Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174110 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 7-01-2019, 15:26:20 »
Sterker nog: de hele regio heet Sucre (naar de onafhankelijkheidsstrijder Antonio José de Sucre). Afstammeling van de vlaamse aristocratische familie Sucre

Dat is een ander Sucre dat meer in het Noorden van Colombia ligt aan de Caraïbische kust. Het Sucre aan de brug is echt maar 2 straten groot.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 7-01-2019, 15:39:53 »
Kan me niet voorstellen dat de hoes van een elpee met de titel "Get your Rocks off" in verband kan worden gebracht met een zaterdagavond familie programma. Ik zie Rick dat nog niet uitleggen aan de jonge kijkertjes. ( Translate kan verhelderend werken ).
De titel zal misschien even genoemd worden, zonder dat ze uitleggen wat het betekent. Het enige dat we zeker weten is dat het in opdracht van WIDM daar is (over)geschilderd.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 7-01-2019, 16:58:48 »
Het valt mij op dat de titels
- op sleeptouw (nemen)
- over bruggen
- (land) in zicht
Met scheepvaart, water te maken hebben
Geen idee wat ik ermee moet
Jammer dat een rondje om de kerk uit de toon valt
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 7-01-2019, 17:23:08 »
Ik vind wielrennen ook wel op de titels in deze aflevering slaan.

De dreigende uitvaller wordt op sleeptouw genomen (lees, de vrijstelling?). Bij een wielerwedstrijd is vaak een afstand te overbruggen. En iets zegt me dat ze  samen hadden moeten werken met de andere kant van de brug. Bij in zicht is dat de finish. De kandidaten moesten natuurlijk hun danspartner in zicht houden. Rondje om de kerk slaat op de wielercriteria na de tour waar ze kunnen cashen. De vraag is wie van onze kandidaten iets met wielrennen of fietsen heeft...

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 7-01-2019, 17:25:11 »
Op sleeptouw nemen vind ik dan juist weer slaan op Evi die als eerste helemaal naar voren fiets (de rest op sleeptouw nemen). Maar net zoals elk ander jaar kunnen de titels 100 betekenissen hebben.

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 7-01-2019, 20:41:53 »
Geen idee waar dit thuis hoort en misschien oud nieuws, maar leuk om te zien dat alle oud presentatoren te zien zijn op het geld dit jaar! Nu Karel nog?

25 euro Art
50 euro Angela
250 euro Pieter-Jan
1000 euro Rick

Is dan de grote twist en spectaculaire wending dat er toch nog oud-mollen komen?

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 7-01-2019, 20:59:42 »
Op sleeptouw, er staat niet op sleeptouw nemen.
Dus moeten we deze titel niet anders intepreteren.
Bv : op sleeptouw?
Nu zegt Rick Paul in zijn voorstel filmpje de volgende tekst: niet laten meevoeren door .. alles verdacht te vinden

Zowel meevoeren als op sleeptouw heeft als uitleg/synoniem : meeslepen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 7-01-2019, 21:27:01 »
Had het er vandaag nog over met een andere kijker, dat 'op sleeptouw' wellicht kan verwijzen naar de twee vogels die op een gegeven moment op een touw zitten (ik heb geen gelegenheid om een still te fixen, sorry!). In dat geval zou het slaan op Merel. Ik hoop alleen niet dat dit waar is, na de vissers, bloemen en kruizen in eerdere seizoenen, die ook vrij duidelijk waren...

Edit: overigens valt het me ook op dat twee van de drie opdrachten ook als één woord bestaan: overbruggen en inzicht. Daarbij lijkt het me duidelijk dat 'overbruggen' verwijst naar de vrijstellingen die te verdienen waren, waarmee je de eerste aflevering kunt overbruggen.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2019, 21:39:03 door Tweestrijd »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 7-01-2019, 21:47:13 »
Had het er vandaag nog over met een andere kijker, dat 'op sleeptouw' wellicht kan verwijzen naar de twee vogels die op een gegeven moment op een touw zitten (ik heb geen gelegenheid om een still te fixen, sorry!). In dat geval zou het slaan op Merel. Ik hoop alleen niet dat dit waar is, na de vissers, bloemen en kruizen in eerdere seizoenen, die ook vrij duidelijk waren...

Edit: overigens valt het me ook op dat twee van de drie opdrachten ook als één woord bestaan: overbruggen en inzicht. Daarbij lijkt het me duidelijk dat 'overbruggen' verwijst naar de vrijstellingen die te verdienen waren, waarmee je de eerste aflevering kunt overbruggen.
Als je een tijdstip kan noemen dan maak ik wel een still. Ik kon ze niet vinden.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 7-01-2019, 22:07:48 »
Bij dezen de still!


Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 7-01-2019, 22:15:41 »
overigens valt het me ook op dat twee van de drie opdrachten ook als één woord bestaan: overbruggen en inzicht.

Alle titels hebben een ander voorzetsel: op (sleeptouw), over (bruggen), in (zicht), (rondje) om. Je kunt sommige inderdaad ook aan elkaar schrijven. Niels noemt zichzelf Nielson, dat is Niels + on. "On" is ook een voorzetsel, helaas alleen niet Nederlands.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 7-01-2019, 23:57:46 »
Ik weet potverdikkie niet meer waar ik het heb gezien maar het was een soort voorstel filmpje van de kandidaten. Het viel mij op dat bij alle kandidaten het MOL logo rechts in de hoek stond. Alleen bij Rick Paul stond het logo gedeeltelijk op zijn lichaam. Het deed mij denken aan de duim van Art op de kaartjes ( het waren toch kaartjes?) met de namen van de kandidaten. Het was de naam van Klaas als ik mij niet vergis.
Zal nog moeite doen het filmpje terug te vinden dan kunnen jullie het zelf ook zien.
Ik schrijf dit wel maar tegelijkertijd kan ik mij niet voorstellen dat de regie zoiets een tweede keer zou doen als hint.
Wie weet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 7-01-2019, 23:59:48 »
Hi allen!

Na jaren dit forum trouw te volgen, maar niet actief deel te nemen wil ik dat dit jaar ook eens proberen! Er is me gisteren iets opgevallen wat ik graag met jullie wil delen:

In het fragment tussen 2.05 - 2.45 zien we prachtige beelden van Colombia + afleveringstitel + de GI berg + de vliegende vogels. Daarbij horen we muziek die ook in seizoen 2006 (Argentinie) werd gebruikt. De muziek zat toen steeds aan het begin van scènes waarin Roderick en Liz aan het dansen waren. Ik heb het in ieder geval in 3 afleveringen teruggehoord.

De titel van de aflevering is 'op sleeptouw'. Worden we op sleeptouw genomen door verwijzingen naar seizoen 2006?

Dat seizoen speelde zich af in Zuid Amerika > Dit seizoen ook
In de afleveringen met het fragment wordt gedanst > Deze aflevering ook

Ik vind het patroon waarin de vogels vliegen een beetje maf; alsof het een woord voorstelt of een patroon wat je ergens anders overheen kunt leggen?

Het kan ook allemaal veel te ver gezocht zijn natuurlijk. Ik blijf zoeken en weet zeker dat jullie dat ook doen.

Happy hunting!

EDIT: oeps! zie dat hierboven de vogels ook al genoemd worden!!

Goed gevonden! Nog niet eens zo heel ver gezocht. Het seizoen van Miloushka. Ik ga proberen dit mee in de gaten te houden, want dit past wel in mijn tunnel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 8-01-2019, 12:09:08 »
Nog een mogelijke hint in "op sleeptouw" die me te binnen schoot dankzij het onderschriftenspel: de shots in de leader waarin we bootjes letterlijk op sleeptouw genomen zien worden, worden gevolgd door het shot van Rick Paul.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 8-01-2019, 12:18:11 »
Nog een mogelijke hint in "op sleeptouw" die me te binnen schoot dankzij het onderschriftenspel: de shots in de leader waarin we bootjes letterlijk op sleeptouw genomen zien worden, worden gevolgd door het shot van Rick Paul.

En de shots komen direct na Merel Westrik, dus lijkt me niet duidelijk op één persoon slaan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 8-01-2019, 12:36:57 »
Na Merel volgt nog een shot van vogels en daarna van een boot die geduwd wordt. Daarna pas de sleeptouwshots.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2019, 12:38:31 door Heinz »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 8-01-2019, 20:15:54 »
Ik ben op zoek naar de foto van Merel haar molboekje waarin zij rondjes had getekend.
Weet je waar mij dat aan doet denken?
Aan de timmerman die 2x 4 rondjes tekent voor de nieuwe Jokers
Snijdt dat hout  ???
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 8-01-2019, 21:28:47 »
dit doet me heel erg denken aan een bepaalde opdracht :D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 9-01-2019, 12:47:42 »
Aangezien dit jaar de mol niet twittert besloot ik maar eens de andere sociale media accounts te bekijken van de mol. Op @wieisdemol.avrotros hun officiële Instagram account word er sinds dit jaar wel verdacht veel meer gepost dan normaal.

Het is me opgevallen dat de meeste captions voor aflevering 1 verwijzen naar tijd/klokken, en tijdens de derde opdracht beheerde Evelien de tijd, want zij had als enige haar ogen op de klok. Toeval of niet, maar in de loop van de eerste aflevering heeft wie is de mol best vaak de combinatie ''⏰👀'' gebruikt bij hun captions. Een indirecte hint naar Evelien.

Op 3 December 2018 werd de leader gepost met de caption
''Are you ready? ⌛ ''.

Op 29 December 2018 werd de trailer van de eerste aflevering gepost met de caption ''Nog één week! ⏰👀 Met wie ga jij kijken zaterdag 5 Januari?''


Op 31 December 2018 werd er wederom een foto gepost met de emojis ''⏰👀''


Vervolgens werd er op de dag van uitzending een foto van de tweede opdracht gepost met de tekst die het woord ''.. AFTELLEN. '' bevatte.

Vorig paar jaren werden er vooral captions geschreven met teksten die refereerde naar de specifieke opdrachten, maar het zou zo maar kunnen dat dit jaar er een hint verwijsd naar de mol.

Voor aflevering 2 staat de caption met de zin ''KENNIS IS MACHT'' onder hun recente foto.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 9-01-2019, 13:33:11 »
Slim om dat in de gaten te houden!