Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67665 keer)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #380 Gepost op: 21-02-2018, 21:54:59 »
... Tenzij de D1 theorie klopt en dit overeenkomt met de coördinaten op de kaart.

Dan moeten we toch naar Kiev om de mol te vinden. Maar ja, dat wordt pas in aflevering 10 duidelijk.

Als er een schaakhint in, dan vind ik deze de meest logische en makkelijkst uitlegbare. Vooral omdat het schaakbord ook in Kiev vlakbij Jan en JM stond. Daarnaast zit Jan in een latere aflevering ook nog eens op een reuzeschaakbord. Als verwijzing dat de hint op hem slaat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #381 Gepost op: 22-02-2018, 10:02:01 »
De 20:00 uur journaal-hint is inderdaad geloofwaardiger dan de schaakhint ooit was.

Echter, Simone is niet de nieuwslezeres van het acht uur journaal. Dat zijn afwisselend Rob Trip (even weken) en Annechien Steenhuizen (oneven weken).

Klein smetje op deze hint. ;)
Toch doet ze ook wel eens het 8 Uur Journaal...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #382 Gepost op: 23-02-2018, 12:49:20 »
Vaker dan de andere kandidaten!  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #383 Gepost op: 24-02-2018, 09:16:30 »
JM kan naar mijn mening onmogelijk naar de zwarte dame wijzen.

Vooropgesteld dat JM een gewone kandidaat was, zou dat betekenen dat hij een ongelofelijk voordeel had.

Waarom zou hij in opdracht van de regie de zwarte dame aanwijzen? Als hij in het spel was gebleven had hij daar immers meteen de link naar Simone kunnen leggen.
Uiteraard wordt hij geenszins door de crew als een soort Hulpmol ingezet en hem van voorkennis voorzien, nee. De crew pakt simpelweg van de duizenden, miljoenen zelfs, beelden, deze eruit. Heel simpel.

Zoals het bij de klok ook alleen maar is dat je hem ziet als hij op 8 uur staat. Er zijn natuurlijk nog een miljoen shots gemaakt waar die klok bij opstaat, maar op een verkeerde tijd, en die zijn allemaal weggegooid omdat die niet in het script passen.

Afijn, de Schaakhint, dat is er gewoon zo een waarvan je wist dat ie ooit zou komen. Je kunt er namelijk zoveel kanten mee uit door die verschillende stukken (met dammen lijkt het me al onmogelijk er een hele ingewikkelde hint bij te bedenken) dus ik had het al een keertje verwacht. Het moet zoals hierboven al beargumenteerd wordt er eentje zijn die meerdere lagen heeft waardoor je niet al bij afl. 1 met volle zekerheid kunt zeggen wie de mol is.

En dus komt de ene uit bij Stine, de andere bij Ruben, dan weer een bij Jan. En ik kom uit bij Simone ;D ::rofl:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #384 Gepost op: 24-02-2018, 17:25:29 »
Ik heb die schaakhint nog eens goed geprobeerd te analyseren, maar er is toch eigenlijk niet zoveel aan de hand.

Lees maar eens mee:

De witte dame en de witte koning zijn van plaats verwisseld. Dat zegt op zich nog niet zoveel. Dat is gewoon een wisseltruc. Jean-Marc was de mol en is ingewisseld door een dame.
Dan kun je als volgende kijken naar het witte paard, die een zebra-sprong kan maken over de pionnen (kandidaten). Daarmee zou de mol zich dan wel in de kijker spelen, zo vlak voor de pionnen. Dus dat is niet echt logisch, tenzij Olcay de mol is.
Dan heb je ook nog de torens, die van bovenaf gezien precies het NOS logo voorstellen, zou het dan toch?....
De witte koning staat op D1, waar eigenlijk de dame hoort te staan. Op de kaart van Moskou staat bij D1 het metrostation van de blauwe lijn. Er was toch iets met blauw en Ruben?...
Dan heb je ook nog de witte en zwarte stukken en de witte en zwarte velden. Zou zomaar een hint kunnen zijn naar de zwart-wit gestreepte kleding van .... onee, zij is er al uit.
Dan zijn er ook nog lopers, en Jan loopt echt altijd het hardst in de opdrachten.
De zwarte en witte stukken staan altijd tegenover elkaar (witte dame D1, zwarte dame D8), gespiegeld dus. Alleen dit keer staan ze niet precies gespiegeld omdat de witte dame verkeerd staat. Dit kan alleen maar betekenen dat de spiegelbeeldhint niet waar is...
Dan is een schaakbord 8x8 velden, dat zegt op zich niet veel. Maar als je weet dat een dambord 10x10 velden heeft, en 10-8 is 2, dus dan kan het niet anders of er zijn 2 mollen dit jaar.

Nou je ziet het zelf wel, die hele schaakhint stelt eigenlijk niets voor.  ;D

 

Mzahk hr cd lnk !

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #385 Gepost op: 24-02-2018, 17:27:35 »
Dat schaakbord stond eral voor dat Jean-Marc het spel niet meer wilde vervolgen. Lijkt me raar als dit een hint is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #386 Gepost op: 24-02-2018, 17:35:20 »
Dat schaakbord stond eral voor dat Jean-Marc het spel niet meer wilde vervolgen. Lijkt me raar als dit een hint is.

Het is ook meer als parodie bedoeld.  ::tandpastasmiley::
Mzahk hr cd lnk !

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #387 Gepost op: 24-02-2018, 18:01:53 »
Oh ja.. dat gevoel had ik al een beetje. Maar vanwege het lange stuk tekst de laatste regels over het hoofd gezien. Oeps.. ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #388 Gepost op: 24-02-2018, 22:16:28 »
De klok stond dus op 8:01. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #389 Gepost op: 24-02-2018, 22:17:27 »
Ja maar de hint past wel als een klok op Ruben ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #390 Gepost op: 24-02-2018, 22:19:16 »
De hint kan nu enkel nog op Jan uitgelegd worden. De D1 van Kiev, het bord staat ook gewoon in Kiev, Jan zit op een schaakbord.

Maar goed, deze hint verliest iedere week meer geloofwaardigheid bij mij.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #391 Gepost op: 24-02-2018, 22:19:37 »
Ja maar de hint past wel als een klok op Ruben ;D
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik wacht ongeduldig je derde schaaktheorie af  :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #392 Gepost op: 24-02-2018, 22:21:19 »
De hint kan nu enkel nog op Jan uitgelegd worden. De D1 van Kiev, het bord staat ook gewoon in Kiev, Jan zit op een schaakbord.

Maar goed, deze hint verliest iedere week meer geloofwaardigheid bij mij.

Idd.. mits het überhaupt een hint is wijst de hint naar Jan  ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #393 Gepost op: 24-02-2018, 22:34:28 »
Schaakhint wijst naar Olcay omdat zij de enige is die je niet kunt koppelen met deze theorie.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #394 Gepost op: 24-02-2018, 22:35:01 »
Hein betekent `De machtige van de woonplaats, van hoge afkomst`.

Ruben is de oudste van de 12 zonen van de aartsvader Jakob uit de Bijbel.

De verhalen van Ruben worden in de bijbel beschreven in Kronieken!

Ruben = Koning = Mol en hoeft nooit naar huis?

Nu ineens alles kan, is dit nog best mogelijk
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #395 Gepost op: 24-02-2018, 22:35:13 »
Schaakhint wijst naar Olcay omdat zij de enige is die je niet kunt koppelen met deze theorie.
::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #396 Gepost op: 24-02-2018, 22:38:35 »
Nu ineens alles kan, is dit nog best mogelijk
Behalve dat de verhalen over Jakob en zijn 12 zonen in Genesis staan en niet in Kronieken ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #397 Gepost op: 24-02-2018, 22:41:08 »
De hint kan nu enkel nog op Jan uitgelegd worden. De D1 van Kiev, het bord staat ook gewoon in Kiev
Wij zitten NIET in Kiev, vriend, zegt Ruben. En de Koning staat op het verkeerde veld... omwisseling.

Dat met de Koning = Ruben, en met de parachutes, de antwoorden van de voetballer en schaker.

Voor mij is het nog steeds Stine bij deze hint maar ik had Ruben wel (op extreem grote achterstand dat wel) op 2. Jan wijst wat mij betreft alleen maar de mol aan.

Maar ik hoop eerlijk gezegd dat er hier nog een laatste grote mindfuck inzit en het dan TOCH een geniale Jan is met een kloppende Schaakhint.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #398 Gepost op: 24-02-2018, 22:42:40 »
Behalve dat de verhalen over Jakob en zijn 12 zonen in Genesis staan en niet in Kronieken ;)
1 Kronieken beschrijft verhalen van Ruben.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #399 Gepost op: 24-02-2018, 22:46:53 »
Wij zitten NIET in Kiev, vriend, zegt Ruben. En de Koning staat op het verkeerde veld... omwisseling.

Dat met de Koning = Ruben, en met de parachutes, de antwoorden van de voetballer en schaker.

Voor mij is het nog steeds Stine bij deze hint maar ik had Ruben wel (op extreem grote achterstand dat wel) op 2. Jan wijst wat mij betreft alleen maar de mol aan.

Maar ik hoop eerlijk gezegd dat er hier nog een laatste grote mindfuck inzit en het dan TOCH een geniale Jan is met een kloppende Schaakhint.
Ik hoop eigenlijk van niet. Niet om jou ofzo, maar er is echt van niets iets gemaakt. En een hint die op 3 personen kan slaan is gewoon waardeloos...