Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415666 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1740 Gepost op: 11-03-2019, 03:35:11 »
Omdat het niet gezegd is, betekent niet dat het niet klopt. Er is alleen gesproken over het wijzigen van de inhoud van de enveloppen, niet of het haar plan was om ze zo naar binnen te brengen (+250/-50)
"

Jawel. Er is verteld dat er twee enveloppen met ieder 500 euro waren die Merel te pakken moest zien te krijgen, de bovenste van de ene stapel en de onderste van de andere stapel. Ze had bewust het geld meegenomen van de laseropdracht. En haar idee/het idee van de regie was om alleen de eerste envelop geld om te ruilen voor een lager bedrag en de tweede run met 500 euro (of omgewisseld tot 250 euro zodat het minder op zou vallen, daar wil ik vanaf wezen) niet binnen te komen en dan zou dat uit de pot gaan. Ze vertelde dat ze het voor de eerste envelop goed vond om 500 euro te halveren tot 250 euro om heel kandidaats binnen te komen en toch geld uit de pot te spelen. De tweede run opperde Jamie ineens om samen te gaan rijden. Ze legde uit dat ze toen wel snel moest schakelen omdat ze zeker was dat Jamie en dus zij binnen zouden komen en dan zou ze 500 euro binnen halen. Dat was niet de bedoeling en toen heeft ze terwijl Jamie geërgerd vlak voor haar stond te wachten, die 500 euro van de tweede envelop vervangen voor een magere 50 euro om binnen te brengen. Dat vond ze (natuurlijk) spannend want als Jamie uit zijn tuuk tuuk was gestapt had hij meteen kunnen zien dat ze met geld en de envelop aan het rommelen was. Uiteindelijk mislukte de actie omdat er een wegversperring was en ze daarom niet binnen kwamen. Daarom was er slechts min 50 uit de pot.

We vernemen dus exact wat het plan was, waar het goed en mis ging en hoe het heeft uitgespeeld.

Je zou kunnen filosoferen of het vals spel is dat Merel geld achter kan houden om later om te wisselen omdat kandidaten dan nergens een clue uit kunnen halen. Dat is wat bv Martin J aangeeft en ik kan daar wel ver in mee gaan. Het was immers de gedachte dat Merel alleen de opdracht zou uitvoeren (ze wist ook hoe ze moest rijden zei ze) en dan is uit het zicht geld omwisselen en zo veel geld uit de pot halen wel erg voorgekauwd makkelijk. Des te meer omdat de bedragen zijn afgestemd om de mol Merel compleet in te dekken tegenover de kandidaten. Zij zou 250 binnen brengen en in één andere envelop zat 250 euro (die Niels heeft gepakt en min geld van maakte). De overige enveloppen zat minder geld in en zo leek het steeds in twee tallen verdeeld: twee enveloppen van 250, twee enveloppen van 100 etcetera. Zou een kandidaat na de opdracht opmerken dat het totaal bedrag niet klopte, zou de verdenking nog steeds niet naar Merel gaan maar eerder naar de kandidaten met lagere bedragen en de kandidaten die niet binnen kwamen. Dat is dus helemaal uitgestippeld voor Merel.

De enige onzekere factor (vanuit de regie) was dat het Merel moest lukken om onopvallend de twee juiste enveloppen binnen te halen. Zelfs daar was de de kans wat groter gescript door hoe zij gepositioneerd zijn bij de tafel zodat Merel de uitmuntende plek had om als eerste de enveloppen te zoeken zonder echt op te vallen.

Nogmaals is dit niets ten nadele van Merel. Je zal de mol zijn die het door de haast van andere kandidaten niet lukt de enveloppen te pakken, dan halen met een beetje pech zij 1000 euro binnen. Of je valt teveel op en dan val je door de mand (daarom is iedereen toch ook nieuwsgierig wanneer en door wie ze allemaal verdacht werd want ook dat was gescript alsof Sarah en Niels er op het laatst achter kwamen, we weten dat dat niet klopt). Geld wisselen kan toch ook mis gaan, als er net iemand langs rijdt valt de mol eveneens door de mand. Het is teleurstelling over de regie dat een mol zo extreem ver geïnstrueerd wordt en de middelen aangereikt krijgt waardoor de kans dat een molactie slaagt minstens enorm vergroot is in vergelijking met een mol die meer vrijheid heeft te handelen maar dan ook meer op zichzelf en eigen creativiteit is aangewezen. (Dat laat Merel ook zien te kunnen overigens).

Met daarbij teleurstelling dat er zo erg veel gedaan is om de mol compleet buiten beeld te houden. De kijker moest aan het feit dat zij samen met RP als eerste enveloppen pakte, gissen dat dat een molactie was van degene die het hoogste bedrag heeft binnen gehaald. Persoonlijk vind ik dat een stuk minder leuk omdat er verder niets te speuren blijft.

Tot slot voor iemand zegt 'wat wil je dan, de mol op een presenteerblaadje?'. Nee natuurlijk niet. Maar wel iets te speuren, te deduceren, uit te rekenen of iets dergelijks. Hier is in mijn ogen te weinig overgebleven om dat te doen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1741 Gepost op: 11-03-2019, 03:53:39 »
Geen enkele hard feeling cinner. Ik denk alleen niet dat je alle merelverdenkers op een hoop kunt zetten. We blijven allemaal individuen, net als Sarah-verdenkers of Niels-verdenkers en denken toch niet allemaal overal hetzelfde over redenen waarom we denken dat zij het is? Gelukkig maar!  ::trots::

Dat bedoelde ik ook niet. Wat ik wilde aangeven is dat de theorie dat Merel twee hoge enveloppen had gepakt, zelf nog mol geld in haar zak had zitten, zo van de hoge bedragen lagere bedragen kon maken maar nog steeds zo hoog dat niemand een mol in haar zou zien of zou denken dat er geld bij haar zou ontbreken, helemaal nergens langs hebben zien komen. Dat kon ook niet, dit is iets wat de beste Merel-tunnelaar in de wereld simpelweg niet had kunnen bedenken met wat we als kijker zagen of dus vooral niet te zien kregen.

Ik vermoed dat we hierop eigenlijk niet zo ver uit elkaar liggen, gezien je (goede) reactie in het feedback topic. Je geeft daar aan dat je een meer eerlijke registratie zou wensen en daar gaat dit ook over. Waarbij ik dan denk dat niet alleen de kijker teveel wordt gemanipuleerd maar ook de mol te strak wordt geïnstrueerd.

Maar goed, ik hou er over op hier. Want ik vind achteraf bezien Merel een leukere mol dan ik van te voren had kunnen inschatten en kan prima om mijzelf lachen dat ik zoals vaker allerlei mol acties bij kandidaten dacht te zien. Wil dit draadje ook niet negatief maken en hoop dat dat ook niet zo opgevat is. 

« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 04:01:40 door cinner »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1742 Gepost op: 11-03-2019, 07:18:51 »
Met daarbij teleurstelling dat er zo erg veel gedaan is om de mol compleet buiten beeld te houden. De kijker moest aan het feit dat zij samen met RP als eerste enveloppen pakte, gissen dat dat een molactie was van degene die het hoogste bedrag heeft binnen gehaald. Persoonlijk vind ik dat een stuk minder leuk omdat er verder niets te speuren blijft.
Er viel toch nog wel wat meer te speuren, hoor. Er kwam iemand (weet even niet meer wie) met een aannemelijke uitleg dat, onder aanname dat in elke envelop precies 1 biljet had gezeten, alleen Merel 2 biljetten uit haar enveloppen had kunnen verwisselen om de missende 700 euro te verklaren. Dan moest je alleen die aanname nog voor lief nemen (vond ik niet zo moeilijk). Maar je kon je er nog steeds van afmaken door te denken dat de missende 700 euro niet door een verwisseling kwam maar door iets anders. Een slordigheidje van de editor of zo. ;D Maar dat de enveloppen open gebleven waren was toch wel veelzeggend. Dus wat mij betreft hadden we hier precies genoeg informatie om tot een redelijke verdenking van Merel te kunnen komen.

Ik ben het wel met jou en MartinJ e.a. eens dat ik dit een minder mooie molactie vind, omdat die vooral bedacht lijkt te zijn door de regie (waarom laten ze anders die enveloppen open?). Merel valt dus niets aan te rekenen, ze heeft hem prima uitgevoerd en zelfs enige obstakels moeten nemen. Maar ik had het zoals Convans al schreef interessanter gevonden als Merel de 500 euro enveloppen aan anderen had gelaten. Die rode vlag die ze nu had, had ze dan om te beginnen al niet. Ze moet alleen goed opletten wie de enveloppen pakt. En vervolgens staat ze voor de taak diegene onderweg proberen af te leiden van de finish. Maar dit script van wisseling met geld uit een andere opdracht was natuurlijk spectaculairder. Jammer voor ons, en ja Merel wordt daarmee tekort gedaan, maar het zaterdagavondpubliek zal daardoor juist meer bewondering voor haar krijgen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 07:31:30 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1743 Gepost op: 11-03-2019, 09:31:07 »
Dat bedoelde ik ook niet. Wat ik wilde aangeven is dat de theorie dat Merel twee hoge enveloppen had gepakt, zelf nog mol geld in haar zak had zitten, zo van de hoge bedragen lagere bedragen kon maken maar nog steeds zo hoog dat niemand een mol in haar zou zien of zou denken dat er geld bij haar zou ontbreken, helemaal nergens langs hebben zien komen. Dat kon ook niet, dit is iets wat de beste Merel-tunnelaar in de wereld simpelweg niet had kunnen bedenken met wat we als kijker zagen of dus vooral niet te zien kregen. 

Ik weet niet of ik het gepost heb (volgens mij wel in het topic van de opdracht zelf heel lang geleden... toen verdacht ik Merel zelf nog niet echt eigenlijk... al kwam ze wel iets meer in mijn vizier toen omdat ik me deze mogelijkheid realiseerde), maar dit was wel degelijk iets wat ik had bedacht en iets waarvan ik uiteindelijk dacht dat dit ook zo was gegaan. Ik heb hier alleen nooit erg op gehamerd omdat veel mensen al voldoende geïrriteerd leken te zijn dat de Merel verdenkingen 'vooral gebaseerd waren op aannames' en hierop hameren dus ook niet iemand die niet al in het Merelkamp zat zou overtuigen.. want dit was natuurlijk de ultieme aanname.. en er waren mijns inziens betere argumenten voor Merels mol zijn die iets tastbaarder waren.
Je kon ook aan de binnengehaalde geldbedragen zien dat alleen Merel geld verwisseld kon hebben uit de enveloppen. Dit was zo omdat alleen Merel 300 euro in totaal in haar enveloppen had zitten (250 + 50 = 300). Als ze 2 x 500 euro voor 250 en 50 euro had omgewisseld had ze in totaal 700 euro verduisterd.. dit was precies het verduisterde bedrag. Aangezien er slechts geldbriefjes van 25 - 50 - 100 - 250 - 500 - 1000 in het spel waren, en geen enkele andere kandidaat een bedrag had binnengehaald waarmee diegene de geldbriefjes zo om had kunnen wisselen dat er precies 700 verduisterd zou zijn, moest zij dit wel gedaan hebben.... En aangezien al bekend was dat Merel misschien geld had verduisterd bij de laseropdracht, dacht ik dat ze dat geld misschien bewaard had om later te gebruiken (want ja... hoe kwam ze anders aan dat geld).

Ik was alsnog wel een beetje in shock dat het ook echt zo bleek te zijn, want na zo veel kritiek gehoord te hebben dat de aannames rondom Merel veel te vergezocht zouden zijn, begon ik aan mijn eigen verstand te twijfelen.  ::) Maar goed... de mogelijkheid is dus wel genoemd en je had het zelf kunnen uitvogelen, dus. ;)

Edit: heb m’n theorie gevonden, die staat op pagina 7 van het Links/rechts topic (vraag me wel nog steeds af hoezo er een briefje van 250 euro voor het oprapen lag bij de laseropdracht... hmmmm ::rofl::). Gek dat ik niet toen al in de Merel tunnel dook. XD Zo zie je maar weer... ondanks dat alle clues er wel zijn... kun je alsnog niet willen zien dat iemand de mol is. ;)


« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 10:38:40 door Saskiaax95 »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1744 Gepost op: 11-03-2019, 12:14:24 »
Ik ben nieuwsgierig wat ze gedaan heeft bij opdracht stamboom.

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1745 Gepost op: 11-03-2019, 13:10:20 »
Merel is op dit moment live op de facebookpagina van RTL Nieuws. Mensen kunnen vragen stellen.

Ze geeft aan dat ze niets weet van de vogels als hint. "Het zou kunnen dat het een hint is geweest".
Ze geeft aan dat het moment met de pin en de joker per ongeluk ging, ze was te druk met tellen en heeft dus in een moment die pin uit het bord getrokken.
Ook de envelop met de 2 rode schermen was puur toeval.

Moeite waard om even de livestream terug te kijken ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1746 Gepost op: 11-03-2019, 13:28:18 »
Leuk, vanavond even terugkijken!

Toeval geloof ik niet zo in bij widm

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1747 Gepost op: 11-03-2019, 13:29:29 »
Héél leuk dit! ::bravo::

Maar ik heb Merel al op een leugentje betrapt want ze zei dat de winnaar en verliezer in Colombia nog niet bekend waren gemaakt. Niels zei tegen Ron van wel. :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1748 Gepost op: 11-03-2019, 16:26:28 »
Ik weet niet of ik het gepost heb (volgens mij wel in het topic van de opdracht zelf heel lang geleden... toen verdacht ik Merel zelf nog niet echt eigenlijk... al kwam ze wel iets meer in mijn vizier toen omdat ik me deze mogelijkheid realiseerde), maar dit was wel degelijk iets wat ik had bedacht en iets waarvan ik uiteindelijk dacht dat dit ook zo was gegaan. Ik heb hier alleen nooit erg op gehamerd omdat veel mensen al voldoende geïrriteerd leken te zijn dat de Merel verdenkingen 'vooral gebaseerd waren op aannames' en hierop hameren dus ook niet iemand die niet al in het Merelkamp zat zou overtuigen.. want dit was natuurlijk de ultieme aanname.. en er waren mijns inziens betere argumenten voor Merels mol zijn die iets tastbaarder waren.
Je kon ook aan de binnengehaalde geldbedragen zien dat alleen Merel geld verwisseld kon hebben uit de enveloppen. Dit was zo omdat alleen Merel 300 euro in totaal in haar enveloppen had zitten (250 + 50 = 300). Als ze 2 x 500 euro voor 250 en 50 euro had omgewisseld had ze in totaal 700 euro verduisterd.. dit was precies het verduisterde bedrag. Aangezien er slechts geldbriefjes van 25 - 50 - 100 - 250 - 500 - 1000 in het spel waren, en geen enkele andere kandidaat een bedrag had binnengehaald waarmee diegene de geldbriefjes zo om had kunnen wisselen dat er precies 700 verduisterd zou zijn, moest zij dit wel gedaan hebben.... En aangezien al bekend was dat Merel misschien geld had verduisterd bij de laseropdracht, dacht ik dat ze dat geld misschien bewaard had om later te gebruiken (want ja... hoe kwam ze anders aan dat geld).

Ik was alsnog wel een beetje in shock dat het ook echt zo bleek te zijn, want na zo veel kritiek gehoord te hebben dat de aannames rondom Merel veel te vergezocht zouden zijn, begon ik aan mijn eigen verstand te twijfelen.  ::) Maar goed... de mogelijkheid is dus wel genoemd en je had het zelf kunnen uitvogelen, dus. ;)

Edit: heb m’n theorie gevonden, die staat op pagina 7 van het Links/rechts topic (vraag me wel nog steeds af hoezo er een briefje van 250 euro voor het oprapen lag bij de laseropdracht... hmmmm ::rofl::). Gek dat ik niet toen al in de Merel tunnel dook. XD Zo zie je maar weer... ondanks dat alle clues er wel zijn... kun je alsnog niet willen zien dat iemand de mol is. ;)
Wat je zegt klopt allemaal denk ik.
Wat hier volgens mij nog niet over is gezegd is dat wij als molloten wisten dat er €700 zoek was en op het idee konden komen dat iemand geld had verwisseld. En zoals jij terecht opmerkte kon dat alleen Merel zijn geweest.
Maar belangrijk punt is hierbij. De kandidaten konden dit NIET weten. Zij wisten immers niet wat het maximaal te verdienen bedrag was! Zij konden ook niet weten dat de bedragen op een dergelijke onlogische manier verdeeld zouden zijn. Niemand kon dus verwachten dat er ergens bijvoorbeeld €500 in zou zitten. Laat staan in de enveloppen van de tweede ronde, waar het hoogste bedrag €100 was.
Dat betekent dus dat Merel zonder maar een beetje verdacht te worden deze truc kon uithalen. Met iedereen zijn eigen tuktuk is het niet zo moeilijk om ongezien even een ander biljet in een envelop te stoppen. Hiermee is deze "molactie" voor mij geen molactie van Merel maar vals spel van de redactie waar ik niet op zit te wachten. En nu hou ik er verder over op.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1749 Gepost op: 11-03-2019, 16:43:26 »
Héél leuk dit! ::bravo::

Maar ik heb Merel al op een leugentje betrapt want ze zei dat de winnaar en verliezer in Colombia nog niet bekend waren gemaakt. Niels zei tegen Ron van wel. :P

Ze zei ook dat ze als 10-jarig meisje naar Wie is de Mol? had gekeken. Dat is natuurlijk niet mogelijk, want toen bestond het programma nog niet. Dus die Merel gaat wel lekker door met liegen. 
;)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1750 Gepost op: 11-03-2019, 16:47:43 »
Ze zei ook dat ze als 10-jarig meisje naar Wie is de Mol? had gekeken. Dat is natuurlijk niet mogelijk, want toen bestond het programma nog niet. Dus die Merel gaat wel lekker door met liegen. 
;)

haha, grappig  ::rofl::. Ja, die prik je wel snel doorheen  ::vergroot::

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1751 Gepost op: 11-03-2019, 17:42:08 »
Wat je zegt klopt allemaal denk ik.
Wat hier volgens mij nog niet over is gezegd is dat wij als molloten wisten dat er €700 zoek was en op het idee konden komen dat iemand geld had verwisseld. En zoals jij terecht opmerkte kon dat alleen Merel zijn geweest.
Maar belangrijk punt is hierbij. De kandidaten konden dit NIET weten. Zij wisten immers niet wat het maximaal te verdienen bedrag was! Zij konden ook niet weten dat de bedragen op een dergelijke onlogische manier verdeeld zouden zijn. Niemand kon dus verwachten dat er ergens bijvoorbeeld €500 in zou zitten. Laat staan in de enveloppen van de tweede ronde, waar het hoogste bedrag €100 was.
Dat betekent dus dat Merel zonder maar een beetje verdacht te worden deze truc kon uithalen. Met iedereen zijn eigen tuktuk is het niet zo moeilijk om ongezien even een ander biljet in een envelop te stoppen. Hiermee is deze "molactie" voor mij geen molactie van Merel maar vals spel van de redactie waar ik niet op zit te wachten. En nu hou ik er verder over op.
Ja, ben het helemaal met je eens hoor dat het flauw is tegenover de kandidaten.

En, Mereltje toch.. dacht je eindelijk klaar te zijn met het liegen ... houdt het liegen nog niet op...  ::)

En zou ze echt een brain freeze gehad hebben bij Ten val brengen? Hmmmm... ::)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1752 Gepost op: 11-03-2019, 18:21:05 »
Ik wil niets afdoen dat jullie het goed gezien hebben. Alleen het meeste zoals hier vermoed, is helemaal niet uitgekomen. Om bij dezelfde opdracht te blijven...
Ik kan alleen vanuit mijzelf spreken, maar vermoed ook dat het voor ander geldt. Het was opvallen hoe Merel zich gedroeg bij het pakken van de enveloppen. Wat ze uiteindelijk deed tijdens de opdracht en de uitkomst sloot daar niet bij aan. Ik was naderhand vooral verward. Uiteindelijk ga je dan een invulling bedenken, speculeren over hoe en wat. Ik heb zelfs zitten denken aan dat ze de verkeerde enveloppen had gepakt en zelfs dat ze verkeerd neergelegd waren. Een voor de hand liggende verklaring is dan maar dat ze het vrij hoge bedrag niet binnen had willen brengen. Wat ze uiteindelijk gedaan blijkt te hebben is vele malen spectaculairder.
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet perse een vermoeden had over de opdracht. Het was een vage vlek. Uiteindelijk kies je een verklaring, maar niet van harte.

Ik blijf het een zwaktebod vinden als de redactie het toestaat dat een kandidaat geld dat wordt verduisterd in een opdracht later kan gebruiken.
Ik zie de rol van mol waarschijnlijk anders dan jij. Het is een infiltrant binnen de kandidaten groep. Hij heeft voorkennis over opdracht gevoed vanuit de redactie. Weet soms welke keuze hij moet maken. Krijgt input van de redactie hoe de verdenkingen er voor staan. Heeft in het verleden geld verduisterd. In de Nederlandse series moet de mol veel zelf oplossen vanuit een kandidaten positie, maar hij is op zekere hoogte een pion van de makers.
In dit geval heeft Merel zelf het geld gepakt, achtergehouden en verwisseld. Ik zie persoonlijk niet in waarom dat niet zou kunnen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1753 Gepost op: 11-03-2019, 19:08:56 »
Ik heb deze volgens mij nog nergens gezien vandaag:

Dagboek van de Mol

Krijsend vliegen ze over me heen, twee halsbandparkieten. Jamie's favoriete dier. Ik sta met m'n fiets in het Vondelpark. Aan m'n stuur hangt het pak dat ik net heb opgehaald voor vanavond.

Het waait hard. Ik trek m'n muts over m'n oren. Koud. De jongens van techniek slepen met kabels, de cameramannen checken hun posities. In de verte zie ik de eerste fans van het programma al staan. In de ramen van Vondels CS rusten de duiven. 'Roekoeroekoe'. Het zijn tortels. 'Schat en lieverd', zeg ik zachtjes. Rick Paul en Nikkie.

Een bolle meerkoet, in vol winterkleed, ligt aan de rand van de vijver. Roerloos. Sinan. Middenin de vijver liggen pontons. Met grote boxen erop. En groene lichten. M'n overhemd waait bijna van m'n stuur. Ik zoek in m'n tas naar m'n kauwgom. Ik rommel. Meteen verschijnt er een nieuwsgierig kauwtje naast me. Hij scharrelt wat. Kijkt me aan. Met z'n knappe lichtblauwe ogen. Sarah.

In m'n ooghoek zie ik een roodborstje wegflitsen. Evi. Opvallend, maar snel weg. Verderop, een ekster, die pikken alles, als het maar glimt. Niels. Ik zie de krullen van Evelien terug in de staart van de wilde eenden, en in de kuif van de reiger. En ik denk aan Robèrt als ik kinderen handen vol brood zie strooien naar de meeuwen.

Op deze plek, de plek waar ik zo vaak fiets en loop, waar ik zo graag om me heen kijk, hier ga ik het podium op. Zometeen. Dan kijk ik naar al die mensen die speciaal voor dit avontuur hierheen zijn gekomen. En dan mag ik als Merel de magische vier woorden zeggen.

Ik ben de mol.

En ik weet nu al dat ik na deze woorden nooit meer door het Vondelpark zal lopen zonder te denken aan jullie. Ik zal jullie zien in al die vogels, al die dieren, al die waanzinnige stadsnatuur in mijn mooie park. Ik zal jullie iedere keer groeten. Jullie nooit vergeten. Want dankzij jullie werd dit avontuur een fantastisch feest.

En we waren niet alleen. We waren omringd door spreeuwen, pleviertjes, mussen, vinken, koolmezen, zanglijsters, verdwaalde visdiefjes, een enkele ooievaar; een bonte zwerm van iedereen die met ons meespeelde. Jullie maakten het feest compleet. En deze Merel gaat dat de rest van haar leven niet vergeten.

Dank jullie wel.

Merel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1754 Gepost op: 11-03-2019, 19:11:16 »
Ik heb deze volgens mij nog nergens gezien vandaag:

Dagboek van de Mol


Ik ben de mol.


Dank jullie wel.

Merel.
Leuk verhaal, mooi geschreven!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1755 Gepost op: 11-03-2019, 19:12:28 »
Leuk verhaal, mooi geschreven!

Dank je, maar de credits gaan naar Merel. Ik heb het slechts gekopieerd. ::)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1756 Gepost op: 11-03-2019, 19:15:36 »
Dank je, maar de credits gaan naar Merel. Ik heb het slechts gekopieerd. ::)
Ik vond het geslachtssymbool al niet passen bij de naam Merel.  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1757 Gepost op: 11-03-2019, 19:24:25 »
Ik vond het geslachtssymbool al niet passen bij de naam Merel.  ;D

Hoezo? Je hebt ook mannetjesmerels, die zijn zwart in plaats van bruin. 
 :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1758 Gepost op: 11-03-2019, 19:26:47 »
Wat een leuk origineel dagboek!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1759 Gepost op: 11-03-2019, 19:29:05 »
Specht zwaanzinnig gespreeuwd, Merel! ::bravo::