Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 127180 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #260 Gepost op: 19-02-2019, 11:34:03 »
Misschien is het een idee om de discussie over de Roulette opdracht in het topic te houden wat hiervoor is?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #261 Gepost op: 19-02-2019, 11:57:53 »
Misschien is het een idee om de discussie over de Roulette opdracht in het topic te houden wat hiervoor is?
Volgens mij ging het toch vooral over Niels... En een kandidaat losweken van de opdrachten is niet te doen. Nu ging het inderdaad even over de Roulette. Als de moderatoren het willen verplaatsen, vind ik het prima hoor. Het lijkt me alleen onbegonnen werk omdat in alle kandidatentopics te doen, want het loopt voortdurend in elkaar over.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #262 Gepost op: 19-02-2019, 12:03:08 »
Dat laatste rijmt niet echt met wat hij deed bij Evelien, zij was n.l. verdachte numero 1 bij vrijwel iedereen, dus waarom zou de mol juist daar de grootste bliksemafleider een loer draaien.
Ik denk eerder om gewoon wat we gezien hebben : ze hadden een bondje en Niels dacht hem nog nodig te hebben.
::vergroot:: mooi gevonden!
Dat dan weer wel

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #263 Gepost op: 20-02-2019, 14:53:27 »
Aflevering 1. Na de eerste opdracht Over Bruggen.

4 vrijstellingen of € 2500 in de pot.

Niels wil direct het geld in de pot hebben dan hebben we die alvast binnen.
Jamie trapt op de staart.

Niels is het net niet.   ::tandpastasmiley::


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #264 Gepost op: 20-02-2019, 16:03:10 »
4 vrijstellingen of € 2500 in de pot.

Resultaat: 0 euro in de pot en een hoop molloten die Niels niet meer gaan verdenken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #265 Gepost op: 20-02-2019, 16:08:02 »
Aflevering 1. Na de eerste opdracht Over Bruggen.

4 vrijstellingen of € 2500 in de pot.

Niels wil direct het geld in de pot hebben dan hebben we die alvast binnen.
Jamie trapt op de staart.

Niels is het net niet.   ::tandpastasmiley::

Ik verdenk Niels niet maar het bovenstaande wat je omschrijft is juist wel een geniale molactie. Je weet toch als mol dat er vervolgens discussie komt over de vrijstellingen en dat de meerderheid daarvoor zal kiezen. Als mol kan je dus prima meteen roepen dat je voor het geld wil gaan. De stemming kwam toch veel later dus kan je je stem ook weer omdraaien.
Niels erg verdacht hier dus.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #266 Gepost op: 20-02-2019, 20:52:31 »
Citaat
Ik verdenk Niels niet maar het bovenstaande wat je omschrijft is juist wel een geniale molactie. Je weet toch als mol dat er vervolgens discussie komt over de vrijstellingen en dat de meerderheid daarvoor zal kiezen.

Dat weet je niet. De kans dat je een vrijstelling hebt, is kleiner dan de kans dat je hem niet hebt en dus ook kleiner dan de kans dat een ander hem heeft en jij niet.

Citaat
De stemming kwam toch veel later dus kan je je stem ook weer omdraaien.

Als kandidaat wel. Als Mol is een last minute verandering die ook nog eens beslissend is en geen geld oplevert juist erg verdacht.

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #267 Gepost op: 21-02-2019, 23:48:08 »
Oke voor ik mijn punten ga in zetten. Overtuig me waarom Niels de mol is of waarom juist zeker niet.  Want ik weet het niet meer hoor     ::rofl::   Sinan of Niels moet het toch zijn omdat Jamie en Rick Paul allbei niet op hun zaten met de test en er uit liggen? Toch ?? ::rofl:: Kan het nog steeds zo zijn dat 1 van die 2 het niet is? Trek me de tunnel in lol
« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 23:51:09 door Sab heeft een Sinan/Niels tunnel »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #268 Gepost op: 22-02-2019, 09:26:21 »
Sinan of Niels moet het toch zijn omdat Jamie en Rick Paul allbei niet op hun zaten met de test en er uit liggen? Toch ?? ::rofl::

Dan zou Sarah ook nog kunnen...

Ik heb zelf een Niels/Sinan tunnelvisie.  ;D Met Niels als hoofdverdachte nr. 1.
Merel heeft - denk ik - voor een mol toch veel (onnodig) geld verdiend. Sarah geloof ik ook niet helemaal, maar denk toch dat ze kandidaat is.
Sinan zie ik nu als kandidaat, maar heeft ook verdachte momenten.

Afijn, waarom Niels? Niet eens echt door overduidelijke mol-acties in beeld (al is hij gek genoeg er wel bijna overal bij als het misgaat).
Maar meer om zijn gedrag buiten de opdrachten. Telkens anderen ervan overtuigen dat hij niet de mol is; de momenten dat hij 1 op 1 met Rick Paul is lijkt het alsof hij liegt over zijn eerlijkheid...
Ik had hem afgestreept na de joker-jatterij en de wacht kamer opdracht, maar denk dat dat niet terecht is geweest.

De opdracht 'Steentje bijdragen': dan staat hij samen met Jamie enorm te klooien (2x niet gehaald en extra geld uit de pot). De focus lag heel erg op wat Jamie deed, maar aangezien Jamie er nu uit ligt is het vooral Niels geweest die de boel daar liep te verstieren.  Denk ik dan.  ;D Kan toch bijna niet anders?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #269 Gepost op: 22-02-2019, 12:25:07 »
Onze vriend Nielson....wat mij opvalt op de AvroTros website: waar er mingeld is verdiend per opdracht, zie je de beginshot alleen met Nielson of De Mol erin. Bij eerdere afleveringen was het of dat er 0E is binnengehaald of plusgeld, maar bij 'Inhalen' en ' Uithalen' viel mij dit specifiek op.
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #270 Gepost op: 22-02-2019, 13:40:41 »
Helemaal mee eens en Niels zal dan ook niet ver komen. Met zo’n aanwijzing dat je niet de mol bent, kom je niet in de finale. Nog 1 of heel misschien 2 executies voor Niels zou ik zeggen. Iemand had het hierboven al over karma  :)

Nou, hij zit nu toch bijna in de finale ;) En zou zelfs de mol kunnen zijn..

P.s. En goed gevonden Juuls, zou best een aanwijzing kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 13:59:55 door Lonneke*L »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #271 Gepost op: 22-02-2019, 14:58:43 »
Sinan of Niels moet het toch zijn

Sinan heeft een paar keer onnodig geld binnengehaald en zich een paar keer echt buitenspel gezet. Denk aan de Tuktuk-opdracht, Bananen-opdracht en Waterval-opdracht. Je kan zeggen dat het een tactiek is om lui over te komen, maar buitenspel staan is toch iets anders en maakt voor slechte televisie als hij het wel is, immers je kan amper wat extra beelden laten zien dan.

Niels daarentegen is al bewezen geniepig te zijn. Hij zegt wel dat hij niet tactvol is enzo, maar met onder meer een dubbel/triple bondje ben je toch wel beter bezig dan 75% van alle andere kandidaten die ooit meededen. Dus ik geloof dat niet zo.

Maar hij heeft bovendien best wat opdrachten deels verpest, waar Sarah (de enige andere optie wat mij betreft) dat niet in zoveel maten heeft gedaan.

Opdracht Uit Stralen
Niels gaat op een hele rare manier af. Waar de rest valt of te snel beweegt, stapt hij langzaam van het plateau af en gaat dan af. Bovendien is dit een hele rare zin om als kandidaat in die biecht te zeggen. https://youtu.be/5w4tAY2Iapo?t=1643

Opdracht Wachtkamer
Het is in mijn optiek Sarah of Niels, dus de Mol heeft hier 250 binnen gehaald. Maar in tegenstelling tot Sarah heeft Niels na zijn vertrek nog degelijk invloed op het spel gehad. Allereerst zegt hij RP en Evi hierdoor niet te gaan. Dat is toch geen 500 extra. Maar daarbij zegt hij tegen hen beiden dat hij informatie daarvoor in ruil wilt. Een druk om tot het einde te blijven zitten. Sarah rent samen met Jamie tegelijk weg. Geen tactiek, niks.

Opdracht Optreden
Niels verricht minimaal werk. Het valt nog te bezien of hij daadwerkelijk die buis weg heeft gegooid, maar opnieuw in verhouding met Sarah, doet hij amper wat.

Opdracht Serenade
Sarah en RP gaan in een duo. Niels lijkt solo te gaan (of met Jamie), maar staat wel lang op de balkons en helpt volgens mij maar weinig mee.

Opdracht Koffiepedia
Niels tikt een paar keer het verkeerde antwoord in. Helpt amper goed mee, maar zit wel te fitten op de rest wanneer het fout gaat. Dat is bovendien een terugkerend fenomeen omtrent zijn acties.

Opdracht Straatbeeld
Van alle kandidaten heeft Niels het minst gevonden.

Opdracht Parkeergeld
Als Mol wil je op de stijger staan. Hij gaf ook aan daar te willen staan, maar Sarah kwam daarvoor in de plaats. De next best thing is dan toch via de porto doorgeven aan de bestuurders. Merel lijkt hier erg goed bezig te zijn. Sarah doet een paar heel opvallende molacties onder de neus van Merel. En Sinan staat weer buiten spel.

Opdracht Sleutelhanger
Niels doet niks. Terwijl Sarah en Merel wel geslaagd waren in hun opdracht. En Sinan, ja, het is nogmaals slechte televisie om steeds maar te zeggen dat je een opdracht niet gaat uitvoeren als Mol. Maar bovendien zou je dat beter boven kunnen doen, wanneer er bijvoorbeeld al een of twee kandidaten voor je waren gegaan. En bovendien, niemand verdacht Niels op dit punt, dus dan kan je als Mol wel even zo'n actie uithalen als Niels.

Opdracht Steentje Bijdragen
Zijn twee opdracht zijn verkeerd gegaan. Niels is trouwens degene die Jamie aanwijst om de tel-opdracht te gaan doen. Wellicht had hij ingeschat dat Jamie hier het minst kundig in was en wist hij dat Jamie hem toch niet verdacht. Het gaat er bij mij niet in dat je als kandidaat hier slechts 19 vierkanten telt. En de touw-opdracht ging natuurlijk ook mis.

Opdracht Links/Rechts
Niels staat heel sullig vast in een rechter bovenhoek de eerste ronde. En in de tweede ronde neemt hij aan dat er geen restricties zijn. Hij kan niet kaartlezen, niet tellen, abseilen, logisch beredeneren, van welke planeet komt hij?

Opdracht Roulette
Het ding hier is dat Niels niet voor -geld zorgt, maar wel de beste positie had om invloed te hebben op het spel, namelijk als eerste in de rij. Je ziet ook dat het aantal enveloppen afneemt, dus die worden niet opnieuw bijgevuld. We weten niet hoeveel straffen er van elk in de enveloppen lagen. Het kon bijvoorbeeld slechts 2x -1000 zijn of extra veel rode scherm kaarten, want dat wil de productie nou eenmaal. En je dus kunnen zeggen dat Niels kansen vergroot door mindere enveloppen weg te spelen. In ieder geval zou je niet op de plaats van Sarah willen staan als Mol, lijkt mij.

Dit allemaal, plus dan Niels vrij duidelijk een tactiek lijkt te hebben, door steeds maar te fitten op de groep wanneer het fout gaat en te prijzen wanneer het goed gaat. Het lijkt allemaal veel meer Mols dan een van de andere drie kandidaten.

Dus ja, doe hier maar wat mee.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #272 Gepost op: 22-02-2019, 16:18:18 »
Niels is dus de winnaar en niet de Mol.
Sarah wordt de laatste afvaller.
Blijven dus Merel en Sinan over.
Een Mol die geen reet doet zou inderdaad innovatief zijn, maar dan toch maar liever Merl.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #273 Gepost op: 22-02-2019, 17:48:21 »
Zomaar wat dingen die me opgevallen zijn....



Uit de voorstelvideo:


M uzikant
O prechtheid
L iegen

Man leest de krant half op de kop.
Voorpagina gaat over een beroemde zanger Silvestre Dangond.



Muurschildering Eddie, zanger van de Hot Rods

Dan deze afbeelding van van John A. Serna AKA Chota 13

(Cambiandole la piel al concreto/De huid veranderen in beton)
die heeft aan de linkerkant een muzieksleutel.
Ik zie er zelf geen kandidaat in, maar las dat veel medeforummers dat wel zien.

Dan nog uit de test van aflevering 2, de laatste letters onder elkaar



Twijfels bij afvallen laseropdracht, niet duidelijk is na hoeveel tijd hij echt af is gegaan of dat hij met Rick heeft gekletst.

« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 17:50:35 door m0lmuis »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #274 Gepost op: 22-02-2019, 19:39:11 »
Me dunkt dat ze bij die laatste afbeelding uit de test gewoon de alfabetische volgorde van de voornamen van de kandidaten aanhouden. De overige kandidaten komen in het alfabet allemaal na Niels (Nikkie, Rick Paul, Robčrt, Sarah, Sinan).

Lijkt me toeval dus.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #275 Gepost op: 22-02-2019, 20:30:36 »
Me dunkt dat ze bij die laatste afbeelding uit de test gewoon de alfabetische volgorde van de voornamen van de kandidaten aanhouden. De overige kandidaten komen in het alfabet allemaal na Niels (Nikkie, Rick Paul, Robčrt, Sarah, Sinan).

Lijkt me toeval dus.

Ik heb ook niet gezegd dat het iets of niets is, alleen dat het me is opgevallen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #276 Gepost op: 22-02-2019, 21:07:41 »
Ik heb ook niet gezegd dat het iets of niets is, alleen dat het me is opgevallen.

 ::rofl::

Ik vind vooral dat profiel  (MOL)van hem wel opmerkelijk en dat hij zegt dat liegen en bedriegen bleek verbazingwekkend amusant. :D
« Laatst bewerkt op: 22-02-2019, 21:10:17 door Lonneke*L »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #277 Gepost op: 22-02-2019, 23:31:28 »
::rofl::

Ik vind vooral dat profiel  (MOL)van hem wel opmerkelijk en dat hij zegt dat liegen en bedriegen bleek verbazingwekkend amusant. :D

Nou inderdaad!  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #278 Gepost op: 23-02-2019, 00:38:59 »
Ik hoop zo dat Niels het niet is! Maar jullie hebben wel argumenten die steek houden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #279 Gepost op: 23-02-2019, 06:20:12 »
Ik hoop zo dat Niels het niet is! Maar jullie hebben wel argumenten die steek houden.

Ik hoop dat het Niels wel is. Zou hem een leuke mol vinden met een hoop streken. En als hij er uit gaat vandaag, ben ik al mijn punten kwijt. ;D