Auteur Topic: [Kandidaat] Jamie Trenité is niet de Mol!  (gelezen 43322 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 20-01-2019, 11:41:25 »
Jamie wilde toch een joker stelen van Evelien? Volgende week zegt Rik dat een ingezette joker ongeldig is. Zou Evelien een doormidden geslagen joker weer in elkaar gedrukt hebben en expres door Jamie hebben laten stelen? >:D

Offline MarkM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2019, 12:06:11 »
In de opdracht Vlag uithangen roept Jamie vanaf zijn 'helikopterview' naar de kandidaten:
  • "Jongens hou die kleuren in de gaten, het klopt niet"
  • "Niet met z'n drieën het op gaan hangen, ga door"
(vanaf 11:51 in de aflevering 3)

Hiermee helpt hij de overige kandidaten om zoveel mogelijk correcte waslijnen te maken, terwijl hij weet dat hij en Evelien ingezet hebben op minder dan zes lijnen...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2019, 13:07:17 »
Jamie wilde toch een joker stelen van Evelien? Volgende week zegt Rik dat een ingezette joker ongeldig is. Zou Evelien een doormidden geslagen joker weer in elkaar gedrukt hebben en expres door Jamie hebben laten stelen? >:D

Zou kunnen, haha. Maar ik denk eerder dat iemand komende week een zwarte vrijstelling bemachtigt en inzet.  ::vergroot::

Of dat de joker door de diefstal ‘niet meer op naam’ staat (Evelien zou hem dan moeten inzetten, niet Jamie) en daardoor waardeloos...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 13:10:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2019, 13:25:43 »
Een joker staat toch nooit op naam? Zwarte vrijstelling was ik even vergeten...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2019, 13:43:20 »
Jamie wilde toch een joker stelen van Evelien? Volgende week zegt Rik dat een ingezette joker ongeldig is. Zou Evelien een doormidden geslagen joker weer in elkaar gedrukt hebben en expres door Jamie hebben laten stelen? >:D

Dan krijgen we eindelijk weer wat jokerjatterij ;D Wel een meesterlijke zet om een gespleten joker weer zo in elkaar zetten alsof ie onbeschadigd lijkt.

Toch lijkt mij een ZV uit een joker die de rest ongeldig maakt logischer. En op Jamie terug te komen. Ik weet het niet bij hem. Hij heeft kandidaten trekjes en doet ook dingen wat hem verdacht maakt. Ga hem maar wat beter in de gaten houden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2019, 16:32:53 »
Een joker staat toch nooit op naam? Zwarte vrijstelling was ik even vergeten...
Dat denk ik dus ook. Dat een van degenen (Evelien?) die een joker heeft hem openbreekt en er de zwarte vrijstelling uit weet te halen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 20-01-2019, 22:36:34 »
Citaat van: Geel scherm link=topic=67153.msg2165582
Bij het bepalen wie de joker kreeg:
Jaime: "oké, Niels krijgt de eerste joker", terwijl nog niet bekend was dat er meerdere jokers zouden komen. Voorkennis?

Ja, dit vond ik ook opvallend. Net zoals zijn uitroep na z'n groene scherm gisteren. Misschien té opvallend, maar ik ga toch even extra op hem letten...
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 22:38:51 door Daisy, Reden: Citaat gefixed »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2019, 22:41:35 »
Een joker staat toch nooit op naam? Zwarte vrijstelling was ik even vergeten...

Er stond mij iets van bij dat een kandidaat zei dat een joker op naam stond (toen Niels de joker kreeg dacht ik?), maar dat vond ik toen nogal vaag klinken. Ik denk dat degene bedoelde dat de joker voor die persoon was bestemd. (o, nu klink ik ook vaag, haha)

Nou ja, de zwarte vrijstelling lijkt mij het meest logische scenario.

Al zou het wel een mooie actie zijn van Evelien om een opengebroken joker te laten stelen door Jamie. En dat er op zijn gezicht wordt ingezoomd als hij te horen krijgt dat die joker nep is...  >:D Maar misschien wat vergezocht.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 22:44:50 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2019, 22:57:33 »
Jamie wilde toch een joker stelen van Evelien? Volgende week zegt Rik dat een ingezette joker ongeldig is. Zou Evelien een doormidden geslagen joker weer in elkaar gedrukt hebben en expres door Jamie hebben laten stelen? >:D
Ik durf er veel op te wedden dat dit de joker van Niels is. We zien Niels in zijn eentje de joker splijten. De twee helften zagen er nog keurig uit inclusief de deuvels die uit een helft uitsteken (foto). Kun je makkelijk weer in elkaar drukken en als nieuw verkopen. Maar daar trapte de directie niet in. Ik zou eerst proberen of ik hem op de hotelkamer open kon krijgen, waar geen cameramensen bij zijn. Als er dan een vrijstelling in zou zitten, dan zou ik hem en plein publiek splijten, zoals Merel dit misschien wel gedaan heeft?
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 23:00:59 door MartinJ »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2019, 10:38:32 »
Ik durf er veel op te wedden dat dit de joker van Niels is. We zien Niels in zijn eentje de joker splijten. De twee helften zagen er nog keurig uit inclusief de deuvels die uit een helft uitsteken (foto). Kun je makkelijk weer in elkaar drukken en als nieuw verkopen. Maar daar trapte de directie niet in. Ik zou eerst proberen of ik hem op de hotelkamer open kon krijgen, waar geen cameramensen bij zijn. Als er dan een vrijstelling in zou zitten, dan zou ik hem en plein publiek splijten, zoals Merel dit misschien wel gedaan heeft?
Dat is gewoon valsspelen. Als ik mee zou doen, dan zou ik niet valsspelen, net zoals Merel waarschijnlijk ook niet deed. ::zwaai::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 21-01-2019, 22:16:18 »
Dat is gewoon valsspelen. Als ik mee zou doen, dan zou ik niet valsspelen, net zoals Merel waarschijnlijk ook niet deed. ::zwaai::

Dat zou inderdaad wel erg flauw zijn... Jokerjatterij vind ik eigenlijk ook een beetje stom en kinderachtig, maar levert wel weer leuke televisie op. Zeker als er geprobeerd wordt om van de mol te jatten.  ;D (denk het niet, zwarte vrijstelling ga ik vanuit)

Trouwens: volgens mij is er toch altijd een cameraman in de buurt als er iets bijzonders gebeurt in de kandidatengroep (ik dacht dat Art dat ooit vertelde in een interview)? Een joker stiekem open maken zit er niet in, denk ik.  ;D Is natuurlijk ook niet eerlijk.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 22:18:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2019, 07:34:19 »
Jamie die over ‘de eerste joker’ spreekt. Jamie die de keuze maakt voor weinig waslijnen. Maar hij lijkt te hard op Jan en doet te weinig fout.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2019, 07:42:44 »
Jamie die over ‘de eerste joker’ spreekt. Jamie die de keuze maakt voor weinig waslijnen. Maar hij lijkt te hard op Jan en doet te weinig fout.
+1

Precies mijn gedachtegang elke keer. Zijn houding doet mij Mols aan, zijn geld inbrengen niet, en hij is teveel in lijn met jan. Ik ga nog maar eens open aflevering 4 in.
Meer L

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2019, 08:36:39 »
Dat zou inderdaad wel erg flauw zijn... Jokerjatterij vind ik eigenlijk ook een beetje stom en kinderachtig, maar levert wel weer leuke televisie op. Zeker als er geprobeerd wordt om van de mol te jatten.  ;D (denk het niet, zwarte vrijstelling ga ik vanuit)
Ik vond het toen zo grappig dat Peggy een joker had gepikt van Milouska.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2019, 09:45:10 »
Ik vond het toen zo grappig dat Peggy een joker had gepikt van Milouska.

En ze verkocht de sjekkel op de molfandag. Ik kocht 'm. ::tandpastasmiley::

Jamie kwam in aflevering 3 voor het eerst een beetje verdacht over op mij. (Zo fanatiek de groep aanmoedigen met de waslijnen terwijl dat juist niet de bedoeling was na de verkeerde inschatting. En je bent geneigd te denken ach dat is nou eenmaal typisch Jamie.) Maar hij zal nog veel gekke dingen moeten doen voor ik 'm als Mol zou kunnen zien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2019, 11:20:09 »
En ze verkocht de sjekkel op de molfandag. Ik kocht 'm. ::tandpastasmiley::

Jamie kwam in aflevering 3 voor het eerst een beetje verdacht over op mij. (Zo fanatiek de groep aanmoedigen met de waslijnen terwijl dat juist niet de bedoeling was na de verkeerde inschatting. En je bent geneigd te denken ach dat is nou eenmaal typisch Jamie.) Maar hij zal nog veel gekke dingen moeten doen voor ik 'm als Mol zou kunnen zien.

Hij blijft bij mij ook verdachte, Al vanaf het begin, hij was degene die voor de camera de groep attendeerde dat er bij de executie een keuze gemaakt moest worden voor het geld of de vrijstellingen, misschien omdat dit op camera moest komen en om te voorkomen dat dit op een moment gebeurde dat de camera er niet bij was. Bij het dansen toen de camera eerst naar zijn voeten ging, en hij precies toen zijn slippers uitdeed, tussen die scherpe punthakken. Het overdreven amicale gedrag dat hij heeft met de vrouwelijke groepsleden. Het aanmoedigen bij de waslijn, hij vond de lijnen 'best wel lang' terwijl dat wel meeviel. Het feit dat hij wist dat er meer jokers zouden komen ('eerste joker is voor Niels'). Het feit dat hij Evelien zeer verdacht vond in een biecht, maar bij de test dat niet laat blijken. Het feit dat hij na de eerste aflevering Rick Paul bijna als een schurk afschilderde. Terwijl me dat niet zijn karakter lijkt. Het feit dat hij in de montage niet als verdachte wordt neergezet.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 11:31:34 door Run »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2019, 12:25:34 »
Jamie die over ‘de eerste joker’ spreekt. Jamie die de keuze maakt voor weinig waslijnen. Maar hij lijkt te hard op Jan en doet te weinig fout.

Hij heeft in mijn ogen slechts één ding goed gedaan en dat is €250,- pakken bij de wachtkamer-opdracht.
Verder vind ik 'lijkt te hard op Jan' niet persé een reden om iemand meer of minder te verdenken. Als ze vijf jaar op een rij een wat jongere man kiezen zou ik wel gaan denken: hmm misschien gaan ze dit jaar voor een vrouw, maar je kan ook denken: mmmm misschien denken de programmamakers dit ook wel, dus zal het niet toch?..

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2019, 13:29:47 »
Hij gedroeg zich hoe dan ook behoorlijk verdacht.

Opdracht 1: Evelien beïnvloeden om voor 5 lijnen of minder te kiezen en de schuld op haar afschuiven, maar ondertussen wel de andere kandidaten aanmoedigen om zoveel mogelijk lijnen vol te hangen. Kon daarna wellicht 'de vlag uithangen' (Jamie kreeg de woorden 'bandera Colombiana' - Colombiaanse vlag) vanwege het mislukken van de opdracht.

Opdracht 2: Een ogenschijnlijke verspreking dat de 'eerste' joker voor Niels was, terwijl er nog helemaal niet gesproken was over meer jokers. Heel opvallend.

Opdracht 3: Jamie negeert Robèrt opzichtig na diens suggestie dat één paal misschien korter is dan de rest. Hij blijft aan een van de voorste palen sjorren. Als Robèrt niet achter het mechanisme van de paal was gekomen, had de opdracht ondanks de ruime hoeveelheid tijd alsnog kunnen mislukken. Was er na afloop als de kippen bij om Niels te beschuldigen van het 'verstoppen' van de paal. Had als nepmol hiermee juist een onterechte verdenking op zichzelf kunnen laden.

Is bij mij met stip gestegen op het verdachtenlijstje.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 13:44:15 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2019, 13:37:00 »
Opdracht 2: Een ogenschijnlijke verspreking dat de 'eerste' joker voor Niels was, terwijl er nog helemaal niet gesproken was over meer jokers. Heel opvallend.

Maar dan zegt Rik: "De rest van jullie krijgt nu ook een kans om een joker te verdienen". Op dat moment reageert niemand verrast of blij. Je ziet zelfs instemmende knikjes. Ik denk dat ze dus al eerder verteld was dat deze kans er aan zat te komen. De verrassing zal 'm in kans op meerdere jokers hebben gezeten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jamie Trenité is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2019, 17:25:15 »
Maar dan zegt Rik: "De rest van jullie krijgt nu ook een kans om een joker te verdienen". Op dat moment reageert niemand verrast of blij. Je ziet zelfs instemmende knikjes. Ik denk dat ze dus al eerder verteld was dat deze kans er aan zat te komen. De verrassing zal 'm in kans op meerdere jokers hebben gezeten.
Klopt. We weten dat de kandidaten een opdracht meerdere malen krijgen uitgelegd. Wat wij te zien krijgen is de korte versie. Heel vaak gieten ze de rest van de uitleg in de vorm van een biecht van één of meerdere kandidaten.