Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 170493 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #580 Gepost op: 5-03-2019, 12:41:22 »

Ze is helemaal niet verantwoordelijk daarvoor, ze stond er gewoon bij. Sterker ze heeft wel geholpen een goed antwoord te vinden.
750,-! Als je een beetje een goede Mol bent dan probeer je hier alsnog iets. Ze had op z'n minst niet de koker van Sinan kunnen raden of die verkeerd kunnen hebben.
aanname.

750/3 dus 250, maar goed.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #581 Gepost op: 5-03-2019, 12:56:20 »
Dat is het ding, het is vrijwel nooit degene die de meeste molacties lijkt te hebben ;D. Anders was Nadja(2007) ook wel de mol geweest, of vorig jaar Olcay, of Anniek (2009). Meer acties is sowieso geen garantie.

Olcay vond ik nu toch niet de meeste molacties hebben?  ???

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #582 Gepost op: 5-03-2019, 16:47:04 »
750/3 dus 250, maar goed.

Ja dag. Als Sarah twee kokers vindt en Merel één dan mag je op z'n minst 500 euro aan Sarah toekennen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #583 Gepost op: 5-03-2019, 16:55:32 »
Dat is het ding, het is vrijwel nooit degene die de meeste molacties lijkt te hebben ;D. Anders was Nadja(2007) ook wel de mol geweest, of vorig jaar Olcay, of Anniek (2009). Meer acties is sowieso geen garantie.

En toch vind ik dat meer zijn charme hebben. Juist wel molacties tonen. Want kijkers zitten toch altijd met: zo makkelijk kan het toch niet zijn? Van alledrie de dames was ik iig meer gecharmeerd dan de mollen (naja vooruit Jan heeft mij positief verrast) in het desbetreffende seizoen.

Onderhand weet ik wel dat je de mooiste molacties pas in de terugblik ziet, maar toch hoop je in elk geval nog enkele wel live in de uitzending mee te krijgen. Daarin zou best een andere verdeling gemaakt kunnen worden. Minder sfeerbeelden, meer mol in actie. Als kijkers iets vermoeden is de niets is wat het lijkt leus genoeg.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #584 Gepost op: 5-03-2019, 17:10:28 »
Daar heb je gelijk in. Maar van Merel is eigenlijk niets in beeld gebracht waarvan ik denk: dat zou misschien een molactie kunnen zijn.

Bij Jan vorig jaar waren er toch echt molacties die duidelijk in beeld werden gebracht? Dozen in de trein, verhuizen met de lada’s en niet verven bij de brug, woordzoeker.
Nou de molacties die je bij Jan noemt zijn ook hele multi-interpretabele acties waarbij hij prima gewoon een kandidaat kon zijn die hard zijn best deed en fanatiek was.

Bij Merel kan ik ook prima wat mogelijke molacties melden die in beeld zijn gekomen: vage communicatie bij ver tellen, voor een joker gaan bij de wachtkamer, naar een verkeerd balkon wisselen bij serenade, te vroeg terug gaan bij min of meer, duidelijk in beeld fouten maken bij koffiepedia, bijna alleen maar korte woorden maken bij parkeergeld, alle opdrachten waar ze aan meewerkt fout doen bij steentje bijdragen, de tweede ronde te laat komen bij links/rechts, meerdere malen tijd rekken bij getouwtrek, rode schermen pakken bij roulette en haar paal niet volkrijgen bij stamhoofd.

Misschien zijn sommige acties niet overtuigend voor sommige mensen, maar er zitten zeker wel een aantal tussen!

Olcay vond ik nu toch niet de meeste molacties hebben?  ???
Ik wel, maar dat is niet het punt ;D. Anders Stine of Simone dat seizoen, ook prima ;). In ieder geval was het punt dat er altijd kandidaten zijn met heel veel zichtbare foute acties die niet de mol zijn geweest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #585 Gepost op: 5-03-2019, 17:18:40 »

 Ik wel, maar dat is niet het punt ;D. Anders Stine of Simone dat seizoen, ook prima ;). In ieder geval was het punt dat er altijd kandidaten zijn met heel veel zichtbare foute acties die niet de mol zijn geweest.

Ja, maar dan ga ik toch voor RP en niet voor Sarah. Sarah werd lang onverdacht in beeld gebracht, pas op het eind werd het wat in the picture gezet door de productie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #586 Gepost op: 5-03-2019, 17:19:45 »
Ja, maar dan ga ik toch voor RP en niet voor Sarah. Sarah werd lang onverdacht in beeld gebracht, pas op het eind werd het wat in the picture gezet door de productie.

Met het afvallen van RP hadden ze een nieuwe hulpmol nodig. ;D

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #587 Gepost op: 5-03-2019, 17:21:16 »
En toch vind ik dat meer zijn charme hebben. Juist wel molacties tonen.

Volledig mee eens. Er zijn bovendien ook genoeg kandidaten die mollen dus de productie heeft genoeg materiaal om de acties van de echte mol er niet veel te voor de hand liggend te laten uitspringen.

Ik blijf bij Sarah als mol. Al was het alleen maar voor m'n pool.  ;) Ik hoop echt dat zij het is.
Maar goed dat dacht ik vorig seizoen ook van Molcay en die was het dus niet.  :-X
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #588 Gepost op: 5-03-2019, 17:26:29 »
Ja dag. Als Sarah twee kokers vindt en Merel één dan mag je op z'n minst 500 euro aan Sarah toekennen.

Merel had ook twee kokers. We weten niet wie de koker van Sinan als eerste door heeft gegeven, dat is niet in beeld.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #589 Gepost op: 5-03-2019, 17:27:07 »
Bij Merel kan ik ook prima wat mogelijke molacties melden die in beeld zijn gekomen: vage communicatie bij ver tellen, voor een joker gaan bij de wachtkamer, naar een verkeerd balkon wisselen bij serenade, te vroeg terug gaan bij min of meer, duidelijk in beeld fouten maken bij koffiepedia, bijna alleen maar korte woorden maken bij parkeergeld, alle opdrachten waar ze aan meewerkt fout doen bij steentje bijdragen, de tweede ronde te laat komen bij links/rechts, meerdere malen tijd rekken bij getouwtrek, rode schermen pakken bij roulette en haar paal niet volkrijgen bij stamhoofd.

Misschien zijn sommige acties niet overtuigend voor sommige mensen, maar er zitten zeker wel een aantal tussen!

Een joker pakken bij de wachtkamer vind ik niet echt een molactie, dat kan net zo goed kandidaats zijn. Maar op Steentje bijdragen na, heeft Sarah al deze dingen ook gedaan. Sarah heeft alleen geen plusgeld gepakt bij de tuktuks en bij Roulette -1000 gepakt.

Waarom is 2 rode schermen pakken een molactie? Die snap ik niet. Het was geen must vanuit de productie. Lijkt me eerder onmols eigenlijk, een mol wil juist zoveel mogelijk kandidaten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #590 Gepost op: 5-03-2019, 17:28:31 »
Ja dag. Als Sarah twee kokers vindt en Merel één dan mag je op z'n minst 500 euro aan Sarah toekennen.

Merel heeft toch echt aan die koker van Sinan gevoeld hoor:




Edit: Niet alleen aan zijn koker dus, maar ook aan zijn tietjes.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 17:31:24 door Hulpmol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #591 Gepost op: 5-03-2019, 17:31:14 »
Ik zou gewoon 750 euro gaan toekennen in die opdracht aan Sarah. Merel doet gewoon zodanig veel verkeerd dat je ze eigenlijk de -750 euro van de andere groep ook op haar naam kan schrijven.

Ze herkent haar eigen koker en roept dit zo luid dat de andere groep in verwarring is, hierdoor gaan ze volledig de mist in. Merel vindt dan ook de koker van Sinan en denkt het goede antwoord te geven omdat ze gelooft dat Sarah en Sinan haar niet vertrouwen. Hierdoor past ze de omgekeerde psychologie toe, geniaal gewoon. Even later wacht ze gewoon 2 seconden met het nummertje van haar koker te zeggen en..... de opdracht slaagt. Nee Merel heeft hier echt geen geld binnengebracht. Ze vindt haar eigen koker en die van Sinan, maarja dat is maar een detail he.

En Sarah ja, die doet hetzelfde als Merel, maar geef de 500 euro maar aan Sarah  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 17:34:34 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #592 Gepost op: 5-03-2019, 17:32:08 »
Met het afvallen van RP hadden ze een nieuwe hulpmol nodig. ;D

Is er iets mis met de oude Hulpmol? :\'(

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #593 Gepost op: 5-03-2019, 17:40:06 »
Is er iets mis met de oude Hulpmol? :\'(

Die is een beetje een zeurpiet aan het worden. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #594 Gepost op: 5-03-2019, 17:53:45 »
Die is een beetje een zeurpiet aan het worden. ;)

En ik zit nog maar aan pagina 5 van mijn Word documentje voor het feedback topic. ::ohno::

Edit: Dit was blijkbaar mijn 6000e bericht op RealityNet. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 18:03:26 door Hulpmol »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #595 Gepost op: 5-03-2019, 18:03:15 »
Ja, maar dan ga ik toch voor RP en niet voor Sarah. Sarah werd lang onverdacht in beeld gebracht, pas op het eind werd het wat in the picture gezet door de productie.
Again, not the point ::rofl::. Het punt was: Een kandidaat met meer molacties betekent niet meteen dat die kandidaat wel de mol moet zijn. Welke persoon of personen dat dan zijn per seizoen was vooral een voorbeeld maar absoluut niet het punt.

Een joker pakken bij de wachtkamer vind ik niet echt een molactie, dat kan net zo goed kandidaats zijn. Maar op Steentje bijdragen na, heeft Sarah al deze dingen ook gedaan. Sarah heeft alleen geen plusgeld gepakt bij de tuktuks en bij Roulette -1000 gepakt.

Waarom is 2 rode schermen pakken een molactie? Die snap ik niet. Het was geen must vanuit de productie. Lijkt me eerder onmols eigenlijk, een mol wil juist zoveel mogelijk kandidaten.

Beide keren heeft ze geen geld in de pot gebracht, wat uiteindelijk het doel van de mol is. Maar zoals ik al zei, sommige van de acties mogen niet overtuigend zijn voor iedereen, maar dan blijven er genoeg over.

En again dit was een reactie op "Merel heeft vrijwel geen molacties die in beeld zijn gekomen" stelling. Of Sarah dezelfde dingen ook heeft gedaan is niet relevant in die stelling want dat ging over mijn andere punt "De mol is niet altijd degene met de meeste molacties" ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #596 Gepost op: 5-03-2019, 18:15:11 »
Again, not the point ::rofl::. Het punt was: Een kandidaat met meer molacties betekent niet meteen dat die kandidaat wel de mol moet zijn. Welke persoon of personen dat dan zijn per seizoen was vooral een voorbeeld maar absoluut niet het punt.

Klopt, alleen moet je wel enkele criteria stellen en daarbij zijn molacties en FTM toch 2 belangrijke waar het kwartje naar Sarah valt. Maargoed allemaal interpretatie natuurlijk, want Lo zal wel zeggen dat Merel 100-0 scoort in deze 2 criteria tegenover Sarah ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #597 Gepost op: 5-03-2019, 18:19:26 »
Again, not the point ::rofl::. Het punt was: Een kandidaat met meer molacties betekent niet meteen dat die kandidaat wel de mol moet zijn. Welke persoon of personen dat dan zijn per seizoen was vooral een voorbeeld maar absoluut niet het punt.
 

Ik twijfel of Sarah de mol is, maar hiermee ben ik het eens.

Tijdens het seizoen met Nadja Hüpscher was het voor de echte mol echt onmogelijk geworden om haar te overtreffen. ::niet-ok::
Zo erg als toen heb ik het gelukkig niet meer gezien, maar het kan natuurlijk wel gebeuren dat een kandidaat net iets meer verdachte acties laat zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #598 Gepost op: 5-03-2019, 18:23:48 »
Ik twijfel of Sarah de mol is, maar hiermee ben ik het eens.

Tijdens het seizoen met Nadja Hüpscher was het voor de echte mol echt onmogelijk geworden om haar te overtreffen. ::niet-ok::
Zo erg als toen heb ik het gelukkig niet meer gezien, maar het kan natuurlijk wel gebeuren dat een kandidaat net iets meer verdachte acties laat zien.

Toen was er 1 die het deed. Nu heb ik het gevoel dat alle 10 aan het mollen zijn.

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #599 Gepost op: 5-03-2019, 18:57:31 »
Er is na aflevering 9 maar 1 ding dat me niet lekker zit... hoe weet Merel dat Sarah haar bordje pakte in plaats van geld bij de laser opdracht... dit kan ze verteld hebben maar waarom zou ze dat doen.


Maar dat er in de laatste opdracht 2x Shakira gedraaid werd waar in de tekst Telkens Shakira, Shakira gezongen wordt. Wat een Anagram is van Ik Sarah, Ik Sarah dat vind ik toch wel een sterke verwijzing naar de double checking Women.

Een album cover die echt niet toevallig naast de muurschildering is geplaatst die gebruikt is om de kandidaten te presenteren. Dat de laatste opdracht dan een muziek opdracht is die op meerdere manieren naar Sarah Chronis lijkt te verwijzen dat lijkt mij echt een in your face hint die prima is voor de finale
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 18:59:55 door Elf-11 »