Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 173513 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2019, 12:44:04 »
Ik zal er ook eens eentje ingooien.
De kleur van de touwen bij de kisten was Rood en Blauw - R B - initialen van Robert van Beckhoven

(En ook van Ron Boszhard - zou ie toch in één van die kisten hebben gezeten  :P)

De letters GI in beeld gebracht bij de opening?

Dan kan deze er ook bij. Als je GI leest als 61 is dat het geboortejaar van Robèrt. En op zijn kop gezet kan je GI lezen als 19.... 19e seizoen van WIDM.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2019, 12:55:05 »
Rick Paul zit trouwens alles behalve naast Niels in de bus.. (als het shot dat we te zien krijgen klopt). In zicht: RP liegt in ons zicht?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2019, 13:05:52 »
Rick Paul zit trouwens alles behalve naast Niels in de bus.. (als het shot dat we te zien krijgen klopt). In zicht: RP liegt in ons zicht?

We zien 5 seconden van die hele busreis. Ik zou er niet teveel achter zoeken. Als RP zoiets zegt, en het klopt van geen kant, valt ie bij Niels ook direct door de mand, en dat lijkt me niet de bedoeling als mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2019, 13:33:23 »
Naar aanleiding van de aandacht die ging naar de rots met letters/cijfers die we zagen in het begin van aflevering 1 heb ik uitgevist welke rots dit is.

Het gaat om "la Piedra del Peñol" in Guatapé op iets meer dan 100 km van Santa Fe de Antioquia.



De tekens zijn wel degelijk letters. De eerste is een G en de tweede is een onafgewerkte U, want oorspronkelijk moest er "Guatapé" staan. Maar de toenmalige gouverneur heeft tijdens de schilderwerken het contract van 6 miljoen pesos (vandaag zo'n 1649,36 euro) geannuleerd om het geld te besteden aan de restauratie van de kerk in de stad.

Bron (en español)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 13:38:50 door Hulpmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2019, 13:48:28 »
Gelukkig maar, ik was al bijna bang dat er dit keer geen (G1) mol was of dat ik moest letten op een wit paard in een nieuwe schaakhint.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 6-01-2019, 13:51:53 »
Gelukkig maar, ik was al bijna bang dat er dit keer geen (G1) mol was of dat ik moest letten op een wit paard in een nieuwe schaakhint.

Geen Mol? Neenee, er zijn er twee en 1 van de 2 is Marja Lust. ;)

GI wordt niet alleen gebruikt voor een Amerikaans soldaat trouwens, maar ook om "gastro-intestinaal" af te korten. Dus toch weer banketbakker Robèrt. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 6-01-2019, 14:00:59 »

GI wordt niet alleen gebruikt voor een Amerikaans soldaat trouwens, maar ook om "gastro-intestinaal" af te korten. Dus toch weer banketbakker Robèrt. ;)
::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 6-01-2019, 14:28:30 »
Er komen heel veel shots van vogels voorbij in de intro, zou dat een hint naar Merel kunnen zijn? Of wellicht zit er een andere boodschap in die eerste vogelpartij verborgen?






Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 6-01-2019, 14:31:19 »
Doet me denken aan de vogelhint uit 2015. ;D

Offline molwd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 6-01-2019, 14:43:49 »
Hi allen!

Na jaren dit forum trouw te volgen, maar niet actief deel te nemen wil ik dat dit jaar ook eens proberen! Er is me gisteren iets opgevallen wat ik graag met jullie wil delen:

In het fragment tussen 2.05 - 2.45 zien we prachtige beelden van Colombia + afleveringstitel + de GI berg + de vliegende vogels. Daarbij horen we muziek die ook in seizoen 2006 (Argentinie) werd gebruikt. De muziek zat toen steeds aan het begin van scènes waarin Roderick en Liz aan het dansen waren. Ik heb het in ieder geval in 3 afleveringen teruggehoord.

De titel van de aflevering is 'op sleeptouw'. Worden we op sleeptouw genomen door verwijzingen naar seizoen 2006?

Dat seizoen speelde zich af in Zuid Amerika > Dit seizoen ook
In de afleveringen met het fragment wordt gedanst > Deze aflevering ook

Ik vind het patroon waarin de vogels vliegen een beetje maf; alsof het een woord voorstelt of een patroon wat je ergens anders overheen kunt leggen?

Het kan ook allemaal veel te ver gezocht zijn natuurlijk. Ik blijf zoeken en weet zeker dat jullie dat ook doen.

Happy hunting!

EDIT: oeps! zie dat hierboven de vogels ook al genoemd worden!!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 6-01-2019, 14:45:00 »
Doet me denken aan de vogelhint uit 2015. ;D

We hadden ook veel shots met vogels in 2011 ( Sanne Vogel) ;)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 6-01-2019, 14:45:57 »
Staat hier nou Evi en dan iets erachter?
een M?
edit: nou ja...iets te enthousiast misschien.
Betere vraag is: wat staat hier?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2019, 15:22:23 door Muldvarpen »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 6-01-2019, 14:47:49 »
Of hier...

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 6-01-2019, 15:37:48 »
Als ik dat vragen mag: hoe denk je dat de productie ervoor zorgt dat die vogels precies op de goede plek vliegen, zodat er een woord ontstaat?
Ik denk niet dat je daar een hint in moet zien :P

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 6-01-2019, 16:01:31 »
Ik denk niet dat de productie vogels fokt om ze in een bepaalde beweging te laten vliegen  ::tandpastasmiley::

Maar deze beelden zijn er natuurlijk wel bewust in gedaan. Zal mij niets verbazen dat er in de laatste aflevering iets terugkomt van deze beelden,zo van, we hadden het al in de eerste paar minuten laten zien

Offline MalleMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 6-01-2019, 16:23:59 »
Misschien refereert de titel wel naar het spreekwoord iemand op sleeptouw nemen. Online staat dit als uitleg over het spreekwoord:

iemand op sleeptouw nemen (=omdat iemand het alleen niet lukt diegene helpen, iemand steeds maar dingen beloven zonder die na te komen, iemand gebruiken voor eigen belang zonder dat die het doorheeft)

Misschien is het wel een verwijzing naar de vroege bondjes die zijn gesmeden?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 6-01-2019, 16:29:04 »
Vind dit wel plausibel! Zou dit dan, als je van het spreekwoord uitgaat, op Rick Paul of Jamie kunnen slaan omdat die het iniatief nemen?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline MalleMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 6-01-2019, 16:36:04 »
Vind dit wel plausibel! Zou dit dan, als je van het spreekwoord uitgaat, op Rick Paul of Jamie kunnen slaan omdat die het iniatief nemen?

Precies. Het lastige met de titel is, dat het op meerdere dingen kan slaan. Touw opdracht, fiets opdracht en de bondjes.
Blijft leuk om te speuren!  ::vergroot::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 6-01-2019, 16:36:51 »
Als ik dat vragen mag: hoe denk je dat de productie ervoor zorgt dat die vogels precies op de goede plek vliegen, zodat er een woord ontstaat?
Ik denk niet dat je daar een hint in moet zien :P
Makkelijk te doen in nabewerking

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 6-01-2019, 17:37:29 »
Naar aanleiding van de aandacht die ging naar de rots met letters/cijfers die we zagen in het begin van aflevering 1 heb ik uitgevist welke rots dit is.

Het gaat om "la Piedra del Peñol" in Guatapé op iets meer dan 100 km van Santa Fe de Antioquia.



De tekens zijn wel degelijk letters. De eerste is een G en de tweede is een onafgewerkte U, want oorspronkelijk moest er "Guatapé" staan. Maar de toenmalige gouverneur heeft tijdens de schilderwerken het contract van 6 miljoen pesos (vandaag zo'n 1649,36 euro) geannuleerd om het geld te besteden aan de restauratie van de kerk in de stad.

Bron (en español)

https://www.solopaisas.com.co//wp-content/uploads/2017/03/Piedra-del-Pe%C3%B1ol-1.jpg

Als je googelt zie je dat de letters G1 er in 2017 al op stonden
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"