Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129864 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #580 Gepost op: 7-03-2019, 14:54:52 »
Niels: "Alle informatie onthouden voor mij dan hè."
Rick Paul (zet zijn liefste/betrouwbaarste gezicht op): "Zeker weten."

Daar heel vlak voor:
Niels: "Zal ik gaan?"
Rick Paul: "Ja!"

Het lijkt erop dat er van tevoren al is overlegd dat er iemand een keer moest gaan.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #581 Gepost op: 7-03-2019, 15:32:24 »
Geweldig overzicht @cinner  ::bravo::
Alles wat je hebt genoemd, viel mij ook op en meer  ::rofl::

Wat nogmaals heel erg blijkt uit je overzicht is dat Niels niet wil dat men hem verdenkt. Als kandidaat lijkt mij dat niet zo erg te zijn. Des te groter de kans dat je in het spel blijft (hoewel het dit jaar toch wel anders verlopen is).

Hij heeft altijd wel een excuus klaar en weet altijd wel de aandacht naar iemand anders te richten. Een goed voorbeeld daarvan is de serenade opdracht. Sinan beschuldigde Jamie en Niels van het mislukken van de opdracht. Sinan was nog niet klaar met praten en Niels vloog meteen in de aanval om Jamie te beschuldigen (en vervolgens Rick Paul).

Daarnaast is hij altijd positief of verteld hij anderen dat ze de boel aan het zieken zijn. Bij ver tellen bijvoorbeeld. Tijdens de lengte vraag , mopperde hij samen met Jamie dat de vraag te moeilijk was. Aan het einde komen ze terug en is hij de eerste die roept dat de vraag makkelijk beantwoord kon worden als ze eerder begonnen waren. Waarom wilde je dan zo snel weg Niels  ::vergroot::

Zo kan ik wel doorgaan, maar volgens mij doet cinner dat al fantastisch  ::bravo::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #582 Gepost op: 7-03-2019, 16:10:16 »
Ik hoop dat het Niels is,maar er wijzen ook veel dingen op de beide dames. Ik weet het nog steeds niet, maakt het superspannend, ik lees alle verslagen met plezier en soms verbazing. Ik ben geloof ik niet de enige zwevende molkiezer, zo vlak voor de ontknoping ::).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #583 Gepost op: 7-03-2019, 16:50:30 »
Niels komt, als ik het goed gevolgd heb, bij FTM ook gewoon beter uit de bus dan de andere twee finalisten. ::jaja:: Zeker als de Roulette buiten beschouwing wordt gelaten. En het is voor Niels-verdenkers niet zo moeilijk te beargumenteren hoe hij daar eventueel gemold kan hebben.

Veel mensen willen of kunnen in hem geen Mol zien, bv. omdat "een Mol nooit een joker zou stelen van een kandidaat" of "het niet zo kan zijn dat de Mol in de finale onverdacht is". Maar of dat voldoende grond is om hem af te schrijven? ::ohno:: Wat ik wel mis: het vermoeden van een wat minder simpele molactie die bv. deels in beeld kwam, en waarvan we er pas in de finale achter komen wat hij nu eigenlijk deed. Wat en waar was nou dè actie van Niels? Ik zou het niet weten. Maar dat ik daar graag een duidelijk idee over zou hebben, is misschien gewoon onterecht.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #584 Gepost op: 7-03-2019, 16:59:44 »
Veel mensen willen of kunnen in hem geen Mol zien, bv. omdat "een Mol nooit een joker zou stelen van een kandidaat" of "het niet zo kan zijn dat de Mol in de finale onverdacht is". Maar of dat voldoende grond is om hem af te schrijven? ::ohno::

Ik denk dat er zeker voor veel mensen wel meer goede redenen zijn om in hem geen mol te zien.  :P
Maar goed, dat gezegd hebbende wil ik absoluut niet in een discussie over of Niels de mol is belanden, dus hier laat ik het maar bij.  ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #585 Gepost op: 8-03-2019, 03:49:35 »
https://twitter.com/NathanTamis/status/1103628084631228418

Wahahahaha, leuk gedaan. En frappant. Het valt iedereen op dat Sarah volens zichzelf niets zou kunnen. Maar op dit forum lijkt het weinigen op te vallen Dat Niels nog veel erger is daarin en daarbij ook vaak liegt.

Wat ik wel mis: het vermoeden van een wat minder simpele molactie die bv. deels in beeld kwam, en waarvan we er pas in de finale achter komen wat hij nu eigenlijk deed. Wat en waar was nou dè actie van Niels? Ik zou het niet weten. Maar dat ik daar graag een duidelijk idee over zou hebben, is misschien gewoon onterecht.

Lijkt mij de opdracht 'Wachtkamer?'. Dat zal een tricky opdracht geweest zijn om als mol zoveel mogelijk op een mislukking uit te laten draaien en zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. Het hangt af van  hoe goed je kan manipuleren zodat je als enige weg kan met geld en de twee metgezellen dat geld uit de pot laat houden en zelfs zo lang te wachten dat ze min geld verdienen en spannend om de andere kamers te gebaren niet weg te gaan zonder dat je als waanzinnige mol over komt.

En de joker terug in elkaar zetten. Als je ziet hoe kunstig hij dat gedaan heeft, gaan ze dat zeker in beeld brengen.

Citaat
Citaat van: Heinz op Gisteren om 13:54:51
Niels: "Alle informatie onthouden voor mij dan hè."

Rick Paul (zet zijn liefste/betrouwbaarste gezicht op): "Zeker weten."
Daar heel vlak voor:
Niels: "Zal ik gaan?"
Rick Paul: "Ja!"

Het lijkt erop dat er van tevoren al is overlegd dat er iemand een keer moest gaan.

Ik interpreteer dat echt anders. Niels zegt zo vol overtuiging "zal ik gaan" en springt al half op, dat het op het eerste gezicht een heel goed plan lijkt. Daarna de anderen manen wel af te kijken omdat Niels informatie gaat missen, speelt goed in op gevoel an verantwoordelijkheid. In lijn hoe de kandidaten over Niels denken. De lieve man offert zich op om geld in de pot te brengen, het minste wat zij kunnen doen is dan de hele weg blijven zitten.

Je moet ook in het geheel zien. Zijn actie, zijn biecht die een heel ander (beter) voorstel geeft, het feit dat hij in de beste kamer zat om te kunnen manipuleren en het feit dat Merel absoluut niet en Sarah amper manipuleert. Bovendien misbruikt Niels het gegeven de volgende opdracht in een poging 2000 weer uit de pot te spelen. Dat dat mislukt, komt niet door Niels maar slimme kandidaten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #586 Gepost op: 8-03-2019, 04:10:49 »
Dankjewel voor de lieve reacties trouwens!  ::bravo:: ::bravo::

Hoewel ik het heel leuk vind, kwam er vandaag wat tussen en ga ik dit niet alle afleveringen redden. Ik denk wel dat de (was)lijn al duidelijk zichtbaar is eigenlijk. 

En het gaat niet alleen om het zien van mogelijke molacties. Het gaat natuurlijk ook om het geheel en afgezet tegen de twee andere finalisten.

Van de drie finalisten is Niels vrijwel elke opdracht het meest mols, de meeste opdrachten doen Merel en Sarah juist heel erg hun best. De dames doen niet alleen hun best om geld binnen te krijgen, ze doen ook hun best om anderen te helpen, bij te sturen en te corrigeren om geld binnen te krijgen. Niels doet vooral zijn best om gesprekken en discussies te starten en de vlam in de pan te laten slaan.

Niet voor niets staat Niels de FTM overzichten onderaan. Tegelijkertijd is Niels ook degene die het meeste geld uit de pot houdt. Waar Sarah en Merel geld wat ze extreem makkelijk uit de pot hadden kunnen houden, juist binnen brengen. Niet een keer, meerdere keren en aardige bedragen.

Frappant is verder hoe anderen beschuldig worden van wat Niels meer doet of nalaat. Sinan is bestempeld als degene die niets doet en kreeg er een eigen hashtag voor. En eerlijk is eerlijk, pas toen ik na aflevering negen de afleveringen opnieuw ging kijken, viel me op dat Sinan hier en daar wel wat doet en Niels dan helemaal niet meewerkt. Sarah staat bekend als degene die steeds zegt dat ze niets kan. Niels is stiekem degene die dat veel vaker over zichzelf zegt. Sterker, Niels kan alleen dingen als de juiste positie niet heeft gekregen  ;D Merel is de vinnige in het gezelschap die bekend staat om een lage irritatiegrens. Alleen Niels topt haar hier en daar eigenlijk flink. De koffieopdracht wordt hij ronduit boos en loopt verbolgen weg alsof ze net geld uit zijn portemonnee hebben gehaald. Bij de Serenade opdracht beschuldigt hij best akelig Jamie en daarna Rick Paul.

Waar de dames min of meer door het seizoen hetzelfde gedrag en karaktereigenschappen laten zien, heeft Niels twintig verschillende gezichten. Die hij absurd goed kan verbergen achter zijn grootste masker, die van lieverd. De lieverd die koffie schenkt, thee haalt, broodjes brengt, vraagt hoe het met je gaat en zo gezellig is om mee op de kamer te slapen.

Wat mij opviel en misschien een hint is: we zien veel vragen waarbij de antwoordoptie slaat op de hoofdverdachte van dat moment en Niels. Bij de opdracht min of meer als je voor boot 1 Evelien kiest, kies je ook voor Niels. En zo kwamen er meer vragen in beeld waarbij Niels toevallig bijvangst is.




Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #587 Gepost op: 8-03-2019, 04:33:37 »
Aflevering 3 “Niet gered”

Opvallend fragment: Sarah zegt tegen Evelien dat zij de joker niet zou openen. Onmols in mijn optiek, waarom een nieuw spel element duidelijk ontmoedigen? Ander opvallend fragment: Robert vindt Niels zo’n aardige jongen, dat hij zijn gitaar opvreet als Niels de mol is. Wat betekent dat hij niet f niet genoeg meer op Niels let. Zoals meer kandidaten doen omdat Niels zo'n schat voor hen is.

Opdracht 1 Vlag uithangen

Sarah Amaradio (dat schrijf ik vast verkeerd?) geel
Merel Rojo rood
Niels Gracias dankjewel
De anderen krijgen nuttige woorden zoals lenen en vlag. Niels krijgt als enige een volkomen nutteloos woord wat bij iedereen al lang en breed bekend zal zijn: dankjewel.

Sarah groepje Robert, woningen (vanuit hen) rechts
Merel groepje Niels, woningen (voor hen) links

Sarah doet niet alleen haar best, ze voegt extra toe omdat ze een beetje Portugees spreekt en zich in het Spaans ook best kan redden. Doet ze prima, geen fout te ontdekken. Merel doet haar best door wat woorden te strooien, te wijzen en Engels erbij te gooien. Niels loopt achter haar aan en herhaalt soms een woord van Merel. Hij wordt er ter plekke kleurenblind van en ziet niet dat een doek stof van Merel geel is. Niels is zelfbewust, en zegt ‘arme mensen’ maar Merel zegt fanatiek “Dat vinden die mensen hartstikke leuk, er gebeurd hier nooit wat in dit dorp” terwijl ze alles meeneemt wat ze maar kan vinden. Later wil ze het op de trap gooien, iemand roept dat je het niet op de grond kan gooien maar zij vindt dat dat prima kan… en doorrrrr. Tot zover Niels het meest onverdacht en Merel en Sarah het meest verdacht, de opdracht moet tenslotte slagen om te mislukken.

Maar er komt een omslag. Merel besluit een zij stapje te maken en wat wasgoed van een balkon te jatten. Dat duurt even, Evelien en Jamie zien haar een tijd niet meer en we horen Niels zeggen “dit duurt te lang, we moeten door”. We zien Sarah uiteindelijk weinig kleding ophalen en hoewel ze was verbeterd aan de waslijn, gaat dat erg chaotisch. Volens Jamie rent ze voornamelijk de trap op en af (en dat zien wij ook). Merel lijkt daar meer verdwenen dan wat anders en we zien haar niets verbeteren.
Niels echter staat als een malle op te letten, te verbeteren en was goed te hangen, hij corrigeert anderen ook. Het lijkt erop dat Niels na enige tijd van de crew heeft vernomen dat de opdracht moet slagen, waar Sarah en Merel juist gaan vertragen en weinig mee helpen, is Niels op de achtergrond ineens bloed fanatiek. Het wordt niet zo duidelijk in beeld gebracht, als je er op let is het goed zichtbaar.

Opvallend beeld:  als Jamie vertelt dat ze hadden ingeschat minder dan zes lijnen vol te krijgen:
Merel en Sarah kijken alsof ze water zien branden en als zij de mol zijn, dan verdienen ze werkelijk een Edison. Niels zien we even in beeld en die glimlacht als een rat die in zijn nopjes is voordat hij met de anderen mee gaat in verbolgenheid. het is geen flits, echt duidelijk zichtbaar.

Anekdote: Nikki lijkt niets te doen behalve staan en zwaaien maar onlangs bleek dat zij erg beroemd en geliefd is daar en iedereen voortdurend op de foto wilde.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #588 Gepost op: 8-03-2019, 04:34:32 »

Opdracht 2 Stapelgek

Als Niels de mol is (en dat is hij), dan heeft hij het geweldig geprobeerd. Voor iemand zich ook maar kan bedenken hoe ze hier uit moeten komen, roept Niels ‘ik vind dat hij moet gaan naar iemand die in de vorige opdracht geld heeft verdiend’.  Dat valt alleen al op omdat hij normaal aan het begin van een opdracht dingen wil vragen, meerdere opties opgooit en kijkt hoe iedereen in discussie gaat. In de biecht zegt hij dan dat iedereen in discussie stress schiet maar dat is feitelijk niet zo. Ze gaan meteen stemmen en iedereen vindt Niels zo’n leuke aardige jongen, dat hij direct alle stemmen krijgt. Dat had de mol denk ik niet aan zien komen.

De rest van het spel valt niet te mollen om geld uit de pot te spelen en is dus voor de mol eigenlijk niet of minder belangrijk. Merel verliest 3 jokers aan Evelien, Sarah wint een joker van Nikki. Met die joker gebeurd niets opzienbarends.

Ik zie overigens nu pas dat Niels zijn actie met de joker wissel al aankondigt. Hij biecht dat Evelien de grote winnaar is, drie teveel jokers zijn en “misschien ga ik daar nog wel wat aan doen”.

Tussen de opdrachten in:
Merel breekt joker open met Jamie om hem te testen, er zit een vrijstelling in. Niels opent een joker in zijn eentje, er zit niets in. Enige opvallende is dat Merel de bijtel er scheef in zet en door slaat, waar Niels de bijtel exact in het midden zet, een paar tikjes geeft en hem dan lijkt open te kunnen klikken in plaats van breken of scheuren. Bij Sinan en Merel zie je de duvels ook niet zitten maar die van Niels zie je de duvels en de openingen heel duidelijk. Hij kan hem werkelijk zo dicht klikken. En als Evelien later haar joker inzet, is er echt amper iets aan te zien. Ik vind het opvallend als bizar kunstig in elk geval.

Je kan denken dat Merel als mol het spelelement moet laten zien. Zoals al gezegd, dat lijkt me stug (zie eerdere uitleg)

Opdracht 3 Op treden heb ik al eerder uitgebreid gemeld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #589 Gepost op: 8-03-2019, 04:43:19 »
Aflevering 4 "Drukker worden"
Opdracht 1 Serenade

Sarah, Merel en Niels staan fout. Merel gaat na lange tijd op het goede balkon te staan, op een fout balkon staan. Het lijkt erop dat dat komt omdat iemand haar andere informatie geeft maar dat is onduidelijk. Wel begint ze goed en gestructureerd aan de opdracht en wil ze informatie doorgeven aan onder andere Niels, die is echter meteen al weg gegaan. Sarah lijkt het meeste van de tijd samen met RP geweest te zijn, een mol zou hier denk ik niet samen willen werken. Niels doet raar. Hij kletst samen met RP die op het balkon naast hem staat gezellig een rondje (zodat RP niet meer op het bordje kijkt waarop staat dat Niels niet op die verdieping mag zijn?), na de opdracht weet hij niet meer dat RP naast hem stond maar beweert stellig dat Jamie naast hem stond en willens en wetens verkeerd stond. Daarna beschuldigt hij RP op een verkeerd balkon te hebben gestaan maar RP stond goed. Niels biecht wat ik denk, dat de groep reageerde zoals verwacht, het chaos werd en het niet goed kwam met de opdracht.

Ik denk dat er sowieso weinig mollenactie valt te verwachten, dit zou een vervangende last minute opdracht zijn.

Opdracht 2 meer of minder

Door hulpmollen Sinan en Jamie die iedereen aanzetten tot de grootst mogelijke haast uit de kooi te geraken en terug te varen, is het lastig te beoordelen of hier een mollenstreek is uitgehaald of dat dit niet nodig was. Mij viel in elk geval op dat Sarah probeert Robert duidelijk te maken dat ze langer moeten wachten maar Robert haar compleet in de wind slaat en zorgt dat ze met 150 vertrekken. Merel en RP begrijpen de opdracht goed en laten Sinan en Jamie duidelijk blijken geen haast te hebben om meer geld binnen te halen. Dat lukt maar deels en RP stopt de klok, waarna Merel dan maar start met varen. Zij lijkt niets te doen om de opdracht te laten mislukken, wel om hem te laten slagen. Niels is de enige die er zelf een rotzooi van maakt. Hij doet tegen Evelien of hij achterlijk is en zij legt hem geduldig van alles uit. Daarna kan hij niet met het slot omgaan, Evelien moet het over nemen en die gaat dan voortvarend aan de slag. Het slot is daardoor snel open én het is nog niet open of Niels springt als een imbeciel in de boot en wil al gaan varen terwijl de boot nog vast zit  ::rofl::. Tablet uit, dat is alvast het minste geld van de drie. Vervolgens probeert hij alles om Evelien verkeerd te laten varen, hij wil met alle macht richting de finish (waar geld min geld wordt). Zij blijft echter standvastig en zit aan het stuur dus Niels heeft het nakijken. Als hij de mol is (en dat is hij) was het leuk geprobeerd. Zij varen als eerste terug dus waren zij de verkeerde kant op gegaan en bij de finish en niet aan het begin beland, was de rest waarschijnlijk achter hen aangevaren.

Verder valt op dat hij zich nogal op de vlakte houdt bij de nabespreking, alsof hij het allemaal niet begrepen had. Hij maakt alleen Merel een beetje verdacht met de vraag 'maar jij begreep het dus al die tijd wel?'. Viel me alleen op omdat hij steeds vaker Merel als verdacht aanstipt zo.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #590 Gepost op: 8-03-2019, 04:55:11 »

Vervolg aflevering 4
Opdracht 3 Koffiepedia

Merel tikt twee keer een fout antwoord, Sarah een keer, Niels een keer. Wat een geuk voor de regie dat precies de drie finalisten alle tablets in de soep laten lopen dus.

Merel en Sarah vragen iedereen mee te kijken en zoeken bevestiging of ze het zo goed doen en goed hebben ingetikt. Dat kan mols zijn door gedeelde verantwoordelijkheid te creëren maar zo komt het niet over. Niels is de enige die een fout intikt waarbij hij zonder pak ook kon weten wat het goede antwoord was, waarna hij Sinan pusht “enter, enter, enter”. Die zonder het na te kijken op enter drukt. Niels doet daarna een (mol)biecht en vertelt hoe makkelijk het is te mollen in de opdracht. Niels is ook degene die bij een antwoord aan komt van Merel, het mis zit gaan en dan gewoon boos wordt op iedereen dat ze het fout gedaan hebben.

Na de opdracht stelt Niels dat wat er vooral fout is gegaan dat ze na zes vragen goed niet gewoon zijn gestopt maar door zijn gegaan. Hij doet alsof hij dat al de hele tijd wist maar niemand naar hem heeft geluisterd. Het leek eerder echter een idee van Jamie te zijn en Jamie biecht bovendien dat geen een er ook maar een seconde aan gedacht heeft om eerder te stoppen.

Het is niet goed te zien voor ons maar Niels komt meest verdacht uit de bus, dan Sarah en dan Merel. Na de opdracht horen we het nummer van Otis Redding  waarvan het antwoord op Niels zijn pak heeft gestaan.

Dan is er de befaamde/beruchte executie. Twee dingen vallen enorm op. De joker van Evelien die ze op tafel legt, wordt expliciet in beeld gebracht. Je ziet heel dun een klein speeltje waar de beitel heeft gezeten om de joker open te maken. Het is bizar hoe zo'n lompe beitel zo'n klein, beschaafd en subtiel sneetje in het hout heeft achtergelaten. Verder zit hij zo goed terug in elkaar, dat er werkelijk niets aan te zien is. Als blijkt dat Niels de mol niet is, moet hij houtbewerker worden denk ik ;)

Tweede wat opvalt is hoe er niets aan hem te zien is op het moment dat blijkt dat de joker is vervangen voor een ongeldige en het moment dat Evelien eruit gaat. De mol of niet de mol, er schuilt een acteur in die man denk ik. Als hij als kandidaat deze stunt heeft uitgehaald, zou je verwachten dat je een spoortje van stress of schrik zou zien en minstens een beetje schuldgevoel dat Evelien eruit vliegt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #591 Gepost op: 8-03-2019, 05:04:34 »
Aflevering 4 "Drukker worden"
Opdracht 1 Serenade
Niels stond bovendien op het balkon waarvan later bleek dat er vreemd overheen gemonteerd is door de montage. Zou achter het fout gemonteerde balkon Niels weer staan, en iets te onthullen hebben voor de camera? Of is de vreemde montage van het balkon een hint op zich? Het lijkt me van niet, maar toch maar even deze aanvulling.

Aflevering 3 “Niet gered”
Opdracht 1 Vlag uithangen
(...) Maar er komt een omslag.
Leuke analyse! ::ok:: Het verdachtst hier in mijn herinnering is Merel die zo lang weg bleef, maar je hebt gelijk dat het enigszins onlogisch is als Mol als je kijkt naar het doel van de opdracht. Misschien zijn we met de verdenking van Merel hier dus inderdaad wel op het verkeerde been gezet.

Goed bezig, weer!  ::ok:: ::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #592 Gepost op: 8-03-2019, 05:10:57 »
Sorry lieve mensen, ik denk niet dat ik hier verder mee kan gaan wegens tijdgebrek. Dat vinden velen misschien ook niet zo erg, het is wel erg veel tekst op deze manier  ;D :o

In elk geval denk ik dat er inmiddels genoeg verdenkingen zijn geplaatst die aangeven dat Niels van de drie finalisten het meest verdacht lijkt en anderen hebben natuurlijk ook al heel veel toegevoegd hier en elders.

Nog een gedachte om het af te leren. Vorig jaar dachten we of in elk geval ik dat het heel moeilijk zou worden om seizoen achttien te gaan evenaren. In verschillende landen beginnen en hoe Jan dat liet ontrollen, het was fantastische televisie waar we lang van konden nagenieten. Ik ben niet de enige waarschijnlijk die zich af heeft gevraagd waar het spektakel van dit seizoen in moet zitten. Rick zal toch hebben geprobeerd iets te bedenken.

Als Niels de mol niet is, dan is er vrij waarschijnlijk geen spektakel. Sarah en nog meer Merel hebben overal hun best gedaan, veel geld binnen gebracht en weinig geld uit de pot gehouden en de door Merel geopende joker waardoor ze de vrijstelling kreeg, was niet bepaald spectaculair in beeld gebracht. Ik denk dat het spektakel zit in het jokergesjoemel.

Stel dat is van te voren uitgedacht. En is dat de reden dat Niels het zo goed voor elkaar kreeg de joker om te wisselen. Dan is er toch spektakel gekomen. In aflevering vier en daarna toen mensen massaal verbaasd en in grote getallen verontwaardigd waren want 'dat doe je toch niet'. En stel dat Rick van zijn oude visie is afgeweken en ze moeite hebben gedaan de mol onontdekt te houden. Dat is tenslotte helemaal spectaculair.

Vind het frappant dat de crew op Rik heeft uitgetest of de mol onzichtbaar bleef. En Rik ook lang telkens op de verkeerde heeft gezeten. Elders zei iemand dat ik overschat wat Rik ziet en mee krijgt maar hee. Rik zit er toch veel bovenop, ziet veel meer van de opdrachten en kandidaten dan wij, wordt niet gemanipuleerd door de beelden.

Enfin, als het bewust is uitgedacht en wonderwel is geslaagd omdat niemand de mol verdenkt, dan praten we hier nog langer over na dan de "wij zitten niet in Kiev, vriend". Is het Merel of Sarah, moet er wel iets bijzonders uit de hoge hoed komen wil dit seizoen niet vrij snel vergeten worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #593 Gepost op: 8-03-2019, 05:16:36 »
Niels stond bovendien op het balkon waarvan later bleek dat er vreemd overheen gemonteerd is door de montage. Zou achter het fout gemonteerde balkon Niels weer staan, en iets te onthullen hebben voor de camera? Of is de vreemde montage van het balkon een hint op zich? Het lijkt me van niet, maar toch maar even deze aanvulling.

Dat was ik alweer vergeten maar zou prima kunnen! Niels die lachend laat zien dat het lekker in het honderd loopt  ::jaja::

Citaat
Leuke analyse! ::ok:: Het verdachtst hier in mijn herinnering is Merel die zo lang weg bleef, maar je hebt gelijk dat het enigszins onlogisch is als Mol als je kijkt naar het doel van de opdracht. Misschien zijn we met de verdenking van Merel hier dus inderdaad wel op het verkeerde been gezet.

Goed bezig, weer!  ::ok:: ::bravo::

Dankjewel!

En ja, mensen zijn misschien zo enthousiast gaan speculeren wat Merel in de missende tijd heeft gedaan zoals een foto maken bij de muurschildering, dat er niet meer goed gelet is of ze bijdroeg de opdracht te laten slagen en dus te laten mislukken. Als Niels druk bezig is met effectief goed meehelpen, staat hij ook steeds tussen veel kandidaten en valt niet expliciet op. Het begin als hij nog een beetje achter Merel aan loopt en niet bijdraagt, is weer wel goed in beeld gebracht. De montage kan hier ook veel misleid hebben.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #594 Gepost op: 8-03-2019, 08:30:01 »
Niels stond bovendien op het balkon waarvan later bleek dat er vreemd overheen gemonteerd is door de montage. Zou achter het fout gemonteerde balkon Niels weer staan, en iets te onthullen hebben voor de camera? Of is de vreemde montage van het balkon een hint op zich? Het lijkt me van niet, maar toch maar even deze aanvulling.

Niels stond hier te duidelijk fout. Hij stond langs RP die op zijn kaartje had 'Niels staat niet op deze verdieping'. Gewoon een duidelijke nepmolactie.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #595 Gepost op: 8-03-2019, 08:34:20 »
Niels stond hier te duidelijk fout. Hij stond langs RP die op zijn kaartje had 'Niels staat niet op deze verdieping'. Gewoon een duidelijke nepmolactie.

Net zoals Merel en toch zit 60% van het forum op haar. Niels is onwaarschijnlijk de mol maar ik zie hem meer als mol dan Merel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #596 Gepost op: 8-03-2019, 09:08:32 »
Niels stond hier te duidelijk fout. Hij stond langs RP die op zijn kaartje had 'Niels staat niet op deze verdieping'. Gewoon een duidelijke nepmolactie.
Het ging me hier niet om de vraag of Niels aan het eind goed of fout stond, maar om het vreemd gemonteerde balkon met de schaduwen etc. die niet klopten.
Ik vond overigens je argument: "Als je dan toch fout gaat staan, ga dan goed fout staan" wel steek houden. Maar bij Merel en Sarah was er al net zoveel discussie over hun vreemde balkonkeuze.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #597 Gepost op: 8-03-2019, 09:15:56 »
Niels stond hier te duidelijk fout. Hij stond langs RP die op zijn kaartje had 'Niels staat niet op deze verdieping'. Gewoon een duidelijke nepmolactie.

Merel en Sarah toch ook.  :P Sarah wist dat haar kamer op 12 eindigde, ze riep nog in beeld tegen RP dat hij 13 gezegd had terwijl haar kamer toch echt op 12 eindigt. Merel wisselt op het allerlaatst van het foute balkon naar het goede.

De een nepmolt, de ander lijkt vooral RP, haar verdachte, te willen testen door toch fout te gaan staan.. Op basis van deze opdracht alleen worden we niet veel wijzer.  :P

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #598 Gepost op: 8-03-2019, 10:03:21 »
Cinner: wat een werk om al die verdenkingen uit te werken! Het klinkt allemaal heel logisch wat je opschrijft. Eerder was mij ook al opgevallen dat Niels erg passief is in de opdrachten óf juist dat hij zich op een sleutelpositie wurmt en overal tussenin gaat zitten. Ideaal als mol! Zoals ik in het 'Wie is de mol'-topic ook al postte vind ik het dit seizoen lastig dat we eigenlijk nog geen enkele kandidaat echt af kunnen schrijven. In eerdere seizoenen was er altijd wel een kandidaat die het onmogelijk kon zijn; nu zou iedereen het nog met goed fatsoen kunnen zijn.

Dingen die mij tegenhouden om voor Niels te kiezen:
- die 250 euro in de wachtkamer. Dat bedrag hoefde hij niet binnen te brengen. Hij had ook gewoon voor een joker kunnen kiezen.
- Russische roulette: aan jokers heeft de mol niets, dus hij had ook geld uit de pot kunnen spelen óf de 2 rode schermen kunnen pakken
- die jokeractie met Evelien: dat leek mij zeker geen vooropgezet plan van de productie, anders had hij er wel voor gezorgd dat er ook beeldmateriaal van was

Maar voor alle andere kandidaten is net zo gemakkelijk een dergelijk lijstje te maken (en Cinner: jouw theorieën snijden echt wel hout, knap gedaan!).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #599 Gepost op: 8-03-2019, 10:06:36 »
Ik denk dat er sowieso weinig mollenactie valt te verwachten, dit zou een vervangende last minute opdracht zijn.

Dat denk ik niet. Ik vind deze opdracht (3.2 Serenade) een van de intrigerendste van deze serie.