Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413401 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #640 Gepost op: 18-02-2019, 21:33:31 »
Voor allen die Merel Westrik verdenken (of niet!), maar in ieder geval eens willen kijken of ik haar lijkend heb gekregen: ik heb zojuist een portrettekening van haar gepost in het funstuff-topic.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #641 Gepost op: 18-02-2019, 22:47:31 »
Waar slaan de helm en de laars op?
De uitdrukkingen zijn daarnaast tot nu toe ook een beetje onsamenhangend...

In aflevering 7 valt op dat Merel een vieze helm op heeft en vegen op haar gezicht (alsof zij net onder de grond is geweest).
Sinan valt op doordat hij gele laarzen aan heeft als enige.
Gepost door iemand op dit forum: standbeeld gele laarzen in het Belgische plaatsje Mol.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #642 Gepost op: 19-02-2019, 01:24:51 »
Het is inderdaad geen hint maar je kunt er toch wel uithalen wie er in elk geval niet bij de laatste 2 zit in de finale..

Wederom alle 45 letters kunnen opgebruiken, E en O moeten nog komen...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::oink::
Schrik me een hoedje.

Ok, gelukkig kan ik het nog zó verdraaien (om er lol in te houden en wensmollen zijn er niet voor niets!)....dat 1 van de andere 2 (ook man en vrouw)  1 vd de bovenstaande mensen alsMol zijnde kan vinden. Pfffftttt....

*dat geeft de  mensch moed*

*weer niet slapen*

Edit; typo
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 01:31:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #643 Gepost op: 19-02-2019, 03:16:53 »
Heb met een beetje verbazing een deel van dit topic door gelezen. Omdat de tips waarom zij de mol zou zijn, in mijn ogen het tegendeel bewijzen: dat ze kandidaat is.

Bijvoorbeeld de tuuk tuuk opdracht. Dan zou ze als mol de hoogste envelop eruit hebben gepakt om ruim en breed binnen de tijd ermee binnen te komen. Bij het abseilen zou ze als mol Sarah goed hebben geïnstrueerd, zelf keigoed hebben opgelet, uitmuntend de goede kokers hebben gekozen en onthouden terwijl ze ook nog Robert ontzettend lief en goed helpt heelhuids beneden te komen en ondanks zijn schrik in een koker te voelen en tee dee hee de helft van het geld binnen te halen. De 3D puzzel zou ze als mol de meest slimme ideeën hebben opgegooid waardoor mede door haar de opdracht prima slaagt. Ze heeft zelfs gepusht voor onder de 30 minuten om nog meer geld binnen te halen, ze hebben de opdracht ook binnen 30 minuten gedaan. Dus hebben kandidaten haar de molactie opgedrongen waar zij het meeste geld wilde verdienen?  ::rofl::

Daarbij, ze doet overal haar best. Zelfs gezamenlijke opdrachten zoals de opdrachten waar cijfers uit moeten komen die RP en Nikkie dan moeten zien en fotograferen, is ze het meest fanatiek met de omlijsting zo snel en goed mogelijk op de goede plaats krijgen.

Dat ze de rode schermen trekt, lijkt ze niet eventjes ongelukkig over te zijn. Ze is ronduit somber vanaf dat moment tot aan de executie. Dan is ze of haar roeping als toneelspeler misgelopen of heeft de productie de mol verkeerd gekozen. Persoonlijk geloof ik dat ze gewoon erg van slag is en zich schuldig voelt. Het is ook niet nodig voor de mol om de rode schermen te trekken. Immers hadden er de volgende aflevering nog twee weg gekund of in de negende aflevering na de eerste opdracht iemand we gekund.

Het zou betekenen dat ze de slechtste mol ooit is als je het mij vraagt. Dus inmiddels denk ik niet alleen dat ze het niet is, ik hoop ook dat ze het niet is.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #644 Gepost op: 19-02-2019, 07:39:23 »
In aflevering 7 valt op dat Merel een vieze helm op heeft en vegen op haar gezicht (alsof zij net onder de grond is geweest).
Sinan valt op doordat hij gele laarzen aan heeft als enige.
Gepost door iemand op dit forum: standbeeld gele laarzen in het Belgische plaatsje Mol.

Dan nog snap ik niet helemaal waarom de woorden soms een deel van de zin zijn en soms losse woorden op zich. Hoe ben je aan deze letters gekomen? Dit was toch m.b.v. Instagram? Is dit de exacte volgorde? Of heb je de letters door elkaar moeten husselen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #645 Gepost op: 19-02-2019, 11:44:48 »
Heb met een beetje verbazing een deel van dit topic door gelezen. Omdat de tips waarom zij de mol zou zijn, in mijn ogen het tegendeel bewijzen: dat ze kandidaat is.

Bijvoorbeeld de tuuk tuuk opdracht. Dan zou ze als mol de hoogste envelop eruit hebben gepakt om ruim en breed binnen de tijd ermee binnen te komen. Bij het abseilen zou ze als mol Sarah goed hebben geïnstrueerd, zelf keigoed hebben opgelet, uitmuntend de goede kokers hebben gekozen en onthouden terwijl ze ook nog Robert ontzettend lief en goed helpt heelhuids beneden te komen en ondanks zijn schrik in een koker te voelen en tee dee hee de helft van het geld binnen te halen. De 3D puzzel zou ze als mol de meest slimme ideeën hebben opgegooid waardoor mede door haar de opdracht prima slaagt. Ze heeft zelfs gepusht voor onder de 30 minuten om nog meer geld binnen te halen, ze hebben de opdracht ook binnen 30 minuten gedaan. Dus hebben kandidaten haar de molactie opgedrongen waar zij het meeste geld wilde verdienen?  ::rofl::

Daarbij, ze doet overal haar best. Zelfs gezamenlijke opdrachten zoals de opdrachten waar cijfers uit moeten komen die RP en Nikkie dan moeten zien en fotograferen, is ze het meest fanatiek met de omlijsting zo snel en goed mogelijk op de goede plaats krijgen.

Dat ze de rode schermen trekt, lijkt ze niet eventjes ongelukkig over te zijn. Ze is ronduit somber vanaf dat moment tot aan de executie. Dan is ze of haar roeping als toneelspeler misgelopen of heeft de productie de mol verkeerd gekozen. Persoonlijk geloof ik dat ze gewoon erg van slag is en zich schuldig voelt. Het is ook niet nodig voor de mol om de rode schermen te trekken. Immers hadden er de volgende aflevering nog twee weg gekund of in de negende aflevering na de eerste opdracht iemand we gekund.

Het zou betekenen dat ze de slechtste mol ooit is als je het mij vraagt. Dus inmiddels denk ik niet alleen dat ze het niet is, ik hoop ook dat ze het niet is.
Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet met de conclusie.
Als zij de Mol blijkt te zijn dan is ze de beste Mol ever, want de Mol wil toch niet ontmaskerd worden?
Maar wat je al zei, die emoties die kun je niet spelen. Die emotie zag je ook al de eerste aflevering bij de test en executie. Toen had ik haar eigenlijk al afgeschreven als Mol. En dat is alleen nog maar sterker geworden.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #646 Gepost op: 19-02-2019, 12:11:16 »
Merel haalt 250 euro op bij de lasers.
Merel brengt 750 in de pot bij het abseilen.
Merel haalt 200 euro op bij de tuc tucs.

Als de Mol ergens geld ophaalt wil die toch ook op een manier dat geld er weer uit spelen?
Wanneer gaat dat gebeuren als Merel de Mol is?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #647 Gepost op: 19-02-2019, 12:22:36 »
Wanneer gaat dat gebeuren als Merel de Mol is?

Je weet dat de laatste aflevering nog niet geweest is? Dat we zelfs nog twee reguliere aflveringen te gaan hebben?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #648 Gepost op: 19-02-2019, 12:35:30 »
Ik vind het prima hoor, als ze toch de mol blijkt te zijn. Kan best zijn dat veel van haar pogingen tot mollen mislukt zijn en ze daardoor per ongeluk de pot een beetje gespekt heeft. Maar zullen we het molschap alsjeblieft niet ophangen aan zaken die we eventueel misschien in de volgende afleveringen pas gaan zien? Anders kan de mol gewoon € 50.000,- in de pot spelen en in de laatste opdracht van het seizoen een envelop met min €49.999,- pakken.

Ik respecteer de argumenten voor een eventueel molschap van Merel, maar vind haar daar zelf teveel M€R€L voor. No hard feelings. Misschien kruip ik hier zaterdag alsnog met betraand gelaat naar binnen als mijn met zorg gemetselde Sinantunneltje instort.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #649 Gepost op: 19-02-2019, 12:40:16 »
Ik heb het idee dat een hoop 'anti-Merel-verdenkers' het ook gewoon zijn omdat ze niet met de meute willen meelopen ::rofl::. Ik ben zelf ook wel zo (vorig jaar met Stine bijv.). Maar ja, dit seizoen kan ik niet om de dikke nummer 1 heen. Alles klopt gewoon bij Merel.
Wat bedoel je daarmee?
Misschien niet LU maar LO  :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #650 Gepost op: 19-02-2019, 12:59:09 »
Als de Mol ergens geld ophaalt wil die toch ook op een manier dat geld er weer uit spelen?
Da's niet helemaal waar. De Mol moet proberen om de pot zo laag mogelijk te houden. Geld in de pot spelen helpt daarbij niet, tenzij het er voor zorgt dat je niet verdacht wordt en daardoor geld gemakkelijker uit de pot kan houden.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #651 Gepost op: 19-02-2019, 13:17:32 »
Da's niet helemaal waar. De Mol moet proberen om de pot zo laag mogelijk te houden. Geld in de pot spelen helpt daarbij niet, tenzij het er voor zorgt dat je niet verdacht wordt en daardoor geld gemakkelijker uit de pot kan houden.

In het verleden zijn er toch verschillende mollen geweest die zeiden: "Ja ik breng hier even wat geld in de pot voor goodwill, maar ja... ik wist toch dat het er bij die opdracht weer uit ging."
Dus tenzij dat tweede niet gebeurt vind ik Merel toch een stuk minder verdacht.
Het enige wat ik heb op Merel is dat er veel vogels in beeld komen, maarja.. de MUL-joker was ook betekenisloos.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #652 Gepost op: 19-02-2019, 13:22:50 »
In het verleden zijn er toch verschillende mollen geweest die zeiden: "Ja ik breng hier even wat geld in de pot voor goodwill, maar ja... ik wist toch dat het er bij die opdracht weer uit ging."
Klopt, maar dat is (lees bijv de reactie van Blip) niet leuk. Het is leuker als het echt tactiek is.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #653 Gepost op: 19-02-2019, 14:42:15 »
Ze verdacht al eerder een afvaller. Dit geluk kan je 1x hebben. Maar 3 of 4x? (Hoewel montage misleidend kan zijn.)

Zolang je nog maar wat spreidt, zo hebben we deze serie gezien. RP en Jamie gingen allebei al vol, Jamie ook een beetje als 'de dood of de gladiolen'.
Zit je dan fout, dan heb je alleen de 'toevallige' vragen nog goed. Die zowel op 'de' mol slaan als op 'jouw' mol.
Merel heeft nog meer gespreid. niet veel, dat gaf ze ook aan omdat ze jokers miste, maar toch.

In dat opzicht was het dom van Jamie om mét jokers toch vol op één te gaan. Maar ja, dit is niet zijn topic.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #654 Gepost op: 19-02-2019, 15:17:09 »
Heb met een beetje verbazing een deel van dit topic door gelezen. Omdat de tips waarom zij de mol zou zijn, in mijn ogen het tegendeel bewijzen: dat ze kandidaat is.

Bijvoorbeeld de tuuk tuuk opdracht. Dan zou ze als mol de hoogste envelop eruit hebben gepakt om ruim en breed binnen de tijd ermee binnen te komen. Bij het abseilen zou ze als mol Sarah goed hebben geïnstrueerd, zelf keigoed hebben opgelet, uitmuntend de goede kokers hebben gekozen en onthouden terwijl ze ook nog Robert ontzettend lief en goed helpt heelhuids beneden te komen en ondanks zijn schrik in een koker te voelen en tee dee hee de helft van het geld binnen te halen. De 3D puzzel zou ze als mol de meest slimme ideeën hebben opgegooid waardoor mede door haar de opdracht prima slaagt. Ze heeft zelfs gepusht voor onder de 30 minuten om nog meer geld binnen te halen, ze hebben de opdracht ook binnen 30 minuten gedaan. Dus hebben kandidaten haar de molactie opgedrongen waar zij het meeste geld wilde verdienen?  ::rofl::

Daarbij, ze doet overal haar best. Zelfs gezamenlijke opdrachten zoals de opdrachten waar cijfers uit moeten komen die RP en Nikkie dan moeten zien en fotograferen, is ze het meest fanatiek met de omlijsting zo snel en goed mogelijk op de goede plaats krijgen.

Dat ze de rode schermen trekt, lijkt ze niet eventjes ongelukkig over te zijn. Ze is ronduit somber vanaf dat moment tot aan de executie. Dan is ze of haar roeping als toneelspeler misgelopen of heeft de productie de mol verkeerd gekozen. Persoonlijk geloof ik dat ze gewoon erg van slag is en zich schuldig voelt. Het is ook niet nodig voor de mol om de rode schermen te trekken. Immers hadden er de volgende aflevering nog twee weg gekund of in de negende aflevering na de eerste opdracht iemand we gekund.

Het zou betekenen dat ze de slechtste mol ooit is als je het mij vraagt. Dus inmiddels denk ik niet alleen dat ze het niet is, ik hoop ook dat ze het niet is.

Cinner helemaal mee eens. Ze kan de mol toch niet zijn als je objectief kijkt. Wel de beste kandidaat ever trouwens.

En dit forum moet je lezen want hier storten heel regelmatig de grootste tunnels in. Het kan je dus helpen. Zoek hier de meest verdachte en je zit goed bij de volgende afvaller  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #655 Gepost op: 19-02-2019, 16:36:03 »
Zoek dat landelijk en je hebt gelijk. RP en Jamie stonden eerste en tweede.

Nu staat Niels eerste, gevolgd door Sarah. Merel staat troosteloos onderaan en is dus de mol...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #656 Gepost op: 19-02-2019, 16:37:24 »
Of de Marlijn/Annemieke

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #657 Gepost op: 19-02-2019, 16:42:00 »
Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet met de conclusie.
Als zij de Mol blijkt te zijn dan is ze de beste Mol ever, want de Mol wil toch niet ontmaskerd worden?
Maar wat je al zei, die emoties die kun je niet spelen. Die emotie zag je ook al de eerste aflevering bij de test en executie. Toen had ik haar eigenlijk al afgeschreven als Mol. En dat is alleen nog maar sterker geworden.

Je vergeet een belangrijk punt: de mol moet ook ervoor zorgen dat er niet veel verdiend wordt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #658 Gepost op: 19-02-2019, 16:52:33 »
Maar laten we (again) geen overhaaste conclusies trekken of een mol goed of slecht is ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #659 Gepost op: 19-02-2019, 17:08:47 »
En laten we vooral ook ::ontopic:: blijven
It's nice to be important, but it's more important to be nice!