Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128264 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #200 Gepost op: 11-02-2019, 12:20:35 »
Als Niels inderdaad de mol is zou ik dat best leuk vinden, een mol die steeds alleen maar voor de pot wil gaan. Veel overredingskracht gebruikt hij daar niet bij, want er wordt eigenlijk nooit echt naar hem geluisterd. Vandaar ook dat de pot nog zo laag staat, goed gedaan Niels!  ::rofl::

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #201 Gepost op: 11-02-2019, 19:27:54 »
Hetzelfde geldt in mindere mate voor Sarah. Wordt ook weinig expliciet verdacht.



Vind ik niet gek, die verdiend meer geld voor de pot dan de president generaal van de nationale bank aan jaarsalaris meekrijgt. ::rofl::

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #202 Gepost op: 11-02-2019, 19:29:53 »
Als Niels inderdaad de mol is zou ik dat best leuk vinden, een mol die steeds alleen maar voor de pot wil gaan. Veel overredingskracht gebruikt hij daar niet bij, want er wordt eigenlijk nooit echt naar hem geluisterd. Vandaar ook dat de pot nog zo laag staat, goed gedaan Niels!  ::rofl::



Ik hoop voor hem dat hij aan zijn nieuwe album meer geld over houdt  ::rofl::

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #203 Gepost op: 11-02-2019, 20:12:20 »
Ik gok op nepmollen van Niels.

Misschien is dit heel dom van mij, maar ik snap niet wat het nut van nepmollen is als niemand het ziet? Wat voor zin heeft het voor Niels om die buis in het gras te gooien als niemand weet dat hij degene is die het doet? Zie ik iets over het hoofd?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #204 Gepost op: 11-02-2019, 20:16:11 »
Misschien is dit heel dom van mij, maar ik snap niet wat het nut van nepmollen is als niemand het ziet? Wat voor zin heeft het voor Niels om die buis in het gras te gooien als niemand weet dat hij degene is die het doet? Zie ik iets over het hoofd?

Hij heeft toch hard geroepen tegen iedereen dat hij die buis wel even zou wegbrengen?
Hij wil dus graag opvallen  ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #205 Gepost op: 11-02-2019, 23:20:32 »
Weten we eigenlijk wel zeker dat die buis door toedoen van een deelnemer in het gras beland is?


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #206 Gepost op: 11-02-2019, 23:39:50 »
Weten we eigenlijk wel zeker dat die buis door toedoen van een deelnemer in het gras beland is?

Toch in ieder geval door een persoon, want hij lag niet op een plek waar hij zo maar heen gerold kan zijn. Aangezien ik vermoed dat crewleden er tijdens een opdracht niet aan mogen komen, zou het een deelnemer moeten zijn.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2019, 23:50:10 »
Wow, twee edisons voor Nielson  ::respect::


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #208 Gepost op: 12-02-2019, 09:42:07 »
Het valt me op dat Niels altijd benadrukt hoe goed ze het gedaan hebben, of als het slecht ging, hoe het allemaal wel meeviel. Dat vind ik ook wel mols.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2019, 16:42:17 »
Heb even getwijfeld over Jamie. Toen aflevering 1 een paar fragmenten bekeken. De kisten waren zeven om acht. Niels rent als voorste op de brug en zegt: Welke pakken we? Drie vier? (met handgebaar.)

Dat is toch geen toeval meer? (Na zes zeven; één twee; negen tien; en dan mis ik er vast nog.)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 16:47:07 door Avogadro »

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #210 Gepost op: 12-02-2019, 19:26:16 »
Hij heeft toch hard geroepen tegen iedereen dat hij die buis wel even zou wegbrengen?
Hij wil dus graag opvallen  ;)

Ja, dat zou kunnen. Uit de biechten leek ik te halen dat men het niet doorhad, maar het zou geveinsd kunnen zijn of het nepmolllen is mislukt.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #211 Gepost op: 12-02-2019, 21:05:25 »
Wat ik merkwaardig blijf vinden is het lage aantal uitgesproken verdenkingen tegen Niels tijdens de test in de afgelopen afleveringen: 1-0-0-0-0-1. Kijk, Robèrt deed m.i. echt niets verdachts, maar Niels absoluut wel - ook al was het misschien nepmollen. Meestal hoor je tijdens de test wel een antwoord van een kandidaat op de niet uitgesproken vraag: "Zou X een goede mol kunnen zijn?" om diegene verdacht te maken in de montage.

Bij Niels niet. Niks, nada, zilch. Of hij is écht de kandidaatsheid zelve en wordt op tv soms verdachter in beeld gebracht dan hij is, of hij wordt bewust uit de wind gehouden. Als hij niet de mol is, zouden ze hem m.i. veel meer verdacht laten worden tijdens de test.

Niels is gered, Sinan verdenkt hem ineens  ::hug::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2019, 22:59:53 »
Citaat
Citaat
Heb even getwijfeld over Jamie. Toen aflevering 1 een paar fragmenten bekeken. De kisten waren zeven om acht. Niels rent als voorste op de brug en zegt: Welke pakken we? Drie vier? (met handgebaar.)

Dat is toch geen toeval meer? (Na zes zeven; één twee; negen tien; en dan mis ik er vast nog.)

Dan nog kan ik niet plaatsen dat hij na dezelde opdracht voorstelt om het geld te pakken en de vrijstellingen te laten gaan: "We weten toch niet van wie ze zijn".

En dat was met 4 vrijstellingen (een minderheid) volgens mij een valide argument en dus extreem risicovol voor een eventuele mol. Een discussie overigens die al door Jamie was gevoed door te zeggen dat vier (te) weinig was.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2019, 23:30:50 »
extreem risicovol voor een eventuele mol.

Niels is dan ook een topmol!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2019, 23:33:39 »
Ik ga me nu ook eens wat meer richten op mijn grote vriend Niels ::jaja:: Hij heeft goed beschouwd nog niets echt onmols gedaan ::vergroot::
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2019, 23:40:18 »
Ik ga me nu ook eens wat meer richten op mijn grote vriend Niels ::jaja:: Hij heeft goed beschouwd nog niets echt onmols gedaan ::vergroot::

Hij startte toch heel onmols aan dit seizoen.

1.1 Haalt 0 kisten naar boven waar een vrijstelling in zit en dat doet een Mol toch graag om de kans te vergroten dat er tegen geld gestemd wordt. Gaat daarna ook voluit voor het geld in de stemming.

1.3 Leest een boodschap voor van een scherm die duidelijk maakt dat er meerdere kandidaten naar een envelop moeten.

2.1 Houdt zich meer bezig met informatie overbrengen tussen de fotografen en de groep dan met actief mengen in het tellen.

2.3 Opgestaan voor 250 euro.

Daarna ging het inderdaad bergaf voor hem met kandidaatse dingen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #216 Gepost op: 12-02-2019, 23:46:30 »
Hij startte toch heel onmols aan dit seizoen.

1.1 Haalt 0 kisten naar boven waar een vrijstelling in zit en dat doet een Mol toch graag om de kans te vergroten dat er tegen geld gestemd wordt. Gaat daarna ook voluit voor het geld in de stemming.
De vraag is of hij dat wist (hoe weten wij het?) en hoe dan ook wint 'ie vertrouwen met goed meewerken hier. Zeggen dat 'ie voor het geld wil gaan is handig om zichzelf als de hardwerkende kandidaat te profileren (een rol die die met verve speelt, al blijft het resultaat vaak uit) en ik had er wel op gerekend dat de groep voor de vrijstellingen als kiezen, niemand wil naar huis.

1.3 Leest een boodschap voor van een scherm die duidelijk maakt dat er meerdere kandidaten naar een envelop moeten.
True, onmols, maar een kleinigheidje. Al helemaal als je bedenkt dat in de eerste

2.1 Houdt zich meer bezig met informatie overbrengen tussen de fotografen en de groep dan met actief mengen in het tellen.
Maar hij heeft vertraagd door dingen niet goed te vragen (hoeveel huisdieren heb je? O wacht... En hoeveel verzorg je er?) en niet goed te tellen (6 of 7 diploma's). Ik vond het tot nu toe wat over de top hier en daar, maar als Mol wil je ook mollen.

2.3 Opgestaan voor 250 euro.
Maar heeft vervolgens de andere twee gemaand om te blijven zitten 'voor de informatie'. Toegegeven, het is gewaagd maar het kán een briljante Molactie zijn.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2019, 00:05:00 door Pac »
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2019, 23:56:03 »
De vraag is of hij dat wist (hoe weten wij het?)

Ik heb na aflevering 1 in het opdrachttopic kunnen bepalen wie welke kist boven bracht en welke kist hoorde bij welke vrijstelling. Langs hun kant werd maar 1 kist naar boven getrokken met een vrijstelling en dat was door Merel, Robèrt en Evi.

en hoe dan ook wint 'ie vertrouwen met goed meewerken hier. Zeggen dat 'ie voor het geld wil gaan is handig om zichzelf als de hardwerkende kandidaat te profileren (een rol die die met verve speelt, al blijft het resultaat vaak uit) en ik had er wel op gerekend dat de groep voor de vrijstellingen als kiezen, niemand wil naar huis.

Dat klopt wel natuurlijk. Zulke zaken (met de afloop zoals die nu was) zijn achteraf altijd dubbel uit te leggen. ;)

Maar hij vertraagd door dingen niet goed te vragen (hoeveel huisdieren heb je? O wacht... En hoeveel verzorg je er?) en niet goed te tellen (6 of 7 diploma's). Ik vond het tot nu toe wat over de top hier en daar, maar als Mol wil je ook mollen.

Het kan zeker, maar dan is het een erg slechte molactie, want tijd was niet het issue in deze opdracht. Ik zie meer mogelijkheden in het verstoren van het tellen.

Maar heeft vervolgens de andere twee gemaand om te blijven zitten 'voor de informatie'. Toegegeven, het is gewaagd maar het kán een briljante Molactie zijn.

Heeft hij dat gedaan? ;) Ik heb het gisteren terug gekeken en ik zie het momenteel anders.

De 250 euro komt op het scherm van Niels, Evi en Rick Paul en hij zegt "Zal ik gaan?" zonder dat iemand hem daartoe aanspoorde. Rick Paul knikt wat instemmend. Dan missen we wat gebeurt door een biecht van Niels en het volgende dat we zien is Niels die rechtstaat en zegt "Alle informatie voor mij onthouden dan he".

Dat hij specifiek dat woordje 'dan' gebruikt, maakt voor mij het volgende scenario waarschijnlijker:
Niels zegt "Zal ik gaan?"
De andere 2 vinden dat goed
Niels vraagt of ze meegaan
Rick Paul en Evi verwachten dat er nog meer komt en zeggen dat zij wel blijven zitten
Niels zegt "Alle informatie voor mij onthouden dan he".

Ook hier ben ik weer akkoord dat je het op 2 manieren kan zien, maar ik vind niet dat iemand kan poneren dat hij hen overtuigde. Dat is voor mij simpelweg niet zichtbaar.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #218 Gepost op: 13-02-2019, 00:09:39 »
Dan zijn we het er over eens dat zijn 'onmolse acties' in ieder geval voor interpretatie vatbaar zijn ;) Ik had tot vandaag ook niet aan Niels als Mol gedacht maar ik vind de punten die je noemt binnen de marche vallen. En in een seizoen waar het speuren vrij lastig blijkt, vind ik dat ik de optie nog maar even op moet houden :)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #219 Gepost op: 13-02-2019, 00:13:55 »
Dan zijn we het er over eens dat zijn 'onmolse acties' in ieder geval voor interpretatie vatbaar zijn ;) Ik had tot vandaag ook niet aan Niels als Mol gedacht maar ik vind de punten die je noemt binnen de marche vallen. En in een seizoen waar het speuren vrij lastig blijkt, vind ik dat ik de optie nog maar even op moet houden :)

Niels is ook mijn nummer 2, dus kan er momenteel nog wel inkomen dat hij het zou kunnen zijn. Al zou ik volgens mij zijn manier van spelen niet zo appreciëren in aflevering 10. Ik denk dat ik me zou ergeren in het feit dat hij de domme Mol probeerde te zijn.