Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174173 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #460 Gepost op: 3-02-2019, 11:43:56 »
Art staat ook op het biljet van 500.

Het is dus: Art (25) - Angela (50) - Karel (100) - Pieter Jan (250) - Art (500) - Rik (1000).

Toch de volgorde van presenteren dus met als exraatje Art ook op 25.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #461 Gepost op: 3-02-2019, 11:51:05 »
Op de taxi waar Rik uitstapt staat het nummer 081. Als ik zo snel even op Google zoek vind ik eigenlijk nergens een taxi waarbij er zo'n soort nummer opstaat. Niet in datzelfde lettertype en ook niet op diezelfde plaats.

081 --> 1981 --> Geboortejaar Rick Paul ?

Nummers op dezelfde plaats vind ik in overvloed



Wat ik in mijn zoektocht ook ontdekte is dat ze die nummers overal kunnen zetten (zijdeuren, kofferbak,...) dus dat iedere taxi in dat opzicht uniek is.

De lengte van de nummers is ook afhankelijk van de stad. Zo zijn ze in Bogota anders dan in Medellin.

Maar helaas is er weinig fotomateriaal van op die zijde van taxi's in San Gil.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #462 Gepost op: 3-02-2019, 12:33:08 »
Misschien heb je hier iets aan Hulpmol.

San Gil is a town municipality in the Department of Santander

Vond deze afbeelding:


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #463 Gepost op: 3-02-2019, 12:42:34 »
Misschien heb je hier iets aan Hulpmol.

San Gil is a town municipality in the Department of Santander

Vond deze afbeelding:



Dat was ook de enige die ik had gevonden. ;D Maar dit type wagen is anders en dus kan je er weinig conclusies aan verbinden.

Voor mij voelt het dat "081" wel een hint zou kunnen zijn naar iemand, maar ik zou het niet als reden geven dat "het raar is dat het nummer daar staat". Rik die uit die taxi stapt, is genoeg reden om de taxi als 'speciaal' te bestempelen met betrekking tot het hints zoeken.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #464 Gepost op: 3-02-2019, 13:03:25 »
Ik heb nu geen tijd meer, maar zal vanavond nog eens verder zoeken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #465 Gepost op: 3-02-2019, 15:21:49 »
Bij de test van aflevering 5 zegt Merel: "mijn richtingsgevoel is een beetje in de war". Als ze zoiets nou vaker doet zou ik het een typische (beetje vage) hint kunnen vinden als in de Mol maakt verwijzingen naar West(rik).

Ik heb alleen nog niks vergelijkbaars kunnen vinden. Behalve dan wat eerder genoemd werd: de bordjes north, south, east en west bij Jenga.
Ik kan me nog iets herinneren, over dat Rik in het westen stond (West-Rik) ofzo, bij de allereerste opdracht.

EDIT: dit bedoel ik:
Bij aflevering 1 vond ik het al bijzonder dat de naam Rik van de Westelaken in verschillende lettertypes was geschreven. Maar, dit verdween toen dat ook voor de spelers gold.

In aflevering 2 viel de positie van de naam Rik mij op: aan de linkerkant van het scherm.

Toen in aflevering 1 de naam van Rik verscheen stond hij bij de west-poort. West Rik.
Nu, in aflevering 2, links. Het westen wordt geassocieerd met links, het oosten met rechts, het noorden met boven en het zuiden met onder. West Rik.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 15:34:43 door Theovv »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #466 Gepost op: 3-02-2019, 20:56:26 »
Even totaal wat anders.
Wie weet zo welk bekend klassiek nummer onder de scene met de jokers maken zit.
Ik kom er gewoon niet op, maar hij is heel bekend.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #467 Gepost op: 3-02-2019, 20:59:25 »
Even totaal wat anders.
Wie weet zo welk bekend klassiek nummer onder de scene met de jokers maken zit.
Ik kom er gewoon niet op, maar hij is heel bekend.

Heb je een tijdsaanduiding?

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #468 Gepost op: 3-02-2019, 21:12:53 »
Wie weet zo welk bekend klassiek nummer onder de scene met de jokers maken zit.

Als je de eerste minuten van aflevering 1 bedoelt: dat is Chalkboard van Jóhann Jóhannsson.
Goede jacht!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #469 Gepost op: 3-02-2019, 21:41:28 »
Als je de eerste minuten van aflevering 1 bedoelt: dat is Chalkboard van Jóhann Jóhannsson.

Niet dat ik in deze tunnel zit, maar het zou kunnen verwijzen naar een plaats waar je chalkboards vindt: een school. En wie heeft er in een middelbareschoolserie (Rundfunk) gespeeld? Rick Paul.

Andere interpretatie kan zijn: de film waar Chalkboard een soundtrack van is, is 'Theory of Everything', over het leven van Stephen Hawking. Hawk = vogel = Merel.

Maar vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat het gekozen is omdat het f*cking awesome muziek is <3
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 21:46:31 door Tweestrijd »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #470 Gepost op: 3-02-2019, 21:43:59 »
Als je de eerste minuten van aflevering 1 bedoelt: dat is Chalkboard van Jóhann Jóhannsson.

Dankje die bedoelde ik inderdaad. Wilde daar eens even induiken.

Dat is van the theorie of everything over het leven van Stephen Hawking.

Heel veel verder dan tweestrijd kom ik nog niet.
Kan nog toevoegen:

Jules unlimited wetenschappelijk programma.
Stephen Hawking wetenschapper.


Ik zit nog steeds met die joker scene. Moet toch een aanwijzing inzitten somehow denk ik dan. 😜
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 21:53:49 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #471 Gepost op: 3-02-2019, 23:05:00 »
Voor de prachtige executie op de daken van Medellin lijkt de productie inspiratie te hebben gehaald uit de film Batman v Superman: Dawn of Justice. Zowel qua beeld als muziek. Zo horen we onder andere Beautiful Lie van Hans Zimmer & Junkie XL en Arkham Knight van David Buckley. Vergelijk de opnames op de daken met deze scène uit Dawn of Justice op het nummer Beautiful Lie (langere versie van die scène hier).



Op het moment dat Sinan op Enter drukt zien we zijn scherm niet, maar schiet er een groene lichtstraal vanaf zijn dak omhoog. Op de voorgrond rechts van het gebouw (slecht zichtbaar op dit screenshot) zien we het beeld Monumento a la Raza. Dit monument symboliseert de strijd tussen goed en kwaad. We zien Sinan zijn hand in de groene straal houden en een vuist maken.



Sinan is wellicht niet de mol, maar een winnaar zie ik wel in hem. Ik zou dit een prachtige hint in die richting vinden. Ja, hij is vergezocht en op dat moment was niet bekend hoe ver Sinan zou komen. Hopelijk hebben ze gewoon iedereen gevraagd om hun hand in de lichtstraal te houden, zodat ze later met dat shot in de montage de winnaar konden symboliseren.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 23:07:02 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #472 Gepost op: 3-02-2019, 23:56:10 »
Verblindend in het Spaans is 'deslumbrante'. En dat is een anagram van 'teamblunders' en 'mal berustend' (of idem 'besturend'). De tweede vind ik wel mooi op Sinan slaan deze aflevering.


(* maar ook van 'strandmeubel')
Woosie down?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #473 Gepost op: 4-02-2019, 07:54:26 »
Een strandmeubel vind ik ook wel wat voor Sinan. Het liefst tijdens de opdrachten. ;)

@Blip: Het leek me een spontane actie van Sinan. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit iedereen hebben laten doen. Wel weer een creatieve vondst van je.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #474 Gepost op: 4-02-2019, 08:00:12 »

Jules unlimited wetenschappelijk programma.


Jamie presenteerde Jules unlimited.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #475 Gepost op: 4-02-2019, 09:22:22 »
@Blip: Het leek me een spontane actie van Sinan. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit iedereen hebben laten doen. Wel weer een creatieve vondst van je.

Waarschijnlijk heb je gelijk. Wat betreft het monument zou er wel een aanwijzing in kunnen zitten. Monumento a la Raza heeft namelijk de vorm van een enorme letter C. En de symboliek ervan (goed vs kwaad) kan slaan op Sinans werk als oorlogscorrespondent. Wat verdergezocht: dezelfde kunstenaar ontwierp Monumento a la Vida (monument voor het leven), dat ook in Medellin staat. Sinans achternaam is Turks voor 'leven'.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #476 Gepost op: 4-02-2019, 10:21:09 »
Jamie presenteerde Jules unlimited.

 ;)

Ja zeker mooi gevonden Blip al die film muziek. De stralen deden me sowieso tijdens de opdracht al aan batman denken. Zitten dit jaar echt weer uitzonderlijk mooie shots in. Vooral die drone shots. Prachtig. Misschien moet ik er toch maar eentje gaan aanschaffen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #477 Gepost op: 4-02-2019, 11:20:53 »
Om nog even door te filosoferen op het monument in de vorm van een C (zie hierboven): Sinan heeft in 2016 en 2018 belangrijke prijzen gewonnen voor de vrede.
Journalist voor de vrede en de PAX duif.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #478 Gepost op: 4-02-2019, 15:30:37 »
Het betekent vast niets, maar er is me iets opgevallen aan de executies. In aflevering 1 gebruikt Sarah de woorden 'Maar wie?' en in aflevering 2 en 5 doet Rik dat. In aflevering 2 gebruikt Rik die woorden nog tweemaal tijdens de uitzending.

Aflevering 1 - 00:55:41 - Tijdens executie
Sarah: "Ik ga natuurlijk niet op zes mensen spreiden. Dus ik moet het terughalen naar vier. Maar wie?"
> Beeld van Rick Paul die zijn test maakt. Daarna noemt Rik de naam van Nikkie, die aan de beurt is om haar scherm te zien.

Aflevering 2 - 00:01:27
Rik: "Maar wie kroop er door het oog van de naald?"
> Rik praat nog wat en de eerste kandidaat die we zien is Jamie, in de leader.

Aflevering 2 - 00:35:37
Rik: "Er komt veel bij kijken om je als kandidaat in Wie is de Mol staande te houden. Een goede bondgenoot kan daarbij helpen. Maar wie?"
> Beeld van Sinan, die als eerste de Universiteit van Antioquia binnenloopt, gevolgd door Merel en Niels.

Aflevering 2 - 00:54:59 - Tijdens executie
Rik: "Iemand moet naar huis. Maar wie?"
> Beeld van Rick Paul, die opzij kijkt naar Jamie en Robèrt.

Aflevering 5 - 00:55:26 - Tijdens executie
Rik: "Iemand van jullie moet het spel verlaten. Maar wie?"
> Beeld van Rick Paul, die als eerste aan de beurt is tijdens de executie.

Tot nu kwam iedere keer Rick Paul in beeld als tijdens de executie de woorden 'maar wie?' werden gesproken. Geen idee of het betekenis heeft en zo ja, wat. In aflevering 3 en 4 werden de woorden niet uitgesproken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #479 Gepost op: 4-02-2019, 16:01:58 »
@Blip Maar dan zou de productie dus verschillende kandidaten iets moeten laten zeggen wat dan een aanwijzing moet zijn naar een andere kandidaat  :-\\ Lijkt me heel onwaarschijnlijk, maar opmerkelijk is het wel dat meerder kandidaten dit zeggen.

Zo vond ik de uitspraak van Jamie: De sleutel ligt/staat? op het dak ("lingo opdracht met gele auto's) een opmerkelijke. Hij kan hier overigens ook op Sarah doelen die op de toren stond, zo lijkt het in de context waarin hij het zegt.

Edit: sorry, ik lees nu pas dat alleen Sarah het een keer zei en verder Rik  ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 08:25:26 door Jannes »
Dat dan weer wel