Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 133917 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2019, 00:51:15 »
Eigenlijk.. verdenk ik Nikkie wel het meest :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2019, 03:06:40 »
Merel

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2019, 09:41:59 »
Op basis van FTM en acties Evelien, Nikkie, Sinan en Rick Paul het meest verdacht. Deze aflevering wel duidelijk minpunten voor Niels, Jamie, Sarah en Merel, die alle vier individueel 250 euro pakken. Voor Niels en Merel en in mindere mate Sarah (onder druk gezet door Jamie?) zijn daar vanuit een positie als mol nog de beste verklaringen voor te bedenken.

Robčrt bungelt er een beetje tussenin. Met Evelien heb ik het probleem dat het dan na twee afleveringen al wel erg duidelijk is. :-\\

Ik denk dat ik het voorlopig hou op Rick Paul of Sinan.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2019, 12:53:19 »
RP (Rest in Peace) Sarah voor mij eventjes... 250 pakken ipv -250, een doodzonde. Dan komt RP bij mij in beeld, Rick Paul. Heb ik nu maar eventjes ingevuld in deze poll. En dan zie ik dat van de overtuigende score vorige week er nu maar weinig overblijft voor arme Sarah. Hmmmm ik weet het niet, ze blijft in mijn achterhoofd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #124 Gepost op: 15-01-2019, 19:14:19 »
Toch maar weer terug bij mijn schot-voor-de-boeg-mol. Robčrt. (vorige week verdacht ik Niels net wat meer, maar daar ben ik nu van afgestapt)

Op de voet gevolgd door RP en Eveline.
Deze aflevering vond ik Nikkie ook meer verdacht: het zal toch niet? ???

Wacht, toch Robert en Sinan als hoofdverdachten. Dan RP, dan Eveline.

Maar Nikkie wordt voor mij ook steeds verdachter hoor. Heel vreemd.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #125 Gepost op: 15-01-2019, 19:40:10 »
Merel

Ik kan WIDM niet obsessief volgen op dit moment, maar Merel vind ik wel heel erg mols in afl. 2. Alsof ze voorkennis heeft en bepaalde emoties acteert. In de laseropdracht zorgt ze er voor dat ze de beste overgebleven mol-positie inneemt. Niels lijkt daar ook enthousiast door na haar als derde te gaan, maar is in no time af. Dat lijkt me niet mols.

Op basis van die opdracht alleen zou je kunnen denken dat het Sinan of Merel is. En Sinan wordt volgens mij verdachter neergezet in de edit. :-\\

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2019, 00:25:09 »
Qua mooie hints Robčrt
Maar die doet mega onmolse dingen

Qua gevoel Evelien
Maar door test Evi bijna onmogelijk
(En dat molseinen ook too much)

Dan maar degene die het meest onnatuurlijk overkomt in haar reacties.. onder voorbehoud Merel

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2019, 01:57:43 »
1. Jaime (heeft tot nu toe slechts één goede actie gedaan voor de pot (Wachtkamer?), maar dit werd ook na de opdracht gedeeld met de hele groep waardoor het allemaal mooi lijkt.
2. Rick Paul (al wordt hij wel soms erg verdacht neergezet in montage kan ik 'm niet uitsluiten).
3. Niels (brengt veel geld binnen, maar misschien komt er nog een opdracht waarbij de pot leger gaat).
4. Sarah (komt oprecht over en corrigeert vaak fouten van de rest, onverdacht dus).
5. Evelien (lijkt oprechte emoties te hebben, maar Evi zat op haar, echter doordat ze dit laten zien verdenk ik haar weer meer, maar ze wordt zo verdacht neergezet in montage).
6. Sinan (lijkt me geen mol, maakt zichzelf onnodig verdacht.
7. Robčrt (volgens mij is deze man echt zichzelf en hij brengt ook wel nodige geld in de pot).
8. Nikkie (het lijkt me toch sterk als dit een toneelspel is van Nikkie).
9. Merel (komt oprecht over, brengt veel geld binnen en corrigeert fouten).
10. Die houtbewerker uit afl 1. Misschien is het wel de opa van Jaime?
11. Rik (die presentator is ook niet te vertrouwen, ik vertrouw 'm nu minder dan toen hij als kandidaat meedeed, raar hč? xD)
12. Evi (tja, ik denk gewoon niet dat ze een Ronnetje gaat doen).
« Laatst bewerkt op: 16-01-2019, 02:00:57 door Geel scherm »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2019, 15:07:32 »
Ik houd het voor nu even op Sinan. Veel geld heeft hij niet binnen gebracht en iemand moet toch voordoen hoe het moet, zo'n joker splijten. (Als vervolg op de mol die voor het eerst een zwarte vrijstelling pakt, de mol die voor het eerst zelf een joker brandt enzovoort).

Als 2e Rick Paul die bij het voorstellen van de kandidaten voor mij meteen de mol was. Maar die is het dan meestal niet....bovendien is hij hoofdverdachte bij het grote publiek dus hij komt ook heel verdacht over blijkbaar. Maar hij zou het wel heel goed kunnen zijn.

Twijfels bij Merel en Niels.

Klein beetje twijfels bij Sarah, Evelien en Robert.

Jaime en Nikkie, nee toch zeker.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2019, 17:42:58 »
Nog steeds de vrouwen aan de macht in deze poll.
De wens is de vader van de verdachte?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2019, 18:03:44 »
Merel

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2019, 19:39:14 »
Op dit moment een lichte voorkeur voor Merel. Maar nog steeds veel twijfel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2019, 19:54:17 »
Merel voor nu.

Eigenlijk vooral op basis van uitsluiting van de rest (en het goede speurwerk van andere molloten in de laseropdracht, wat ik best overtuigend vind).

Tot nu toe alleen maar heen en weer getwijfeld tussen verschillende kandidaten, maar ga nu echt de tunnel induiken  :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2019, 19:57:12 »
Evelien of Rick Paul .... twijfel twijfel ....

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2019, 21:28:09 »
Merel...

Of Rick Paul... Het is lastig.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #135 Gepost op: 17-01-2019, 00:34:23 »
Lastig is het zeker. Voor nu blijf ik maar bij Robert en Sinan als hoofdverdachten.

(Evelien, Rick Paul, Niels en Jamie wil ik ook in de gaten houden, pft. Die kunnen ook rare dingen doen)

Ik krijg een beetje de indruk dat de mol nogal sneaky aan het werk is, in tegenstelling tot vorig jaar.  ;D

Ik ben trouwens ook in staat om naar Nikkie te switchen als ze er na aflevering 5 nog in zit. Ze maakt een hele spontane, onbevangen indruk, maar ik vrees dat je daar als kandidaat niet ver mee komt. Dus als ze er nog 3 afleveringen bij blijft, is dat voor mij heel verdacht.

Ik ben benieuwd wat aflevering 3 gaat brengen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #136 Gepost op: 17-01-2019, 05:30:43 »
Ben geswitcht naar Evelien. Ze houdt zich in beslissingen erg op de vlakte en lijkt in de groep niet erg op te vallen. In de wachtkamer lijkt er bar weinig twijfel te blijven zitten. Vooral hebben mijn eerdere verdachten het erg goed gedaan of zijn zo opvallend in beeld gebracht dat ik vrees dat ze het dus niet zijn (Sarah vooral).

Nu ik het opschrijf, lijkt het een redenering van lik mijn vestje. Deels onderbuikgevoel dus waarschijnlijk.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #137 Gepost op: 17-01-2019, 08:01:28 »
Ben geswitcht naar Evelien. Ze houdt zich in beslissingen erg op de vlakte en lijkt in de groep niet erg op te vallen. In de wachtkamer lijkt er bar weinig twijfel te blijven zitten. Vooral hebben mijn eerdere verdachten het erg goed gedaan of zijn zo opvallend in beeld gebracht dat ik vrees dat ze het dus niet zijn (Sarah vooral).

Nu ik het opschrijf, lijkt het een redenering van lik mijn vestje. Deels onderbuikgevoel dus waarschijnlijk.

Ik snap je helemaal!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #138 Gepost op: 17-01-2019, 18:17:46 »
Rick-Paul en merel en ik verdenk Niels ook nog een beetje.
klaar voor de strijd

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2019, 17:47:55 »
Hier zijn mijn bevindingen na aflevering 2. Ik heb er de hele week op lopen broeden :P. Ik denk dat ik wel een beetje op één lijn zit met de meesten op het forum.

1. Merel - Bij gebrek aan beter wordt Merel mijn mol. Ik ga mee met een grote groep op het forum ;D. Ze is als mol wel het meest logisch. Ik weet niet waarom ze in 1.3 steeds bij Evelien bleef. In de wachtkamer ging ze voor een joker en had de beste mogelijkheden om te mollen in de laseropdracht. Voor de groep bleef ze helemaal uit het zicht, niemand had iets door. Maar waarschijnlijk heeft ze meer dan €1000 uit het parcours gestolen... ::vergroot::

2. Niels - Niels is echt mijn vreesmol. Ik had vooraf niet gedacht dat ik hem zo irritant zou vinden ::rofl:: Qua gedrag (het ‘fanatisme’ en ‘optimisme’) zou hij eerder een tweede Jan zijn, niet echt origineel. Maar alsnog doet hij heel verdacht. Elke keer met z’n “ik ben zo blij met €300, ik had niets verwacht!!”. Hij heeft ondertussen al honderd biechten gehad. Hij leek voorkennis te hebben in 1.1, kon niet tellen en stelde verkeerde vragen in opdracht 2.1, ging perongeluk af in opdracht 2.2. En uit de wachtkamer loopt hij ineens weg?
3. Sarah - Ik vind Sarah enorm overdreven op me overkomen. Maar ik wil haar toch niet helemaal afstrepen. In opdracht 1.3 zorgde ze ervoor dat ze als enige met Evi meeging dat die opdracht mislukte. Ze kwam vervolgens niet meer bij de rest van de groep, waardoor de twee opdrachten van Sarah en de tweede van Evi fout gingen. Ze heeft dus €1200 uit de pot gehouden. Dan was die €250 niets, en kwam ze wel in positief daglicht te staan bij de rest.

4. Rick Paul - Rick Paul wordt verdacht in de groep en ook enorm in de app. Eigenlijk al genoeg reden om daar niet in mee te gaan ;). Hij wordt vaak niet geloofd in de groep, zoals wanneer hij €50 meenam uit het laserlabyrint en hij met Nikkie op de steiger stond. Ik verwacht dat hij niet de mol wilde zijn. Ik zou makkelijker als kandidaat mensen laten denken dat ik de mol ben dan andersom. Misschien heeft hij dat ook? Verder heeft hij wel twee molacties: bij de fietsopdacht (1.3) bleef hij maar praten in de porto, maar Jamie (?) merkte dat en sprak hem daarop aan. In opdracht 2.3 bleef hij zitten tot het einde. Gek dat hij niet eerder voor een joker was opgestaan. Toch zegt mijn gevoel dat hij niet de mol is.
5. Evelien - Evelien gaat voor mij van mol naar kandidaat. Ik vind het een sterk argument dat Evi vol is gegaan op Evelien. Natuurlijk wordt er gesjoemeld in de montage, maar dat Evi vol op Evelien ging is niet te verdraaien. Haar mol-gebaren waren obvious, en eigenlijk alles wat ze doet. Anderzijds, ik zou het wel heel leuk vinden als ze de mol is! :)
6. Sinan - Sinan vind ik opmerkelijk. Gevoelsmatig wil ik hem niet afstrepen, maar echt iets mols heeft hij niet gedaan. Je kunt in aflevering 10 ook niet aankomen met dat je op de fiets vijf seconden stil ging staan. En ook hoe hij deze aflevering de leiding wilde vond ik nou niet echt een leuke mollenstreek. Sowieso vindt de mol chaos van de groep niet erg, en het is niet de manier om te zeggen “jullie doen het allemaal fout, ik wil de leiding”.
7. Robčrt - Ik heb Robčrt nog niet kunnen bespeuren van iets verdachts. Misschien de joker van opdracht 2.3, maar die zette hij wel gelijk in. Hij had bij de laseropdracht gemakkelijk af kunnen gaan onder het motto “ik ben al wat ouder”, maar haalde individueel geld binnen. Voor nu is hij geen mol.

8. Jamie - Jamie is niet de mol voor mij. Hij pakt in opdracht 1.1 veel kisten, maar hij is gewoon fanatiek. In opdracht 1.3 laat hij Nikkie op het goede moment een goede enveloppe pakken waardoor de €300 wordt verdiend. In een opdracht als 2.1 blijft hij juist op de achtergrond waar hij als mol juist verwarring kon zaaien en in 2.2 komt hij weinig in beeld. Als kers op de taart gaat hij voor €250 in opdracht 2.3. Nee, die is niet de mol ::ohno:: maar een finaleplaats zie ik wel voor me ::jaja::
9. Nikkie - De enige die ik echt overtuigd op een plaats in mijn ranking zet is Nikkie. Hoewel ze iets verdachter was in deze tweede aflevering, blijf ik bij mijn eerste ingeving dat Nikkie niet de mol is.