet.

En aan al die fanatieke anti-schaakhint-strijders: komen jullie dan maar eens met hints naar andere kandidaten. Of zijn die er soms niet? Dat zou toch te denken moeten geven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #152 Gepost op: 23-01-2018, 21:01:12 »
Jouw punt is me allang duidelijk, maar het is me ook duidelijk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel: de schaakhint zoals die er nu is, IS NIET de grote hint voor het grote publiek. Die komt gewoon nog. De schaakhint is een subtiele insiders-hint. Het wachten is dus op een grote hint, maar dan doen ze echt nog niet in deze fase. dat komt vast pas bij aflevering 7 of 8.

De vondst van het artikeltje in TROS Kompas, waarin Stine zelf nota bene schaken als eerste noemt van haar favoriete spellen, vind ik een bevestiging dat we hier wel degelijk met een hint te maken hebben. Het zaterdagavond-lang-uit-op-de-bank-voor-de-buis-publiek komt echt nog wel aan zijn trekken met een makkelijke hint. Maar nu nog niet.

En aan al die fanatieke anti-schaakhint-strijders: komen jullie dan maar eens met hints naar andere kandidaten. Of zijn die er soms niet? Dat zou toch te denken moeten geven.
Geen hints naar andere kandidaten? Dat geloof je toch zelf niet hè?  :P ::rofl::
En nee: daarvoor kijk je maar in betreffende topics, die gaan daar over. Dit topic niet  ;)

Verder (gewoon om mijn geheugen wat op te frissen): wat waren de grote hints voor het grote publiek mbt de laatste, zeg 5, mollen?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 21:03:35 door Whiskers »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #153 Gepost op: 23-01-2018, 21:04:28 »
Geen hints naar andere kandidaten? Dat geloof je toch zelf niet hè?  :P ::rofl::

Wijs me dan de [HINT]-topics naar die hints eens aan, als je wilt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #154 Gepost op: 23-01-2018, 21:08:03 »
Wijs me dan de [HINT]-topics naar die hints eens aan, als je wilt?
De hints staan in de topics vd betreffende kandidaten, zoals gebruikelijk is. Dat weet je.
En dit is het schaakhint topic, NIET het "Dit is het ultieme bewijs dat Stine de mol is topic". Zie openingspartij en latere toelichting (vandaag of gisteren) van degene die het topic geopend heeft.

Edit Ik wou het net ook hier vermelden, maar ik ben het vergeten. Wat Hulpmol zegt: iedereen kan een Hint-topic aanmaken. Het zegt niets over de waarheidsgetrouwheid vd betreffende hint.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 21:14:52 door Whiskers »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #155 Gepost op: 23-01-2018, 21:08:56 »


Die foto vond ik ook nog. Past er mooi bij.

Maar nee, Stine is niet mijn mol. En dus betekent dat voor mij dat de Schaak-hint waarschijnlijk gebakken lucht is.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #156 Gepost op: 23-01-2018, 21:09:08 »
Wijs me dan de [HINT]-topics naar die hints eens aan, als je wilt?

Zo werkt het toch helemaal niet? Iedereen kan toch gewoon vrij een topic aanmaken als hij/zij dat wil? Er zijn mensen die speculeren over de kledij van Simone, die kunnen ook gewoon een topic openen met de naam [HINT] Simone-kledinghint


Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #157 Gepost op: 23-01-2018, 21:10:04 »
Jouw punt is me allang duidelijk, maar het is me ook duidelijk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel: de schaakhint zoals die er nu is, IS NIET de grote hint voor het grote publiek. Die komt gewoon nog. De schaakhint is een subtiele insiders-hint. Het wachten is dus op een grote hint, maar dan doen ze echt nog niet in deze fase. dat komt vast pas bij aflevering 7 of 8.
Maar er bestaat niet zoiets als een "subtiele insiders-hint". Zowel de makkelijker te spotten hints (dingen met het mollogo bijvoorbeeld) als de moeilijkere hints (en ja, dat zijn ook gigantische onweerlegbare hints zoals de Klaashint) zijn allemaal in één zin uit te leggen in de laatste aflevering. Van mij mag je verder in elke hint geloven die je wil, en in elk sfeerbeeld een hint zien, maar normaal is dat echt een heel goede stelregel om het kaf van het koren te scheiden ;)

Citaat
En aan al die fanatieke anti-schaakhint-strijders: komen jullie dan maar eens met hints naar andere kandidaten. Of zijn die er soms niet? Dat zou toch te denken moeten geven.
Zie het Theorieënoverzicht, daar hou ik elke week alle hints bij die ik op het forum langs zie komen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #158 Gepost op: 23-01-2018, 21:17:34 »
Maar er bestaat niet zoiets als een "subtiele insiders-hint".

Ooit bestonden er ook nog geen jokers, vrijstellingen en zwarte vrijstellingen. Voor alles is een eerste keer.


Zo werkt het toch helemaal niet? Iedereen kan toch gewoon vrij een topic aanmaken als hij/zij dat wil? Er zijn mensen die speculeren over de kledij van Simone, die kunnen ook gewoon een topic openen met de naam [HINT] Simone-kledinghint

Maar dat hebben ze niet gedaan, terwijl het gewoon mag en kan. Dus kennelijk leven die hints niet erg.

Voor de goede orde: mocht de schaakhint straks volkomen gebakken lucht blijken te zijn, dan lach ik mezelf nog het hardste uit hoor!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #159 Gepost op: 23-01-2018, 21:29:20 »
Ooit bestonden er ook nog geen jokers, vrijstellingen en zwarte vrijstellingen. Voor alles is een eerste keer.
Theoretisch kan het ja, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. Ik hoop zelf nog altijd op een seizoen zonder hints ;D

Maar dat hebben ze niet gedaan, terwijl het gewoon mag en kan. Dus kennelijk leven die hints niet erg.
Jawel hoor, alleen worden die gewoon in de topics van de desbetreffende kandidaat besproken. Kijk er gerust rond zou ik zeggen, misschien word je nog wel uit je tunnel getrokken ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"