Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128240 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 13-02-2019, 08:01:54 »
niet goed te tellen (6 of 7 diploma's).

Dat was ook heel duidelijk met handgebaar.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 13-02-2019, 13:17:14 »
Ik ga me nu ook eens wat meer richten op mijn grote vriend Niels ::jaja:: Hij heeft goed beschouwd nog niets echt onmols gedaan ::vergroot::
Ik zou zeggen, de grootste onmolse actie is toch dat hij bij het verdelen van de joker direct voor het Jengaspel, vrijwel meteen met een idee komt dat

  • voor iedereen aanvaardbaar klinkt;
  • het aantal potentiële kandidaten terugbrengt naar 3.
Dit maakte het voor de stemming veel eenvoudiger om snel tot een uitslag te komen.
En dit ging om 2000 euro. Niet 250 ofzo, het ging om op dat moment de hele pot. Dan ga je als mol niet een goed idee opperen, zelfs niet als dan nog iemand anders het moet afmaken (zoals Sinan eigenlijk deed).

Voor mij is dat een vet genoege streep door zijn naam dat hij wat mij betreft vrijwel zeker niet de mol is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 13-02-2019, 13:25:42 »
Ik zou zeggen, de grootste onmolse actie is toch dat hij bij het verdelen van de joker direct voor het Jengaspel, vrijwel meteen met een idee komt dat

  • voor iedereen aanvaardbaar klinkt;
  • het aantal potentiële kandidaten terugbrengt naar 3.
Dit maakte het voor de stemming veel eenvoudiger om snel tot een uitslag te komen.
En dit ging om 2000 euro. Niet 250 ofzo, het ging om op dat moment de hele pot. Dan ga je als mol niet een goed idee opperen, zelfs niet als dan nog iemand anders het moet afmaken (zoals Sinan eigenlijk deed).

Voor mij is dat een vet genoege streep door zijn naam dat hij wat mij betreft vrijwel zeker niet de mol is.

Dat heb ik inderdaad ook. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat hij had verwacht dat een voorstel waarbij hij zelf 1 van de grote kanshebbers is voor de joker op veel weerstand zou stuiten en dus discussie. Dus nogmaals zo'n gewaagde actie.

Wat verder nog onmols is, is dat hj Jamie afremt als die 150 euro in wil zetten bij de touwen-opdracht. Hij wil maar 100 inzetten, de opdracht mislukt dus er gaat minder geld uit de pot door Niels. Waarom zou je dat als Mol doen?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 13-02-2019, 14:21:56 »
Wat verder nog onmols is, is dat hj Jamie afremt als die 150 euro in wil zetten bij de touwen-opdracht. Hij wil maar 100 inzetten, de opdracht mislukt dus er gaat minder geld uit de pot door Niels. Waarom zou je dat als Mol doen?

Bij de eerdere opdracht was het honderdvijftig. Dan komt honderd beter uit. Dan is het mooi de helft.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 13-02-2019, 21:29:17 »
Citaat
Ik zou zeggen, de grootste onmolse actie is toch dat hij bij het verdelen van de joker direct voor het Jengaspel, vrijwel meteen met een idee komt dat

voor iedereen aanvaardbaar klinkt;
het aantal potentiële kandidaten terugbrengt naar 3.
Dit maakte het voor de stemming veel eenvoudiger om snel tot een uitslag te komen.
En dit ging om 2000 euro. Niet 250 ofzo, het ging om op dat moment de hele pot. Dan ga je als mol niet een goed idee opperen, zelfs niet als dan nog iemand anders het moet afmaken (zoals Sinan eigenlijk deed).

Voor mij is dat een vet genoege streep door zijn naam dat hij wat mij betreft vrijwel zeker niet de mol is.

Plus aflevering 1, opdracht 1. Niels stelt meteen voor om het geld te nemen (2500) en de jokers te laten voor wat ze zijn. Dat zouden voor een Mol wel heel grote gokken zijn.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 13-02-2019, 21:51:57 »
Wat verder nog onmols is, is dat hj Jamie afremt als die 150 euro in wil zetten bij de touwen-opdracht. Hij wil maar 100 inzetten, de opdracht mislukt dus er gaat minder geld uit de pot door Niels. Waarom zou je dat als Mol doen?
Ik vind het niet onmols dat Niels Jamie overhaalt om 100 in te zetten. Het is een bekent raadsel en waarschijnlijk ook bij Jamie bekent. Dan liever 100 in de pot dan 150. Achteraf wist Jamie het raadsel niet en dat verschil van 50 euro kost je de kop ook niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 14-02-2019, 19:55:25 »
Plus aflevering 1, opdracht 1. Niels stelt meteen voor om het geld te nemen (2500) en de jokers te laten voor wat ze zijn. Dat zouden voor een Mol wel heel grote gokken zijn.

Een heel grote gok. Voordat je het weet heb je heel de groep mee.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 14-02-2019, 20:01:47 »
Buitengewoon onmols was het gedrag van Niels bij de 'ver tellen'-opdracht. Buitengewoon onmols als in (waarschijnlijk) opzichtig nepmollen. De antwoorden van Rick Paul en Nikkie zogenaamd verkeerd verstaan en herhalen. Op dat moment konden Rick Paul en Nikkie Niels direct makkelijk corrigeren.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 16-02-2019, 04:09:48 »
Blijf het lastig vinden. Of hij is een dolenthousiaste kandidaat die per ongeluk verward en gestrest toch aardig wat foutjes maakt. Of hij is een goede mol die risico's durft te nemen, al pakken die soms niet goed uit.

Ik had sterk de indruk bij het jenga spel dat Niels het voorstel doet in de verwachting dat iedereen slaande herrie krijgt. Is hij daar bang voor omdat hij de joker wil of is het de bedoeling omdat hij de mol is. Het is wel de beste en enige positie om geld uit de pot te proberen te krijgen.

Vorig jaar dacht ik ontzettend lang dat het niet Jan kon zijn met al zijn fanatisme en hij was het wel. Zou Niels voor dezelfde tactiek gaan? Net als anderen vind ik hem in elk geval heel erg acteren de hele tijd en daarom hou ik vaag een molvibe bij hem. Plus dat hij geweldig kan liegen en zonder blikken of blozen kan bedriegen. Voor een ol geen gekke kwaliteiten.

Zijn maar wat gedachten ..

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 16-02-2019, 07:55:25 »
Ik merk dat er toch nog veel volk in deze tunnel zit. Na Sinan nu ook redenen waarom Niels niet de mol is. Op voorhand wil ik melden dat ik de joker diefstal niet onmols vind.

1) Stapelgek

Niels geeft de aanleiding voor een snelle discussie. Hij is met Sinan voor 80% verantwoordelijk dat er geen 2000 euro uit de pot gaat. Voor mij is dit eigenlijk minstens -800 euro bij gemist geld.

2) Ver Tellen

Dat luidop getallen verdraaien is obvious nepmollen. Hij had perfect naar Nikkie en RP het juiste aantal kunnen roepen en het aan de groep fout doorgeven.

3) Abseilen

Niels mist hier echte elke koker. Als mol kan je op voorhand toch wat oefenen en toch een beetje gaan voelen zodat je indien nodig je eigen koker kan fout doorgeven.

4) Steenfabriek

Niels komt met het idee om het touw los te maken. Totaal onnodig als mol.

5) Serenade

Niels staat fout terwijl RP langs hem de informatie heeft dat hij fout staat. Als je als mol fout gaat staan, doe het dan goed.

Ik heb Niels al een lange tijd geleden afgestreept en er blijven sterke argumenten tegen zijn molschap bijkomen. Hopelijk toch enkele mensen uit deze tunnel geholpen.





Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 16-02-2019, 08:50:47 »
2) Ver Tellen

Enkel al de titel die wijst op het tellen.

5) Serenade
Niels staat fout terwijl RP langs hem de informatie heeft dat hij fout staat. Als je als mol fout gaat staan, doe het dan goed.

Rick Paul testte daar Niels uit, is mijn mening, door de informatie niet te delen. Daarom viel Niels denk ik ook Jamie aan, om verwarring te zaaien. Rick Paul maakt grote kans om de winnaar te worden.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 16-02-2019, 22:04:09 »
Ik heb Niels al een lange tijd geleden afgestreept en er blijven sterke argumenten tegen zijn molschap bijkomen. Hopelijk toch enkele mensen uit deze tunnel geholpen.
Mij haal je niet uit de tunnel. Het is toch duidelijk dat Niels de mol is.
Bij de laseropdracht gaat hij gelijk op de laser staan.
Nu deze laatste test.Niels gaat vol op Jamie en blijft er in. RP zit op Jamie en hij gaat er uit.De mol heeft geen jokers nodig.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 16-02-2019, 22:20:03 »
Nu deze laatste test.Niels gaat vol op Jamie en blijft er in. RP zit op Jamie en hij gaat er uit.De mol heeft geen jokers nodig.
Rick Paul en Jamie zaten ook fout. Niels kan fout zitten en niet de mol zijn en toch een groen scherm krijgen, want er konden er maar twee uit deze executie.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 16-02-2019, 22:27:39 »
Ik denk niet dat de mol de jokers pakt bij het roulette. Weer een reden om Niels af te schrijven. De enige die ik eigenlijk af durf te schrijven. Aan de andere kant: Niels geeft een joker wel weg, omdat hij Rick Paul erin wilt houden. Weet hij dat dat vele Rick Paul verdenken, waardoor Niels Rick Paul er graag in wilt houden. Lastig...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 17-02-2019, 06:47:02 »
Tja, ik verdenk hem juist nog steeds na vandaag. In de kistenopdracht lijkt hij heel behulpzaam dingen te roepen maar eigenlijk sticht hij de meeste verwarring volgens mij. In de bakjesopdracht vind ik het lastig de beste mol positie te bepalen. Degene die geld uithalen, lijken direct overmatig verdacht. Wellicht dat Niels zich neutraal gehouden heeft door drie jokers te pakken, wetende dat de kans dat iemand min geld pakt nu eenmaal enorm is. De bananenopdracht bracht me aan het twijfelen. Hij ziet tenslotte dat er twee oranje zakken nog liggen. Daarentegen zet hij Jamie op het spoor met groen te starten, is hij volgens mij degene die de hele handel van de rails laat lopen waarbij een tros bananen afbreekt.

Het vreemdst vond ik dat hij een joker aan RP gaf. Hij heeft eerder laten zien alles en dan echt alles te doen een werkende joker te bemachtigen. En nu zou hij er ineens een weggeven? Wellicht om RP als bliksemafleider erin te houden?

Voor mij blijft hij vooral het meest verdacht omdat ik de anderen minder verdenk. Sarah deed de 3D puzzel belachelijk goed bijvoorbeeld en ze heeft veel geld binnen gehaald. Het mingeld in deze opdracht zegt me niet veel, die kans was nu eenmaal groot dat er mingeld gepakt ging worden. Merel verdiend ook goed, is behulpzaam aan anderen om te verdienen en leek me echt in een halve depressie te belanden dat ze twee rode schermen pakte. Sinan doet effectief zo weinig en kan bovendien niet mee doen met twee opdrachten. Hij zou het kunnen zijn maar ik denk dat hij heeft besloten zoveel mogelijk te observeren en op te letten. Dat hij als enige ook op Niels zit, duwt mij iets verder de Niels tunnel in.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 17-02-2019, 10:31:30 »
Als Sinan niet zelf is en op Nilson zit vetrekt hij volgende week of hij wint. Mogelijk is Jamie er optijd uit gegaan. Ze konden een klok stop winnen, maar niemand die voor ging.

Aan de andere kant bleven Merel en Sinan juist veel bij Nilson weg. Omdat ze weten dat hij niet de mol is of juist niet willen uitstralenndat ze hem juist verdenken.

Nilson is de verliezer of de mol. Snaar van Sinan, maar als nee ik ben de mol winnaar / de mol Nilson niet jij. Of hint voor Nilson, ik ben de mol en volgende week ben je weg.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 10:38:23 door Pierce_Brosnan »

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 17-02-2019, 13:40:02 »
Als Jamie er “op tijd” uit was gegaan, dan zou dat zijn gezegd door Rik, juist om de sneer te kunnen maken dat hij ook voor “Stop de Tijd” op 1 seconde had kunnen gaan. Blijkbaar was er geen ex aequo bij de test.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 17-02-2019, 14:19:54 »
Als Jamie er “op tijd” uit was gegaan, dan zou dat zijn gezegd door Rik, juist om de sneer te kunnen maken dat hij ook voor “Stop de Tijd” op 1 seconde had kunnen gaan. Blijkbaar was er geen ex aequo bij de test.
Als ie voor stop de tijd was gegaan dan had ie geen twee jokers gehad en was er dus helemaal geen gelijke stand geweest though :P (Als die er al was geweest dan)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 17-02-2019, 14:29:31 »
Als ie voor stop de tijd was gegaan dan had ie geen twee jokers gehad en was er dus helemaal geen gelijke stand geweest though :P (Als die er al was geweest dan)
Daar heb je helemaal gelijk in. *facepalm*

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 17-02-2019, 18:48:26 »
Als je wie verdenkt wie volgt de meest logische mol momenteel, maar als je naar zijn acties en gedrag gaat kijken helemaal niet. Hij heeft gewoon te veel kandidaats gedaan.