Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413566 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1000 Gepost op: 28-02-2019, 19:11:57 »
::ok::

Dus wat vinden we nu hier van (mbt laatste executie)? https://www.youtube.com/watch?v=tyWnZnS7uGU Vanaf 0:50 sec
Het is blijkbaar iemand die totaal niet op Merel zat maar door wie-verdenkt-wie nu toch op haar is uitgekomen als mol. Wat mij betreft zit hij net op tijd in de juiste tunnel en is zijn seizoen geslaagd, net zoals bij mij vorig jaar met Jan  ::trots:: ::) ::tandpastasmiley:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1001 Gepost op: 28-02-2019, 19:38:51 »

Dan over Merel-tunnelen... ik denk dat het zeker in dit subject vrij toegestaan is. Ik ga ook niet zitten vervelen in Sarah- of Niels-topic. Ik zeg gewoon hier waarom ik denk dat Merel de mol is. De 'gasten' die dat hier dan enorm komen attacqueren vind ik niet helemaal op de juiste grondslag. Ga dan gewoon in je eigen mol je standpunt verkondigen. Anders, houdt het hier neutraal, en toon gewoon een beetje ruimte voor mensen die in Merel geloven als mol. Dit is het Merel topic...

maar het topic heet toch ook: Merel is (niet) de mol. dan moet er ook ruimte zijn voor discussie over waaron ze het niet is. 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1002 Gepost op: 28-02-2019, 19:52:18 »
Wat mij betreft zit hij net op tijd in de juiste tunnel en is zijn seizoen geslaagd, net zoals bij mij vorig jaar met Jan  ::trots:: ::) ::tandpastasmiley:: ::rofl::

Nope.. jij zat er gewoon naast vorig jaar net als ik. Niks net op tijd. Als je in afl 7 of 8 fout zit zit je dat jaar gewoon fout  ;) :P

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1003 Gepost op: 28-02-2019, 20:08:42 »
Het leek me wel eens een goed idee om met de kennis van nu (kijkend naar finalisten die nog over zijn) om alle executies van afleveringen 1 t/m 8 terug te kijken. Het bevestigde eigenlijk het beeld van Merel dat ik al de hele serie van haar heb: n.l. dat van een clevere kandidate die goed observeert (zeker als journaliste moet ze daar ook goed in zijn).

In de afleveringen 1 en 5 zijn dit de momenten waarop Rik (v.d. Westelaken) Rick Paul opnoemt vlak voor dat hij zijn groene scherm te zien krijgt. Merel kijkt direct om naar Rick Paul om diens reactie te peilen en dat was inderdaad een van haar verdachten (en misschien wel hoofdverdachte).

Het fragment van afl. 6 is het moment na de zipline opdracht wanneer de 2 groepen van Rik te horen krijgen of ze al dan niet hun scherm hoeven te zien. Ook hier is Merel m.i. een echte kandidate die oplet en direct Rick Paul peilt.

Bij de executie inf afl. 7 knijpt Merel 'm (duidelijk aan haar gelaatuitdrukking te zien) vlák voordat Rick Paul eruit vliegt bij zijn rode scherm. Ik denk hierom dan ook dat Merel Rick Paul nog steeds i.i.g behoorlijk meenam in haar test en dat ze na Rick Paul's exit hier pas vol op Sarah als mol is gaan zitten.

Tijdsaanduidingen bij deze videofragmenten:

Afl 1: 55:55
Afl 5: 54:50
Afl 6: 57:22
Afl 7: 55:54

N.B. Ik heb niet de Avrotros site gebruikt, tijdsaanduiding kan paar sec. afwijken met NPO.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 20:11:56 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1004 Gepost op: 28-02-2019, 20:23:44 »
Vorig jaar zat ik goed op Jan? Het is me wel een keertje gebeurd, met Anniek (zie avatar)  :o

Ja bent pas op Jan overgestapt nadat je al het puin van de Stine-tunnel van je kleren had geklopt.
Je zat immers samen met mij heel diep in de Stine-tunnel.

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1005 Gepost op: 28-02-2019, 20:51:20 »
In topics over de kandidaten kunnen zowel argumenten worden aangedragen waarom iemand wel als waarom iemand niet de mol is. Als iedereen alleen maar in het topic mag posten van de kandidaat die hij verdenkt wordt iedereen constant bevestigd in z'n tunnel omdat niemand nog tegenargumenten leest, dat zou ook maar saai worden ;)

Verder zijn de discussies momenteel wel een beetje een herhaling van zetten en gaat het in elk topic voornamelijk over Merel vs Sarah, maar dat krijg je soms tegen het einde van het seizoen. Zolang iedereen elkaar maar in z'n waarde laat, gaat het goed :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1006 Gepost op: 28-02-2019, 20:56:22 »
::ok::

Dus wat vinden we nu hier van (mbt laatste executie)? https://www.youtube.com/watch?v=tyWnZnS7uGU Vanaf 0:50 sec
De beste jongen zegt het zelf al. De redactie probeert je op het verkeerde been te zetten door verdenkingen te laten zien die niet kloppen. En tegen wie zien we de minste verdenkingen uitspreken? Trek je eigen conclusie (of niet natuurlijk  ;) )

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1007 Gepost op: 28-02-2019, 21:03:17 »
het is alleen maar praten over waarom ze niet de mol is. Van de laatste 10 pagina's zie ik weinig mensen die haar verdenken. 

Dit topic heet toch niet voor niks "... Merel Westrik is (niet) de Mol!"? Dus daarin passen argumenten voor of tegen het molschap van Merel. Of je haar nu wel/niet/matig of in welke mate dan ook verdenkt doet wat mij betreft niet zo ter zake. Ikzelf verdenk haar niet, maar als ik nog iets zie wat vóór het molschap van Merel zou kunnen pleiten dan post ik dat hier.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1008 Gepost op: 28-02-2019, 21:07:53 »
Ik denk hierom dan ook dat Merel Rick Paul nog steeds i.i.g behoorlijk meenam in haar test en dat ze na Rick Paul's exit hier pas vol op Sarah als mol is gaan zitten.


Is het toeval dat Sarah-tunnelaars zoveel proberen te lezen uit gezichten en reacties? Volgens mij bevestigen die enkel hetgeen wat je al vermoedt en is dat geen onderbouwing voor een verdenking.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1009 Gepost op: 28-02-2019, 21:12:51 »
Je kunt aan hand de hand van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal veel aflezen en bepaalde mensen ook afstrepen als mol als je daar goed in bent. Maar sommige mensen zijn heel moeilijk te lezen, dus het is ook geen waterdichte methode.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1010 Gepost op: 28-02-2019, 21:23:30 »
Je kunt aan hand de hand van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal veel aflezen en bepaalde mensen ook afstrepen als mol als je daar goed in bent. Maar sommige mensen zijn heel moeilijk te lezen, dus het is ook geen waterdichte methode.

Misschien zijn sommige mensen veel beter in lichaamstaal lezen dan ik, maar ik zou mijn mol niet puur op basis hiervan kiezen nee.

Ik vond Merel in ieder geval onverdacht op basis van lichaamstaal en Jan ook. Jamie's lichaamstaal vond ik dan wel weer raar maar hij was het dus niet. Nu heb ik overigens ook wel kandidaten terecht op basis van lichaamstaal afgeschreven en had ik Susan op basis van lichaamstaal door, maar fouten maak ik dus wel degelijk. Is er hier iemand die ALTIJD op de juiste mol heeft gezeten op basis van het beoordelen van lichaamstaal? Iemand die ook op basis hiervan nooit een kandidaat voor een mol heeft aangezien? Ik zou het knap vinden.


Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1011 Gepost op: 28-02-2019, 21:26:40 »
De beste jongen zegt het zelf al. De redactie probeert je op het verkeerde been te zetten door verdenkingen te laten zien die niet kloppen. En tegen wie zien we de minste verdenkingen uitspreken? Trek je eigen conclusie (of niet natuurlijk  ;) )
???
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1012 Gepost op: 28-02-2019, 21:36:34 »
Je kunt aan hand de hand van gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal veel aflezen en bepaalde mensen ook afstrepen als mol als je daar goed in bent. Maar sommige mensen zijn heel moeilijk te lezen, dus het is ook geen waterdichte methode.
Precies dit maar voor mij: in dit stadium van dit seizoen met deze finalisten heb ik weinig andere mogelijkheid meer om te bepalen wie ik nu denk dat de mol is. Behalve dan dat ik denk dat Niels de mol niet is.

je valt snel door de mand als je heel ontspannen erbij zit.
Maar het blijft altijd interpretatie  ::ok::

Edit:
Knip
Nu heb ik overigens ook wel kandidaten terecht op basis van lichaamstaal afgeschreven en had ik Susan op basis van lichaamstaal door
Grappig, ik vond Susan juist lastig om te lezen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2019, 21:42:51 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1013 Gepost op: 28-02-2019, 21:52:11 »
Citaat
Maar als ik argumenten zie als, Merel en Sarah hebben samen wel €750 binnengebracht bij de abseilopdracht, maar Merel is de Mol omdat ze wel wilde mollen maar dit onmogelijk werd gemaakt, dan slaan bij mij de stoppen door. Waar zijn we dan mee bezig, vraag ik me dan af?
Kun je je hier iets bij voorstellen?

Ik kan en wil niet bepalen of het terecht is, dat je stoppen doorslaan.

Wat ik probeerde met mijn post... Ik heb net als ieder ander waarschijnlijk moeite met het feit dat Merel daar 750 verdient. Ik heb geprobeerd te bekijken of er uit de beelden een logische verklaring te halen is. In mijn ogen is die er en zien we, dat Merel door Sinan en Sarah buitenspel wordt gezet. Als je dat anders ziet, vind ik dat prima. Maar vertel dan wat je anders ziet, wat ik mis en wat ruimte geeft voor andere denkbeelden.

Dan hebben we het over de inhoud en dat lijkt me het beste. Ik laat me graag overtuigen van iets anders. Maar dat gaat niet als het gaat in termen als 'kan niet'. Dat gaat alleen als we argumenten uitwisselen en dat miste ik hier wel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1014 Gepost op: 28-02-2019, 22:06:21 »
het is alleen maar praten over waarom ze niet de mol is. Van de laatste 10 pagina's zie ik weinig mensen die haar verdenken. ik verdenk haar niet maar ik vind het jammer dat Sarah en Niels verdenkers hier zitten en niet bij Niels of Sarah topic zelf.
Precies! Dit is dus exact wat ik bedoel. Een topic als een molduel is in elk geval meer geschikt om elkaar in de haren te zitten ::rofl:: ::jaja::

Ja bent pas op Jan overgestapt nadat je al het puin van de Stine-tunnel van je kleren had geklopt.
Je zat immers samen met mij heel diep in de Stine-tunnel
Het is nog veel erger dan dat. Ik werd ruw ontwaakt door die enorme spoiler dat er 5 kandidaten over bleven... maar GEEN Stine! Anders was mijn tunnel totaal ingestort. Maar ook dan nog zou ik vast nog wel goed hebben komen te zitten. Als je maar goed zit 1 seconde voordat Rik die allesbeslissende vraag stelt en het antwoord komt in aflevering 10. Dat zat ik niet bij Jon :-\\

Het komt overigens maar zelden voor dat je vanaf begin af aan goed zit op de mol... als je zo tunnelt als ik heb je nog wel eens kans van 1 op 10 zeg maar  ::regenboog::, normaal gesproken nog veel minder. Ik had Thomas wel vanaf aflevering 1 en in de eerste reeks Elise, dus statistisch gezien kom ik voorlopig ook niet meer aan de beurt  ::vergroot::. Ik ben dit jaar al heel erg tevreden dat ik vroeg op Merel zat, en vorig jaar was ik ook blij met Jan. Echt een topmol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1015 Gepost op: 28-02-2019, 22:28:45 »
Is het toeval dat Sarah-tunnelaars zoveel proberen te lezen uit gezichten en reacties? Volgens mij bevestigen die enkel hetgeen wat je al vermoedt en is dat geen onderbouwing voor een verdenking.

Dat hoort wat mij betreft tot het hele palet bij het speuren naar de mol: gezichten/reacties bij spannende momenten etc. en molacties in opdrachten; n.l een optelsom maken van dat soort zaken. Door Merel's zelf uitgesproken verdenking richting Rick Paul PLUS dat het mij (bij terugkijken) opviel dat ze veel naar Rick Paul keek maakte het voor mij sterker dat ze kandidaat is, en geen mol. Maar de garantietermijn van mijn post vervalt meteen bij het verschijnen op dit forum.  ;)

@Regis Filia:
Gezichten lezen een waterdichte methode? Nee, hadden we die maar.! :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1016 Gepost op: 28-02-2019, 23:02:54 »
Zo alle 51 pagina's gelezen. Ik ga naar Niels als mol en de twee meiden verdenken hem en spelen spannen samen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1017 Gepost op: 28-02-2019, 23:21:51 »
Zo alle 51 pagina's gelezen. Ik ga naar Niels als mol en de twee meiden verdenken hem en spelen spannen samen.

 ::rofl:: ::rofl::
Woosie down?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1018 Gepost op: 1-03-2019, 00:25:51 »
Het bevestigde eigenlijk het beeld van Merel dat ik al de hele serie van haar heb: n.l. dat van een clevere kandidate die goed observeert (zeker als journaliste moet ze daar ook goed in zijn).

Net als jij vind ik Merel dikwijls observerend en weloverwogen overkomen, maar ze laat soms ook andere kanten van haarzelf zien. Bij Ver Tellen was ze bijvoorbeeld opeens bloedfanatiek. Na afloop van de opdracht in de steenfabriek vind ik Merel ook atypisch gedrag vertonen omdat ze dan opeens niet bedachtzaam is. Voor mijn gevoel reageert ze net even te snel op Riks mededeling dat er drie jokers te vinden waren. Wijst dit misschien op voorkennis of beeld ik mij dit in? Ik weet het niet. De reactie van Sarah naast haar komt op mij in elk geval veel natuurlijker over. Dat Merel vervolgens gaat kijken of op de grond vlak om haar heen een joker ligt, vind ik een actie die past binnen de toneelvereniging uit Druten waar Jochem in MolTalk aan refereert. Mocht Merel de Mol zijn, dan zijn er verscheidene momenten waarop ik haar naturel en geloofwaardig vond overkomen, maar hier zeker niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1019 Gepost op: 1-03-2019, 05:18:50 »
Voor mijn gevoel reageert ze net even te snel op Riks mededeling dat er drie jokers te vinden waren. Wijst dit misschien op voorkennis of beeld ik mij dit in? Ik weet het niet. De reactie van Sarah naast haar komt op mij in elk geval veel natuurlijker over. Dat Merel vervolgens gaat kijken of op de grond vlak om haar heen een joker ligt, vind ik een actie die past binnen de toneelvereniging uit Druten waar Jochem in MolTalk aan refereert.
Een klucht dan toch zeker. Dat was een bijna lachwekkende reactie, inderdaad! Sowieso heb ik het gevoel dat zowel Niels als Sarah zich veel franker en vrijer gedragen in en buiten het spel. Alsof het voor hun een kadootje is, elke keer weer een ronde verder. Schijn bedriegt natuurlijk, maar bij Merel komt het seizoen steeds meer op mij over als een enorme last. Bij de vraag van Niels of ze de mol is, moet Sarah een seconde nadenken hoe ze daarop zal reageren, maar zegt gewoon nee. Niels zelf zegt gewoon ja. En lekker lachen daarna. Is wel de beste manier om er snel vanaf te zijn, maar zoals Kees Tol zei in Moltalk: als die vraag komt schiet je wel behoorlijk in de stress. Daar was bij Sarah in elk geval niets van te merken. Voor Niels zou het als mol nog een goede tactiek kunnen zijn geweest om er zelf mee te komen, om er niet door de anderen mee overvallen te kunnen worden. Maar Merel begon weer te schutteren en zat er voor mijn gevoel het meest mee.
(Ik ga er maar even vanuit dat Niels de camera erbij heeft geroepen met de mededeling dat hij dat aan elk van de drie kandidaten ging vragen, maar dat de andere drie niet wisten dat die vraag zou komen. Dus dat het niet helemaal een ingestudeerd toneelstukje was.)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 05:30:23 door Newbie2 »