Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 135528 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #700 Gepost op: 22-02-2019, 14:26:29 »
Is dat Meer-L nu niet een beetje achtergehaald nu we in de leader steeds zien dat er  letters bijkomen, in ieder geval alweer een L? De vissersmannen zie je bezig met' puzzelen'. Zou het zo kunnen zijn dat we in afl 10 in het water zien liggen de mol is .... dat zou dan  Merel nog kunnen zijn of Niels. Maar meer-L op zich is denk ik niet de hint.  ???

Nou ja, ik denk dat Meer-L waarschijnlijk wel een hint is (anders is het wel heel toevallig dat we steeds een L zien  :P) maar wie weet. Ik laat me verrassen door de afronding van die hint.  ::tandpastasmiley:: Ik wilde overigens niet zeggen met 'alle clues zijn er, mol is Meer-L!' dat ik op basis van hints denk dat Merel het is (na vorig jaar probeer ik hints zo veel mogelijk te negeren). De 'clues' waar ik naar verwees zijn haar acties die keer op keer blijk geven van dat zij voorkennis heeft.. en maar een iemand heeft voorkennis.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #701 Gepost op: 22-02-2019, 15:12:24 »
Zou ik mijn stem weer mogen veranderen?   ;D ::)

Optie is toegevoegd.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #702 Gepost op: 22-02-2019, 16:30:52 »
Is dat Meer-L nu niet een beetje achtergehaald nu we in de leader steeds zien dat er  letters bijkomen, in ieder geval alweer een L? De vissersmannen zie je bezig met' puzzelen'. Zou het zo kunnen zijn dat we in afl 10 in het water zien liggen de mol is .... dat zou dan  Merel nog kunnen zijn of Niels. Maar meer-L op zich is denk ik niet de hint.  ???

Waarom kan het geen Sarah of Sinan zijn dan?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #703 Gepost op: 22-02-2019, 20:08:29 »
Precies 200 keer is er nu gestemd! 93 keer Merel, 50 keer Sarah, 41 keer Sinan en 16 keer Niels. Ik ben benieuwd naar welk kamp gelijk heeft :D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #704 Gepost op: 22-02-2019, 20:09:49 »
Wie is de Mol? Hmmm. In de Pool ben ik met Merel als schot voor de boeg begonnen. De eerste weken zag ik geen reden om haar daarvan af te halen en op gegeven moment staat ze er al zo lang in, dat wisselen voor mij geen nut meer heeft.

Sinan heb ik al heel lang in gedachten. In begin vooral: mogelijke mol. Later begon ik er meer op te tunnelen. Sinan is voor mij nu definitief de mol, ook al zeg ik in de Pool anders.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #705 Gepost op: 22-02-2019, 20:18:06 »
Ik verdenk niemand meer. Ze hebben allemaal wel iets gedaan wat niet in mijn straatje past. Ik laat het dus in aflevering 10 op mij afkomen. Al moet ik toegeven dat ik persoonlijk iets minder graag zou hebben dat het Merel is dan één van de andere drie omwille van het geld.

Hier net zo

Eigenlijk vind ik het jammer dat ik nog zo weinig gevoel heb bij deze serie. Waar ik vorig jaar tot het einde toe stevig in een tunnel zat (op Ruben), heb ik dat nu helemaal niet. Ik verdenk Merel, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd. Sarah, Sinan of Niels zouden het wat mij betreft even goed kunnen zijn. Dat zegt overigens niet per sé iets over de kwaliteit van de mol (zoals velen op dit forum beweren), maar ligt volgens mij vooral aan de montage. Er is iets in de montage, een bepaalde afstandelijkheid, waardoor ik me er minder bij betrokken voel.

Heb ik ook, het kan me maar niet echt pakken. Ik irriteer me ook aan het gebrek aan info of beeldmateriaal bij sommige opdrachten
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #706 Gepost op: 22-02-2019, 20:20:17 »
Waarom kan het geen Sarah of Sinan zijn dan?
Vanwege de twee LL-en in het meer in de leader afl.7.. In Sinan en Sarah zit geen L.
Maar goed misschien woorden er wel helemaal geen woorden gelegd. Maar er is wel iets mee met die vissers en het meer.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 20:34:21 door Lonneke*L »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #707 Gepost op: 22-02-2019, 20:33:09 »
Vanwege de twee LL-en..

In de leaderhint komen toch geen twee LL-en naar voren? Of bedoel je de puzzelstukjes, dat jij daar een L in ziet en dus een L toevoegt aan de zin die ontstaat? Naar mijn idee komt er uiteindelijk gewoon 'Wie is de mol?' uit als zin en niet iets als 'Mol is Merel' of 'Mol is Niels'. De zin in de leader sluit Sinan en Sarah voor mij dus niet uit.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #708 Gepost op: 22-02-2019, 20:36:02 »
Eerst zag je maar één L en nu zag je er twee in de leader (in dat meer).
Misschien eens goed kijken wat we morgen gaan zien. ::vergroot::

Ik kijk wel even of ik een screenshot kan maken..
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 20:38:36 door Lonneke*L »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #709 Gepost op: 22-02-2019, 20:37:53 »
Optie is toegevoegd.

Dank je wel!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #710 Gepost op: 22-02-2019, 20:46:03 »
Eerst zag je maar één L en nu zag je er twee in de leader (in dat meer).
Misschien eens goed kijken wat we morgen gaan zien. ::vergroot::

Ik kijk wel even of ik een screenshot kan maken..

Nu ik mijn eigen screenshot zie (ook in het verborgen aanwijzingen topic gezet)  lijkt het toch maar één L die andere is toch anders van vorm. Kan ook door de afstand komen. Zo op het oog lijken het wel twee LL-en.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 21:00:54 door Lonneke*L »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #711 Gepost op: 22-02-2019, 21:36:52 »
Een zelfde post heb je geplaatst in het topic over Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen.

Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen. Ik quote daarom hier ook even mijn reactie. Ik verwacht dat het tetrisblokken zijn en dat het de opdracht wordt om een puzzel in elkaar te zetten. Het stuk hoeft dus niet perse een L te zijn.

Ik vraag me af: moeten we hier wel letters in zien? Of zijn het gewoon puzzelstukjes in tetrisformaat. Een van de finaleopdrachten zal hier wel mee te maken hebben, verwacht ik. Hoe en wat? Geen flauw idee. Ik heb zelf het idee dat als je de puzzel goed maakt, je uiteindelijk de mol erin kunt herkennen. Dat de schilder de opdracht heeft gekregen om op basis van de mol de schildering te maken. Op basis van deze stukken kun je denk ik echter niet de mol herkennen in de stukken, ben ik bang. Of de hint uiteindelijk naar Merel zal wijzen? Het zou ook Sarah kunnen zijn. Ik heb wel het idee dat er een vrouw geschilderd is.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #712 Gepost op: 22-02-2019, 22:37:27 »
Zullen we de discussies over hints in het hints topic houden? Hier ook nog voegt niet echt iets toe.

Ik zelf blijf bij maar even bij Sarah, meest 'logisch' na het debacle van vorige week. Maar ik ga open de volgende aflevering in, begin gewoon weer opnieuw. Vorig jaar hielp t ook.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #713 Gepost op: 22-02-2019, 23:21:53 »
Hahaha ik geloof niet dat we ooit zo lang hebben getwijfeld met zijn allen hier...  ::bravo::

De ontmaskering van Jan was laat, maar die hadden we nu toch wel een beetje in het vizier....

Ik zat redelijk snel in de Jan-tunnel (hoera) en kon een keer (bij afl 5 ofzo?) het hele Jan-topic bijna niet vinden, omdat hij helemaal was weggezakt. Ik was echt niet de enige die hem verdacht hoor, maar de tunnel was heel lang nogal rustig. Jan was voor de meesten toch vooral een 'fanatieke kandidaat, kan nooit de mol zijn'. Ik zat echt vastgemetseld, gelukkig bleek het juist.

Datzelfde zie ik ook bij Niels; die tunnel is hier ook niet bepaald druk. Maar, in tegenstelling tot vorig jaar  ;D, durf ik het nu veel minder hard te roepen. En heeft het, met een enorme omweg via Robèrt en Sarah, een tijd geduurd voordat ik er redelijk zeker van ben. En dan nog: ik zie echt nog wel zijweggetjes naar Sarah en Sinan.

Mijn mol-tactiek is blijkbaar: kies de rustige tunnel.  ::rofl:: Dan komt het goed. (of niet, maar dat zien we in aflevering 10 wel weer)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 23:26:29 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #714 Gepost op: 23-02-2019, 00:43:58 »
Vanwege de twee LL-en in het meer in de leader afl.7.. In Sinan en Sarah zit geen L.
Maar goed misschien woorden er wel helemaal geen woorden gelegd. Maar er is wel iets mee met die vissers en het meer.
Het hoeft helemaal geen "L" te zijn. Kan een onderdeel van een andere letter of onderdeel van een voorstelling/puzzel zijn.
Geloof niet dat de regie van het begin af aan zo'n hint zou weggeven. Zeker niet de de Klaashint.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #715 Gepost op: 23-02-2019, 06:00:02 »
Nog één keer ben ik gaan bedenken wat de belangrijkste reden was dat ik de anderen had afgeschreven:
- Niels: Jokerklooien, en ik denk dat hij voor een mol iets te weinig structuur in zijn brein heeft. Veel creativiteit, niet zoveel ratio.

Dat is voor mij juist een van de redenen in de Niels tunnel te gaan zitten (hoewel niet zo rotsvast als in de Simone tunnel vorig jaar). Hij komt enthousiast en chaotisch over crea brein dat hij is. Alleen zie ik hem in andere programma's, komt hij heel anders over. Meer doordacht. En de acties die hij doet, hebben wat planning nodig. In elk geval zijn joker omwisselen actie. Evelien was als door de bliksem getroffen.

Verder liegt hij als de beste. In de executie als Evelien eruit vliegt, is er niets aan hem te zien wat doet vermoeden dat hij de joker heeft omgewisseld.

Enfin, ik blijf op Niels :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #716 Gepost op: 23-02-2019, 08:13:54 »
Ik hoor hier eigenlijk plots veel mensen die in de Jan-tunnel zaten, terwijl hij toch echt amper stemmen kreeg in de poll tot aan de aflevering dat Simone er uit ging?

Groetjes van een Jan verdenker nadat Simone het spel moest verlaten. Dus iemand die eigenlijk helemaal verkeerd zat tot 1 aflevering voor het einde vh spel  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 23-02-2019, 08:30:00 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #717 Gepost op: 23-02-2019, 08:19:06 »
Ik hoor hier eigenlijk plots veel mensen die in de Jan-tunnel zaten, terwijl hij toch echt amper stemmen kreeg in de poll tot aan de aflevering dat Simone er uit ging?

Groetjes een Jan verdenker nadat Simon het spel moest verlaten. Dus iemand die eigenlijk helemaal verkeerd zat tot 1 aflevering voor het einde vh spel  ::rofl::

Jan Versteegh   - 15 (9%)
Olcay Gulsen   - 15 (9%)
Ruben Hein   - 15 (9%)
Simone Weimans   - 121 (72.9%)

Dat was de poll stand op dit moment in het spel.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #718 Gepost op: 23-02-2019, 08:42:17 »
Wanneer was die raftopdracht vorig jaar? Toen ben ik op Jan overgestapt. In mijn gedachte waren er toen nog 6 kandidaten, maar ergens zegt iets, dat ik dat niet goed heb onthouden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #719 Gepost op: 23-02-2019, 08:50:55 »
Wanneer was die raftopdracht vorig jaar? Toen ben ik op Jan overgestapt. In mijn gedachte waren er toen nog 6 kandidaten, maar ergens zegt iets, dat ik dat niet goed heb onthouden.

Toen waren ze met 4, dat was de aflevering waar Simone afviel en waar de meesten naar Jan zijn overgestapt