Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 43240 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2019, 15:10:21 »
HAHA oeps je hebt gelijk, stom van me, dan is de Mol dus K....... oei.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2019, 17:47:42 »
Een klein detail:
In zijn biecht aan het begin van de aflevering hoor ik Jamie zeggen: “We gaan morgen of overmorgen wel naar huis, maar nu zijn we happy.”

Dat “of overmorgen” klinkt enorm kandidaats. De mol weet precies wat er wanneer en waar gebeurt. En dat Jamie dus niet precies lijkt te weten wat er gaat gebeuren maakt hem kandidaats. Het is niet zo dat het mols is om alleen morgen te zeggen, maar ik vind het kandidaats dat hij morgen of overmorgen zegt. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2019, 18:04:04 »
Zelfs minder verdacht dan Nikkie deze aflevering. Oké, hij wordt afgeschoten, maar bij het tellen is hij een van kandidaten die bij een te moeilijke som naar de volgende wil, wat slim is. Ook hij neemt het initiatief om op te staan bij de €250 en trekt Sarah een beetje mee.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2019, 22:11:52 »
Een klein detail:
In zijn biecht aan het begin van de aflevering hoor ik Jamie zeggen: “We gaan morgen of overmorgen wel naar huis, maar nu zijn we happy.”


Ik keek zonet de aflevering pas, maar ik versta telkens:
Ze gaan morgen of overmorgen wel naar huis, maar nu zijn we happy.”

Meerdere keren teruggespoeld, haha.
Ik had hem als middenmoter in mijn mollijst, maar toch vind ik hem behoorlijk verdacht als dit klopt.

Of zegt hij dit omdat hij als kandidaat zo zeker is van zichzelf?  ??? Hij heeft wel die 250 binnen gehaald, wat al is gezegd. Lijkt mij wat veel voor een mol.

Ik hoop trouwens niet dat hij de mol is, maar houd hem toch maar even wat beter in de gaten...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 22:14:20 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2019, 22:24:18 »
Ik keek zonet de aflevering pas, maar ik versta telkens:
Ze gaan morgen of overmorgen wel naar huis, maar nu zijn we happy.”

Meerdere keren teruggespoeld, haha.
Ik had hem als middenmoter in mijn mollijst, maar toch vind ik hem behoorlijk verdacht als dit klopt.

Of zegt hij dit omdat hij als kandidaat zo zeker is van zichzelf?  ??? Hij heeft wel die 250 binnen gehaald, wat al is gezegd. Lijkt mij wat veel voor een mol.

Ik hoop trouwens niet dat hij de mol is, maar houd hem toch maar even wat beter in de gaten...
Zo'n uitspraak doet mij denken aan Tygo Gernandt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2019, 22:26:31 »
Loes deed vorig jaar ook zo'n uitspraak herinner ik me. Kennelijk is zo'n verspreking snel gemaakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2019, 22:28:22 »
Ik keek zonet de aflevering pas, maar ik versta telkens:
Ze gaan morgen of overmorgen wel naar huis, maar nu zijn we happy.”

Meerdere keren teruggespoeld, haha.
Ik had hem als middenmoter in mijn mollijst, maar toch vind ik hem behoorlijk verdacht als dit klopt.

Of zegt hij dit omdat hij als kandidaat zo zeker is van zichzelf?  ??? Hij heeft wel die 250 binnen gehaald, wat al is gezegd. Lijkt mij wat veel voor een mol.

Ik hoop trouwens niet dat hij de mol is, maar houd hem toch maar even wat beter in de gaten...

Hij trekt Sarah ook nog eens mee. Netto gezien is dat +€1000 voor de pot. Toch een beetje te veel van het goede.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2019, 22:49:21 »
Hij trekt Sarah ook nog eens mee. Netto gezien is dat +€1000 voor de pot. Toch een beetje te veel van het goede.

Ja, daarin kan ik je wel volgen. Misschien toch heel voorzichtig afstrepen dan maar.
Toch een verspreking misschien, wat Heinz ook aangeeft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2019, 23:18:11 »
Een klein detail:
In zijn biecht aan het begin van de aflevering hoor ik Jamie zeggen: “We gaan morgen of overmorgen wel naar huis, maar nu zijn we happy.”

Dat “of overmorgen” klinkt enorm kandidaats. De mol weet precies wat er wanneer en waar gebeurt. En dat Jamie dus niet precies lijkt te weten wat er gaat gebeuren maakt hem kandidaats. Het is niet zo dat het mols is om alleen morgen te zeggen, maar ik vind het kandidaats dat hij morgen of overmorgen zegt. ::vergroot::

Toch moet je hier zeker niet te veel waarde aan hechten. Alles wat een mol in biechten zegt die gedurende de 9 echte afleveringen te zien zijn, moet met een korrel zout worden genomen. Dat is namelijk allemaal gelogen en verzonnen.

Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2019, 14:18:11 »
Heeft iemand nog redenen waarom ze denken dat Jamie NIET de mol is? Ik heb eigenlijk alleen het bondje wat hij afsloot in aflevering 1.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2019, 14:20:56 »
Heeft iemand nog redenen waarom ze denken dat Jamie NIET de mol is? Ik heb eigenlijk alleen het bondje wat hij afsloot in aflevering 1.
Hij pakt 250 (?) (in ieder geval geld) bij de wachtkamer opdracht en sleept Sarah mee.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2019, 18:55:28 »
Heeft iemand nog redenen waarom ze denken dat Jamie NIET de mol is? Ik heb eigenlijk alleen het bondje wat hij afsloot in aflevering 1.

Ik vond het opvallend dat we van Jamie en Evelien tijdens de laseropdracht slechts een heel kort fragment zagen. Als productieteam zou ik de mol hier uitgebreid schermtijd geven, ongeacht hoe hij of zij in beeld komt (mols dan wel kandidaats). Als Jamie of Evelien de mol is, vind ik het vreemd dat ze juist tijdens de laseropdracht amper in beeld komen. Alsof het er niet zo toe doet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2019, 18:58:45 »
bijzonder is het wel, maar je kunt ook denken. Die twee blijven er lang in dus die krijgen nog genoeg schermtijd de komende weken ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2019, 19:22:05 »
Heeft iemand nog redenen waarom ze denken dat Jamie NIET de mol is? Ik heb eigenlijk alleen het bondje wat hij afsloot in aflevering 1.
Hij liep weg bij het scherm van 250 euro dat voor de tweede keer in zijn kamer getoond werd. Nam Sarah mee en gebaarde ook naar de andere kamers om te gaan. Daar bovenop wilde hij tijdens het eerste scherm van 250 euro al weglopen, maar werd tegen gehouden door Sarah

Dat vind ik een beetje te veel van het goede  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2019, 23:10:36 »
Ik verdenk Jamie juist wel. Niet alleen vanwege zijn non-verbale houding (komt gespeeld over bij de uitslag van de tests, maar ook zijn reactie als hij hoort dat er een laseropdracht in zit), hij is in de eerste afleveringen niet zoveel in beeld. Met het beter knip- en plakwerk van de regie, is het voor de programmamakers niet vervelend dat de mol in de eerste afleveringen wat buiten schot blijft. Dus zal de redactie tevreden zijn als ze de huidige polls zien. Hoe lager de mol daar nu in staat, hoe beter de redactie/regie de afleveringen in elkaar heeft gezet. En dat is wellicht de reden waarom hij tijdens de laseropdracht niet lang in beeld kwam, om de verdenking op anderen te laten vallen. En bij het schermenspel kan Jamie als mol hebben geweten dat de volgende ronde € 250 per zittenblijver uit de pot zou gaan. Dit afgezet tegen de € 750,- die al binnen was, ging er per saldo tóch € 250,- uit de pot. Prima mol-actie, want daar waar het lijkt alsof hij € 250,- binnenhaalt en hij dus ook niet de verdenking op zich gericht krijgt, dus tóch geld uit de pot. Anderen dus op het verkeerde been gezet (zie ook een aantal reacties hierboven... 😊). Kijk maar naar de poll op widm.nl, Jamie is na Nikkie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
degene met het laagste percentage op dit moment.... 😊

En wat zouden jullie doen als je dit programma mocht regisseren? Juist, de aandacht op anderen richten (bijvoorbeeld op Evie, die er vervolgens toch uit ging, schokeffect!) 😊

Ik zie Jamie daarom zeker als kanshebber om de mol te zijn... 😊
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 14:13:42 door Lukie4 »

Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2019, 23:27:10 »
Ik vind hem nogal een twijfelgeval. Het schermenspel is voor mij geen dealbreaker, 250 is niet heel veel geld. Bij de fietsopdracht van opdracht 1 vind ik hem verdacht: hij speelt heel erg de kandidaat door de weg te vragen maar leidt daardoor de aandacht juist af van de schermen. Zelfde bij het optrekken van de kisten waar hij kandidaats kan doen maar dan blijkt dit later juist de mol in de hand te spelen. Grootste probleem met hem als mol vind ik alleen dat hij een bondje sluit in aflevering 1.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2019, 00:18:30 »
En wat zouden jullie doen als je dit programma mocht regisseren? Juist, de aandacht op anderen richten (bijvoorbeeld op Evie, die er vervolgens toch uit ging, schokeffect!) 😊

Ik zie Jamie daarom zeker als kanshebber om de mol te zijn... 😊
Ik zou dan in ieder geval niet laten zien dat Jamie af gaat in de laseropdracht, en hier de volgende biecht van Rick Paul onder zetten: "dit was natuurlijk de ideale opdracht voor de Mol om alles uit te proberen...". Om vervolgens te laten zien dat Rick Paul wel geld binnenhaalt
« Laatst bewerkt op: 18-01-2019, 00:22:52 door MartinJ »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2019, 09:59:03 »
Ik zou dan in ieder geval niet laten zien dat Jamie af gaat in de laseropdracht, en hier de volgende biecht van Rick Paul onder zetten: "dit was natuurlijk de ideale opdracht voor de Mol om alles uit te proberen...". Om vervolgens te laten zien dat Rick Paul wel geld binnenhaalt

Het was wel 'uitgerekend' Jaime die in beeld kwam toen Rick Paul het over de Mol had. ;)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2019, 00:23:13 »
Ik verdenk Jamie juist wel. Niet alleen vanwege zijn non-verbale houding (komt gespeeld over bij de uitslag van de tests, maar ook zijn reactie als hij hoort dat er een laseropdracht in zit), hij is in de eerste afleveringen niet zoveel in beeld. Met het beter knip- en plakwerk van de regie, is het voor de programmamakers niet vervelend dat de mol in de eerste afleveringen wat buiten schot blijft. Dus zal de redactie tevreden zijn als ze de huidige polls zien. Hoe lager de mol daar nu in staat, hoe beter de redactie/regie de afleveringen in elkaar heeft gezet. En dat is wellicht de reden waarom hij tijdens de laseropdracht niet lang in beeld kwam, om de verdenking op anderen te laten vallen. En bij het schermenspel kan Jamie als mol hebben geweten dat de volgende ronde € 250 per zittenblijver uit de pot zou gaan. Dit afgezet tegen de € 750,- die al binnen was, ging er per saldo tóch € 250,- uit de pot. Prima mol-actie, want daar waar het lijkt alsof hij € 250,- binnenhaalt en hij dus ook niet de verdenking op zich gericht krijgt, dus tóch geld uit de pot. Anderen dus op het verkeerde been gezet (zie ook een aantal reacties hierboven... 😊). Kijk maar naar de poll op widm.nl, Jamie is na Nikkie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
degene met het laagste percentage op dit moment.... 😊

En wat zouden jullie doen als je dit programma mocht regisseren? Juist, de aandacht op anderen richten (bijvoorbeeld op Evie, die er vervolgens toch uit ging, schokeffect!) 😊

Ik zie Jamie daarom zeker als kanshebber om de mol te zijn... 😊

Jamie vind ik ook verdacht. Hij verlaat de wachtkamer bij 250,- omdat hij denkt dat er iets niet goed zit. Hoe wist hij het van het prisoners dilemma? En dat klopte maar dat weet je pas achteraf. Lijkt een kandidatenactie maar ondertussen is hij bij niemand verdacht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2019, 01:12:54 »
Jamie vind ik ook verdacht. Hij verlaat de wachtkamer bij 250,- omdat hij denkt dat er iets niet goed zit. Hoe wist hij het van het prisoners dilemma? En dat klopte maar dat weet je pas achteraf. Lijkt een kandidatenactie maar ondertussen is hij bij niemand verdacht.
Het was helemaal geen prisoner's dilemma, dus er is geen sprake van voorkennis.
Prisoner's dilemma gaat over relatieve voordelen van samenwerken en niet samenwerken. De uitkomst van de keuze die de ene kandidaat maakt is afhankelijk van de keuze van de andere. Even vertaald naar deze opdracht. Als bijvoorbeeld Niels kiest voor €250, dan levert dit nog steeds €250 op ook al kiest een andere kandidaat voor een joker in plaats van voor geld. Iedereen wordt afzonderlijk afgerekend voor de keuze die hij of zij gemaakt heeft.