Auteur Topic: [Kandidaat] Sarah Chronis is niet de Mol!  (gelezen 170499 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #540 Gepost op: 3-03-2019, 14:46:53 »
Mbt tot het schilderij - ik denk niet dat we er een kandidaat/mol in gaan zien - het is mij iig nog niet gelukt.

Iets wat mij nog opviel in de terugblik naar vorige week (excuses als ik het eerder gemist heb). Sarah krijgt een groen scherm. Ze verdenkt al bijna de hele serie Merel (hebben we deze week geleerd). Vervolgens krijgt Sinan een rood scherm, en Sarah reageert heel geschokt. Waarom? Als ze kandidaat is en zo zeker weet dat Merel het is, weet ze dat Sinan rood gaat krijgen, aangezien Niels een vrijstelling heeft. Dan is zij of Sinan die naar huis moet.

Ik zit in geen enkele tunnel meer, maar vond het wel een vreemde reactie. Uit kandidaten oogpunt vind ik het toch een tikkie vreemd. Dan lijkt het geacteerd, maar waarom? Of toch gewoon de spanning.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #541 Gepost op: 3-03-2019, 15:12:16 »
Het zal door mijn Mereltunnel komen, maar ik vond Sarah tijdens het evaluatiepraatje nog heel erg bezig zijn met de verdenking op zichzelf te laden bij Niels. 'Ik ben trots op jullie!' De mol is trots op de kandidaten die zover zijn gekomen? Ligt er een béétje dik bovenop wat mij betreft.
Sarah gedraagt zich al vanaf de taalopdracht als: 'ik ben de mol! Kijk dan, ik ben het!'
Het is wel een leuke tactiek, en het kan, maar ik denk niet dat de makers hiervoor kiezen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 15:14:17 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #542 Gepost op: 3-03-2019, 15:16:35 »
Mbt tot het schilderij - ik denk niet dat we er een kandidaat/mol in gaan zien - het is mij iig nog niet gelukt.

Iets wat mij nog opviel in de terugblik naar vorige week (excuses als ik het eerder gemist heb). Sarah krijgt een groen scherm. Ze verdenkt al bijna de hele serie Merel (hebben we deze week geleerd). Vervolgens krijgt Sinan een rood scherm, en Sarah reageert heel geschokt. Waarom? Als ze kandidaat is en zo zeker weet dat Merel het is, weet ze dat Sinan rood gaat krijgen, aangezien Niels een vrijstelling heeft. Dan is zij of Sinan die naar huis moet.

Ik zit in geen enkele tunnel meer, maar vond het wel een vreemde reactie. Uit kandidaten oogpunt vind ik het toch een tikkie vreemd. Dan lijkt het geacteerd, maar waarom? Of toch gewoon de spanning.

Ik denk dat Sarah achteraf dingen kan aanwijzen bij haar huidige mol, maar dat ze lange tijd op anderen heeft gezeten. En dat ze 'net op tijd' is geswitcht, zoals Rik zei.

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #543 Gepost op: 3-03-2019, 15:21:40 »
Op basis van het 'schilderij' uit de leader zou je eerder zeggen dat Sarah de mol is, maar er zijn wel dingen die ik dan niet begrijp. Zo snap ik niet waarom de productie ons deed geloven dat Sarah voor de finale op Sinan zat, terwijl uit de vragen die zij beantwoordde duidelijk werd dat zij de test op Merel invulde. Als Sarah de mol is, zou je dan niet de verdenking op Merel in stand laten? Op deze manier wordt ze namelijk alleen maar meer verdacht gemaakt.

Ook vond ik dat één van haar voorbeelden waarom ze denkt dat Merel de mol was, best wel overtuigend is. Dan heb ik het over het moment dat ze moeten stemmen voor de vrijstellingen of het geld. Merel ging toen pas voor het geld toen ze wist dat de meerderheid al voor de vrijstelling koos. In dat fragment hoor je Sarah ook iets zeggen in de trant van 'oh nu ga je opeens voor het geld'.

Hoe kijken de personen die Sarah als mol zien hier tegenaan?

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #544 Gepost op: 3-03-2019, 15:22:11 »
Nou Chocomol zo snel is dat ook weer niet in afl. 9. Maar ik ben het er wel mee eens dat er meer achter zal zitten. Ben heel benieuwd.

Heb al een paar maal geschreven dat er te veel aandacht aan vogels wordt gegeven. Ben er echt zeker van dat dat geen hint is maar een sfeerbeeld.

Ja dit denk ik ook. Klaas van Kruistum heeft in een van zijn video's ook gevonden dat Colombia het land is met de grootste biodiversiteit aan vogels. Het is dus ook iets dat gewoon bij het land hoort en natuurlijk prachtige shots oplevert.

De vogels zouden eventueel ook nog kunnen verwijzen naar het vogeltje dat Sarah in haar oor draagt. I.c.m. de het groene steentje in haar andere oor zou ik dat nog wel een goede hint vinden. Dat zou dan iets minder voor de hand liggend zijn.

Ik heb ook al een paar maal geschreven dat ik dat ook erg obvious vind, maar dat er in aflevering 8 ineens 2 flitsen doorheen gemonteerd zijn, wat het m.i. een sterkere hint maakt, omdat merel natuurfotograaf is in haar vrije tijd en je dat ook goed op haar instagram kunt zien. Ik zou het erg flauw van de makers vinden als ze die flitsen erin hebben gemonteerd om ons te misleiden.

Dat is wel interessant. Is dit alleen in aflevering 8 of ook in andere afleveringen?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #545 Gepost op: 3-03-2019, 15:26:51 »
Ik hoop voor Sarah dat ze eigenlijk wel de mol is, anders moet ze straks ook nog begeleid gaan wonen volgens Marc-Marie.  ::)
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #546 Gepost op: 3-03-2019, 15:27:39 »
Een hint naar de winnaar is onlogisch, tenzij we nog aanwijzingen kunnen vinden dat hier wel sprake van is.

In de podcast zegt Rik dat we bij de ontknoping teruggaan naar Colombia voor de leaderhint. Kan dus best dat een van de portretten dat van de winnaar is.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #547 Gepost op: 3-03-2019, 15:47:05 »
Als de kandidaten terugblikken begint Merel over de executie van Evelien (op 25:13 minuten, ik krijg dat niet geüpload). Ik vind de reactie van Sarah hier zo opmerkelijk. "Ja, maar daar kom je toch nooit achter." En begint vervolgens snel over iets anders.

Waarom wil ze niet dat Merel dit weet? Vanwege de test? Maar als Merel haar mol is, dat snapt ze toch dat Merel dat allang weet? Vreemd.

In combinatie met *Shakira Shakira - Ik Sarah Ik Sarah* en de -1000 bij de roulette blijft ze toch mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 15:49:04 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #548 Gepost op: 3-03-2019, 15:51:06 »
Wat mij het meest doet twijfelen dat Sarah niet de mol is, is dat ze in dat bootje sprong. Dat moet je toch op zijn minst geoefend hebben voordat je dat durft. Als kandidaat weet je niet of het kan, of het bootje opeens gas gaat geven, of de stroming daar niet te gevaarlijk is etc. Doet me denken aan de actie van Jan vorige keer toen hij van die boot sprong.

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #549 Gepost op: 3-03-2019, 15:52:32 »
Op basis van het 'schilderij' uit de leader zou je eerder zeggen dat Sarah de mol is, maar er zijn wel dingen die ik dan niet begrijp. Zo snap ik niet waarom de productie ons deed geloven dat Sarah voor de finale op Sinan zat, terwijl uit de vragen die zij beantwoordde duidelijk werd dat zij de test op Merel invulde. Als Sarah de mol is, zou je dan niet de verdenking op Merel in stand laten? Op deze manier wordt ze namelijk alleen maar meer verdacht gemaakt.

Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan die verdenkingen. Soms kan je er wat mee, soms niet. Uit de montage van de vraag (ook duidelijk in beeld voor de gemiddelde kijker) blijkt namelijk dat Sarah wel degelijk op Merel (of Niels) heeft ingevuld. Kan ook zijn dat ze nog even de suspens wilde houden, dat het niet meteen duidelijk was dat er niemand op Sinan en Niels zat en dus een van de vrouwen de mol is. Daarbij komt dat er nu weer 2 finalisten op Merel zitten, waardoor zij weer juist weer verdacht over kan komen.

Ook vond ik dat één van haar voorbeelden waarom ze denkt dat Merel de mol was, best wel overtuigend is. Dan heb ik het over het moment dat ze moeten stemmen voor de vrijstellingen of het geld. Merel ging toen pas voor het geld toen ze wist dat de meerderheid al voor de vrijstelling koos. In dat fragment hoor je Sarah ook iets zeggen in de trant van 'oh nu ga je opeens voor het geld'.

Hoe kijken de personen die Sarah als mol zien hier tegenaan?

Ik vond dit juist nogal onmols van Merel, omdat ze hier iets doet waarmee ze de aandacht op zichzelf vestigt. Wat ze veel vaker en onnodig doet overigens (Op Treden, Serenade, Ten val brengen). Maar dat ik heb ik al vaker toegelicht. Ook risky omdat je nog twijfelaars mee kan nemen, RP wilde ook bijna zijn had opsteken. Kortom, het lijkt me als mol gewoon onnodig om hier iets opvallends te doen. Je bent niet verdacht als je hier voor vrijstellingen kiest.
Kan ook zijn dat Sarah dit opmerkte om de aandacht op Merel te vestigen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #550 Gepost op: 3-03-2019, 15:53:28 »
Als de kandidaten terugblikken begint Merel over de executie van Evelien (op 25:13 minuten, ik krijg dat niet geüpload). Ik vind de reactie van Sarah hier zo opmerkelijk. "Ja, maar daar kom je toch nooit achter." En begint vervolgens snel over iets anders.

Waarom wil ze niet dat Merel dit weet? Vanwege de test? Maar als Merel haar mol is, dat snapt ze toch dat Merel dat allang weet? Vreemd.



Vond ik ook erg opmerkelijk

Offline Lorey

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #551 Gepost op: 3-03-2019, 16:02:42 »
Wat mij het meest doet twijfelen dat Sarah niet de mol is, is dat ze in dat bootje sprong. Dat moet je toch op zijn minst geoefend hebben voordat je dat durft. Als kandidaat weet je niet of het kan, of het bootje opeens gas gaat geven, of de stroming daar niet te gevaarlijk is etc. Doet me denken aan de actie van Jan vorige keer toen hij van die boot sprong.

Klopt, ik vond sowieso dat Sarah hier voorkennis leek te hebben. Ze begreep gelijk de opdracht en nam de leiding (Drijfveer?). Ze deed even voor hoe ze die boten moesten gebruiken. Ze zag meteen alle kleuren op de strandjes. En ook hoe ze het voor elkaar kreeg om toch alleen op een strandje te belanden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #552 Gepost op: 3-03-2019, 19:42:35 »
Wat mij het meest doet twijfelen dat Sarah niet de mol is, is dat ze in dat bootje sprong. Dat moet je toch op zijn minst geoefend hebben voordat je dat durft. Als kandidaat weet je niet of het kan, of het bootje opeens gas gaat geven, of de stroming daar niet te gevaarlijk is etc. Doet me denken aan de actie van Jan vorige keer toen hij van die boot sprong.
::rofl:: Oefenen om in een bootje te springen? Dan had ze het vast wel wat sierlijker erin hebben gesprongen :P.

Shakira vind ik ook echt zo'n typische toevalligheid. Natuurlijk doen ze een liedje van Shakira wanneer ze in Colombia zijn. En hips don't lie is dan vrijwel het meest populaire liedje van haar.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #553 Gepost op: 4-03-2019, 09:02:14 »
Zo veel hints dat Sarah de mol is. Het is ook een keertje leuk dat veel mensen hier fout zitten en gewone kijkers goed zitten.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #554 Gepost op: 4-03-2019, 10:53:24 »
Zo veel hints dat Sarah de mol is. Het is ook een keertje leuk dat veel mensen hier fout zitten en gewone kijkers goed zitten.

Ik raad je aan om aanstaande zaterdag een warme jas aan te doen, want de kermis zal koud voor je zijn.    :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #555 Gepost op: 4-03-2019, 12:32:33 »
Ik denk weliswaar dat Merel de mol is, maar ik zou toch zeker niet raar opkijken indien het Sarah zou zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #556 Gepost op: 4-03-2019, 12:36:46 »
Ik raad je aan om aanstaande zaterdag een warme jas aan te doen, want de kermis zal koud voor je zijn.    :P

hahaha, ::rofl:: die ga ik onthouden  ::ok::  ::bravo::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #557 Gepost op: 4-03-2019, 12:46:14 »
Ik denk weliswaar dat Merel de mol is, maar ik zou toch zeker niet raar opkijken indien het Sarah zou zijn.

Idem, maar dan met de namen omgewisseld.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #558 Gepost op: 4-03-2019, 12:50:39 »
Ik raad je aan om aanstaande zaterdag een warme jas aan te doen, want de kermis zal koud voor je zijn.    :P

Ondanks dat ik niet naar de kermis ga en ik ook niet voor een koude kermis denk te komen te staan, denk ik dat een warme jas aandoen alsnog wel handig zal zijn als ik nog naar Vondel CS toe wil.  ::ohno::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Sarah Chronis is (niet) de Mol!
« Reactie #559 Gepost op: 4-03-2019, 15:37:09 »
Ik zal een Ski jas aan doen.

Sportief!   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!