Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129490 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #620 Gepost op: 9-03-2019, 10:20:56 »

Dat gezegd hebbende: ik heb besloten dat ik mij definitief aansluit bij de Niels-tunnel! En ik zal daarvoor nog 2 simpele onderbouwingen geven. Volgens mij zijn dat ook gewoon klassiekers hier.

-knip-

Blijven over: Merel en Niels. Heb ik weken lang tussen zitten twijfelen. En schoof daarbij steeds een stukje meer op naar Niels, vanwege meer en meer rare acties en uitspraken die aan het licht kwamen. Maar uiteindelijk de doorslag moet dan maar zijn (en dit zal Hulpmol ook leuk vinden)

-knip-

Een beetje simplistische argumentatie misschien, maar anders wordt het weer zo'n ellenlang verhaal, en alles is wel al gezegd. Oh ja, wat eigenlijk niet mag meespelen maar ik toch even wil noemen: ik vond dit gewoon de leukste tunnel van de drie. ::bravo::

Niels: gracias!
#HecameoutoftheSky

Eens hoor, ook met de rest! (ik heb het citaat wat ingekort)

Welkom in de leukste tunnel. ;D Hoe sta jij er nu in, Hulpmol?

Ik denk ook dat Sarah heel verdacht wordt neergezet, al kan ik haar niet 100% uitsluiten als mol. (alleen vind ik Niels nét wat meer verdacht, hij heeft echt super rare acties gedaan, wat mij betreft) Maar er zijn teveel momenten dat ze toch een opdracht in goede banen heeft geleid.

Merel de mol? Ik blijf erbij dat ik dat niet voor me zie. Ik krijg bij haar wel de indruk dat haar emoties (verbazing, angst bij de executie) oprecht zijn. Zo niet, dan moet ze verder gaan met een acteer-carričre.  ;D Maar goed, wat hier ook gezegd is, ze heeft ook geld binnengehaald op momenten dat het echt niet had gehoeven. Ik denk trouwens dat het echt een ongeluk was dat ze de verkeerde pin uit het bord trok, waardoor Niels de joker kreeg.

Dan blijft toch Niels over. Het grappige is dat hij best wel verdacht was hier, tijdens de eerste afleveringen, maar dat iedereen massaal van hem afstapte door die joker-omwisselactie. Ik streepte hem in eerste instantie ook weg hierdoor, maar feitelijk gezien kan een mol zoiets nog steeds doen. Het is onverwacht, maar het kán.

Uit mijn hoofd, aan molacties /verdachte zaken:
Aflevering 1: die 300 euro verdienen was per ongeluk, een 'gelukje' zoals Niels zelf zei.
Meerdere momenten van verwarring zaaien: bv tegen de kandidaten zeggen dat de motorrijders hun achtervolgen terwijl die motorrijders alleen maar geld van de olievaten haalden. Voorafgaand aan de jenga-opdracht verdeeldheid proberen te zaaien (Sinan forceerde hier een snelle beslissing, mislukte mollenactie)

Links-rechts/Steentje Bijdragen/Serenade: actief tegengewerkt.

Dubieuze acties : met een paal sjouwen tijdens optreden (vervolgens lag er een paal in de bosjes, hoe kan dat nou?), niet gebruik maken van de boot, maar naar het strand wandelen (sowieso weinig doen) in afl 9,  pick-up naald veel te hard neerzetten (lijkt mij dat hij als muzikant echt wel weet hoe je zoiets bedient)

Sowieso is hij er blijkbaar heel goed in om zijn mede-kandidaten (en ook veel kijkers van WIDM?  ;D ) zand in de ogen te strooien.

Ik denk ook dat Robčrt een gitaar moet eten... (blijft overigens jammer dat Robčrt de mol niet is)  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #621 Gepost op: 9-03-2019, 10:36:10 »
Ik blijf me oprecht verbazen hoe ons tunneltje hier zo dun bevolkt blijft; hoe meer ik terugkijk des te meer ik ervan overtuigd ben dat Niels de enige is die de mol nog kan zijn.

En het is juist zo'n gezellig tunneltje!  ::jaja::
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #622 Gepost op: 9-03-2019, 10:46:40 »
Ja, dat heb ik ook DigiMol!

De enige verklaring die ik heb, is dat de andere twee kandidaten sowieso heel verdacht overkomen en niet zijn afgevallen in het spel.

Vorig jaar vielen meerdere kandidaten af die op dit forum lang bovenaan hebben gestaan in de peilingen. De juiste tunnel (die overigens ook erg gezellig was  ::rofl::) was tot aflevering 7/8 heel rustig. Dit jaar lijkt hetzelfde te gebeuren, lijkt het, alleen zijn we dus al bij aflevering 10  ::oink:::.
Mogelijk komt dit omdat alledrie finalisten nogal verdacht overkomen. Vorig jaar kon je echt wel makkelijk 1 a 2 andere kandidaten wegstrepen voor de finale.

Als Merel of Sarah de test slecht had gemaakt, was de situatie nu waarschijnlijk anders geweest. Ik kan nog steeds niet helemaal uitsluiten dat een van hen de mol is dit jaar, maar als ik alles op een rij zet, de reacties hier lees en de overwegingen van Cinner, dan kan het toch eigenlijk niet anders dat het Niels is wat het lijkt?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #623 Gepost op: 9-03-2019, 11:18:31 »
Voor wat het waard is  ???




Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #624 Gepost op: 9-03-2019, 11:36:11 »
Hier snap ik even helemaal niks van  ::rofl::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #625 Gepost op: 9-03-2019, 11:38:32 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #626 Gepost op: 9-03-2019, 11:42:40 »
Dat komt van Niels' instagram

https://www.instagram.com/stories/highlights/17970208948193465/
Ooh ja had wel vermoeden dat het een story was (heb zelf geen insta), maar ik snap niet wat hij ermee wil zeggen. En wat doet Yeslawd daar.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #627 Gepost op: 9-03-2019, 11:44:46 »
Nog een teken dat hij de mol niet is  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #628 Gepost op: 9-03-2019, 11:46:57 »
Even dit topic ook doorgelezen de laatste dagen en een paar mooie redenaties voorbij zien komen ::ok::

Ik zou het geweldig vinden als hij het is, dus ik hoop met jullie mee! Maar de kans is toch erg klein

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #629 Gepost op: 9-03-2019, 13:02:44 »
Even dit topic ook doorgelezen de laatste dagen en een paar mooie redenaties voorbij zien komen ::ok::

Ik zou het geweldig vinden als hij het is, dus ik hoop met jullie mee! Maar de kans is toch erg klein

Fijn! De mol is in ieder geval Niels of Sarah, denk ik.  ;D

Wat vaag dat bericht op Instagram...  ??? Te vroeg geplaatst of toch een dwaalspoor? Nou ja, Niels doet sowieso gekke dingen, dus ik blijf hier maar zitten.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #630 Gepost op: 9-03-2019, 13:12:51 »
Dat bericht is verwijderd?  ???

Of stond het niet op de story van Niels?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #631 Gepost op: 9-03-2019, 13:18:30 »
Dat bericht is verwijderd?  ???

Of stond het niet op de story van Niels?

Jawel en het staat er nog steeds

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #632 Gepost op: 9-03-2019, 13:23:13 »
Jawel en het staat er nog steeds
Dat is 17weken geleden  ::zwaai::
Daarmee maakt hij bekent dat hij kandidaat is  ::rofl::

Een story is binnen 24 uur geplaatst daar staat niks over zijn molschap
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #633 Gepost op: 9-03-2019, 13:29:27 »

Niels: gracias!

#HecameoutoftheSky

Deze twee vind ik heel leuk. Hopelijk klopt de 'eerste schreeuw in de leader' ook als aanwijzing naar Niels (geplaatst in het topic Hints in de leader).

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #634 Gepost op: 9-03-2019, 13:32:39 »
Dat is 17weken geleden  ::zwaai::

 ::rofl:: ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #635 Gepost op: 9-03-2019, 13:42:25 »
Dat is 17weken geleden  ::zwaai::
Daarmee maakt hij bekent dat hij kandidaat is  ::rofl::

Een story is binnen 24 uur geplaatst daar staat niks over zijn molschap

Scherp!

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #636 Gepost op: 9-03-2019, 13:55:01 »
Is het toeval dat Rick McCullough's nieuwste post op Instagram de tekst NIEt Laten Slingeren bevat? (link heb ik in het media-topic gezet).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #637 Gepost op: 9-03-2019, 13:58:18 »
Is het toeval dat Rick McCullough's nieuwste post op Instagram de tekst NIEt Laten Slingeren bevat? (link heb ik in het media-topic gezet).

Ja

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #638 Gepost op: 9-03-2019, 14:00:13 »
Ja

Vorig jaar was er ook zo iets hulpmol.
Zal eens kijken of ik dat nog ergens ineen map heb zitten

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #639 Gepost op: 9-03-2019, 14:02:21 »
Vorig jaar was er ook zo iets hulpmol.
Zal eens kijken of ik dat nog ergens ineen map heb zitten

Maar het is niet omdat je iets kan maken dat het ook een hint is.

Bij het Rad van Fortuin krijg je in de finale ook R,S,T,L,N en E. Dus dat je de (korte) naam Niels kan terug vinden door selectief letters te nemen is niet vreemd.