Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 68388 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2018, 23:04:24 »
Wisten jullie trouwens dat enkele van zijn ploegmaats Ruben Schaken ook 'de schaapsherder' noemden. Linkje

En waar moet Ruben voor wachten in aflevering 3?
::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2018, 23:09:58 »
Ergens hier op het forum wordt gevraagd: zijn er dan geen hints naar andere deelnemers, nu er zo ''massal'' op de schaakhint wordt ingezet?

Jazeker zijn die er. In aflevering 1 werd heel nadrukkelijk ingezoomd op Simone, terwijl zij M18 aanwijst op de map. En ook kwam iemand met de drie puntjes, die in het morse-schrift voor de letter S staan

Maar daar is het wat de andere kandidaten eigenlijk bij gebleven. Simone is niet te linken aan Groningen en of (actief ) schaken. Ook de andere kandidaten niet.

Vandaar dat, naar mijn mening, deze hint aan Stine gekoppeld wordt.


Aanwijzingen naar andere kandidaten? In welke richting zou er dan gezocht moeten worden, de schaaksymbolen zijn vooralsnog het enige wat de speurders hier hebben. Een clue naar andere kandidaten zou alleen gevonden kunnnen worden in het ''follow the money-topic''.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2018, 23:10:15 »
Zou Ruben al door hebben dat de vijf witte schapen de wolf in schaapskleren al lang omsingeld hebben?

En wat zie ik net: "Herdersmat is een van de eerste combinaties die je als beginnend schaker leert om een partij snel te winnen." (zie onlineschaakpuntnl)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 23:18:38 door Marisa »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2018, 23:34:03 »
Ergens hier op het forum wordt gevraagd: zijn er dan geen hints naar andere deelnemers, nu er zo ''massal'' op de schaakhint wordt ingezet?

Jazeker zijn die er. In aflevering 1 werd heel nadrukkelijk ingezoomd op Simone, terwijl zij M18 aanwijst op de map. En ook kwam iemand met de drie puntjes, die in het morse-schrift voor de letter S staan

Maar daar is het wat de andere kandidaten eigenlijk bij gebleven. Simone is niet te linken aan Groningen en of (actief ) schaken. Ook de andere kandidaten niet.

Vandaar dat, naar mijn mening, deze hint aan Stine gekoppeld wordt.


Aanwijzingen naar andere kandidaten? In welke richting zou er dan gezocht moeten worden, de schaaksymbolen zijn vooralsnog het enige wat de speurders hier hebben. Een clue naar andere kandidaten zou alleen gevonden kunnnen worden in het ''follow the money-topic''.
Er zijn wel meer potentiële hints naar andere kandidaten gevonden hoor ::jaja:: Ook jou verwijs ik graag door naar het Theorieënoverzicht. Ik doe niet voor niets hard m'n best om alle hints daar te verzamelen ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #184 Gepost op: 24-01-2018, 00:17:21 »
Er zijn wel meer potentiële hints naar andere kandidaten gevonden hoor ::jaja:: Ook jou verwijs ik graag door naar het Theorieënoverzicht. Ik doe niet voor niets hard m'n best om alle hints daar te verzamelen ;)
Het begon inderdaad ook met aanwijzingen richting Simone. Die raakten mijns inziens echter een beetje ondergesneeuwd onder de vloedgolf van schaakhints die boven kwamen drijven (beter gezegd: aanwijzingen die in die richting wezen). Ik doe daar ook aan mee,  eerlijkgezegd.

Het overzicht van jou zorgt ervoor dat niet alle kaarten op 1 persoon gezet hoeven te worden. Ik zal mijn best doen mijn ogen ook open te houden als het om de anderen gaat.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #185 Gepost op: 24-01-2018, 02:35:35 »
Ik zie nog steeds wel iets in het omdraaien/omgedraaid staan. Schaakbord en LG logo aflevering 1, nummerbord en mogelijk Emilio omgedraaid weerspiegeld in een zonnebril. Maar aflevering 3 heb ik niets kunnen vinden, dus waarschijnlijk is het niets.

Blijft wat betreft het schaakbord hooguit de D-1 over lijkt me.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #186 Gepost op: 24-01-2018, 09:24:00 »
Een klein wit koninginneke met een klein wit bolleke. Daarom zag ik 'r natuurlijk voor een pionneke aan. Maar ze is/lijkt schattig.
Behalve dan dat alle zwarte stukken door haar 'mat' zijn gezet. In plaats van de op jouw foto ontbrekende koning.
 
Jouw bewerkte foto doet me ook denken aan het hier al eerder genoemde alternatief voor het schaakspel, of liever gezegd een eenvoudigere variant op het damspel, Wolf (niet WolVEN) en schapen, dat ook wel eens op een schaakbord wordt gespeeld. Daarbij is het de bedoeling dat de zwarte schijf (de wolf) wordt ingesloten door vijf witte schijven (de schapen).

Als dit een spel is, lijkt me dit gezien de intro van Art wel te kloppen. Ik weet alleen niet wat ik ermee kan  ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2018, 09:33:50 »
Als dit een spel is, lijkt me dit gezien de intro van Art wel te kloppen. Ik weet alleen niet wat ik ermee kan  ;D

Misschien verwijst het schaakbord wel naar Jan. Jan: een wolf in schaapskleren? Spel op dambord of schaakbord: Wolf en schapen. Art spreekt over 'wolven en schapen'.
Het schaakspel wordt in beeld gebracht bij het overleg tussen Jan en Jean-Marc.
Ook de koning staat daar verkeerd. Die moet namelijk op E1 staan. Denk ook aan aflevering 1. EE N VERHAAL APART. Zie topic Jan Versteegh.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2018, 09:46:58 »
Maar de wolf staat ook op E1:http://www.iggamecenter.com/info/nl/foxh.html

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #189 Gepost op: 24-01-2018, 10:03:54 »
Jouw punt is me allang duidelijk, maar het is me ook duidelijk dat jij niet begrijpt wat ik bedoel: de schaakhint zoals die er nu is, IS NIET de grote hint voor het grote publiek. Die komt gewoon nog. De schaakhint is een subtiele insiders-hint. Het wachten is dus op een grote hint, maar dan doen ze echt nog niet in deze fase. dat komt vast pas bij aflevering 7 of 8.
En jij begrijpt mij dus niet. Een hint, ook al zou het een insidershint zijn, moet aan iedere kijker van WIDM binnen 1 of 2 regels uit te leggen zijn. Iedereen moet dan ook het gevoel hebben dat je het kan begrijpen en dat je het had kunnen weten. Als men werkelijk hints in het programma gaat stoppen die maar door enkele kijkers begrepen kunnen worden ben je met een programma als WIDM slecht bezig en durf ik er wel vanuit gaan dat veel mensen zich bekocht zullen voelen, en af zullen gaan haken. Het is dat 1 iemand hier de boeken van Stine blijkbaar had gelezen (en dat later iemand met het artikel uit de TrosKompas kwam). Had niemand hier de boeken gelezen en blijkbaar geweten dat Stine vals gespeeld had met schaken, had niemand ook hier de hint begrepen. Zoals gezegd: een hint hoort voor iedere kijker duidelijk te zijn, en niet slechts voor een select groepje mensen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #190 Gepost op: 24-01-2018, 13:01:55 »
En jij begrijpt mij dus niet. Een hint, ook al zou het een insidershint zijn, moet aan iedere kijker van WIDM binnen 1 of 2 regels uit te leggen zijn. Iedereen moet dan ook het gevoel hebben dat je het kan begrijpen en dat je het had kunnen weten. Als men werkelijk hints in het programma gaat stoppen die maar door enkele kijkers begrepen kunnen worden ben je met een programma als WIDM slecht bezig en durf ik er wel vanuit gaan dat veel mensen zich bekocht zullen voelen, en af zullen gaan haken. Het is dat 1 iemand hier de boeken van Stine blijkbaar had gelezen (en dat later iemand met het artikel uit de TrosKompas kwam). Had niemand hier de boeken gelezen en blijkbaar geweten dat Stine vals gespeeld had met schaken, had niemand ook hier de hint begrepen. Zoals gezegd: een hint hoort voor iedere kijker duidelijk te zijn, en niet slechts voor een select groepje mensen.

Ik stel voor dat we de ontwikkelingen verder rustig afwachten. Misschien wel leuk om dit draadje begin maart nog eens te evalueren.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #191 Gepost op: 24-01-2018, 13:09:31 »
En al dat fraais de komende weken missen? Nee toch ::)

De molloten worden heel creatief van dit schaakspelletje, zie eens boven voor alle moois ::bravo:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #192 Gepost op: 24-01-2018, 15:22:43 »
Ik kwam op het idee om "Lang leve de koningin" op te zoeken. En het blijkt dat Patrick Stoof daarin een rolletje speelde... (vond ik wel grappig)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #193 Gepost op: 24-01-2018, 15:23:53 »
Nogmaals, ik denk dus dat die hint naar meerdere personen uitgelegd kan worden, en dat maakt het ook zo fijn. Niet zo'n enorme Klaas hint en multi interpretabel!

Jan: die stond bij dat schaakbord, de koning op E1 (EE N verhaal apart)
Simone: dame op E1, icm klok op 20u (in 1 shot)

Gewoon mogelijk subtiele verwijzingen naar een mol, hoe fijn zou dat zijn.

En dan blijkt opeens toch Emilio de mol  :-X
Meer L

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #194 Gepost op: 24-01-2018, 15:42:14 »
En kruizen icm met schaken verwijzen eerder naar een koning dan een koningin

Althans, de meerderheid hier zegt dat de vele kruizen ook verwijzen naar het schaakspel. Dus dan moet de mol wel een man zijn toch?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 15:45:33 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #195 Gepost op: 24-01-2018, 15:45:53 »
En dan blijkt opeens toch Emilio de mol  :-X

Nou ja, als E1 ook mag, waarom niet. Zijn naam begint wel met die letter. Het feit dat de (vermeende) hint naar meerdere personen kan worden uitgelegd, maakt hem er natuurlijk niet sterker op. Maar misschien moet ik het licht nog zien.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #196 Gepost op: 24-01-2018, 15:48:14 »
Nogmaals, ik denk dus dat die hint naar meerdere personen uitgelegd kan worden, en dat maakt het ook zo fijn. Niet zo'n enorme Klaas hint en multi interpretabel!

Jan: die stond bij dat schaakbord, de koning op E1 (EE N verhaal apart)
Simone: dame op E1, icm klok op 20u (in 1 shot)

Gewoon mogelijk subtiele verwijzingen naar een mol, hoe fijn zou dat zijn.

En dan blijkt opeens toch Emilio de mol  :-X

De zwarte dame stond toch goed? Dan staat ze op D8 ...de 8 van 8 uur net als de klok ;-) ;-)  Ik vraag mij alleen af of Wie is de Mol, gezien de discussie over vermeend racisme, zo ver durft/mag gaan om huidskleur als hint te gebruiken.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #197 Gepost op: 24-01-2018, 15:56:43 »
De zwarte dame stond toch goed? Dan staat ze op D8 ...de 8 van 8 uur net als de klok ;-) ;-)  Ik vraag mij alleen af of Wie is de Mol, gezien de discussie over vermeend racisme, zo ver durft/mag gaan om huidskleur als hint te gebruiken.

Of D1 D8, een Deen die dacht. Een filosoof uit Denemarken, dus toch Stine. :). Je kunt er wat mij betreft echt teveel kanten mee op, tenminste naar drie kandidaten. Heinz meen ik heeft ergens een link geplaatst over wat een hint een hint maakt, en eenduidigheid was een van de criteria die werden genoemd. En eenduidigheid is er, op dit moment althans, niet.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #198 Gepost op: 24-01-2018, 16:05:41 »
De zwarte dame stond toch goed? Dan staat ze op D8 ...de 8 van 8 uur net als de klok ;-) ;-)  Ik vraag mij alleen af of Wie is de Mol, gezien de discussie over vermeend racisme, zo ver durft/mag gaan om huidskleur als hint te gebruiken.
Om nog maar te zwijgen over de discussie over genderneutraliteit.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #199 Gepost op: 24-01-2018, 16:21:31 »
Om nog maar te zwijgen over de discussie over genderneutraliteit.

Voor hoeveel typen gender heb jij een WC in huis of heb je maar één genderneutrale?