Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174286 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #380 Gepost op: 27-01-2019, 21:01:07 »
Drukker worden?

De overalls zijn “bedrukt” met koffieteksten.

Het is druk op de balkonnetjes.

Er gebeurt meer in de groep; reuring.
Graven, graven, graven...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #381 Gepost op: 27-01-2019, 21:07:23 »
Omdat Sinan te lang treuzelt met het indrukken van "Rita Corita" wil Niels de drukker worden. ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #382 Gepost op: 27-01-2019, 21:12:10 »
Een anagram van 'Drukker worden' is 'Onder werkdruk'.

Robèrt zorgde voor een - blauw-witte (!) -verjaardagstaart voor Jamie. Hij moest (zei hij...) daarvoor om vier uur op.
Als dat waar is, wat ik trouwens waag te betwijfelen, moest hij dus presteren in zijn eigen vak, onder werkdruk.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #383 Gepost op: 27-01-2019, 21:14:07 »
Een anagram van 'Drukker worden' is 'Onder werkdruk'.

Robèrt zorgde voor een - blauw-witte (!) -verjaardagstaart voor Jamie. Hij moest (zei hij...) daarvoor om vier uur op.
Als dat waar is, wat ik trouwens waag te betwijfelen, moest hij dus presteren in zijn eigen vak, onder werkdruk.

Of 'werk onder druk', wat op hetzelfde neerkomt.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #384 Gepost op: 27-01-2019, 21:23:20 »
Leuke suggesties allemaal! Maar dan wel voor de wat vergezochtere hintuitleg in plaats van de gebeurtenis-in-aflevering-uitleg als iemand begrijpt wat ik bedoel.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #385 Gepost op: 27-01-2019, 21:58:30 »
Welnee, de programmamakers konden onmogelijk vooraf weten in welke volgorde men zou gaan afvallen. Dus konden ze ook niet vooraf juist aan de eerste vier afvallers een vrijstelling voor aflevering 1 toekennen. M.a.w.: dat die eerste drie afvallers bij aflevering 1 een vrijstelling hadden is puur toeval.

De montage vindt achteraf plaats. De kans dat de vier met de vrijstelling ook de eerste vier afvallers zijn is uiteraard klein. Maar als dit wél het geval is, is het een koud kunstje om dit later in de montage als hint te gebruiken. Ik zie het probleem totaal niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #386 Gepost op: 27-01-2019, 22:11:47 »
De montage vindt achteraf plaats. De kans dat de vier met de vrijstelling ook de eerste vier afvallers zijn is uiteraard klein. Maar als dit wél het geval is, is het een koud kunstje om dit later in de montage als hint te gebruiken. Ik zie het probleem totaal niet.

Dat je nu eigenlijk hebt gezegd: Het is geen bruikbare hint.

De eerste 3 afvallers blijken allemaal een vrijstelling gekregen te hebben in aflevering 1, maar niets maakt hard dat nummer 4 het ook had, want daarom gebruik je die als in je reactie.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #387 Gepost op: 28-01-2019, 11:44:50 »
Ik begrijp niet wat je hier zegt, Hulpmol. Zeg je nu dat niet zeker is dat nummer 4 ook een vrijstelling had?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #388 Gepost op: 28-01-2019, 12:27:41 »
Ik vind het vergezocht maar goed gevonden, Blip.
Als het een afvallershint is, zal Merel volgende week het spel verlaten. Als het toeval is niet.
In geval van hint: creatief van de de editors om het materiaal van de vier kandidaten met vrijstellingen 'een (seconde) voor (minuut) een' op een volgorde in beeld te brengen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #389 Gepost op: 28-01-2019, 12:55:09 »
Oh, dat het vergezocht is en dus waarschijnlijk geen hint: volkomen eens. Ik begrijp de andere bezwaren alleen oprecht niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #390 Gepost op: 28-01-2019, 13:35:48 »
Ik begrijp niet wat je hier zegt, Hulpmol. Zeg je nu dat niet zeker is dat nummer 4 ook een vrijstelling had?

Ik zeg dat het niet zeker is dat de vierde afvaller ook een vrijstelling had. Het valt niet te sturen door de productie dus kan het geen afvallershint zijn. Als Merel afvalt, is het puur toeval en heeft het niets met aflevering 1 te maken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #391 Gepost op: 28-01-2019, 13:43:55 »
Hulpmol, Het is zeker dat Merel die vrijstelling had. De Editors kunnen het feit dat dit toevallig ook de vier afvallers zijn makkelijk hebben verwerkt in dit shot als verborgen hint; dat is niet onmogelijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #392 Gepost op: 28-01-2019, 13:51:26 »
Hulpmol, Het is zeker dat Merel die vrijstelling had. De Editors kunnen het feit dat dit toevallig ook de vier afvallers zijn makkelijk hebben verwerkt in dit shot als verborgen hint; dat is niet onmogelijk.

En waarom dan in de volgorde Evelien -> Merel -> Evi -> Nikkie en niet in de afvallersvolgorde? Dat konden die editors dan toch ook even regelen?

Het is een toevalligheid dat 3 van de vrijstellingsdames weg zijn. Niemand kan op basis van dat stukje claimen dat Merel afvaller 4 moet zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #393 Gepost op: 28-01-2019, 13:56:40 »
Dat getal 13 blijft ook maar terug komen...

Op die cd van Eddie staan 13 nummers.

Bakkersdozijn?
Weer een nieuw woord geleerd. Waar WIDM toch al niet goed voor is.

Mooie mogelijke hint naar Robèrt. 

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #394 Gepost op: 28-01-2019, 14:04:09 »
Het is een toevalligheid dat 3 van de vrijstellingsdames weg zijn. Niemand kan op basis van dat stukje claimen dat Merel afvaller 4 moet zijn.

 ::tandpastasmiley:: icm 'een voor een' en dat 3/4 zijn afgevallen kan ik me voorstellen dat iemand er een hint in kan zien. Verder niets. We zullen zien.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #395 Gepost op: 28-01-2019, 14:05:18 »
En waarom dan in de volgorde Evelien -> Merel -> Evi -> Nikkie en niet in de afvallersvolgorde? Dat konden die editors dan toch ook even regelen?

Het is een toevalligheid dat 3 van de vrijstellingsdames weg zijn. Niemand kan op basis van dat stukje claimen dat Merel afvaller 4 moet zijn.

De enige reden dat ik het als mogelijk hint zie, is omdat Rik zei dat de kandidaten één voor één het spel moeten verlaten en de bordjes op precies één seconde voor minuut één getoond worden. Het wijst dan hooguit de eerste vier afvallers aan en niet per se in de juiste volgorde.

Ik heb ook nergens beweerd dat het een sterke aanwijzing was. Als het in de juiste volgorde getoond werd, zou het inderdaad sterker zijn. We zijn het dus eens dat het waarschijnlijk geen aanwijzing is. Maar dat het volstrekte onzin is dat het een aanwijzing zou kunnen zijn, gaat me te ver. Niemand beweert dat op basis van deze waarschijnlijk-geen-hint Merel afvaller 4 moet zijn, maar het zou natuurlijk wel kunnen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #396 Gepost op: 28-01-2019, 14:13:33 »
De enige reden dat ik het als mogelijk hint zie, is omdat Rik zei dat de kandidaten één voor één het spel moeten verlaten en de bordjes op precies één seconde voor minuut één getoond worden. Het wijst dan hooguit de eerste vier afvallers aan en niet per se in de juiste volgorde.

Ik heb ook nergens beweerd dat het een sterke aanwijzing was. Als het in de juiste volgorde getoond werd, zou het inderdaad sterker zijn. We zijn het dus eens dat het waarschijnlijk geen aanwijzing is. Maar dat het volstrekte onzin is dat het een aanwijzing zou kunnen zijn, gaat me te ver. Niemand beweert dat op basis van deze waarschijnlijk-geen-hint Merel afvaller 4 moet zijn, maar het zou natuurlijk wel kunnen.

Ik heb nergens het woord onzin gebruikt natuurlijk. Ik wil gewoon aangeven dat ik denk dat er redeneerfouten gemaakt zijn. Ik heb het dan eigenlijk nog niet gehad over het feit dat Rik iets zegt in aflevering 1 wat je dan in aflevering 2 moet toepassen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #397 Gepost op: 29-01-2019, 23:07:24 »
Geen idee waar dit thuis hoort en misschien oud nieuws, maar leuk om te zien dat alle oud presentatoren te zien zijn op het geld dit jaar! Nu Karel nog?

25 euro Art
50 euro Angela
250 euro Pieter-Jan
1000 euro Rick

Karel is dus 100 euro :)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #398 Gepost op: 29-01-2019, 23:41:25 »
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.
-----------------
Afleveringstitels:

1. Op sleeptouw (met: over bruggen, in zicht, rondje om de kerk)
2. Uitgerekend (met: ver tellen, uit stralen, wachtkamer?)
3. Niet gered (met: vlag uithangen, stapelgek, optreden)
4. Drukker worden (met: min of meer, serenade, koffiepedia)

Kunnen we inmiddels niet iets meer ontdekken. Met anagrammen of synoniemen of letters wegstrepen?
Ik dacht even dat in alle afleverings titels 2 E’s inzaten zoals in Merel maar dat klopt ook niet.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #399 Gepost op: 29-01-2019, 23:56:52 »
Ik vind het maar een rare titel. Ook als niet-hint snap ik niet wat het met de aflevering te maken heeft.

Als hint vind ik hem ook lastig te linken aan een opdracht of actie: Behalve dat kandidaten op het scherm drukken bij opdracht 1 om de tijd uit te schakelen of het toetsenbord bij opdracht 3 om een antwoord in te voeren. Alle uitleg wordt al snel te complex voor een WIDM-hint.
Ik zie nog wel een optie in een verwijzing naar de opening van de aflevering, vanuit tunnelvisie: de samenkomst van de kandidaten na de executie van vorige week. In de ruimte waar de kandidaten verzamelen zien we het steeds drukker worden. Dus vanuit mijn tunnelvisie naar Merel: Merel was als eerste in die ruimte in het hotel en ziet het steeds drukker worden naarmate er meer kandidaten binnen druppellen. Voor de andere kandidaten geldt dat in mindere mate of niet.